Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  en kuule ihmisten sähköpostiosoitteita

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.24 10:59:14

Työssäni pitää kirjoittaa ylös ihmisten sähköpostiosoitteita. En kuule näitä, vaikka kuinka yritän kuunnella mikä se on, niin aina menee jokin väärin kirjaimissa. Pahimmat ovat ulkomaalaiset nimet. Miten tätä voisi helpottaa, onko vain tavattava kirjain kerralla?

Re: en kuule ihmisten sähköpostiosoitteita

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.24 11:01:24

Pyydä osoite viestillä tai sähköpostilla.

Lähettäjä: ki 
Päivämäärä:   22.10.24 11:03:19

Pyydä kirjoittamaan paperilapulle SELKEÄSTI. Ymmärrän että toi on ärsyttävää. :D

Lähettäjä: Bo 
Päivämäärä:   22.10.24 11:04:41

Pyydä henkilöä kirjoittamaan sähköposti paperille? Jos puhelimessa puhut, niin kysy voiko hlö lähettää sinulle postia?

Lähettäjä: halo 
Päivämäärä:   22.10.24 12:10:53

Itse puhelintyössä pyysin tarvittaessa kertomaan kirjain kirjaimelta, mutta ulkomaalaisten kanssa sekään ei aina tahtonut onnistua: "K like horse, Heich like Garage..."

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.10.24 12:15:06

Ymmärrän tuskasi, varsinkin puhelimessa on välillä aivan painajaismaista yrittää saada selvää sähköpostiosoitteista. Sanotaan nopeasti joku pitkä, vaikea nimi eikä osata aakkostaa. Monta kertaa olen ottanut ylös jonkun aivan väärin aakkostetun nimen eikä posti ole mennyt perille.

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   22.10.24 12:32:07

Itse joskus myös joudun sähköpostiosoitteita pyytämään ja kirjaamaan ylös työssäni. Tunnen todellakin tuskasi! Ihmiset lukevat ne ensinnäkin aivan liian nopeasti ja monet puhuvat myös epäselvästi tai mumisten.
Haluaisin, että ne vähän hankalammat osoitteet vaikka tavattaisi kirjain kirjaimelta. Siis K-a-i... Mutta ihmiset käyttävät tavatessaan "Kalevi-Aatu-Ilmari" ja tietysti todella nopeasti. Siinä tulee siis vaikka joku kymmenen nimeä nopealla tahdilla. En jotenkin ymmärrä, mikä kirjain siitä pitäisi poimia, tuo nimien käyttö tavatessa vain sotkee.
Onneksi en joudu tätä tekemään kuin ehkä kerran vuodessa.
Tsemppiä!!

Päivämäärä:   22.10.24 12:59:15

Asia on ongelma siksi, että ne annetaan puhelimessa eikä missään paikan päällä. Lisäksi en voi pyytää niitä sähköpostiin, koska tarvitsen itse sen sähköpostin, että asiakas voi viestiä minulle. Työssä on käytössä sellainen järjestelmä, mikä vaatii asiakkaan sähköpostin, ennen kuin voi itse viestittää siihen. Siksi se pitää kirjoittaa ylös ja tähän menee tuhottomasti aikaa, kun osotteita tavataan, menee väärin, soitat uudelleen ja taas tavataan.
Eikö olisi tähänkin joku helpompi it -ratkaisu olemassa?

Päivämäärä:   22.10.24 14:25:09

Voisko asiakas laittaa osoitteen sulle tekstiviestillä?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.10.24 14:26:29

Mä olen tehnyt puhelimitse asiakaspalvelua ja siihen sisältyi ajoittain sähköpostiosoitteiden ylöskirjaamista. Etenkin ulkomaalaisissa (itä-eurooppalaisissa...) nimissä pyysin tavaamaan kirjain kerrallaan. Ja jos ei kuule, onko hoo vai koo, niin sitten vaan "Koo niinkuin Kalle". Ei ole noloa ja ottaa sen ajan, minkä ottaa. Ja aina loppuun toistaa sen osoitteen. Ellei sit ole joku tosi vaikea nimi, jota ei kehtaa yrittää lausua :D

Päivämäärä:   22.10.24 14:31:03

Ah, tästä tulee mieleen mun asiakas, jonka nimi oli "Kristian ceehoolla" ja mä tuijotan näppistä, että mihin mä sen ceehoon tungen :D Kyllä mä sen sitten sain Christianiksi sinne sain, mietin myös vaihtoehtoa Krichtian, koska se oli eka mikä tuli mieleen.

