Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Arven poistosta kokemuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.24 10:18:16

Eli lyhyesti: käsivarteen tuli joskus teininä palovamma, jonka seurauksena syntyi vesikello. Tyhmänä puhkaisin tämän vesikellon ja käteen jäi pieni koholla oleva arpi. Kävin leikkauttamassa arven pois, ja tuloksena leikkauksesta oli entistä isompi ja levinneempi, kohonnut arpi.

En ole varma onko kyse keloidista vai hypertrofisesta arvesta ja ilmeisesti tämä vaikuttaa siihen, kannattaako arpea leikata vai syntyykö leikkaukseta tosiaan aina vain isompi arpi. Riskiä isommasta arvesta en todellakaan halua ottaa.

Olen käyttänyt jotain arville tarkoitettua silikonivoidetta, mutta sehän ei tee yhtään mitään.

Onko kellään kokemusta muista menetelmistä kuin leikkaus, eli laserista tai jäädyttämisestä? Onko ihan yhtä tyhjän kanssa?

Re: Arven poistosta kokemuksia?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   22.10.24 11:26:18

Mulla on just arvenhoito käynnissä (arpivoide, hieronta, silikonilaastarin ja silikonipala yöksi) eikä ole vielä tulosta näkynyt. Mulla leikattiin sormi ja arpikudos kasvoi niin massiiviseksi, että kiristää sormea ja sen liikerataa. Saa nähdä joutuuko tässä arvenpoistoleikkaukseen tai tuohon laseriin. Olisi pitänyt heti leikkauksen jälkeen alottaa arven hoitaminen eikä yli kuukausi sen jälkeen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.24 11:36:51

Itsekään en tuota silikonia tajunnut käyttää heti leikkauksen jälkeen (eikä siihen kyllä ohjeistettukaan), ja tässä nyt sitten lopputulos :( Nythän se ei enää tee yhtään mitään arpikudokselle kun arpi on niin vanha.

Ainiin, mikroneulaustakin kävin kokeilemassa ihan plastiikkakirurgilla, vaikutus täysi nolla. Eli joku järeämpi keino pitäisi olla, mutta tosiaan pelottaa että uudesta leikkauksesta syntyy jälleen isompi arpi.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.10.24 11:43:39

Jos (kun) sulla on taipumusta voimakkaaseen arpikudoksen kasvuun niin mitä enemmän rämppäät, sen pahemmaksi menee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.