Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen aspa ja mulle saa ehdotella treffejä...

Lähettäjä: Aaäspeeaa 
Päivämäärä:   21.10.24 10:48:18

...seuraavin ehdoin:

-Lähestyminen on suora(sanainen), eikä sisällä typerää flirttiä, vihjailuja tai muita teennäisiä yrityksiä. Käteen annettu lappukin kelpaa oikein hyvin.

-Lähestyjä uskoo, jos sanon ei, eikä jää jankkaamaan tai tule yrittämään uudestaan.

Paljon mieluummin otan vastaan lähestymisiä arkielämässä kuin myyn itseäni Tinderin lihatiskillä. En ymmärrä, mikä ahdistusvillitys meillä on meneillään, kun kohteliaista lähestymisistäkin täytyy jo ahdistua. Kiinnostumiset ja ihastumiset ovat tavallinen osa ihmisen elämää. Terveellä tunne-elämällä niiden vastaanottaminen on täysin luontevaa.

Älkääkä alkako tyypilliseen tapaanne jankata tässä miesten huonosta käytöksestä. Minä jo kerroin ehdot, millä tavalla minua saa lähestyä.

Re: Olen aspa ja mulle saa ehdotella treffejä...

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.10.24 10:55:27

Ok. Minä olen töissä tekemässä töitä, en etsimässä kumppania.

Lähettäjä: Aaäspeeaa 
Päivämäärä:   21.10.24 11:00:00

"Ok. Minä olen töissä tekemässä töitä, en etsimässä kumppania."

Aika usein se kumppani kuitenkin löytyy juuri silloin, kun on tekemässä muuta. Tyypillisiä kumppanin tapaamispaikkoja ovat työpaikat, opiskeluympäristöt ja harrastusporukat. Jos ei suostu kohtaamaan työssä, opiskellessa tai harrastuksissa potentiaalisia kumppaniehdokkaita, niin saattaa mennä onni ohi suun.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   21.10.24 11:01:14

…: Se, että sinä et halua ehdotuksia, ei tarkoita ettei kukaan muu haluisi!

Mua itseä ärsyttää kans, kun on menty (mun mielestä) liian pitkälle siinä, ettei kukaan uskalla edes kahville pyytää! Mun mielestä se on ihan ok, myös töissä, kunhan kysyjä tekee sen asiallisesti ja hyväksyy kieltävän vastauksen.

Ihan kivahan se on, että joku selkeästi tykkää!

Eri asia on ns. ”hyypiöt”, jotka tekee kyselyt limaisesti, yrittävät ns. väsyttää tai eivät usko kun kieltäytyy kauniisti. Silloinkaan kyse ei ole siitä, että kysyminen olisi paha, vaan kysyjän käytös!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.10.24 11:08:40

Aloittaja keskittyy nyt vaan niihin töihin - siitä sulle maksemaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.10.24 11:35:41

"Jos ei suostu kohtaamaan työssä, opiskellessa tai harrastuksissa potentiaalisia kumppaniehdokkaita, niin saattaa mennä onni ohi suun."

Sitten menee. Elämä on hyvää sinkkunakin, ei tarvitse epätoivoisesti etsiä joka kolosta kumppania.

Kannattaa laittaa joku lappu kaulaan. "Pliis pyydä mua kahville."

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   21.10.24 11:42:24

"Aloittaja keskittyy nyt vaan niihin töihin - siitä sulle maksemaan."
Just näin.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   21.10.24 13:11:25

"Jos ei suostu kohtaamaan työssä, opiskellessa tai harrastuksissa potentiaalisia kumppaniehdokkaita, niin saattaa mennä onni ohi suun."

Aika teennäistä laittaa nämä kolme samalle viivalle. Opiskeluun (päätoimiseen, nuorena) liittyy yleensä myös paljon iltarientoja ja vapaa-ajan juttuja joissa niitä ihmisiä voi kohdata luontevasti aivan kuten viihteellä ollessa muutenkin, ei ole tarkoituskaan että ketään aletaan iskemään luennoilla tai ryhmätöissä. Harrastukset taas ovat vielä lunkimpi homma, niihin ei kukaan pakota menemään tai siellä mitään tekemään.

Työelämä sen sijaan on aivan eri asia, siellä ei olla huvin vuoksi ja siellä pätee aivan erilaiset säännöt. Jos eroa näiden kolmen välillä ei ymmärrä, kannattaa perehtyä aikuisten maailmaan vielä vähän paremmin ennenkuin alkaa suuremmin pätemään.

