Lähettäjä: Mieie
Päivämäärä: 22.10.24 08:19:23
Erottiin eilen neljän vuoden suhteen jälkeen minun aloitteestani. Olen asiaa pohtinut jo todella pitkään ja eilen vain yhtäkkiä älysin, etten tule ikinä tuntemaan itseäni arvostetuksi ja kuulluksi tässä suhteessa. Mies ei osaa puhua, vaikka mitä tekisi. Hiljenee täysin kun pitäisi puhua jostain muusta kun käytännön asioista. Älysin myös, että hän ei ole vuosiin sanonut minulle oikein mitään välittävää. Ei edes kiittänyt tai pyytänyt anteeksi. ¨
Vaikka arki on rullannut turvallisesti ja kaikissa aiemmissa keskusteluissa mies on ollut täysin eroa vastaan, päätin eilen että on aika vihdoin laittaa ero vireille. Tuntui, että mies otti sen paremmin kuin minä, joka itkin koko yön sitä elämää jonka nyt menetän. Asuntoa, joka ensimmäisenä pitkään aikaan on tuntunut kodilta, tuttua ja turvallista "kämppistä" josta on ollut paljon apua kodin askareissa.
Kyllä minä tiedän, että valinta oli oikea. En halua olla sellainen ihminen, johon suhde oli minua ajamassa. Huomasin huutavani ja olevani ilkeä, kun itsellä oli paha olla ja halusi siitä teflonista edes jonkun reaktion. Eihän sitä ikinä tullut, eikä tule.
Muilla kokemuksia vastaavasta? Miten tästä muutoksen ja yksinäisyyden pelosta pääsee irti?
|