Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tulin jätetyksi, ja tunne on osin melkein

Lähettäjä: Euforinen 
Päivämäärä:   20.10.24 13:18:14

Haluaako joku psykoanalysoida?

Tulin jätetyksi suhteessa jossa oli paljon kuuma-kylmä käytöstä tämän toisen puolelta. Olin itse tässä suhteessa hyvinkin tasainen ja selkeä, yritin ns oikeaoppisesti rakentaa tervettä suhdetta.

Nyt tämän ”eron” jälkeen oma olo on enemmän euforinen kuin surullinen. Olen oikeastaan satavarma että tämä mies tulee takaisin, ei tuo edes halunnut erota kokonaan vaan jatkaa ystävinä. Ystävyys jota hän ehdotti kuulosti tilanteelta jota useimmat normaalit ihmiset kutsuisivat seurusteluksi, mm ei sisältänyt muiden tapailua. En ole koskaan aiemmin tavannut ihmistä joka pelkää sitoutumista ja toisen päästämistä lähelle niin paljon kuin tämä tapaus.

Olen vuosia itse ollut hyvinkin tasapainoinen enkä ole tuntenut kovinkaan paljon ja voimakkaasti. Erosin pari vuotta sitten yli kymmenen vuoden suhteesta. Nuorena elämä oli sen sijaan aika dramaattista ja vuoristorataa, käyttäydyin itse hyvin samalla tavalla kuin tämä mies joka minut nyt ”jätti”.

Nyt tämä ero herättää näitä tunteita ja tätä vuoristorataa taas ja tunnen NAUTTIVANI siitä. Minulla on ollut ikävä tätä vahvasti tuntevaa ihmistä ja olo on pikemmin euforinen. Tunnen olevani elossa.

Päätettiin pitää taukoa yhteydenpidosta ja tavata taas muutaman viikon päästä. Leikittelen ajatuksella että heitän vastaehdotukseksi, että jos hän haluaa kutsua minua ystäväkseen niin voin puolestani kutsua häntä lemmikikseni (puhutaan englantia joten ”pet” kuulostaa paremmalta). Sellaiseksi huskyksi tai vastaavaksi, joka välillä kaipaa vapautta ja karkaa ja on hetken onnellinen villinä ja vapaana, kunnes ulkona tulee pimeä ja kylmä ja märkä ja alkaa kaivata lämpöä ja huolenpitoa ja läheisyyttä ja ryömii takaisin. Kunnes taas huomaa seinät, aidat ja ovet ympärillään ja tulee tarve karata tästä ”häkistä”.

Jokin osa minua nauttii ja on huvittunut tämän show’n sivusta seuraamisesta. Etenkin kun kyse ei ole mitenkään ilkeästä tyypistä, tyyppi on kiltti mutta niin hukassa. Ja oikeasti todella välitän hänestä, joten en itsekään tässä halua hänelle mitään pahaa enkä itse tietoisesti aiheuta tätä hänessä.

Nytkin tyypin suurin syy eroon oli että pelkäsi satuttavansa minua. Kun oikeasti oloni on nyt euforinen ja helpottunut, tuntuu kuin mun ei enää tämän jälkeen ”tarvitse” olla se tasapainoinen ja järkevä tyyppi vaan olen vapaa olemaan enemmän se vähän rikkinäinen ja sekopäinen minä.

Ehkä voisinkin taas saada tästä sellaisen ihanan epätasapainoisen, addiktoivan ja tunteiden vuoristorataa herättävän suhteen. Onko ok näin oikeasti aikuisena täysin tietoisesti lähteä sellaiseen?

Re: Tulin jätetyksi, ja tunne on osin melkein

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 15:33:44

Päästä jo irti. Tuhoudut muutoin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.24 15:38:10

No oota ny ku oot siellä mpntun pohjalla rypemässä niin voi mieli muuttu siitä kuinka ihanaa tämmönen on-off suhde nyt sitten onkaan. Niin kauan se on kivaa ku koet että tilanne on sun hallinnassa, mut sit ku heität pallon toiselle ja sinne se jää niim hetken päästä iskee se paska ahdistus, et miksen kelvannu, mitä tein väärin, en koskaan löydä ketään -ajatusrumpa

Päivämäärä:   20.10.24 15:48:37

"Nytkin tyypin suurin syy eroon oli että pelkäsi satuttavansa minua."

