Lähettäjä: Nami
Päivämäärä: 21.10.24 14:57:37
Olin nuorena töissä tarjoilijana, mutta kyllästyin siihen jatkuvaan hektisyyteen ja turhan vaativiin asiakkaisiin. Luin itselleni perus duunariammatin ja perehdyin siihen kunnolla. Työskentelin n.6 vuotta alalla mutta pakko vaan todeta, etten ollut tarpeeksi tarkka ja hyvä työssäni, joten palasin takasin ravintola-alalle. Vuosi pari siinä meni ja pääsyin työhön johon ei tarvitse koulutusta, palkka on huono ja vuorotyö päälle. Vihaan tätä yli kaiken.
Ikää 35 ja koulutuksilla mitä mulla on, ei hirveästi ole tarjolla miellyttäviä työpaikkoja. Huoltoneuvoja tai vakuutusneuvoja voisi olla sellaisia töitä, joissa osaamisestani olisi hyötyä, mutta eipä noitakaan paikkoja kauheasti ole.
Millä rahalla sitä opiskelisi uuden ammatin? Ja niin tyhmältä kun se kuulostaakin, olenko liian vanha saamaan enää hyvää työpaikkaa? Tärkeimpänä kokisin sen että viihtyisin työssäni ja siinä olisi edes jotain sosiaalista.
Onko teissä paljon alan vaihtajia ja miten opiskelun rahoititte?
Kunhan oli tarve kirjoittaa johonkin ajatukset ulos, kun nyt työvuorossani ei ole yhtäkään työkaveria jonka kanssa asiaa pohtia. Olen niin epäonnistunut elämäni rakentamisessa ja nyt pelkään että on liian myöhä jo.
|