Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei kai Temun vaatteita saa viedä

Lähettäjä: kirppikselle?! 
Päivämäärä:   20.10.24 19:04:04

Kaveri temuttaa ja on nyt viemässä SPR:n kontti laatikkoon kasan temun vaatteita! Jostain luin ettei niitä saisi kirppikselle työntää. Onkohan näin?

Re: Ei kai Temun vaatteita saa viedä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.24 19:04:29

Miksei saisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 19:04:54

Vaatteista en tiedä, mutta leluja ei saa.

Päivämäärä:   20.10.24 19:05:57

Jotkut kirppiksistä on kieltäneet temun ja sheinin vaatteet, mutta ei se mikään yleispätevä sääntö ole.

Lähettäjä: Hanne 
Päivämäärä:   20.10.24 19:06:07

Kyllä joillakin kirppiksillä on Temu-kielto.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.10.24 19:06:11

Ainakin joillakin kirppiksillä on Temun ja muiden vastaavien Kiinakrääsäriepujen myynti kielletty.
SPR:stä en tiedä.

Lähettäjä: henna 
Päivämäärä:   20.10.24 19:06:43

Kyllä monet kirppikset ovat kieltäneet ultra pikamuodin.

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   20.10.24 19:07:32

Parempi kirppikselle kuin roskiin.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.10.24 19:10:28

Muelenkiinnosta kysyn, että miten nämä vaatteet erotetaan muista? Itsellänikin on esim aliexpressin legginsejä ja en keksi keinoa, millä ne erottaisi jonkun lindexin tms legginseistä? Vuosikaudet olen noita pitänyt, eli pidän rahansa arvoisina.

Lähettäjä: 48 vuotias 
Päivämäärä:   20.10.24 19:11:02

Ymmärrän second handit, mut eikö kierrätys ole parempi kuin roskis?

Päivämäärä:   20.10.24 19:13:17

Parhaillaan jalassa on housut, jotka olen todistetusti tilannut yli 8 v aiemmin. Onko 8 v lyhyt käyttöikä housuille? Ymmärrän pikamuodin ja sen ongelmat, mutta en tiedä, miten joku nämä erottaisi jostain vastaavista, kun itsekin vuosikaudet samoja käytän.

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   20.10.24 19:24:20

Temuttajat ottaa itse tietoisen riskin tilatessaan myrkkyvaatteita. Mielummin roskiiin kuin myynti sellaiselle joka ei halua itseään myrkyttää, koska tuotteita on vaikea tunnistaa kirppiksellä.

Lähettäjä: Haukionkala 
Päivämäärä:   20.10.24 19:31:31

Ei missään nimessä kirppikselle. Kukaan ei tiedä mitä myrkkyjä niistä lähtee

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   20.10.24 19:34:31

Onko siellä Temussa pelkkiä Temun omia merkkejä, vai saako sieltä tunnettuja merkkejä tai edes niiden kopioita?

Katselin juuri yhden kirpparin listaa, ja sinne kaikki zarat, henkkamaukat ja muut tällaiset olivat kiellettyjä.

Päivämäärä:   20.10.24 19:38:29

"Temuttajat ottaa itse tietoisen riskin tilatessaan myrkkyvaatteita. Mielummin roskiiin kuin myynti sellaiselle joka ei halua itseään myrkyttää, koska tuotteita on vaikea tunnistaa kirppiksellä."

^ näin.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   20.10.24 20:30:55

En tajua miksi sieltä Temusta / Sheinistä pitää ylipäätään tilata yhtään mitään?

Päivämäärä:   20.10.24 20:40:47

Edelleen kysyn, miten kierrätyskeskuksissa tms koulutetaan erottamaan nämä? Olen ollut sellainen hurjimus, että olen tiöannut Suomesssakin myytävää tavaraa Aliexpressin kauppa-alustan kautta. Samaa tavaraa myy mm Suomalainen kirjakauppa, e-ville jne.

En puolusta temutilaajia- sen kautta en ole tilannut tai sheininkään, mutta edelleen kysyn, miten Temusta tilattu paita erotetaan jostain muusta paidasta? Jokunen vaate minullakin on Aliexpressistä ja monia olen käyttänyt lähes vuosikymmenen ajan.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   20.10.24 20:40:51

"Temuttajat ottaa itse tietoisen riskin tilatessaan myrkkyvaatteita."

Onko temun vaatteista löydetty myrkkyjä?