Ja näistä hyypiöistä... Luuletteko että ne tietävät olevansa hyypiöitä, ja pitävät itseään sellaisina? Ei, niiden omasta näkökulmasta se niiden tekemä lähestyminen on ihan yhtä kohtelias ja asiallinen kuin kenen tahansa muunkin. Joten selkeämpää jälleen kerran on kun sovitaan, että tietyissä tilanteissa ihmisten annetaan olla rauhassa eikä tehdä mitään "lähestymisiä", ei kohteliaita tai mitään muitakaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.10.24 13:13:43

Mulla myös aspana ok että kysytään kunhan uskotaan jos ei halua lähtä.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   21.10.24 13:15:29

Pisterivi, koska kaikestaloukkaantuvat ahdistujat ovat vähemmistö, voisitte te laittaa lapun kaulaan. Lumihiutaleen kuva olisi hyvä varoitussignaali. Sitten me, joille ihmisten normaali kanssakäyminen ei ole itkupotkuahdistuksen paikka, tiedettäisiin kiertää teidät kaukaa ja viettää mukavaa aikaa keskenämme ilman että joudumme rajoittamaan tavallisia sosiaalisia kontakteja teidän takianne. Kuten nyt joudumme.

Lähettäjä: kerma 
Päivämäärä:   21.10.24 13:19:00

Missä oot duunissa? Meinaan että jos pistäydyn...

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   21.10.24 13:21:36

Kun ventovieraasta ihmisestä ei aina tiedä päällepäin, onko hän normaali tyyppi vai enempi vähempi ding dong.

Törmäsin taannoin iltalenkillä tyyppiin, joka vaikutti aluksi ihan asialliselta. Siisti olemus, ei outoja eleitä, normaalit silmät ja noin. Tervehti ja kysyi, olenko ikinä harrastanut lintubongausta. Ajattelin, että tämä on varmaan joku paikallinen bongari ja kaipaa havaintoja jostain linnusta tms. No ei, tyyppi alkoikin selittää kuinka korviimme kantautuva lokkien rääkynä ei voi olla aitoa, vaan sen täytyy tulla jostain koneesta, koska sen frekvenssi on liian säännöllinen... Jankkasi tuota ja rupesi jo vähän kiihtynään. Mietin siinä kohtaa että jaha, nyt lienee parempi poistua ennenkuin minäkin alan olla selvästi avaruusolento enkä ihminen. Sanoin heipat ja lähdin menemään, onneksi tyyppi ei seurannut. En tiedä oliko hän huumeissa vai muuten vaan pim pom. Huumeongelmat tuntuvat vaan nykyään olevan niin yleisiä ja käyttäjät arvaamattomia, että aina saa olla vähän varuillaan.

Päivämäärä:   21.10.24 13:43:31

Minä en halua töissä treffikutsuja. Lähinnä siksi, että kukaan muu kuin hyypiö ei edes lähestyisi töissä. Töissä en ole "oma itseni" enkä kerro itsestäni mitään. Mihin se toinen siis ihastuu? Korkeintaan ulkonäköön tai omiin kuvitelmiin. Luonteeseeni voi ihastua kun olen vapaalla ja toimin omana itsenäni.

Lisäksi moni on joutunut hyypiön kohteeksi jossain vaiheessa. Töissä et pysty puolustamaan itseäsi samoin vaan takaraivossa on pelko seuraamuksista, jos esim. sanot napakasti tai poistut paikalta. Tilanteessa toisella on enemmän valtaa ja se tekee tilanteesta ikävän. Jos olet liian mukava, voit saada stalkkerin paikkaan jota et voi vältellä tai jos olet liian kova voit saada hiljaiset potkut huonon asiakaspalautteen seurauksena.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.10.24 13:50:24

Varmaan se asiakkaalle hymyillyt Lidlin myyjäkin on samaa mieltä, kun kärsi stalkkerista vuosia...

Päivämäärä:   21.10.24 14:51:55

Mullekin saa. Vain yksi ehto: ehdottajan pitää olla sellainen, jonka kanssa lähtisin treffeille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.24 15:07:19

Joo. Työpaikka, harrastus ja opiskelu onkin sama asia.

Not.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.