Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten lähestyn miestä kaupassa

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   20.10.24 22:02:56

Nyt on ongelma johon tarvitsen apua.

Olen ihan aikuinen nainen,mutta tuntuu että en tiedä mitä tekisin nyt D
Lähikaupassani on töissä kassalla/myymälässä kiva mies. Olen tulkinnut että hän olisi ehkä kiinnostunut,koska elekieli puhuu sen puolesta.
En toki tiedä,onko hän sinkku/perheellinen...mutta toivoisin että voisimme tutustua paremmin.
Kassalla ei viitsi kauheasti alkaa juttelemaan,kun kokoajan on jono perässä.
Kehtaanko antaa hänelle siinä kassalla asioidessani lappusen,missä olisi jotain,että "jos haluat tutustua,laita viestiä&puh.nro."

Kehtaanko tehdä noin?ã
Tiedän että asiakaspalvelijan kuuluu olla ystävällinen yms. Mutta hän esim. hymyilee,tervehtii ja huiskuttelee kädellään minulle jos olen itsepalvelukassalla,enkä hänen kassallaan

Re: Miten lähestyn miestä kaupassa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.24 22:03:52

Älä lähesty – ei se ole kiinnostunut sinusta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 22:04:20

Älä lähesty kaupan kassaa, se on töissä. Katso onko se tinderissä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.24 22:04:37

Ei lappua, vaihda joka kerta muutama sana.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.10.24 22:04:58

Älä hyvä ihminen lähesty työtään tekevää ystävällistä ihmistä. Hän töissä, kaikki hyvät asiakaspalvelijat hymyilevät ja tervehtivät.

Päivämäärä:   20.10.24 22:19:28

Tulkitsen, että aikuinen tarkoittaa tässä sellaista yli kolmekymppistä.

Älä laita mitään lappuja. Kun et saakaan kiinnostukselle vastakaikua, niin sinun on sellaisen jälkeen kiusallista mennä siihen kauppaan. Asiakaspalvelijan iloisuus ja jutteleminen ei tarkoita sitä, että hän olisi kiinnostunut.

Lähettäjä: nega 
Päivämäärä:   20.10.24 22:22:59

Jospa jätettäisiin ne työpaikoillaan olevat ihmiset näissä merkeissä rauhaan. Ei ole kauhean reilua kun he eivät pääse tilanteesta mitenkään pakoon tai eroon, ja asiakkaille pitää kuitenkin aina olla mielin kielin (siitä luultavasti olet sen kuvan saanutkin, että on kiinnostunut). Sen selvittäminen missä ko. henkilö asuu tai liikkuu vapaa-aikanaan taas menee stalkkauksen puolelle, joten voisi sanoa että koko kuvio = ei jatkoon.

Päivämäärä:   20.10.24 22:25:10

Ja siis ei ole mitenkään mahdotonta että mies on sinusta kiinnostunut! Mutta ei ole ok lähestyä asiakaspalvelijaa töissä.

Toivottavasti löydät jonkun toisen tavan :)

Lähettäjä: Onni 
Päivämäärä:   20.10.24 22:29:03

Olen aspa ja voin jutella asiakkaiden kanssa paljonkin jos aikaa on, moni mies tulkitsee sen kyllä väärin. Mikä tahansa yhteydenottotyyli olisi todella ahdistava vain. En ottaisi sitä edes imarteluna. Ahdistavana vain.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.10.24 22:38:40

Mua lähestyi aspa hommissa asiakas (mies) ensin tuoden suklaata ja lopulta vuodatti lorun mun kauniista silmistö koko työyhteisön säpostiin. Ja olin vaan ystävällinen.

Lähettäjä: Vernon 
Päivämäärä:   20.10.24 22:42:52

Olen miespuolinen yrittäjä ja työni puolesta olen paljon tekemisissä asiakkaiden kanssa. Se, että on ystävällinen ja huomioon ottava, niin arvon naiset. Se ei tarkoita, että on kiinnostunut!

Ei aina viitsisi olla se juro perussuomalainen, joka ei omaa asiakaspalvelun hyviä tapoja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.24 23:10:26

Asiakaspalvelijan kuuluu olla ystävällinen ja yleensä hymyillä, osa enemmän ja osa vähemmän. Mutta älä nyt herranjestas ala iskemään sitä kun hän on töissä.

Päivämäärä:   20.10.24 23:19:17

Öh
Miksi ei. Ompas kummallisia kommentteja.

Kautta vuosien on isketty ihmisiä työpaikoilla. Pyydä kahville työpäivän jälkeen johonkin kahvilaan.

Ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä. Kiinnostuksen voi esittää sivistyneesti ei tunkeilemalla tai ahdistelmalla.

" mä olen miettinyt kehtaisinko pyytää sinua kahville joku kerta.."

Lähettäjä: nega 
Päivämäärä:   20.10.24 23:32:42

Kautta vuosien on myös mm. hakattu vaimoja ja lapsia, ajettu kännissä, puristeltu perseistä ja tisseistä, huudeltu perään kadulla...

Ei se, että jotain on tehty "kautta vuosien" ole mikään automaattinen puolustus sille että jokin asia olisi hyvä ja oikea. Maailma muuttuu ja monista vanhoista paskoista asioista päästään pikkuhiljaa eroon ja ihan hyvä niin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.10.24 23:52:08

Aspa tääläkin hei.

Ihan oikeasti,se ihminen on työkseen ystävällinen. Ahdistaisi pirusti tuolllainen lähestyminen. Kaverisuhteet ja muut suhteet syntyy jos niin sattuu olla, mutta aspan lähestyminen ilman hänen aloitettaan on kyllä yleensä no go. Ja joo, moni ystävä on tullut aspa työni kautta. Kaikkia MINUN aloitteestani, yksikään ei heidän aloitteestaan.

Ja jos nyt silti kyselet, mennäänkö kahville, niin ota huomioon, että vastakin joudut putiikissa asioimaan.

Lähettäjä: Njet 
Päivämäärä:   21.10.24 01:24:35

Et mitenkään, jätä miesparka rauhaan.

Lähettäjä: Da 
Päivämäärä:   21.10.24 03:15:29

0
Da

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   21.10.24 06:30:53

Jätä miesparka rauhaan. Jos hän tekee aloitteen, sitten tekee. Muussa tapauksessa hän on vain työnsä takia ystävällinen.

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   21.10.24 06:47:17

Montako euroo?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.10.24 07:16:32

Min kaveri oli ison marketin kassalla töissä. Hänen nykyinen aviomiehensä ja lapsiensa isä oli etsinyt hänet Facebookista ja laittanut viestiä. Menivät treffeille ja ovat olleet yli 15 vuotta yhdessä

Saattaa joskus toimia.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.10.24 07:26:38

Joo, etsi tinderistä. Aikoinani tein näin itsekin, löytyihän se sieltä ja oli kuin olikin kiinnostunut. Mutta en työtehtävissä olevaa lähestyisi.

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   21.10.24 07:57:11

Vakavaa, kyl on vakavaa.

Lähettäjä: :E 
Päivämäärä:   21.10.24 08:06:48

"Kautta vuosien on isketty ihmisiä työpaikoilla. " Ja kautta vuosien se ei ole ollut toivottua (joo, poikkeuksia mahtuu jne.).

Olen itse saanut noita lappusia, se ei oikeasti toimi, koska aspa jää siihen lappu kädessä eikä tiedä tästä ihmisestä yhtään mitään. Ei nimeä, ikää, persoonaa, huumoria, arvoja jne. Ei todellakaan tehnyt mieli täysin tuntemattomalle alkaa soittelemaan ja alkaa haastattelemaan, olisiko tämä nyt kiva ihminen. Tämä sysäisi kaiken työn aspalle, vaikka nyt kiinnostunut olisikin.

Ainoa tapa on, että alat pikkuhiljaa jutella tyypille, jotta tutustutte. Mutta ai kamala, jos kaikki asiakkaat, joille olen vilkutellut luulisivat, että se on merkki kiinnostumisesta. Totta kai tutuille ja mukaville asiakkaille vilkutellaan, heitetään läppää ja kysellään kuulumisia.

Lähettäjä: Myösmyyjä 
Päivämäärä:   21.10.24 08:11:31

Älä lähesty. Asiakaspalvelijan täytyy hymyillä ja olla mukava vaikka mikä tai kuka olisi vastassa.

Päivämäärä:   21.10.24 08:14:47

Odotat, että mies antaa lappusen sinulle.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   21.10.24 09:14:13

Juttele enemmän, mutta ei todellakaan lappusia tai muuta. Ahdistavaa.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   21.10.24 09:56:02

Yllätä se hyllykon nurkan takaa ja huuda pöö. Muista myös vääntää kasvoillesi luotaantyöntävä irvistys. Mies muistaa sinut takuulla seuraavalla kauppareissullaan!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.10.24 10:34:48

"Olen aspa ja voin jutella asiakkaiden kanssa paljonkin jos aikaa on, moni mies tulkitsee sen kyllä väärin. Mikä tahansa yhteydenottotyyli olisi todella ahdistava vain. En ottaisi sitä edes imarteluna. Ahdistavana vain."

