Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ero

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.24 06:46:31

Miten tästä oikein selviää. Ei oltu kumpikaan täydellisiä, mutta monta vuotta toisiamme katsottiin. Mies vaan ei näe että satuttaa. Ei koskaan ollut väkivaltainen, mutta henkisen puolen sai kyllä niin pahasti hajalle, että olen kadottanut itseni kokonaan. Säälin ja haluan häntä auttaa, mutta samaan aikaan mietin, että kuka auttaisi minua kun tuntuu, että hukun. En tiedä mitä tehdä, mutta taas toisaalta tiedän hyvin, etten voi jäädä tähän suhteeseen. Asioita tietysti hankaloittaa yhteinen koti ja minun eläimet jotka minun on saatava johonkin. Mies istuu sohvalla juomassa kaljaa kun olen itse ollut yön autossa. Kodin oven on sulkenut sisältä niin etten edes pääse sisään. Tärkeimmät tavarani otin eilen lähtiessäni onneksi. Tiedän toki, että oman omaisuuteni saan talosta kyllä, mutta jotenkin tuon ennen niin rakkaan ihmisen kohtaaminen ahdistaa nyt. Voi kun vain voisi lähteä heti pois, mutta ensin pitää järjestää eläimille paikat ja ennen lähtöä käydä ne hoitamassa tuolla entisessä kodissa. Vertaistukea ehkä vailla tai jotain

Re: Ero

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.24 07:12:14

Soita poliisille, jos olet kämpässä kirjoilla. Ketäänhän ei saa lukita ulos.

Päivämäärä:   22.10.24 07:41:47

Hei ei niitä elukoita voi jättää sen miehen armoille. On hyvin tyypillistä, että näissä tilanteissa niille käy huonosti...

Päivämäärä:   22.10.24 08:23:07

Mies ei ole paha ihminen ollenkaan eikä varmasti tee mitään niille sitä en pelkää. Enkä siis pelkää muutenkaan, tilanne on vain todella raskas ja kuormittava koska olen henkisesti aivan lopussa. On sovittu että eletään siihen asti saman katon alla, että löydän uuden paikan, mutta mieluummin olen muualla ja käyn vain ruokkimassa eläimet. Emme ole varsinaisesti edes riidoissa enää, mutta en vain halua kohdata häntä joka päivä. Tuntuu vain niin pahalta ja yksinäiseltä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.10.24 08:29:48

Olet aloittaja oikeasti vaarassa. Tilastojen mukaan siis, tässä kohtaa päättynyttä parisuhdetta on iso riski tulla pahoinpidellyksi, vaikka et yhtään pelkää ja mies ei ole ennen ollut väkivaltainen. Siis fyysisesti, henkinenhän tuntuu olevan jo arkipäiväistä, kun sinulle on ihan fine nukkua autossa kun toinen lukitsee sinut ulos kodistasi.
Eläimet mukaan ja muuta pois, heti tänään. Pyydä joku tuttu mukaan kun haet tavarat. Jos on isoja eläimiä, esim. hevosia joita et saa mukaan, niin lähde silti, ja suunnittele niiden hoito jotenkin muuten.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.10.24 10:06:11

No saisitko jonkun toisen käymään hoitamassa elukat?

Päivämäärä:   22.10.24 10:15:22

Ei ole normaalia käytöstä tuollainen tyyli erotessa, että ei edes päästetä toista hakemaan tavaroitaan. Voit ihan oikeasti olla nyt vaarassa, vaikka mies ei aiemmin ole käynyt käsiksi niin nyt se voi niin tehdä.

Älä mene yksin hoitamaan asioita tuonne, joku aina mukaan. Ei kai talossa ole ampuma-aseita?

Päivämäärä:   22.10.24 10:33:15

Eläimet hoidettu kaverin kanssa niillä kaikki hyvin. Mies vaikutti ihan rauhalliselta kyllä, laittoi viestin perään ettei tahtoisi erota. Varmaan väsytystaktiikkaa taas minua kohtaan. Olen jotenkin niin kiinni siinä ihmisessä, etten tahdo päästää irti. En vastannut kuitenkaan viestiin mitään mutta luin sen ja aloin itkemään. Kyllä menee vaikeaksi.