Päivämäärä:   20.10.24 20:43:30

Ällökin näitä jotka on aina nykyistä juttua vastaan.

Päivämäärä:   20.10.24 20:54:02

^^ Ainakin sheinin vaatteissa on pesulappu, jossa lukee shein. Ei niitä muuten erota tavan henkkamaukasta.

Päivämäärä:   20.10.24 21:39:02

Ei ole temun paidoissa merkkiä muuta kuin pesuohje. Ihan varmasti niitä päätyy isot määrät kirppiksille.

Päivämäärä:   20.10.24 21:49:32

- , niin että mitä vastaan olen? Mä ostin viimeksi sakura micron kuitukärkikyniä ja frixioneja aliexpressistä. Samoja myy mm suomalainen kirjakauppa, akateeminen kirjakauppa, rosebud...

Päivämäärä:   20.10.24 21:57:13

"Lähettäjä48 vuotias

Päivämäärä20.10.24 19:11:02

Ymmärrän second handit, mut eikö kierrätys ole parempi kuin roskis?"

Ongelma on se, että suurimmalla osalla pikamuotia, saati ultrapikamuotia, ei ole jälleenmyyntiarvoa. Ne ovat niin huonoja vaatteita, että maailma kirjaimellisesti hukkuu niihin samalla kun ei ole mitään päälle pantavaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   20.10.24 22:00:17

En oo koskaan kuullut kenenkään saaneen Temusta huonolaatuisia vaatteita. Vihaajat vihaa ja mollaa ilman omaa kokemusta. Laatu ei häviä milliäkään Lindexille ja henkkamaukalle.

Lähettäjä: Tonttu 
Päivämäärä:   20.10.24 22:20:44

"Onko temun vaatteista löydetty myrkkyjä?"
On. Esim. MOT käsitellyt tätä aihetta, jakso löytyy yleareenasta.

Ihmettelen miten pihalla ihmiset on ja tilailee onnellisesti Temusta tai Sheiniltä. Ja ei ei todellakaan ole samaa tavaraa Temulla kuin vaikkapa Tokmannilla. Suomessa myytävää tavaraa/tuotteita säätelee laki ja maahantuoja on vastuussa. Temusta tilaamalla olet itse maahantuoja ja kukaan ei testeile esim. mitä kiellettyjä aineita tuotteista/vaatteista löytyy. Järkyttävää välinpitämättömyyttä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   20.10.24 22:43:05

Kaikki Temut ja Wishit erottaa kyllä tosi hyvin kirpparilla, en ymmärrä miten joku ei muka erota.

Päivämäärä:   20.10.24 22:53:58

Eli miten ne siis erottaa? En itse tilaile tuolta mitään ja ostan vaatteita hyvin harvoin muutenkin, mutta oletetaan nyt vaikka tilanne jossa saan vaatteen lahjaksi tai muuten ilmaiseksi jostain, se annetaan minulle tms., mutta se ei sovi tai käy minulle mutta on muuten hyväkuntoinen ja olisi sääli heittää se roskiin vain siksi että se _saattaa_ olla Temusta tai Sheiniltä (en edes tiedä mikä jälkimmäinen on)

Joten mitkä ovat ne varmat tuntomerkit, joilla vaatteesta kuin vaatteesta tunnistaa onko se Temusta vai ei?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   20.10.24 23:51:22

Vaatteessa on merkki jossa lukee made in Temu.

Päivämäärä:   20.10.24 23:53:42

Huoh, no et kyllä erota.voin tähän laittaa pari esimerkkiä, niin voit sitten kertoa, kumpi on kiinavaate Alista ja kumpi ei.

Päivämäärä:   21.10.24 00:02:09

https://aijaa.com/aWFFXK

Tässä on useampia sukka. Kaikki puuvillaa. Mikä/mitkä näistä sukista ovat Kiinasta?

Päivämäärä:   21.10.24 01:23:05

Hetkinen, mitä Kiinalla on tämän kanssa tekemistä? Äsken oli puhe Temusta, nyt on jo laajennettu koko Kiinaan?

Päivämäärä:   21.10.24 01:50:52

??, Temu on kiinakauppa, kuten hyvin tiedät. Onko mielestäsi muut Kiinakaupat parempia?

Päivämäärä:   21.10.24 02:19:28

Aika tekopyhää itkeä halpatuotteiden kiinalaisuudesta, kun 99% tuotteista tulee muutenkin Kiinasta.

Päivämäärä:   21.10.24 03:17:53

Eipä kukaan ole kertonut, mitkä kuvan sukista on Kiinkapaupasta. Ei niitä erota.

