Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vahingoittaako vahingossa om

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   20.10.24 19:28:01

Mies, taas miehistä.
Niin, satuttaa vahingossa. On kömpelö, oikeasti. Tai saattaa vaikka kävellä päin kun katselee muualle ja töhöttää. Halaa niin että ponnari jää käsien alle ja niska taittuu. Istuu jalan päälle. Nostaa vyötäisiltä ja jää mustelmat sormista.
Mitä tuollekin voi tehdä? Onko muilla tällaista?

Re: Vahingoittaako vahingossa om

Lähettäjä: first things first 
Päivämäärä:   20.10.24 19:29:50

Ensimmäinen kysymys: oletko ottanut asian puheeksi miehen kanssa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 19:35:05

Mun lapsi on tollanen :D en kyllä jaksaisi aikuista miestä, joka ei kykene tuon vertaa huomioimaan

Päivämäärä:   20.10.24 19:55:51

Ollaan puhuttu, mutta mielestäni ei riittävästi, koska sama jatkuu, vaikka vähenee. En tiedä miten puhua enemmän syyttämättä. Mies ei vaan huomaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   20.10.24 20:06:51

Ei ole kukaan miehistä ollut tuollainen. Eikä ylipäätään ole normaalia satuttaa muita.

Päivämäärä:   20.10.24 20:09:18

Kuulostaa kyllä epäilyttävältä. Olen itse todella kömpelö ihminen, minulla on hahmotushäiriötäkin, enkä minäkään silti ole tuollainen. Onko mies edes pyytänyt anteeksi ja yrittänyt olla varovaisempi, vai suuttuuko hän jos tuosta puhutaan? Minä en olisi niin varma, että nuo ovat vahinkoja. Vai kolhiiko mies itseäänkin vaiko vain sinua? Jos itseäänkin niin on uskottavampaa, että kyseessä on kömpelyys, mutta jos vain sinuun sattuu ja mies osaa varoa satuttamasta itseään niin ei vaikuta vahingoilta.

Päivämäärä:   20.10.24 20:17:34

Mun äiti on aina ollut juuri tuollainen. Eikä yhtään ymmärrä vaikka yrittää sanoa asiasta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.24 21:36:00

Onko tää se sama, joka aina "vahingossa" vetää kakkoseen?

Päivämäärä:   20.10.24 21:42:33

Ei, tää ei vedä kakkoseen. Niin kömpelö ei onneksi ole ollut.
Kyllä sillä haavoja pieniä on käsissä vöhän väliä ja polttaa sormensa jne. Ei suutu ainakaan näkyvästi. Välillä ihmettelee, että tuohan on pieni asia. On siis yrittänyt olla huomaavainen, mutta väkillä lipsuu.

Päivämäärä:   20.10.24 22:10:21

Minunkin mies samantyylinen.
Jos minä ojennan esim. sakset tai ruuvimeisselin kädensija edellä, mies usein vetäisee sen vauhdilla kädestäni. Tällöin omat käteni ovat vaarassa.
Tai ulkona yhtäkkiä päättää kääntyä jonnekin oikaisten suoraan edestäni, että saan itse tehdä äkkipysähdyksiä etten törmäisi.
Hetken muistaa kun huomautan näistä.

Lähettäjä: Onni 
Päivämäärä:   20.10.24 22:26:19

Olen herkkis ja mieluinen mies on suojeleva, joka pitää naistaan kuin kukkaa kämmenellään. En haluaisi joutua varomaan miestäni. Lisäksi epäilisin vahvasti onko kyse todella vahingosta joka kerta.

Lähettäjä: Pepsimax 
Päivämäärä:   20.10.24 23:49:37

Ei jatkoon.

Lähettäjä: Hj 
Päivämäärä:   21.10.24 00:03:29

Onko tämä se sama mies josta sinä tai joku muu on aiemmin kirjoittanut, että murjoo yhtäkkiä kovakouraisesti niin että mustelmat jää ja kun nainen parahtaa kivusta, mies vain ihmettelee, että ootpa herkkä.

Esim. autolla ajaessaan mies yhtäkkiä puristi naisystäväänsä polven yläpuolelta ja siitä jäi mustelma ja mies vain nauroi, että ootpa herkkä ja miten et muka tommosta kestä.

Jos olet edelleen hänen kanssaan niin miksi ihmeessä? Ja Jos kyseessä oli eri pahoinpideltävä, niin olisi kiva jos hän palaisi kertomaan asiat uudelleen ja kauanko jaksoi olla mukiloitavana ennen kuin erosi. Ehkä aloittaja saisi vähän ajateltavaa.

Lähettäjä: samona 
Päivämäärä:   21.10.24 06:10:03

Jotkut miehet eivät tajua omia voimiaan. Ja, itsellä on sellainen "tuntuma", että miehet ollessaan ihastuneita, puristavat tosi kovaa ja halatessakin melkein keuhkot tyhjenee, niin kovaa on se voima.

Jotkut vain ei tajua voimiaan kun ovat ihastuksissaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.10.24 06:27:20

Jos ei tajua voimiaan _ eikä_ sanomista niin ottaisin jalat alleni.
Kerran voi vahingossa tehdä noin, mutta jos jatkaa satuttamista vaikka asiasta on sanottu niin sillon teot ovat tahallisia. Tai sitten mies on niin hidas että tarvitsee muutakin apua arjessa, eli vaikka jonkun avustajan. Toki kumppani voi halutessaan olla sellainenkin.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   21.10.24 08:05:33

No olisipa ahdistavaa jos olisi tuollainen mies itsellä... Voi olla tietty ettei tajua, mutta siinä kohtaa pitäisi tajuta kun toinen asiasta sanoo!
Jos mun mies saisi mulle aikaan mustelmia niin älähtäisin kyllä ihan kunnolla. Kyllä aikuis

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   21.10.24 08:10:53

Äh lähti liian aikaisin.. kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata säännöstellä voimiaan tilanteen mukaan. Oma mies on ennemmin liian varovainen mun kanssa ja hyvä niin.
Miten tuommoinen kolhija voisi esim vauvaa tai lasta ylipäätään hoitaa, jos aikuinenkin vaurioituu sen kourissa...

Päivämäärä:   21.10.24 08:46:42

Onko se joku autisti

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.10.24 08:56:57

Mieleen nousee tosiaan onko jotain neuropsykologista taustalla?

Päivämäärä:   21.10.24 19:25:26

Jep. Käytös on autistista, neuropsykologista. Näitähän pitää nykyään ymmärtää ja antaa mahdollisuuksia. Yritän. Tämä on onnistunut lapsen kasvatuksessa tai ainakin pitämään hengissä. Tottunut aiemmin elämässään kovakouraiseen kohteluun, joten on tapa. Katsotaan. Onko tällaisia siis enemmänkin?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.