- Näin olen itsekin sanonut eron hetkellä, mutta ei se ole pitänyt paikkaansa. Se kuullostaa "nätiltä" syyltä, kuullostaa synninpäästöltä ja helpottaa jättäjän omaa syyllisyydentunnetta.

- - -

"Olen oikeastaan satavarma että tämä mies tulee takaisin"

- Tämä varaan ei kannata laskea. Jos jäät odottamaan, ero jää mielessäsi käsittelemättä ja roikkuu uuden elämän painolastina pitkään.

Päivämäärä:   20.10.24 16:04:05

En ole varma rikonko itseäni tässä, vai parannanko itseäni edellisestä suhteesta… Sen kerran kun tässä suhteessa olin pohjalla ja itkin, itkin ensin hetken surua, sitten kiitollisuutta siitä että taas aidosti tunsin sillä tavalla voimakkaasti.

” hetken päästä iskee se paska ahdistus, et miksen kelvannu, mitä tein väärin, en koskaan löydä ketään -ajatusrumpa”

En oikeastaan koskaan ajattele näin. Tiedän löytäväni vielä jonkun ja kelpaavani, pärjään hyvin itse siihen saakka. Lähinnä seksiä kaipaisin ja harvassa on miehet joiden kanssa sitä haluan… Mitä tein väärin -ajatukset pysyy yleensä terveen rajoissa, että mitä oikeasti voin oppia ja tehdä toisin kun jatkan elämääni, en ruoski itseäni menneistä. Tässäkin tein kyllä virheitä joita en mielelläni toistaisi seuraavassa suhteessa, mutta tasapainoisemman kumppanin kanssa ne virheet eivät olisi aiheuttaneet sellaista reaktiota kuin tässä mut nyt jättäneessä tyypissä.

Menköön tämäkin tyyppi jos oikeasti niin haluaa. Epäilen vaan, että tulee takaisin.

Päivämäärä:   20.10.24 16:12:00

” Tämä varaan ei kannata laskea. Jos jäät odottamaan, ero jää mielessäsi käsittelemättä ja roikkuu uuden elämän painolastina pitkään.”

En odottele mitään, katsotaan mitä tässä muutamassa viikossa tapahtuu ja millä mielellä ollaan kun taas nähdään. Olo on ennemmin euforinen siitä, että nyt ns eron jälkeen ”saan” keskittyä omaan elämään. Olin eilen ulkona. Ihastun ja kiinnostun harvoin, mutta näin ehkä yhden omaan makuun parhaimman näköisistä miehistä mitä olen koskaan nähnyt. Harmi vaan oli tyttöystävän kanssa liikkeellä. Ja täytyy kyllä myöntää, että näytti ihan blondilta versiolta tästä mut jättäneestä miehestä, että kyllä se vielä taustalla kummittelee :D

Kuten aloituksessa kirjoitin, osaan olla tasainen ja turvallinen nykyään. Mutta sen alla olen kyllä aika rikkinäinen tapaus, eikä mieleni taida toimia ihan kuten useimpien muiden.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   20.10.24 16:12:23

Siis ettehän te ees eronneet :D

” Ystävyys jota hän ehdotti kuulosti tilanteelta jota useimmat normaalit ihmiset kutsuisivat seurusteluksi, mm ei sisältänyt muiden tapailua. ”

Eli mikä muka muuttui? Ei mikään. Olette edelleen yhdessä.

Päivämäärä:   20.10.24 16:24:05

täti: paitsi, että minähän totesin siihen, että ei muuten käy mulle. Jolloin tyyppi lähti asenteella, että kiitos tästä ajasta ja ei sitten olla mitään jatkossa. Mutta odotti selkeästi että reaktioni tähän olisi ollut se että ”juoksen” (viestittelen) perässä. Ehdotin sen sijaan, että annetaan olla ja nähdään muutaman viikon päästä. Hän halusi mielellään tavata, mutta piti kiinni siitä ettei aio muuttaa mieltään tästä ystävyys-jutusta. Kuulosti kyllä todella loukkaantuneelta siitä, etten suostunut olemaan hänen ystävänsä :D

Ja oma oloni on ollut tosi hyvä tämän jälkeen, vaikka ”pitäisi” varmaan olla murtunut kun tulee jätetyksi.

Päivämäärä:   20.10.24 16:37:53

” Näin olen itsekin sanonut eron hetkellä, mutta ei se ole pitänyt paikkaansa. Se kuullostaa "nätiltä" syyltä, kuullostaa synninpäästöltä ja helpottaa jättäjän omaa syyllisyydentunnetta.”

