Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ammattiahdistus

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   22.10.24 06:27:51

Tuntuu siltä ettei mistään tule mitään. En vieläkään ole löytänyt omaa juttua vaikka olen jo 30v... Työt ahdistaa. En osaa mitään.

Olisi kiva kuulla teidän tsemppaavia uratarinoita!

Re: Ammattiahdistus

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.10.24 06:45:54

Nykyään lähes kaikkien työura on kuin räsymatto eikä tuossa iässä vielä tarvitsekaan tietää, mitä haluaa isona.

Lähettäjä: kumppani 
Päivämäärä:   22.10.24 14:14:49

No mä olen tehnyt samaa juttua jo 25 vuotta ja olen todella hyvä siinä ja siitä maksetaankin todella hyvin... Mutta ongelma on siinä että en vieläkään tiedä, onko se oikeasti sitä mitä haluan tehdä isona. :/ Tämä ahdistaa aina lievästi taustalla.

Lähettäjä: Kääk 
Päivämäärä:   22.10.24 14:20:58

Mä tein 12 vuotta hoitotyötä, pari vuotta sitten iettisanouduin ja sen jälkeen olen tehnyt vain silppua keksimättä sitä ”omaa juttua”. Tulen todennäköisesti palaamaan hoitoalalle, koska ehkä se oli kuitenkin se omin homma. @!#$ tää seikkailu tässä välissä.

Lähettäjä: Tajusin 
Päivämäärä:   22.10.24 14:23:27

Minä tajusin jo teininä, että nykypäivänä ei ole enää sitä pakkoa, että yläkoulusta mennään suoraan lukioon tai amikseen, sieltä suorinta tietä yliopistoon tai ammattikorkeaan, valmistumispäivästä seuraavana päivänä loppuelämän työhön, jota tehdään 30-35 vuotta ja sitten mennään eläkkeelle ja kuollaan. Olen hyväksynyt sen, että nykypäivänä tämä opiskelu ja työnteko on mitä on. Missä tahansa iässä voi opiskella. Voi tehdä pätkätyötä tai pitkätyötä ja katsella rauhassa mitä haluaa. Se on myös vähän pakko, kun töitä ei vain saa. Jos saakin, niin äkkiä tulee lähtöpassit milloin milläkin verukkeella ja sitten ollaan taas tyhjän päällä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.10.24 14:29:49

Se kannattaa sisäistää, että hyvin harvalla on intohimo omaa tekemistään kohtaan. Liki kaikki tekevät työtä elääkseen, mutta eivät elä työlleen.

Kipuilin itsekin aikani sen kanssa, että kaikki kiinnostaa jonkin verran, mutta mikään ei ole ns intohimo. Olen kokeillut monenlaista ja olenkin työssäni todella hyvä, mutta en tunne sitä kohtaan intohimoa. Se on vain työ ja mahdollistaa elämäntapani.

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   22.10.24 15:15:15

Se mitä Ällö sanoi. Työ on hyvää kun hyviä päiviä on enemmän kuin huonoja. Jos on joku intohimo ala niin sitä kohti vaan, mutta jos ei tai matkalla sinne on ihan ok vaan tehdä duunia sen takia että saa siitä palkan ja elättää itse itsensä.

Ja hyväksi tullaan vain tekemällä ja tietyillä aloilla tekemällä vuosia. Siinä ei ole oikotietä onneen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.