En kannata temua tms, mutta ei niitä erota muista. Hyvääkin voi löytää.

Päivämäärä:   21.10.24 03:28:49

Ei siellä kirppiksellä erota, mikä on temua ja mikä aitoa menkkahaukkaa. Temun ja wishin kautta kun tulee näiden halpavaateketjujen tuotteita. Aikoinaan tilasin wishistä vaatteita eikä ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun gina tricotin laput oli vatteessa kiinni. Mulla on muuten vieläkin näitä vaatteita käytössä, vaikka viimeisimmästä tilauksesta on aikaa joku 7 vuotta.

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   21.10.24 08:28:20

Ällö ja muut. Kyllä teillä itsellänne pitää olla sen verran selkärankaa että ette itse vie niitä temu-shein retkujanne kirpputoreille tai vaatekeräyksiin. Ei ole vaikea asia tämä. Juuri siksi ettei muut välttämättä erota mikä on temusta ja mikä ei. Ja Ällö, ei ole kovin asiallista myöskään käytettyä sukkia kirppiksille viedä....

Päivämäärä:   21.10.24 08:38:39

Mikä niissä temurievuissa on sellaista mikä saa lambit näkemään punaista?

Päivämäärä:   21.10.24 08:43:21

Eikö sun ämmä juuri pitänyt helposti erottaa temut "aidosta" menkkahaukasta, gina tricotista ja lindexistä? Ei voi mitään jos et yhtäkkiä erotakkaan. Spr konttiin multa vaatteita joskus menee useampi kassi (käyn kaappeja läpi 2 vuoden välein). Sinne päätyy kaikki, oli ostopaikka wish, lindex tai citymarket.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   21.10.24 08:44:33

Äitini on kova tilailemaan Temusta. Argumentteina, ettei Temun tavaroista ole löytynyt myrkkyjä vaan Sheinin, sieltähän kaikki muukin tulee ja miksi maksaisi suomen hintoja samoista tuotteista.

Hänellä on ennenkin ollut tapana ostaa minulle vaatteita esim Prismasta, Lidlistä yms kun on hyvässä alennuksessa. Kun löysi tuon Temun niin tilasi sieltä meillekin kaikkea "näppärää". Ihmettelin myös kun pihinä ihmisenä tarjoutui ostamaa minun ja mieheni häihin lähes kaikki koristeet. Puhui aina vain alennuksista. Jälkeenpäin minulle on selvinnyt, että shoppailee Temusta.

Aika iso riita tuosta saatiin aikaan eikä ole lopettamassa tilailujaan. Pelottaa, että tilaa sieltä esim tulevalle lapsenlapselleen vaatteita/leluja ja väittää muuta. Ahdistaa myös aika tavalla, että nyt tuolla vintillä on isot kasat Temu roinaa häistä :((

Pointtina siis, että ei niitä erota jos ei tiedä. Minulla oli ainakin haasteita perkata äidin lahjoittamia vaatteita kun yritin heittää kaikki myrkkyluntut pois. Kivat luonnolle, pihit boomerit on pahimpia!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.10.24 08:46:04

Olen tilannut halpoja vaatteita temusta. Niissä ei ole mitään lappuja kiinni, ei merkkiä tai pesuohjetta. College housuista ja joistakin paidoista pitää ihan katsoa miten päin se tulee päälle kun ei ole mitään merkintää

Päivämäärä:   21.10.24 08:51:28

Ja jos tuotteen alkuperäinen ostopaikka on niiiiin tärkeä, silloin kannattaa ostaa sieltä.

Päivämäärä:   21.10.24 09:24:35

Itse yritän tietoisesti vältellä mitään Kiinassa tuotettua. Aina se ei ole mahdollista, mutta mieluummin sitten Intia tai Vietnam kuin Kiina. Kirpputoriltakin ostaessa katson vaatteista laput. Jos siellä ei ole lappuja tai näyttää ettei tuotetta ole tehty Euroopan markkinoille, jätän välistä.

Totta kai osa tuotteista on samaa tasoa kuin perus henkkamaukka ja samassa tehtaassa tuotetaan riepua sekä Eurooppaan että Aasiaan. Mutta jos vaate on tehty Euroopan markkinoille, on ainakin toivoa, että sitä tehdessä toteutuu edes vähimmäiset vaatimukset ympäristö- ja tuoteturvallisuudelle. Ihmisten asiallinen kohtelu Kiinassa ei todennäköisesti toteudu. Jos ostat suoraan Temusta, et voi tietää yhtään mitä siinä rievussa on.