Lähettäjä: Sydän 
Päivämäärä:   22.10.24 10:34:46

Googleta tunnelukot ja googleta trauma-kiintymyssuhde mikä se oli.

Se ihminen on manipuloinut sut itseensä kiinni mutta kun riuhtaiset irti niin tulet ihmettelemään, miten pysyit niinkin kauan.

Jos ei muuta niin hae itsellesi keskusteluapua ammattilaiselta-

Päivämäärä:   22.10.24 11:39:46

Mies voi vaikuttaa rauhalliselta, mutta ei ole millään lailla normaalia häneltä lukita sinut ulos yhteisestä kodistanne niin ettet saa edes tavaroitasi hakea. Tällainen käytös on vaaran merkki.

Lähettäjä: seg 
Päivämäärä:   22.10.24 12:02:43

"mutta ei ole millään lailla normaalia häneltä lukita sinut ulos yhteisestä kodistanne niin ettet saa edes tavaroitasi hakea."
Ei todellakaan.
Vaikka kuinka harmittaisi ja sattuisi niin ei toista lukita ulos. Se ei ole millään tapaa ok.

Lähettäjä: Mina 
Päivämäärä:   22.10.24 16:41:28

Mies ei ole paha ihminen, mutta laittaa sinut nukkumaan näillä keleillä kylmässä autossa? Vaikka olitte sopineet, että asutte niin kauan saman katon alla, kunnes löydät oman kämpän? Miten tuo tilanne siihen autossa nukkumiseen meni? Oliko teillä riitaa? Sinä lähdit, eikä mies päästänyt enää sisälle? Tiesikö, että nukut autossa vai luuliko, että lähdet jollekin kaverille/sukulaiselle yöksi sillä autolla? Joka tapauksessa tuo ei ole sinusta välittävän, eikä ainakaan sinua rakastavan ihmisen tekosia. Oli tilanne millainen hyvänsä, niin toisen laittaminen tuohon autossa nukkimstilanteeseen on julmaa, eikä kerro ihmisestä todellakaan mitään hyvää. Tilanne on vaikea miehelle, mutta sitä se on sinullekin. Toimisitko itse vastaavalla tavalla? Miksi et? Mitä sanoisit siskollesi tai vaikka äidillesi, jos hän kertoisi hänelle tapahtuneen vastaavaa? Suuttuisitko siskon/äidin puolesta?

Lähettäjä: Mina 
Päivämäärä:   22.10.24 21:11:03

Nostellaas.

Päivämäärä:   23.10.24 07:32:14

Meillä oli riitaa, lähdin tosiaan autolla pois kotoa, aamuyöstä kun olin itse vähän rauhoittunut oli sitten ovet säpissä. toki ne on yöllä yleensä aina muutenkin, mutta huomasin että oli nyt vielä tarkoituksella kiinni kun menin kotiin koska mies oli silloin jo hereillä. Mutta eipä hän tosiaan nää ongelmaa itsessään vaan kaikki kaatuu minun syyksi, mikä ei itsessään ihan pidä paikkaansa. Kai jos välittäisi millään tavalla koittaisi keskustella ja sopia ja pitää huolen että pääsen kotiimme.

Kunpa vain löytyisi nopeasti uusi koti, en halua olla enää kynnys matto

Päivämäärä:   23.10.24 07:40:33

"Se ihminen on manipuloinut sut itseensä kiinni mutta kun riuhtaiset irti niin tulet ihmettelemään, miten pysyit niinkin kauan.

Jos ei muuta niin hae itsellesi keskusteluapua ammattilaiselta-"

Olen itse tässä tilanteessa. Kerro miten sen terapian pitäs auttaa. Kävin pari kertaa mutta en ymmärrä miten sen pitäs auttaa, että maksan 100€/h siitä, että joku kuuntelee. Pitäskö vaihtaa terapeuttia vai mikä avuksi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.