Nimenomaan, se oli ihan pskapuhetta, johon hän kuitenkin varmaan itse jollain tavalla uskoo. Ja varmaan myös tietää lukuisista lyhyistä suhteistaan, että se hänen kuuma-kylmä käytöksensä satuttaa muita. Ei hän tyhmä ole. Oikea syy lienee tuo valtava sitoutumiskammo ja pelko päästää ketään lähelle. Onnistuin pelästyttämään hänet pahemman kerran vähän ennen tätä eroa, hän luuli että MINÄ olisin jättämässä hänet ja reagoi siihen ahdistuksella ja olemalla tosi takertuva ja läheinen. Noin kahden päivän ajan. Sitten kului kolme päivää tähän keskusteluun, että ollaan ystäviä ja jos ei sovi, niin heippa.

Päivämäärä:   20.10.24 17:34:27

Samoin kävi minulle erittäin huonon ja vahingollisen suhteen jälkeen. Vasta jälkeenpäin ymmärsin, miltä pelastin itseni, kun en pyytänyt häntä takaisin, vaikka hän sitä odotti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.24 18:39:26

Niin sun olos tuntuu hyvältä vielä, koska se on kuitenkin oot vielä tyypin vaikutusalueella. Sitkun se katoaa tyystin niin sit vasta alkaa se eron oikea käsittely. Ette te vielä ole eronneet, jos kerran näätte vielä yms

Päivämäärä:   20.10.24 18:43:49

…: Voi myös olla niin, että suhteen vääristymät huomaa vasta suhteen poistuttua. Helpotuksen tunne voi johtua siitä, että toinen on poissa. Tätä kannattaa ainakin miettiä ja kuulostella itseään.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   21.10.24 11:01:26

Siis kuulostaa vähän siltä, että tuo euforiasi on vähän deluilua ja koitat vaan kieltää tapahtuneen ja vakuutella itsellesi, että ette ole eronneet ja tämä kylläpäs-eipäs suhdetyyli sopii sinulle. Olet siis euforinen vain siksi, että odotat jo miehen yhteyenottoa ja huomiota ja luulet nyt sellaista saavasi vastineeksi urheasta "eropäätöksestäsi".

Jokatapauksessa, mitä nopeammin pääset eroon miehestä ja myönnät itsellesi eron ja suret sen, sitä pikemmin pääset jaloillesi ja terveeseen normaaliin suhteeseen, joka ei kuluta mielenterveyttäsi.

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   21.10.24 11:09:44

Alkuun ehkä siistii mutta kyllä siihenkin väsyy.

"Nytkin tyypin suurin syy eroon oli että pelkäsi satuttavansa minua. "
Hohhoijaa just just. Voi että, vielä kaiken lisäksi on kuitenkin niin ihana ja ihan vaan sua huomioon ottava ja parasta ajatteleva.

Juokse.

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   21.10.24 11:12:02

"Ehkä voisinkin taas saada tästä sellaisen ihanan epätasapainoisen, addiktoivan ja tunteiden vuoristorataa herättävän suhteen. Onko ok näin oikeasti aikuisena täysin tietoisesti lähteä sellaiseen?"
Ei tämä sen kummempaa analysointia tarvii, jostain syystä viehätyt tuollaisesta, mutta jossain vaiheessa se ei enää anna sitä euforista oloa muttet enää pääse varsinaisesti irtikään.
Tunnelukot ja jokin niistä muodoista.
Trauma kiintymyssyhde. Kannattaa googlettaa sekin.

Päivämäärä:   21.10.24 12:39:45

Olen kaikin puolin elämyshakuinen, näkyy myös harrastuksissa. Kai tällainen suhde tuo sitä samanlaista oloa: on hauskaa, jännää ja paljon tunteita. Tuntee elävänsä.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   21.10.24 19:14:30

Jotenkin nämä suurien tunteiden ihmiset onnistuvat aina esiintymään ikäänkuin tilanne olisi ylimaallisen hieno ja tavoiteltava. Kun kyse on kuitenkin juoposta, jota vaan tarvitsee suurempia ja suurempia annoksia tullakseen samaan humalaan ja hurmokseen, jonka herkempi kohtaa haistamalla korkkia.
Aloittaja; et ole hyväksi tuolle ystävällesi. Ihme ettet pelkää satuttavasi häntä... ai niin, siitähän ne vasta suuret kiksit syntyykin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.