Päivämäärä:   21.10.24 09:28:04

Niitä Suomeen myyntiin tulevia vaatteita ei suinkaan läheskään kaikkia testata. Sieltä täältä otetaan pyyhkäisynäyte. Aika arvalla niitäkin siis ostelette.

Päivämäärä:   21.10.24 09:58:39

"LähettäjäÄllö

Päivämäärä20.10.24 23:53:42

Huoh, no et kyllä erota.voin tähän laittaa pari esimerkkiä, niin voit sitten kertoa, kumpi on kiinavaate Alista ja kumpi ei."

Se luetun ymmärtäminen. Sanoin, että ne erottaa kirpparilla ja tällä tarkoitan ihan livekirpparia.

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   21.10.24 09:59:19

"Eikö sun ämmä juuri pitänyt helposti erottaa temut "aidosta" menkkahaukasta, gina tricotista ja lindexistä?"

Taidat piste nyt sotkea minut johonkin toiseen. Koitetaanpa keskittyä :).

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   21.10.24 10:29:31

"Niissä ei ole mitään lappuja kiinni, ei merkkiä tai pesuohjetta."

Hienoa... eli ei mitään tietoa materiaalistakaan sitten. No muoviahan ne taitavat olla joka tapauksessa.

Tästä on ollut viime aikoina useampi juttu, että näitä ultrapikamuotivaatteita ei haluta kirppareille. Eli kyllä, mieluummin roskikseen. Ja sitten voi kysyä itseltään, miksi tilailee vaatteita joita ei voi oman käytön jälkeen laittaa muualle kuin roskikseen.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.10.24 10:33:02

huoh: Ällö on tämän palstan pontevin jankkaaja asiassa kuin asiassa.. :D

Päivämäärä:   21.10.24 10:34:52

Viepi sinne konttiin. Saavat ite kahtoa, mitä laittavat myyntiin. Roskaahan kirpputoreilla muutenkin nykyään pitkälti on, mm. lunttaan käveltyä kenkiä, haaroista nukkaantuneita Adidaksen housuja ja sun muuta.

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   21.10.24 10:38:12

Pitäisikö sitten perustaa kiinakirppareita?

Päivämäärä:   21.10.24 10:41:35

Kaikkia vaatteita ei tietenkään testata. Kaikkia murhaajiakaan ei saada kiinni, mutta idea säännöissä onkin, että suurin osa niitä noudattaa. Aina on rikollisia, jotka menevät sieltä mistä se heitä eniten hyödyttää. Tilaamalla Temusta tuet todennäköisemmin tätä jälkimmäistä porukkaa.

Lähettäjä: Sindy 
Päivämäärä:   21.10.24 10:44:12

Ei Temu ole mikään kauppa, vaan myyntialusta missä eri yritykset kauppaa tuotteitaan.

Päivämäärä:   21.10.24 11:55:57

"Niitä Suomeen myyntiin tulevia vaatteita ei suinkaan läheskään kaikkia testata. Sieltä täältä otetaan pyyhkäisynäyte. Aika arvalla niitäkin siis ostelette."

Vaatteet valmistetaan erissä ja tietyllä tapaa. Ja toimituksesta laaditaan sopimus, jossa sovitaan millaisia vaatteita, paljonko ja mitä kemikaaleja saa sisältää jne. Jos vaatekauppa tilaa kuvitteellisesti kaikki vaatteensa 1 tehtaalta, niin sanoisin ettei jokaista vaatetta tarvitsekaan testata. Maajantuoja voi testata esim. kerran kuukaudessa satunnaisotannalla jonkin tuotteen.

Jos tuote ei ole sovitun mukainen maahantuoja miettii vakavasti tehtaan vaihtamista, sillä valvonta vie resursseja ja jos ei saa sitä mitä tilaa, niin miksi maksaa? Lisäksi kukaan ei halua skandaalia brändilleen.

Tehtaalla taas on suuri motivaatio toimia sopimuksen mukaan, käyttää sovittuja materiaaleja ja kemikaaleja yms. sillä poikkeaminen niistä voi tarkoittaa yhteistyön loppua ja siten merkittävän asiakkaan menetystä ja suuria taloudellisia vaikeuksia.

