Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten suhtaudutte kun joku kommentoi ulkonäköäsi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.10.24 10:48:25

Vanhempi sukulaismies sanoi minulle että olet sinäkin kyllä painoa kerännyt, et ole enään ollenkaan laiha. Tulipa jotenkin huono fiilis kun joku sanoo sen ääneen ja päin naamaa vaikka tiedänkin että mahaan on kiloja kertynyt vaihdevuosien myötä.

Re: Miten suhtaudutte kun joku kommentoi ulkonäköäsi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.10.24 10:57:52

No en suhtaudu hyvin. Myös minun sukulaiseni, jotkut kumppanin sukulaiset, ja jotkut työkaverit kokevat asiakseen kommentoida esimerkiksi kampaustani negatiivisella tavalla. Yritän sivuuttaa tuollaiset kommentit mutta kyllähän ne tuntuvat ikävältä. Itse en osaa kuvitella tilannetta jossa kommentoisin negatiivisesti toisen ulkonäköä.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   21.10.24 10:59:08

Vanhemmat sukulaiset on ajat sitten opetettu pitämään turpansa kiinni jos aikovat saada minulta ikinä mitään apua mihinkään. En kuuntele yhtään ulkonäöstäni avautumista joltakin sukulaiselta, toleranssi on ihan nolla tähän nykyään.

Autoni on pihalla ja tankki täynnä, lähden niiltä sijoiltani elämään omaa elämääni. Aika sopuisasti menee nykyään suvun kanssa, osaavat rajansa.

Päivämäärä:   21.10.24 10:59:22

Vastaisin, että niinhän lörppäk*rvät jaksavat jankuttaa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.10.24 10:59:39

Olisit vastannut että onpa nuo sinun viikset/hiukset/lasit rumat ja aikansa eläneet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.24 11:01:01

Eihän tuollaista tarvitse kenenkään sietää! Sukulaismiehesi on täysmoukka ja naisvihamielinen myös. Ei kenenkään ulkonäkö kuulu muille. Nämä "totuuden" sanojat eivät myöskään ikinä itse kestä sitä, että joku sanoo heille erinäisiä totuuksia heistä itsestään. Vähintäänhän pitäisi itse sietää vastaavaa arvostelua jos katsoo oikeudekseen sitä harjoittaa.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   21.10.24 11:10:35

Olisin ensin haukkunut kommentoijan ulkonäön ja sitten vielä luonteen ja älynlahjat päälle. Niin perusteellisesti, ettei vahingossakaan sanoisi enää kenellekään mitään.

Lähettäjä: Ärsyttää 
Päivämäärä:   21.10.24 11:37:18

Ärsyttää ulkonäön kommentoijat, vaikka kommentti olisi tarkoitettu kehuksikin.

Päivämäärä:   21.10.24 11:41:38

En sanonut mitään ja kommentti ärsytti sillä hetkellä. Se oli kuitenkin se viimeinen niitti tehdä painolleni jotain ja 15 kiloa kevyempänä myöhemmin olin kommentista kiitollinen (jota en tietenkään sille kommentoijalle kertonut :).

Lähettäjä: Ei yksiselitteistä 
Päivämäärä:   21.10.24 11:47:00

Asia ei ole niin mustavalkoinen. Saa joitakin havahtumaan ja tarttumaan niskasta itseään kiinikin.

Päivämäärä:   21.10.24 11:52:31

Minusta on kyllä ikävää että ihmiset kokevat että heillä on oikeus esimerkiksi kommentoida hiustyyliäsi tai ihoasi jotta tekisit muutoksia jotka olisivat heidän mieleensä. Eiköhän jokainen tiedä lihonneensa tai aknen palanneen. En tiedä missä maailmassa kommentointi on hyväksyttyä.

Päivämäärä:   21.10.24 11:56:31

En pidä kehuista. Haukkuihin/arvosteluihin suhtaudun olan kohautuksella.

Päivämäärä:   21.10.24 11:58:23

Pidän idioottina. Vaikka kommentoisi "hyvälläkin".

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   21.10.24 12:12:26

Äitini pitkäaikainen miesystävä sanoi mulle myös kerran ''sä oot (nimi) kyllä lihonut aika paljon''. Ja parasta tässä on se, että kyseessä on isomahainen mies itse laukomassa kommenttia. :D

Sanoinkin tästä hänelle, että onko sulla varaa arvostella kun itselläskin on iso maha? Vastasi että ''ei tarvi suuttua'', huoh!!!!

Kyseinen tyyppi on muutenkin juntti, enkä ole ennenkään pitänyt hänestä. Enemmän ärsytti kuitenkin se, että äitini oli näkemässä ja kuulemassa tilanteen, mutta ei sanonut mitään kuin tyyliin ''nonii älkääs nyt''. Äitini olisi pitänyt puolustaa minua ja laittaa miehensä aisoihin typerine kommentteineen.

