Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen surkea ratsastaja!

Lähettäjä: Lara 
Päivämäärä:   22.10.24 14:10:20

No niin. Miksi en opi ratsastamaan kunnolla? Olen harrastanut lajia ikuisuuden, ainakin 20 vuotta. Olen ennemminkin matkustaja, eli istun vain selässä enkä juuri tee mitään. Hevonen tekee kyllä suunnilleen sen mitä pyydän, mutta pyöreänä en saa sitä liikkumaan.

Kyseessä on vuokrahevonen, joka menee muiden kanssa kauniisti ja minulla tyyliin alakaula pullottaen. En ole ikinä kunnolla ymmärtänyt, miten hevosen saa avuille ja myötäämään. Ainakaan en saa toteutettua sitä. Opetusta saan kerran viikossa, silloin asia onnistuu hetkittäin, mutta sitten ollaankin taas takaisin vanhassa könkötyksessä. Mitä tehdä?

Re: Olen surkea ratsastaja!

Lähettäjä: emmy 
Päivämäärä:   22.10.24 14:13:22

Ihan ekana asennemuutos itsellesi! Se kuulostaa siltä, että voi jarruttaa sinua.
Ja sitten open/ valkun vaihto, jos tuntuu ettei edistystä tapahdu. Oletko puhunut hevosen omistajan kanssa rehellisesti ja suoraan aiheesta, onko hän antanut vinkkejä tai auttanut sua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.24 14:23:16

Niin minäkin! Mutta olen vaan väärin oppinut ja tapoihini urautunut, ja yritän vaan olla häiritsemättä hevosta ja pitää tämän hyvänä harrastuksena :). Melkein joka kerta tunnin jälkeen pyydän hevoselta anteeksi surkeaa hölskymistäni :D

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   22.10.24 15:31:26

No ongelma on siinä, että yrität vain olla häiritsemättä hevosta. Ei ratsastus niin toimi, kyllä siinä pitää aktiivisesti hevosta ratsastaa avuille.

Päivämäärä:   22.10.24 15:35:02

Mulla on sama opettaja kuin hevosen omistajalla. Mä en vaan saa toteutettua hänen neuvojaan samalla lailla kuin muut. En tiedä onko mulla ajoitukset niin kertakaikkisen pielessä myötäämisissä ja muissa, ettei hevonen pysy avuilla vai mikä tässä on.

"Melkein joka kerta tunnin jälkeen pyydän hevoselta anteeksi surkeaa hölskymistäni :D"
Kiitos hauskasta tekstistä :)

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.10.24 15:50:07

Tervetuloa kerhoon, meitä on monia muitakin :) Tiedän hyvin miten ratsastetaan mutta kroppa ei tottele. Oon liian hidas, puristan ja unohdan hengittää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.24 15:56:44

Istunta.Istunta.Istunta.

Kun ostin nuorena uuden hevosen meidän yhteistyö ei toiminut ollenkaan. Heppa oli raaka, itsepäinen, vasta ruunattu ADHD ja minä kärsimätön teini. Ratsastukset päättyi usein itkuun kun mikään ei toiminut. Onneksi äitini sitten antoi minulle sitä raippaa (sanallisesti) ja seuraavat kaksi viikkoa ratsastin ravia ilman jalustimia satulan kanssa. Istunta kehittyi itsekseni ratsastaessa siinä täysin ja sen jälkeen meidän yhteistyö on ollut täydellistä. Pompin aina harjoitusravissa, istuin väärin ja vinossa. Nyt kun pistin istuntalihakset, erityisesti vatsalihakset ihan täydelle treenille itseäni varten niin se kokematon nuori ADHD ratsu alkoi kantamaan myös itseään ja meni "muotoon". Jotten ihan aluksi pomppinut niin pidin käsillä kiinni satulan kaaresta jolloin myötäilin hevosen mukaan ilman pomppimista kunnes en enää apua tarvinnut, vaan lihakset jaksoi nyt kantaa itseään. Huonolla istunnalla mikään ei toimi vaikka muussa olisi kuinka hyvä. Sitten kun istunta on hyvä, voi alkaa keskittyä muuhun.

Päivämäärä:   22.10.24 16:22:33

Mä luulen että mun isoin ongelma on juuri hevoseen vaikuttamattomuus, ei istunta. Ei sillä että istuntakaan täydellinen olisi.

Opettaja kysyy aina kun hevonen menee hetken hyvin, että huomasitko, äsken se myötäsi sulle, tavoittele tuota! Joo huomasin, tiedän kyllä että noin sen pitäisi kulkea koko ajan, mutta kun en saa toteutettua tuota asiaa. Ei ole kyse siitä etten tietäisi miten hevosen pitäisi kulkea, mutta kun mä en saa sitä kulkemaan muuta kuin satuinnaisia 10 m pätkiä. "Kiva" että meitä on muitakin ;)

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   22.10.24 16:47:31

Lähtekääpä aktiivisesti kokeilemaan uusia opettajia!

Jos teillä on halu oppia, ja yritätte tunneilla parhaanne ja tunnette junnaavanne paikallanne, niin kannattaa kokeilla opettajan vaihtoa. On todella paljon kiinni opettajasta kuinka paljon tunneilla edistyy! Enkä sano, että nykyiset opettajanne ovat huonoja, ne eivät vaan saa kaivettua teistä esiin parastanne.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   22.10.24 17:20:49

Punttisalille kyykkyjä tekemään ja sitten ratsastusta ilman jalustimia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.