Tämä! Jätetään työtätekevät ihmiset rauhaan.

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   21.10.24 11:18:34

Lähestyminen on sikäli ikävää, ettei se aspa voi tietää oletko juuri sinä fiksu ja ei-sanan ymmärtävä ihminen, vai se tyyppi joka alkaa jankata, odotella ulko-ovella ja häiriköidä kenties vuosikausia aina lähestymiskieltoon asti. Siispä aspa ei voi kuin ilmaantua joka päivä työpisteelleen ja odottaa, kuinka käy.

Siksi työntekijä-asiakas- tilanne ei koskaan ole reilu eikä tasapuolinen tällaisten lähestymisten kannalta.

Lähettäjä: Paituli 
Päivämäärä:   21.10.24 12:19:18

Itse olin kerran kaupassa töissä ja ihastuin leipälähetystä tuovaan uuteen työntekijään. Hänkin näytti olevan kiinnostunut.
Muutaman viikon päästä etsin hänet facesta ja tökkäsin. (Silloin oli tää tökkäys-nappi olemassa)

Hän lisäsi minut kaveriksi ja tapailtiin muutama kuukausi.

Eli ei töissä, vaan muuta kautta.

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   21.10.24 12:30:59

Olen itsekin ollut aspahommissa,ja tiedän mitä se on ja mitkä asetelmat tämmöisessä tilanteessa on.

Tuli tässä mutkien kautta tietoon,että hän on mua paljon nuorempi-joten en tee yhtään mitään asialle

Lähettäjä: Muru 
Päivämäärä:   22.10.24 14:55:46

Mulle antoi motelli-ravintolan omistaja lapun kun olin asiakkaana. Tiesin, että oli vasta eronnut. En mennyt enää ko paikkaan. Olin hymyillyt ja vaihtanut pari sanaa ohimennen. Kiusallista.

Lähettäjä: OK 
Päivämäärä:   22.10.24 16:22:43

Tapasin puolisoni juuri noin, että olin itse kaupassa töissä ja hän asiakas. Joulun alla meillä oli kaupassa kivasti laitettu näyteikkuna ja joku tällainen kilpailu, että "Jaa kuva näyteikkunasta somessa, tägää meidät ja voita tuotepalkinto" tms. Pääosin nuorille suunnattu, mutta mies yksi kerta huikkasi kassalla, että "Otin just elämäni ensimmäisen selfien ja osallistuin tohon kisaan". Kommentin äänensävy ja elekieli oli sellainen, että mies selkeästi heitti pallon mulle, että etsisin hänen somensa jos yhtään kiinnostaa. Ja kiinnostihan se. Kävin profiilin läpi ja vaikutti ihan täyspäiseltä ihmiseltä, joten laitoin kuvaan jotain kommenttia, että "Ihan hyvä elämän eka selfie" tms. ja siitä se sitten lähti kohta 5 vuotta sitten.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   23.10.24 07:25:34

Olen asiakaspalvelutyössä ja järkyttyisin todella jos joku alkaisi ehdottelemaan töissä ollessani mitään. Jos olisin haku päällä, niin luultavasti hakeutuisin sellaiseen paikkaan mistä minut halutessaan löytää. Eli nämä sovellukset missä voi hakea seuraa, paikalliset ravintolat, harrastukset jne. Mutta ei ikinä töissä, se on ahdistelua.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.10.24 07:58:09

Olen tehnyt aspahommia paljon ja ei minua kyllä ahdistanut lähestymiset. Ihme erityisherkkiä kaikki täällä. Jos ihminen ei kiinnosta niin kohtelias kieltäytyminen tai vaikka sanoo että on jo varattu.
On minua lähestynyt töissä pari kertaa kiinnostavakin ihminen ja mielissäni siitä olen ollut. Toinen juurikin sujautti mulle lapun.

Päivämäärä:   23.10.24 08:23:49

Ehkä sitä lappua mieluummin juttele ja hymyile miehelle enemmän, kerro vähitellen vaikka itsestäsi jotain pientä "kiireinen viikko tulossa kun xx", "olipas kiva vkl kun yy" ja kysele miehen kuulumisia tms. Ja sit jos saat kaivettua miehen profiilin jostain esim. kaupan somesta, niin sieltä saattaisi löytyä tietoa, onko varattu vai vapaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.