Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat kengät minivaelluksille

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   21.10.24 12:36:55

Tarkoitus alkaa käymään säännöllisemmin ja enemmän lyhyillä vaelluksilla. Siis yhden päivän aikana käveltäviä lenkkejä. Tähän asti talsinut menemään vanhoilla tennareilla, mutta ne alkavat olla loppu, joten ajattelin että jos ostaisi ihan kunnon kengät.

Vinkatkaa siis hyviä kenkiä erilaisissa maastoissa kävelyyn. Saisi olla kevyet ja leveälestiset. Tulevat kesällä ja sulan maan aikana käytettäväksi. Ja jos on jotain hyviä vinkkejä kenkien valintaan niin voi laittaa niitäkin.

Ja jos jollain on vinkata hyvä päiväreppu niin niitäkin voi laittaa. Ei mitään rinkkaa, vaan sellainen mihin mahtuu vähän evästä, juomapullo, ehkä jotain ensiaputarviketta.

Re: Parhaat kengät minivaelluksille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.24 13:10:56

Itse oon tykännyt tosi paljon Merrellin maasto-paljasjalkakengistä, linkki
https://www.merrell.com/FI/en_FI/vapor-glove/
Näitä on paljon eri vuosien malleissa ja väreissä. Ihan 100 % paljasjalkakenkä ei ole, hitusen tukea pohjassa jota itse ainakin tarvitsen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.10.24 13:18:33

Haltin kengät on hyviä.

Päivämäärä:   21.10.24 13:23:50

Mulla on jotkut merrelin maastokengät xxl:stä. Joku satasen maksoivat. Hyvät ovat. Pitävät vettä ja hyvät pohjat.

Lähettäjä: ciel 
Päivämäärä:   21.10.24 13:32:40

Haltin kengät ovat olleet omaan kavioon sopivia ja todella mukavia jalassa, mutta kahdesta edellisestä parista (Callan II) on kulunut pohja aivan luokattomaan kuntoon parissa vuodessa. Käyttöä on ollut niin metsissä kuin kaupungissa kävellessä.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   21.10.24 13:32:52

Minulla myös Merrellin gore-tex maastolenkkarit. Pitävä pohja, vettähylkivät mutta hengittäbät. Lisäksi löytyy Merrellin paljasjalkamallistosta vapor glove ja trail glove, trail glovessa hiukan paksumpi pohja eikä ole ihan "aito" paljasjalkakenkä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.10.24 13:41:12

Täälläkin jotkut merrelin vettä pitävät lenkkarityyppiset kengät. Löytyivät joskus cittarista tarjouksesta, ei jäänyt montaa kymppiä hinnaksi. Eli kannattaa aina välillä markettienkin kenkäosastoille vilkaista. Nämä mulla käytössä keväisin, syksyisin ja kesällä märkään aikaan. Kuivalla kelillä käytän ihan juoksulenkkareita, menen niillä hankalatkin maastot helposti. Mutta jos kaipaa nilkoille tukea niin sitten joku vaelluskenkä on parempi vaihtoehto jos vähänkin haastavammissa maastoissa liikkuu.

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   21.10.24 14:59:17

Salomon xa pro goretexillä tai ilman. Ihan ässä kengät kävelyyn. Myös Salomonin polkujuoksu kenkiä on helppo suositella. Näissä aika kapea lesti tosin.

Päivämäärä:   21.10.24 15:15:13

Merrelit minullakin. Kevyet, mutta tukevat.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.10.24 15:22:59

Altran lenkkarit ja Vivobarefootin vaelluskengät + lenkkarit olleet mulla käytössä

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   21.10.24 16:56:16

Salomonin xa pro, oikein hyvä kenkä ja sitä saa myös leveällä lestillä.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   21.10.24 17:07:57

Ei auta kun mennä liikkeeseen sovittelemaan.

Itselle ei käy mitkään Merrelin tai Salomonin kengät, joten pääsyin Partioaittaan sovittelemaan ja päädyin ostamaan Keen merkkiset kengät. Olen ollut ihan tyytyväinen ostokseeni, aivan hitokseen paljon paremman tuntuiset jalassa kuin yhdetkään Merrelit tai Salomonit mitä sovitin.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   21.10.24 17:39:01

Mä olen tykännyt Kipukaupan paljasjalkavaelluskengistä.

Päivämäärä:   21.10.24 17:48:45

Paljasjalkakengät! Kipukaupasta olen tilannut omani. Oikea koko tullut kun mitannut ohjeiden mukaan. Vaelluskengät 2.0 tmv on ollut käytössä, kesällä oli helteellä ihan prisman 20e pöppöset jalassa. Pito aivan eri luokkaa kuin kovapohjaisissa kengissä kun kitkapinta-alaa on huomattavasti enemmän. Eikä enää väänny nivelet nilkoista saati polvista kun kenkä ei niitä väännä. Kalliotakin on vain kävellä ylös! Toki varovaisuutta noudattaen. Ja mudassa ei pidä mikään.

Noita parempiakin paljasjalkakenkiä sai ainakin kesällä prismastakin. Kipukaupalla on Tampereella showroom johon pääsee silloin tällöin sovittamaan.

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   21.10.24 19:22:37

Ääni matalavartisille Goretex-lenkkareille. Tai saahan ostaa korkeavartisetkin, jos haluaa, mutta itse en tykkää käyttää korkeavartisia kenkiä kuin silloin kun on paljon lunta. Minulle ei sopineet Kipukaupan paljasjalkakengät, olivat liian leveät, vaikka suhteellisen leveälestisistä kengistä pidänkin. Edelliset lenkkarit taisi olla North Facet, nykyiset Haglöfsit, tykkään ensin mainituista enemmän, Haglöfsit on aavistuksen liian kapeat puolestaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.10.24 19:45:12

Lems boulderboot

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.