Enkä ollut siis lihonut kuin n. 5 kiloa. EN kahtakymmentä. :D

Lähettäjä: Hyi! 
Päivämäärä:   21.10.24 13:37:46

Olen melkein onnistunut elämään ulkonäköäni kommentoivien idioottien ulottumattomissa. Sen ainoan kerran kun sukujuhlissa yksi kaukaisempi sukulainen laukoi jotain jenkkakahvoistani, sanoin että mun mielestä noi sun vatsamakkarat ja kolmoisleuat näyttää paljon kamalammalta. :D

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.10.24 13:40:39

Mun ulkonäköä ei ole kukaan koskaan kommentoinut.. tosi outoa porukkaa!

Olisin kyllä loukannut sanojaa niin, että tietää, jeesus mikä idiootti!

Lähettäjä: Coconut 
Päivämäärä:   21.10.24 13:43:23

Tuollaisissa tilanteissa itse menen ihan lukkoon ja yritän mahdollisimman sulavasti vaan poistua paikalta. Olen itse toipumassa anoreksiasta ja se tarkoittaa että painoa on tullut merkittävä määrä lisää ja kommentteja asiasta saan kuula aika paljon ja yllättäviltäkin tahoilta (vaikka tiedän että moni ei tarkoita pahalla). Ei se koskaan hyvältä tunnu vaan enemmän veitsen iskulta selkärankaan, vaikkakin siinä hetkessä usein sen tekohymyn automaattisesti jostain kaivan naamalle.

Päivämäärä:   21.10.24 13:48:56

"Asia ei ole niin mustavalkoinen. Saa joitakin havahtumaan ja tarttumaan niskasta itseään kiinikin."

Millä oikeudella jonkun sukulaisukon pitäisi saada patistaa jotakuta "ottamaan itseään niskasta kiinni"? Millä tavalla toisen kilot muille kuuluvat, jokainenhan kantaa ne kilonsa itse?

Pidä huoli omasta kropastasi, älä puutu muiden kehoihin.

Päivämäärä:   21.10.24 14:04:12

Sen sijaan jos ihminen laihtuu etenkin huomattavasti, voisi olla syytä sanoa jotain, koska se voi olla merkki myös sairaudesta kuten syövästä. Jos painoa yhtäkkiä lähtee kerralla 20 kg, niin ei noin nopeasti lähde yleensä ellei sairastuminen. Joskus ihminen voi itse pitää sitä normaalina, etenkin jos aloittanut vaikka jonkun liikunnan. Näin oli tutulla, kaverit olivat huomanneet että oli laihtunut, mutta koska oli aloittanut liikunnan, piti itse normaalina. Syöpä oli.

Lähettäjä: Qs 
Päivämäärä:   21.10.24 14:25:52

Asia ei ole niin mustavalkoinen. Saa joitakin havahtumaan ja tarttumaan niskasta itseään kiinikin."

Millä oikeudella jonkun sukulaisukon pitäisi saada patistaa jotakuta "ottamaan itseään niskasta kiinni"? Millä tavalla toisen kilot muille kuuluvat, jokainenhan kantaa ne kilonsa itse?
>>>>>>>

Minä olen tuollainen, joka tarvitsee sellaisen sisuunnuttavan herätyksen, että tapahtuu. Ei minulle silti tulisi mieleenkään, että sillä sukulaisukolla olisi jotain oikeuksia kommentoida, saati että laihduttaisin hänen mielikseen....

Lähettäjä: Maalainen 
Päivämäärä:   21.10.24 14:34:06

Ei ole kommentoitu ( onneksi) mutta tässä tapauksessa sanoisin ettei tuolla tavalla saa uutta naimakaveria joten joudut tyytymään nykyiseen , sorry.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.10.24 14:53:00

Välit meni poikki veljeeni, tuo oli viimeinen asia, joka katkaisi kamelin selän lukuisten muiden perseilyjen jälkeen.

Olin tosiaan lihonut 47:stä kilosta 53:n kilon painoiseksi. Näin veljeni ensimmäistä kertaa vuosiin ja hän totesi tervehtimättä "Onpas susta tullut lihava". Nämä jäivät hänen viimeisiksi sanoikseen, mitä minulle koskaan kasvotusten sanoi.

Lähettäjä: piiku 
Päivämäärä:   21.10.24 15:12:32

Mun isän puoleinen suku on kaamee ulkonäön arvostelija. Ihminen ei ole edes ihminen, jos se ei ole hoikka!
Lisäksi kaikki poikakaverit, miehet on arvosteltu pituuden perusteella. "Onpa sillä pitkä mies" tämä on siis todella positiivinen asia.

Kenellekkään ei toisen kilot kuulu!

Päivämäärä:   21.10.24 15:33:37

Vihaan ihmisiä jotka kommentoi ulkonäköä. Positiiviseksi tarkoitettu kommentti "oletpa laihtunut, näytät hyvältä" tuo lähinnä vaan fiiliksen että kiitos, lihavampana ilmeisesti sitten olin ruma.

