Lähettäjä: Hx
Päivämäärä: 21.10.24 16:32:57
Vähintään kaksi viikkoa.
Jos on pakko mennä heti, niin soita.
Jos joudut menemään omilla avaumilla välittömästi, niin sitten jätät siitä selkeän lapun yhteystietoineen. Pelkkä tieto "täällä on käyty" ei riitä, vaan pitää olla tieto että kuka kävi, miksi, milloin ja yhteystiedot mukaan.
Asukkaalla on vahva suoja takanaan, joten toisten kotiin menemiseen pitää olla hyvät perusteet. Ilmoita siis mielellään 2 viikkoa etukäteen niin ei voida syyttää, ettei asukkaalla ollut mitään tietoa. Vielä jos ilmoitat useampaa eri kautta, kuten asuntoihin jaettavilla lapuilla ja tekstareilla, niin asukaan on vaikea sanoa, ettei oltu ilmoitettu.
Olin joskus sairaana kun tiesin että jotain tarkastuksia tehdään ma-ke. Kun ovikelloa soi, niin en meinannut päästä sängystä ylös. Ajattelin kuitenkin että parempi kun menen eteiseen etteivät saa slaagia kun makaankin sängyssä. Tulivat omilla avaimilla, kun en todellakaan saanut itseäni nopeasti ylös eivätkä he montaa sekuntia käytävässä odottaneet. Sanoin vain että olen sairaana ja koomaan makkarassa niin tiesivät.m7nun olevan kotona.
Voi Jeesus jos olisivatkin tulleet ilmoittamatta omilla avaimilla. Olisin nostanut tuosta melkoisen haloon, oli käynnin syy mikä vain. Ihan jo siksi, että odottivat käytävässä ehkä 5 sekuntia kun avasivat oven, vaikka suositus taitaa olla, että rimputettaisiin ovikelloa useamman kerran ja odotettaisiin aina välissä hetki. Eli asukkaalla olisi vaikka 15 sekuntia aikaa tulla itse avaamaan ovi.
|