Temu ei lupaa tuotteistaan mitään eikä ole mitään sopimusta tehtaan ja maahantuojan välillä. Lisäksi asiakkaita kiinnostaa vain halpa hinta. Myyjällä tai tuottajalla ei ole vastuuta, sillä ei ole mitään luvannutkaan ja jos on, ei siitä seuraa mitään haittaa rikkoa niitä, sillä ostajakaan ei ole vastuussa kenellekään.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   21.10.24 12:04:37

"Tässä on useampia sukka. Kaikki puuvillaa. Mikä/mitkä näistä sukista ovat Kiinasta?"

Täysin off topic, mutta onpa söpöjä sukkia Ällö! :D

Ei noita tosiaan erota mitenkään, Kiinassahan suurin osa vaatteista on tehty muutenkin. Ja aloitukseen: en ole kuullut mistään temubännistä kierrätyksessä, kuten en myöskään Aliexpress-bännistä tai Ebay-bännistä. Temuhan on marketplace kuten vaikkapa Aliexpress tai Amazon, ei se mikään oma brändinsä ole.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   21.10.24 12:22:38

""Onko temun vaatteista löydetty myrkkyjä?"
On. Esim. MOT käsitellyt tätä aihetta, jakso löytyy yleareenasta."

Shein-jakson löysin, siinäkin osa löydetyistä kemikaaleista oli sallittuja eli niitä löytyy suomikauppojenkin tuotteista.
Jos sulla on tarkempia ohjeita temu-jakson löytämiseen niin otan mielelläni vastaan.

Lähettäjä: juups 
Päivämäärä:   21.10.24 12:22:46

Just vein konttiin epäsopivia Kiinan paitoja, nättejä mutta väärä koko.

Päivämäärä:   21.10.24 12:40:43

Eikö niitä sen vuoksi tilata, että myydään voitolla kirpparilla?

Päivämäärä:   21.10.24 12:40:57

Huvittavia näissä kirppisten shein/temu syynääjissä on, että heti tunnistavat tuotteen olevan sheiniltä tai temulta. Kuinkahan aktiivisesti selaavat näitä sivuja, kun silmä on noin tarkka?

Päivämäärä:   21.10.24 12:58:43

"Ällö ja muut. Kyllä teillä itsellänne pitää olla sen verran selkärankaa että ette itse vie niitä temu-shein retkujanne kirpputoreille tai vaatekeräyksiin. Ei ole vaikea asia tämä. Juuri siksi ettei muut välttämättä erota mikä on temusta ja mikä ei."

No niin, eli sitten palataan tuohon alkuperäiseen kysymykseeni, johon siihenkään ei ole kukaan vielä vastannut. Eli minulla on täysin käyttökelpoinen vaatekappale joka ei kuitenkaan sovellu itselleni. En kuitenkaan voi olla varma sen alkuperästä, koska en itse ole sitä ostanut enkä pääse sitä tarkistamaankaan.

Täytyykö tämä täysin kelvollinen vaate nyt sitten pistää tekstiilinkeräykseen koska se _saattaa_ olla tullut Temusta, ja sieltä tulleiden vaatteiden lahjoittaminen kirppareille on nykyään kielletty?

Päivämäärä:   21.10.24 13:04:14

No ei ole kielletty kuin yksittäisillä kirppiksillä. Sinne sekaan vaan nakkaat sen vaatteen. Joka tapauksessa ne siellä kirppiksillä käy lahjoitustavarat läpi, että mitä laittavat myyntiin ja mitä heittävät pois. Yks mikä lie-vaatekappale ei paljoa tunnu.

Päivämäärä:   21.10.24 13:06:04

Juu saa katsoa aina tarkkaan että mitä siinä vaatteen pikkulapussa lukee. Moni kuulemma harrastaa että ostavat halvalla Sheiniltä/Temulta ja sitten myyvät kalliimmalla kirppiksellä.

Päivämäärä:   21.10.24 13:22:42

"Lähettäjä.

Päivämäärä21.10.24 12:40:57

Huvittavia näissä kirppisten shein/temu syynääjissä on, että heti tunnistavat tuotteen olevan sheiniltä tai temulta. Kuinkahan aktiivisesti selaavat näitä sivuja, kun silmä on noin tarkka?"

Olen itse tilannut muutamia vaatteita Wishiltä ehkä 10v sitten, se riitti. Sheinin ja Temun sivuilla en ole koskaan käynytkään. Ei se ulkonäkö, vaan se laatu.