Lähettäjä: papu 
Päivämäärä:   21.10.24 16:42:47

Täällä myös yksi joka syvästi vihaa kehon ja painon kommentointia! Se satuttaa kovaa, kun joku kommentoi painoa, eikä ne sanat katoa niin vaan mielestä. Muistan esim ikuisesti kun serkkuni sanoi minulle, että minusta on tullut pullukka. Olin joo kerännyt painoa terveyteni takia (43-> 49 kg), mutta en tiedä oliko silti ihan pakko sanoa noin. Edelleen ne sanat kummittelee mielessä enkä halua nähdä niiden sanojaa, vaikka tuosta on jo aikaa.

Päivämäärä:   21.10.24 16:46:47

Papu, ymmärrän hyvin. Etenkin, kun paino on edelleen normaali ja jopa vähäinen, sama tilanne oli veljeni kohdalla. On se kiva muistella, että edesmenneen veljen viimeinen kasvotusten lausuttu kommentti oli tuollainen. Ja joo, en todellakaan 53 kg painoisena ollut lihava! Toki hältä tuli muutkin törkyä netin kautta, mutta tuo jäi mieleen. Käännyin suoraan ovelta ja lähdin pois. Emme tavanneet sen koommin ja veljeni kuoli viisi-kuusi vuotta myöhemmin.

Lähettäjä: papu 
Päivämäärä:   21.10.24 16:50:40

Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 21.10.24 16:46:47

Papu, ymmärrän hyvin. Etenkin, kun paino on edelleen normaali ja jopa vähäinen, sama tilanne oli veljeni kohdalla. On se kiva muistella, että edesmenneen veljen viimeinen kasvotusten lausuttu kommentti oli tuollainen. Ja joo, en todellakaan 53 kg painoisena ollut lihava! Toki hältä tuli muutkin törkyä netin kautta, mutta tuo jäi mieleen. Käännyin suoraan ovelta ja lähdin pois. Emme tavanneet sen koommin ja veljeni kuoli viisi-kuusi vuotta myöhemmin.

Olen todella pahoillani puolestasi, kurjaa :( Sanoilla voi olla todella iso voima, niin hyvässä kuin pahassa. Toivottavasti nuo kommentit eivät ole jääneet pahasti kaivelemaan mieltäsi ja ymmärrät ettet todellakaan ole iso ja varmasti upea <3

Päivämäärä:   21.10.24 16:54:44

Veljeni oli manipuloiva narsisti ja ei ole kyllä tippaakaan ikävä. Sen tein, että matkustin paikkaan, jossa hän kuoli ja pidin hiljaisen hetken hänen muistolleen. Lapsuusmuistoni hänestä ovat ne, joita haluan muistaa, aikuisena hän oli aivan järkyttävä k*sipää.

Ja sanon sinullekin, että toksisiin ihmisiin ei kannata pitää yhteyttä. Paljon mukavampi niin.

Päivämäärä:   21.10.24 17:31:11

Loukkaan takaisin julmasti ja löyn välit poikki. Miksi pitäisi sietää mitään tai kenenkään perseilyä?

Lähettäjä: Tämä täti 
Päivämäärä:   21.10.24 18:04:16

Joskus niittaan samalla mitalla takaisin, sitä saa mitä tilaa.

Lopulta onnittelen itseäni, etten ole menettänyt kyseisen tyhjäpään kanssa mitään vaikkei häntä olisikaan koskaan ollutkaan olemassa.

Aina vaan jaksaa hämmästyttää, että miten tyhmää porukkaa maa päällään kantaa.

Joskus mietin jopa niin pitkälle, kun ajattelen jonkun vaimoa, että miten voi jaksaa tuollaista katsella.

Päivämäärä:   21.10.24 18:07:14

Miksi papun asiallinen kommentti on poistettu?

Lähettäjä: Fitness 
Päivämäärä:   22.10.24 18:13:16

Kuulen aika paljon kommenteja ja olen iloinen siitä! Olen käynyt salilla vuosia ja 55 vuotiaana hyvä fyysinen kunto on ilmeisesti aika harvinaista. Useimmat kommentit liittyvät olkapäihin ja käsivarsiin ja seuraavana usein kuulen litteästä mahasta.
Olen aina iloinen kommenteista ja kiitän ja sanon että aika monta vuotta on tehty töitä tämän eteen!

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.10.24 18:23:37

No täytyy sitä voida edes jotain sanoa mutta ei tietenkään pahaa tarkoittaen.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   22.10.24 18:42:14

Olen niin turtunut, ettei sitä edes näe päällepäin, kuinka paljon sitä inhoan. Kiitos vaan, mulla on kyllä peili, joten tiedän tasan tarkkaan olevani ruma ja lihava ja että hiuksetkin on aika plääh.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.