Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olisitko yhteydessä lääkäriin? Ukkini tietoihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 13:48:45

omakantaan on kirjattu että on Parkinsonin oireita. Luin oireista eikä hänellä ole mitään näistä oireista. Nähdään viikoittain. Yhdeksi oireiksi on laitettu että toinen jalka ei nouse kunnolla (no ei kai kun siinä on vuosia ollut nilkan etenevä nivelrikko).

Isäni eli ukin isä on ollut aina kuskina lääkäriin kun en itse töiden takia pääse. Muuten eivät ole tekemisissä. Isäni on manipuloiva alkoholisti. On yrittänyt saada minua uskomaan ettei ukin muisti pelaa (muistaa ihan kaiken, myös lähimuistin osalta paremmin kuin minä).

Re: Olisitko yhteydessä lääkäriin? Ukkini tietoihin

Päivämäärä:   20.10.24 13:51:07

Katkesi näköjään ajatus kesken. Eli epäilen että isäni on selittänyt lääkärissä jotain valheita ukkini liittyen.

Päivämäärä:   20.10.24 13:53:26

Ei kuulu lääkärille teidän perheriidat.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   20.10.24 13:55:36

No ei todellakaan parkinsonin oire jos vanhalla ihmisellä toinen jalka jäykempi kun toinen. Kaikenlaista kulumaa ja remppaa voi olla.

Päivämäärä:   20.10.24 14:01:44

Tarkoitin perusteettomia kirjauksia sairaudesta jota ei varmasti ole. Eli pitäisikö yrittää saada, tai ylipäänsä saako nuo varmasti virheelliset tiedot pois ukin tiedoista?

Ukkini on jo aiemmin tehnyt testamentin mutta haluaisi vielä muuttaa sitä ja tehdä poikansa kokonaan perinnöttömäksi. Se tuskin onnistuu jos tietoihin on kirjattu tuollainen sairaus. Eri asia jos oireita oikeasti olisi, mutta kun ei ole. (Ja ei en ole rahan perään, ukilla ei sitä edes ole muuta kuin vanha omakotitalo joka on tällä paikkakunnalla pelkkä riesa enkä sitä itsekään halua - mutta en jaksaisi tapella aikanaan isäni kanssa talosta).

Päivämäärä:   20.10.24 14:19:00

Kannattaa siitä yhteyttä ottaa. Koska jos niitä oireita tulisi oikeasti, saisi niistä kiinni. Pääsetkö itse koskaan kuskiksi?

Päivämäärä:   20.10.24 14:32:14

Auta ukkiasi hakemaan kirjauksen korjaamista. Hyvinvointialueen sivuilta pitäisi löytyä yhteystiedot. Potilasasiamies auttaa eteenpäin.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   20.10.24 14:45:26

Rintaperillistä ei voi tehdä perinnöttömäksi, ellei ole kyseessä jotakin todella vakavaa, esim. rikos. Eikä alkuvaiheen parkinson/epäily tee ihmistä oikeustoimikelvottomaksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.24 14:55:21

Ei ne kyllä huvikseen parkinsonia diagnosoi. Pitäisi kyllä laittaa aivokuviin, jos epäily. Kompurointi ja hankala kävely voi olla siitä oire, vaikka olisikin nivelrikkoa.

Päivämäärä:   20.10.24 15:01:24

”Ei ne kyllä huvikseen parkinsonia diagnosoi.”

Eikä ”parkinsonin oireita” tarkoita vielä diagnoosia.

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   20.10.24 15:11:44

No niin . sinulla on hankalampi tilanne suvun kanssa. Yksi Parkinsonin tauti ei estä tekemästä testamenttia. Se on neurologinen sairaus, etenee hitaasti ja ei vie ihmisen harkintakykyä. Kaksi, Parkinsonin taudin toteaa neurologi, ei isäsi, ei ukkisi, vaan neurologi. Kolme lue Parkinsonin taudin oireet, toispuoleinen jäykkyys jne ja tutki mistä on kyse. Neljä, sinä et voi toisen aikuisen terveystietoihin vaikuttaa, eivätkä ne sinulle kuulu. Viisi isäsi perii lakiosansa, Suomessa on äärettömän vaikeaa tehdä rintaperillinen perinnöttömäksi, että se vaatii lakimiestä ja vahvoja perusteita, jotka testamentissa sivuutettu lapsi voi oikeudessa haastaa. Kaikkea sitä tapahtuu, mutta usko lääkärin diagnoosia kun et ole itse potilas.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   20.10.24 15:12:57

Et siis halua taloa, mutta et myöskään halua riidellä siitä isäsi kanssa. Eikö siis olisi paras anta isäsi periä talon, jos et kerran sitä halua etkä halua siitä riidellä.