"Haluaisin, että ne vähän hankalammat osoitteet vaikka tavattaisi kirjain kirjaimelta. Siis K-a-i... Mutta ihmiset käyttävät tavatessaan "Kalevi-Aatu-Ilmari" ja tietysti todella nopeasti."

Tämä on puhelimessa tosi vaikea, koska esimerkiksi pee ja vee kuulostaa tosi samanlaisilta. Siksi mieluummin Pee niinku Paavo, Vee niinku Vihtori.

Päivämäärä:   22.10.24 14:40:11

no sitten englanninkielinen tavaaminen, ai, ii tsii, sitten nämä nopeasti peräkkäin ja mietit mikä hitto oli se ai, i, oliko se i vai e.

No näihin tekstiviesti pyyntöihin se lopulta menee, kun menee väärin, enkä saa millään muulla infoa asiakkaalle kun lähetän tekstiviestin, että kirjoita tähän. Sekin näpyttely vie aikaa kun siihen kaikki ritirimpsut mistä lähetetään.

Päivämäärä:   22.10.24 14:48:21

"no sitten englanninkielinen tavaaminen, ai, ii tsii, sitten nämä nopeasti peräkkäin ja mietit mikä hitto oli se ai, i, oliko se i vai e."

Mulla oli enkuksi foneettiset aakkoset tulostettuna vieressä. Ei tarvitse itsekään arpoa, kun tietää heti että ei for Alpha, ii for Echo, ai for India. Eikä pöljäile itse mitään C for cucumber, ööö... B for banana.

Päivämäärä:   22.10.24 14:53:27

No tuokin onkin hyvä idea ulkomaisiin tavauksiin!

Lähettäjä: Radioaakkoset 
Päivämäärä:   23.10.24 10:24:07

https://fi.wikipedia.org/wiki/Radioaakkoset

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   23.10.24 10:33:33

"Mulla oli enkuksi foneettiset aakkoset tulostettuna vieressä."

Mulla myös. Tyyliin a[ei] as in Alpha. Ihan loistava apu!

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   23.10.24 13:47:23

mietin myös vaihtoehtoa Krichtian, koska se oli eka mikä tuli mieleen

^ Ihana :D

Lähettäjä: Viivat 
Päivämäärä:   23.10.24 22:20:15

Nimeni on tyyliin Tiina-Maija Ala-Mattila.

Ärsyttävää antaa sähköpostiosoitetta puhelimessa:

tiina viiva maija piste ala viiva mattila. Ei kun pisteen jälkeen tulee kirjoitettuna ala ja sitten ihan tavallinen väliviiva. Ei ole ollenkaan alaviivaa.

Lähettäjä: *täti 
Päivämäärä:   23.10.24 22:39:29

Onneksi meillä aikoinaan töissä käytettiin nato-aakkosia. Helpotti hirveesti. Vieläkin suomessa tavaan radioaakkosilla, että tulee oikein.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   23.10.24 22:45:36

Mä nykyään sanon sähköpostini näin: etunimi.sukunimi@sähköposti.fi, ilman ään pisteitä. :D

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.10.24 07:50:15

Mun sukunimi on tyyliä Hämäläinen ja meidän firmassa äästä tulee ae meiliosotteissa. Kyllä on hienoa "Siis osoite on etunimi piste sukunimi, mutta sukunimen ään tilalle ae, niinku haemaelaeinen"

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.