Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tänään uniapneatutkimuksiin

Lähettäjä: Kuorsaaja 
Päivämäärä:   21.10.24 10:09:44

Pitäisi tänään hakea tutkimuslaite. Jännittää vaan, että jos ens yönä ei saakkaan nukuttua ja tutkimus menee pieleen. Yleensä nukahdan nopeasti jos tarpeeksi väsyneenä menen nukkumaan ja nukun heräämättä aamuun saakka, mutta välillä on sitten niitä öitä kun en meinaa saada nukahdettua, herään vessaan tai herään jo varhain aamulla muutaman tunnin unien jälkeen enkä saa enää nukahdettua. Tuossa laitteessa vissiin joku äänitin, niin mietin sitä että jos pitää just vessassa käydä yöllä niin kuuluu kaikki kusemis/paskomisäänet (normaalia joo, mutta noloa silti). :D tai just sit että jos ei saa nukahdettua, niin sitten somesta selailee kaikenlaisia videoita läpi kun odottaa että uni tulee tai aamuyöstä siirtyy sohvalle television varhaisaamun ohjelmien pariin odottamaan saisko nukahdettua vielä tunniksi tai pariksi. Niin sittenkö kaikki noi äänet tallentuu siihen nauhuriin... saan kyllä kysyttyä noita kaikkia kun käyn sen laitteen hakemassa. Kiinnostaa vaan kuinka muilla on tuo "koe" mennyt? Ja saiko sitten sen uniapnealaitteen kuinka helposti itselle käyttöön ja oliko sen kanssa kuinka säätöä (sopivat säädöt ja maskit yms.)?

Re: Tänään uniapneatutkimuksiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.24 10:17:31

Ootko sellaista kuullut, että somen selaus on vihoviimeistä hommaa, jos ei saa unta?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.10.24 10:17:49

Minä nukuin ihan hyvin tuon laitteen kanssa. Nukun selällään muutenkin, niin ei hirveesti häirinnyt. Eikai noista äänistä kannata ressata...
Reilun viikon päästä soitti lääkäri diagnoosin, vaikea uniapnea.
Laitteen saantiin menikin sitten reilut 5 kk. Se on ollut nyt pari kk. Unet eivät oo kummenneet, yhtä pätkissä nukun, kuin ennenkin. Mut, ehkä unen laatu on parantunut, en oo niin väsynyt enää.
Katkoksia ei ole ollut enää korkeimmillaankaan, kuin 2, 5/h. (diagnoosissa 39).

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   21.10.24 11:56:15

Minä "nukuin" sen masiinan kanssa kaksi yötä. En saanut nukuttua juuri ollenkaan kummallakaan kertaa, olin jatkuvasti hereillä ja katsoin kelloa tunnin välein. Pienikokoiselle ihmiselle se masiina on tavallaan liian iso. Sen kanssa olisi ollut pakko nukkua selällään, sillä kyljellään nukkuessa laite vääntyi väärään asentoon. Ja luonnollisesti minähän en osaa nukkua selällään juuri ollenkaan, nukun aina kyljellään tai puoliksi mahallaan.

Vaikka sanoin, että tuskin olen saanut nukuttua sitä tarvittavaa neljää tuntia, niin siitä huolimatta lukivat laitteen antamat tiedot. Ei sieltä löytynyt kuin muutama hengityskatkos ja muutama kuorsausääni. Tarkempiin tutkimuksiin en ole päässyt, sillä lääkärin mukaan en tule nukkumaan siinäkään tutkimuksessa, joten siitä ei ole mitään hyötyä. Näillä mennään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.10.24 12:01:54

Mulle tehtiin kesällä unitutkimus. Sitten tutkimus oli jossain hukassa ja vasta elokuun lopulla aloin kyselemään, niin löytyi. Vaikea uniapnea löytyi. Nyt noin kolmeviikkoa olen nukkunut cpap laitteen kanssa ja vaikeaa on ollut, mutta nyt jo kaksi aamua, että herään myös maski naamalla. Vireystaso on noussut paljon. Ei tunnu mukavalta vieläkään, mutta pakko on vain harjoitella

Päivämäärä:   22.10.24 06:30:40

Ihan v*tuilleen varmaan meni koko tutkimus... en saanut millään nukuttua, piuhat eivät häirinneet, mutta kehitin helvetinmoisen stressin tosta nauhoituslaitteesta. Tein varmaan virheen siinä kun juuri ennen nukkumaanmenoa aloin vasta piuhoja asentamaan ja unohdin rannemokkulan ensin kokonaan ja jouduin sängystä nousta sitä vielä hakemaan. Kahdeltatoista tuo laite aloitti nauhoittamaan ja silloin menin sänkyyn. Sitten yritinkin varmaan kolmeen asti nukahtaa, välillä selasi. Aina puhelinta ja sitten yritin taas nukahtaa, mutta ei tuo konsti tietenkään juuri nyt toiminut... kuudelta nyt sitten heräsin eikä enää tietystikään nukuta. Kävin vessassa ja juomassa ja siirryin sohvalle makaamaan jos saisin vielä television ääreen josain kohtaa torkahdettua. Yhdeksään asti tää laite muistaakseni nauhoittaa ja silloin soi myös mun herätyskello.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   22.10.24 07:21:22

Varmaan tarvisit rauhoittavaa, jotta laite ei noin pahasti sekoittaisi nuppia.

Päivämäärä:   22.10.24 07:43:06

Ei olisi varmaan pitänyt yrittämällä yrittää mennä nukkumaan silloin kun laite aloitti toimintansa vaan jatkaa vaan reilusti valvomista. Kun kerta edellisenä yönä saanut nukkua sen 8 h, niin olishan se pitänyt arvata että ei mua vielä kahdentoista aikaan nukuta vapaapäivänä. Helposti voin valvoa jonnekin kahteen saakka ja sitten nukun kunnolla aamuun saakka. Nyt piti yrittää liikaa tuota nukkumista ja pieleenhän se meni. Ei mua edes pahemmin väsytä vaiikka nukkunut vaan sen muutaman tunnin. Työpäivinä ehtii nukkua sen 5-7 h niin silloin väsyttää paremmin iltaisin. Se tässä ärsyttää että mun pitää toi laite vidä takas työterveyteen 60 km päähän kun tällä paikkakunnalla ei oo vielä omaa laitetta. Että turhaa ajelua eilen ja tänään jos ei mitään järkevää tulosta tästä nyt saa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.