Mitä tulee lääkärin kirjauksiin, niin voithan varmaan itse mennä ukin kanssa seuraavalla kerralla ja kysellä tilanteesta. Jos ukki nyt sinne ketään haluaa mukaan tai antaa lupaa lääkärin kertoa tilanteesta. Voi olla niinkin, että ukki ei haluaisi myöntää kenellekään läheiselle taudin oireita ja yrittää pitää sen salassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.24 15:14:22

Parkinson- oireet eivät liity mitenkään siihen, kenelle ukkisi perintönsä jättää.
Isäsi on rintaperillinen, joten hänen oikeutensa lakiosaan on vahva, eikä tuolla syyllä saadatehtyä häntä perinnöttömäksi, vaikka ymmärrän että haluaisit kovasti koko perinnön itsellesi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.24 15:16:01

Miksi perinnöstä pitäisi tapella, ellet sinä halua sitä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.10.24 15:16:37

Nilkan nivelrikko ei estä jalan nostoa.
Eivät lääkärit kirjaa yhtään mitään, mitä eivät itse totea. Eivät varsinkaan mitään, mitä omainen vierestä sanoo.

Päivämäärä:   20.10.24 16:05:53

Ukki aikoo siis kirjata uuteen testamenttiin kaikki velat joita isäni ei ole maksanut plus ei palauta ukin autoa. Antaa nämä isälleni ja kuittaa isäni osuuden perintöön näillä. Veloista siis tositteet.

Isäni on sellainen @!#$ ettei ansaitse taloa, mieluummin menee vaikka ilmaiseksi vieraalle.

Päivämäärä:   20.10.24 16:10:53

”ei palauta ukin autoa. ”

Ukki on hyvä ja soittaa poliisit.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   20.10.24 16:18:33

"Isäni eli ukin isä on ollut aina kuskina lääkäriin"

Niin että kuka oli? Isopappasi?

Lähettäjä: en ymmärrä 
Päivämäärä:   20.10.24 16:25:07

Jos isäsi perii talon (jota et edes haluaisi?), miksi hänen kanssaan pitäisi riidellä?

Lähettäjä: åibåub 
Päivämäärä:   20.10.24 16:27:12

Ehkä järjestät työsi niin että pääset itse ukin kanssa lääkäriin. Otat vaikka saikkua yhden päivän. Älä ole noin älyttömän kädetön!

Päivämäärä:   20.10.24 16:55:32

"No ei todellakaan parkinsonin oire jos vanhalla ihmisellä toinen jalka jäykempi kun toinen. Kaikenlaista kulumaa ja remppaa voi olla."

Oman vanhempani ensimmäinen Parkinson-oire oli nimenomaan jäykkä kävely. Se on hyvin yleinen oire tautiin sairastuvilla. Että et taida tietää taudista yhtään mitään.

Päivämäärä:   20.10.24 17:02:43

Tästä on nyt vaikea sanoa, että kuka manipuloi ja ketä. Miksi sinä luet ukkisi omakanta-tekstejä? Miksi sinä haluat vaikuttaa ukkisi testamenttiin?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.10.24 17:10:03

Isäsi perii, sinä et ellei ukkisi sitten tee testamenttia hyväksesi (jolloin isäsi saa lakiosan). Onko isäsi ainoa lapsi? Ellei ole muut lapset (isäsi sisarukset) perivät myös ja jos joku heistä on kuollut niin kuolleen lapset perivät vanhempansa osuuden.

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   20.10.24 17:35:02

Tiedoksi vielä. sinulle ja ukillesi. Ukkisi saa myydä talonsa ja käyttää rahat kuten haluaa eläessään. Kun kuolee, rintaperilliset perivät. Onko ukillasi monta lasta? Heille lakiosa, ja lopun voi testamentista vaikka kodittomille kissoille tai naapurin Kallelle. Testamentti kannattaa tehdä nyt kun selvillä miten haluaa toimia. Sinun kannattaa kanssa tehdä testamentti, jos sinulla ei ole lapsia, muuten tuo kaamea isäsi perii sinut jos kuolet ennen häntä. Lue perintökaari. Autosta, jos ukkisi ei enää itse aja, eikö olisi hyvä luopua autosta? Antaa vaikka sinulle se?

Päivämäärä:   20.10.24 18:18:24

"Lähettäjä: *
Päivämäärä: 20.10.24 15:16:37

Nilkan nivelrikko ei estä jalan nostoa.
Eivät lääkärit kirjaa yhtään mitään, mitä eivät itse totea. Eivät varsinkaan mitään, mitä omainen vierestä sanoo."

No lääkärit kirjoittaa mitä lystää ja ja mitä itse muistavat. Mulle oli mm kirjoittanut että potilaalla keuhkoahtaumatauti, kun sanoin että työterveyslääkäri mietti että voisiko olla keuhkoahtaumatauti.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   22.10.24 05:31:04

”Parkinsonin oireita” kirjoitettuna omakantaan, ei ole diagnoosi. Se on ollut lääkärin näkemys, jos se olisi ollut isäsi suusta, lääkäri olisi kirjoittanut ”poika epäilee isällään parkinsonin oireita”. Lääkäri laittaa lähetteen tarkempiin tutkimuksiin jos tarve vaatii, tuo kirjaus on hyvä olla näkyvillä jos ilmenee lisää parkinsoniin viittaavaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.