Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mielialalääke joka ei lihota

Lähettäjä: Masentunut 
Päivämäärä:   21.10.24 16:02:56

Tämän masennuksen lisäksi en kestä enää painonnousua. Onko siis olemassa lääkettä, jolla ei painon nousu sivuvaikutuksena?

Re: Mielialalääke joka ei lihota

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.24 16:04:35

Ne sivuvaikutukset on yksilöllisiä. Olen syönyt lähes kymmentä eri lääkettä enkä ole lihonut yhdenkään vuoksi. Yksi taas vei ruokahalun niin että se oli iso aiheuttaja anoreksiassani.

Rohkeasti vaan, aina voi lopettaa ja vaihtaa toiseen :) Ei kukaan voi ennustaa mitä sivuvaikutuksia saat.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.10.24 16:05:06

On, sen nimi on ruokavalio ja liikunta, ihan tutkitustikin: https://www.hs.fi/elama/art-2000010764800.html

Päivämäärä:   21.10.24 16:06:31

” Rohkeasti vaan, aina voi lopettaa ja vaihtaa toiseen :) Ei kukaan voi ennustaa mitä sivuvaikutuksia saat.”

Tämä.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   21.10.24 16:07:45

Voxra. Ei myöskään muita tavallisia SSRI-sivuvaikutuksia.

Lähettäjä: Masentunut 
Päivämäärä:   21.10.24 16:08:57

Tyttäreni huumeiden käyttö sairastutti minutkin. Enää ei liikunta ja ruokavalio auta, niillä olen pärjännyt tähän asti

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   21.10.24 16:10:37

"Voxra. Ei myöskään muita tavallisia SSRI-sivuvaikutuksia"

Niin sinulla. joku toinen saa ihan samalla tavalla, ssri kun kuitenkin on.

Päivämäärä:   21.10.24 16:12:20

Ei voxra ole SSRI. Ei edes SNRI.

Lähettäjä: Iöh 
Päivämäärä:   21.10.24 16:12:27

Voxrasta lähti näkö ja muisti ja tuli ahdistuskohtauksia enkä voinut virtsata.
Brintellix oksetti koko ajan.
Essitalopram aiheutti nenäverenvuotoa.
Azona veti nenän umpitukkoon ja horkatti ja aiheutti hallitsemattomia itkukohtauksia täysin tyhjästä.

Mitähän muita.

Mikään ei lihottanut, mutta muuten sivuvaikutukset oli aina niin karseat, etten voinut jatkaa käyttöä.

Lähettäjä: Mina 
Päivämäärä:   21.10.24 16:47:21

Voxraa kokeiltiin mulla, kun sanoin psykiatrille että pelkään lihovani. Tuota käytetään myös ihan painonhallintaan. Harmi vaan ettei tehonnut minulla mitenkään, en huomannut minkäänlaista vaikutusta. Annosta ei psykiatri halunnut kokeilla nostaa, koska minulla on vaikea uniongelma ja Voxra lisää vireystasoa, olisi siis voinut lisätä unettomuutta vaikka aamuisin sitä otinkin.

Nyt menossa Brintellix, mutta olen syönyt sitä vasta viikon niin ei vielä tunnu missään. Ei ole myöskään tullut sivuoireita. Eli ihan rohkeasti kyllä lähtisin kokeilemaan enkä lukisi kaikista mahdollisista negatiivisista kokemuksista etukäteen. Nämä ovat todella yksilöllisiä asioita, jokaisen on vain kokeiltava mikä se paras ja itselle toimivin lääke on.

Lähettäjä: taiga 
Päivämäärä:   21.10.24 17:01:02

Olen aika monia eri masennuslääkkeitä syönyt ja yhdestäkään ei paino ole koskaan noussut, eli sen pelossa ei kannata jättää lääkitystä ainakaan kokeilematta. Tsemppiä <3

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   21.10.24 17:20:35

Pahasti masentunut voi syödä todella vähän, ja on sen takia laiha. Olon parantuessa myös ruokahalu paranee.
U

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.