Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Arava ja korkotukiasuntojen varallisuusrajat?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   22.10.24 10:14:33

Onko tosiaan niin, että varallisuudesta vähennetään lainat? Eli esim. 35 000e säästössä, mutta opintolainaa 7000 e maksettavana = varallisuudeksi katsotaan 28 000e?

Hain erästä todella kivan näköistä asuntoa ja ilmoituksessa oli, että on vapaarahoitteinen, enkä epäillyt asiaa lainkaan, koska hintakin oli samaa luokkaa kuin tuollaisissa yleensä. Sitten sain "vuokrafirmalta" viestin, että asuntoa tarjotaan minulle, mutta pitääkin täyttää arava- ja korkotukiehdot. No, googlailin ja luin, että mikä on oman kuntani varallisuusraja ja totesin, että näköjään ylitän sen ja ilmoitin tämän firmalle. Nyt sitten myöhemmin tulikin jossain YHDELLÄ sivulla vastaan, että varallisuudesta vähennettäisiinkin velat, kun tarkastellaan asukaskriteerejä? Onko näin? Ei nyt minua enää tässä tilanteessa auta, kun ei kerran tuollaista tekstiä silloin tullut vastaan, vaikka useita sivuja kävin läpi. Mutta tietäisi viitsiikö vastaisuudessa hakea ara-asuntoja.

Katselen toki siis vapailta markkinoiltakin asuntoja, mutta ovat monet täällä päin toooodella huonokuntoisia. Sillä uudehko, hyväkuntoinen asunto aiemmin kiinnitti huomioni. En niin tunne näitä asioita, niin en tiennyt, että kyseinen firma tarjoaa vain noita ara-asuntoja. Säästöjä tosiaan on, mutta kun olen yksin asuntoa etsimässä ja ei ole vakkarityötä, niin en saa asuntolainaakaan, kysytty on useammasta pankista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.