Päivämäärä:   21.10.24 13:23:27

R, kiitos sukkakehuista. Kaikissa mun sukissa on jotain pöppiäisiä sun muita. :D Tykkään hauskoista sukista ja sellaisia käytän, kun tuovat iloa.

En ole ikinä tilannut Temusta, Sheinistä tai Wishistä mitään, enkä tule tilaamaankaan. Ebayn ja Alin vaatteita minulla on joitakin, osa ollut vuosikausia käytössä. Ja juu, ei näitä erota mitenkään muista, ihan laadukkaita materiaaleja jne. Toki kaikki kiinakrääsä ei sellaista ole, mutta esim aliexpressissä ja ebayssa on ihan tunnettuja brändejä myymässä. Olen jopa usein saanut kehuja vaatteistani.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   21.10.24 13:29:07

Ällö: Vaatteesi ovat varmaan ajoilta, jolloin tehtiin parempaa laatua kuin nykyään.

Päivämäärä:   21.10.24 13:29:49

" Ei se ulkonäkö, vaan se laatu"

Kai sitten syynäät h&m:t ja gina tricotit pois samaa tahtia? Samaa laatua kun ovat, samoista mestoista kun tulevat.

Päivämäärä:   21.10.24 13:32:49

Henne, osa näistä on yli 10 vuotta vanhoja, muutama vuoden takaa. Toki tarkasti olen katsonut arviot yms. En sitä kiellä, etteikö muutama täysi hutikin olisi tullut, mutta esimerksiksi mainittujen sukkien, leggingsien ja urheiluliivien kanssa olen ollut joka kerta tyytyväinen.

Päivämäärä:   21.10.24 14:24:40

"Lähettäjä.

Päivämäärä21.10.24 13:29:49

" Ei se ulkonäkö, vaan se laatu"

Kai sitten syynäät h&m:t ja gina tricotit pois samaa tahtia? Samaa laatua kun ovat, samoista mestoista kun tulevat."

Ei ole sattunut omaan silmään vielä noilta puljuilta ihan niin huonoa laatua, nämä kiinakauppojen vaatteet tunnistaa yleensä jo heti kun ne ottaa käteen.

Päivämäärä:   21.10.24 14:27:52

Haha. Semmosta hämähäkinseittiä sitten xD

Harmi kun itsellä nämä wishin tilaukset ovat kestäneet sen 7-8 vuotta jo. Olis pitäny niihin palautteisiin kirjoittaa että liian laadukkaita vaatteita, Suomipuljut kärsii kun vastaava tuote kymmen kertaisella hinnalla ei mene kaupaksi.

Päivämäärä:   21.10.24 14:27:58

Huoh, edelleen, et tunnista. Toni sieltä saa paljon paskaakin, mutta et voisi erottaa kiinabrändin urheilutoppeja, leggingsejä, sukkia tmv.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.10.24 15:48:05

Ihanan naivi alottaja.

Päivämäärä:   21.10.24 16:18:35

Eikö Ällön Temu haulit mene kirpparilla kaupaksi vai mikä sinua riepoo?

Päivämäärä:   21.10.24 16:22:07

Enemmän se näyttää riepovan huohia kun oikean hintaset kiinavaatteet ei olekaan niin huonoja kuin huutelee ja hän reppana samasta vaatteesta on maksanut suomen markkinoilla ylihintaa.

Päivämäärä:   21.10.24 16:25:47

Tuo oli jo aika huono :D

Päivämäärä:   21.10.24 16:29:21

Ihmetyttää, miten ihmisillä voi mennä niin tunteisiin se, että joku random keskustelupalstalla jättää selkeät Temu/Shein rievut kirppispöytään :D

Päivämäärä:   21.10.24 16:34:12

Huoh, en ole Temulta mitään ostanut koskaan, enkä niitä myöskään myynyt. :D totesin, että et voi erottaa noita välttämättä mitenkään.

Päivämäärä:   21.10.24 16:37:27

Miten jollakin voi mennä keskustelufoorumilla tunteisiin jos joltain random kirpparilta löytyy satunnainen temusheinwishaliexpress vaate.

Päivämäärä:   21.10.24 16:43:03

. , tämä.

Päivämäärä:   21.10.24 17:08:11

Mikä kriteeri on se, näkeekö päällepäin vaatteen olevan ultrapikamuotia. Kysymys on sama kuin erottasko kuvasta onko leikkuulauta muovia vai puuta. Että jis et erota ovat ne muka samaa laatua.

Laadusta vain pieni osa näkyy päällepäin. Harva (edes ompelija) osaa sanoa näppituntumalla kaikki materiaalit oikein. Saati kuvasta. Jopa tekstiilien kanssa paljon työskentelevä voi joutua turvautumaan esim. polttokokeeseen selvitellessään kuitukoostumusta.

Et voi myöskään päällepäin nähdä onko vaatteessa vaarallisia kemikaaleja tai miten hyvin sen väri kestää.

Myös kankaan hankauskestävyys on mahdoton arvioida tarkasti vain sormin. Sisustustekstiilien puolella käytössä onkin martindale luku.

Ja mitä vaatteesta ei ainakaan näe päällepäin on se, onko työntekijä saanut työstään elämiseen riittävää palkkaa tai onko hän suojavarusteiden puuttumisen takia altistunut vaarallisille kemikaaleille ja kuolee nuorena tai keski-ikäisenä.

Se, että jokin merkki ei ehkä ole täydellinen on huono syy tukea toimijaa, joka ei edes aio olla kohtuullinen missään. Siinä ei ole mitään fiksua tukea kansanmurhaa, orjuutta ja rasismia. Ei vaikka se olisi todella halpaa ja saisit kivan bilemekon.

On naurettavaa, miten ihmiset boikotoivat Israelia ja Venäjää, mutta fanittavat Kiinaa. Huom. eivät osta vain sitä mikä on pakko (Suomella ja Venäjälläkin on edelleen kauppaa) vaan oikein kannustaa muitakin ostamaan ja kertoo miten hyvää se on ja miten se kannattaa. Ostavat paljon ja sellaista mitä eivät tarvitse ja sellsista minkä voisivat hyvin ostaa muualta.
Näköjään ihmisen moraalin voi ostaa halvalla krääsällä. Uskon, että Hitlerkin pääsisi uudelleen valtaan, kunhan vain möisi halpaa rojua ihmisille. Kaikki kritiikki unohtuu heti, kun ahneus vie...

Päivämäärä:   21.10.24 17:13:20

-, mites, jos niitä samoja tuotteita myydään Suomessa? Onko enemmän ok ostaa sama Suomalaisesta kirjakaupasta kuin Aliexpressistä?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   21.10.24 17:20:05

Minustakin tämä menee vähän yli. Suomessa myydään siellä Prismassa ja Tokmannilla ihan samaa kiinakamaa, mutta moninkertaisin hinnoin. Moni kauppa tekee myös ihan suoraa dropshippingiä eli tilaa tavaraa suoraan kiinalaisilta valmistajilta Suomeen myyntiin, ja se tavara jopa toimitetaan suoraan sieltä Kiinasta kuluttajan kotiovelle. Suomalainen verkkokauppa on siis vain välikätenä.

En osta Temusta tai Sheinistä enkä sano niiden laadusta mitään, mutta ei kai joku oikeasti kuvittele, että H&M:n, Cubuksen tai BikBokin halvimmat rytkyt olisi laadultaan jotenkin moninverroin parempia, kuin esim. Aliexpressistä ostetut? Tai että kirppiksillä voisi suoraan kieltää jonkun tietyn marketplacen vaatteet?

Olen itse ostanut parhaat alusvaatteeni ja urheiluvaatteeni Thaimaasta, mutta varmaan olenkin tietämättäni kansamurhaa ja orjuutta tukeva rasisti :')

Lähettäjä: Hah1 
Päivämäärä:   21.10.24 17:28:29

Oi luojalle kiitos, mun kukaan lähipiirissä oleva ei yritä tunkea mulle mitään Temusta tai Sheinista tilattua. Enkä kyllä itsekään ostele noista mitään. Yksi semmonen ihan pikkunen asia, miksi ei kannata, on omien tietojen luovutus tilausten yhteydessä. Ihan mielelläni hankin vaatteita secondhandina, mutten ymmärrä kuinka monta rytkyä yks akka muka tarvitsee. Jotain omaa sisäistä tyhjyyttä porukka vissiin yrittää ostelemalla peittää.

Päivämäärä:   21.10.24 17:36:02

Hah1 ei ole koskaan kuullut tarpeeseen ostamisesta ja että senkin voi tehdä kukkaroystävällisesti :D tuommoisia ne itseään parempana pitävät akat ovat.

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   21.10.24 18:01:01

Uusien vaatteiden myynti pitäisi kieltää kokonaan, maailma hukkuu tekstiilijätteeseen.

Päivämäärä:   21.10.24 18:01:06

Minulla on jokainen tilattu vaate käytössä ja esimerkiksi talvitakkeja on käytössä huikea 1 kpl, välikausitakkeja 2kpl, sadetakkeja 1 kpl ja 2 kpl ompelijlalla teetettyjä takkeja. Muita takkeja en omistakaan. Ostan asiat ihan käyttöön, en ylikuluta.

Hah1, mikä mun vaatekaapissa on tarpeeton takki? Sama koskee ihan koko vaatehuonetta - ostan vain tarvittavat. Osa niistä on Aliexpressistä.

Lähettäjä: Hah1 
Päivämäärä:   21.10.24 18:15:25

Ällö: en kyllä suoraan kommentillani tarkoittanut sinua, vaan yleisesti noita halparytkyjä jatkuvasti kiinasta tilailevia. Itse olen hankkinut tämän hetken vaatteistani kaikki muut paitsi alusvaatteet ja sukat käytettynä tai saatuna. Viimeksi sain kaksi talvitakkia läheiseltä. Mulla on joitain vaatteita, jotka ovat jo 20v vanhoja, mutta yhä täysin siistejä ja sopivat tarkoitettuun käyttöönsä. Ainoa mitä on vuosittain hankittava uutena ,ovat sukat ja alushousut.

Päivämäärä:   21.10.24 18:20:12

Hah1, itsekin toki tuomitsen sen, että ostelee huvikseen mitä sattuu, käyttää kerran tai pari ja laittaa pois. Samaa tosin tehdään myös Henkkamaukassa jne. Näin shoppailua inhoavana ostan, jos tarvitsee ja käytän loppuun.

Lähettäjä: ellu 
Päivämäärä:   21.10.24 18:32:27

Temusta saa todella hyviä alusvaatteita, sukat varsinkin ovat paljon parempaa laatua kuin Suomesta ostetut, toki jostain partioaitasta voi saada hyviä ja kestäviä mutta hinta on nyt kyllä se joka ratkaisee.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   21.10.24 19:19:01

"Ällö
Päivämäärä: 21.10.24 00:02:09

https://aijaa.com/aWFFXK

Tässä on useampia sukka. Kaikki puuvillaa. Mikä/mitkä näistä sukista ovat Kiinasta?"

Ylimmät kissasukat, koska ostin vastaavia Temusta. Ovat ihan hyvät sukat ja kestäneet pesusta toiseen.

Päivämäärä:   21.10.24 19:58:17

"mites, jos niitä samoja tuotteita myydään Suomessa? Onko enemmän ok ostaa sama Suomalaisesta kirjakaupasta kuin Aliexpressistä?"

Alieexpressin toimintaperiaatteesta en osaa sanoa.

Kun ostat tuotteen maahantuojalta:
-jälleenmyyjällä on vastuu tuoteturvallisuudesta
-jälleenmyyjältä voit vaatia laatua
-brändin eettisyystavoitteisiin voit tutustua ja vaikuttaa
-voit vertailla eri brändejä ja heidän eettisiä toimiaan ja tukea parasta
-pystyt omin aistein varmistua, että myytävä tuote on mitä luvataan ja sopii sinulle
-vaikutat omalla toiminnallasi kestävämpien kulutusmuotojen säilymisen puolesta.

Ja vaikka tuote todella olisi sama kuin suomalaisessa tavaratalossa, kiinnittäisin huomiota siihen mitä tuet.

Jos firma teettää tuotteitaan sekä uiguurien vankileireillä, että ihan kohtuullisissa tehtailla, niin vaikka ostaisit firman kautta kohtuullisessa tehtaassa tuotetun tuotteen, tuet firman kautta myös sitä vankileirin käyttöä.

Automaattisesti myyntialusta ei ole pahasta, mutta kiinnittäisin huomiota siihen mikä on firman toimintaperiaate.
-varastaako käsityötekijöiden kuvia rikkoen räikeästi tekijänoikeuksia?
-miten valvoo tavarantoimittajia?
-pyrkiikö kalastelemaan asiakkaiden tietoja haittaohjelmilla?
-pyrkiikö maksimoimaan myynnin psykologisilla tempuilla?

Päivämäärä:   21.10.24 20:01:08

"Ylimmät kissasukat, koska ostin vastaavia Temusta. Ovat ihan hyvät sukat ja kestäneet pesusta toiseen."

Molemmat kissasukat (lyhytvartiset) ovat aliexpressisä. Kuvassa on myös Happy socksin sukkia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.