Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuomiot Suomessa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.24 12:10:28

Millähän logiikalla tuomioita jaetaan?
Ex-mies pahoinpiteli minua niin, että tuli sairaalareissu nilkan takia ja sieltä turvakotiin. Pari ventovierasta todistajaa oli, jotka myös soittivat poliisit paikalle. Mies kuristi ja uhkaili ja muutenkin retuutti. Ei saanut mitään tuomiota. Syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen.
No mies oli reippaasti yli vuoden jälkeen saanut kaivettua uuden numeroni ja otti yhteyttä. Minä kerran kirjoitin hänelle, että toivoisin, että joku antaisi hänelle opetuksen ja samalla mitalla takaisin. Mies teki siitä rikosilmoituksen ja syyttäjä päätti syyttää minua laittomasta uhkauksesta. Oikeudessa mies selitti, että kuinka on kotonaan joutunut pelkäämään jne. Minä en edes tarkoittanut, että olisin tai joku muu olisi menossa miestä opettamaan vaan se oli ajatuksen tasolla toive.

Minkä järjen mukaan mies ei saanut tuomiota, vaikka selvät todisteet oli, että on pahoinpidellyt minua, mutta minä sain monen tonnin maksut yhdestä viestistä?

Re: Tuomiot Suomessa

Lähettäjä: ku on 
Päivämäärä:   20.10.24 12:18:08

Paaskat polliisit, tuomarit ja syyttäjät. Onko miehelläsi kavereita tai sukulaisia politiikassa? Poliittinen suuntaus voi olla syynä siihen, että miestäsi suositaan. Ihan on normaalia oikeusvaltiotoimintaa Suomen lintukodossa. Ja muuten vinkki: ei kannata valittaa hoviin, korkeimpaan eikä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen. Olet niille ilmaa.

Lähettäjä: Tilhi 
Päivämäärä:   20.10.24 12:23:25

Porvoosta päivää

Lähettäjä: ruksi 
Päivämäärä:   20.10.24 12:24:29

Miehelläsi on kaveri poliisissa.

Päivämäärä:   20.10.24 13:12:30

Ei pitäisi olla tuttuja poliisissa tai missään mikä liittyy oikeuteen tai politiikkaan. Ei ole mitenkään "parempiosainen". Sen verran tuttu poliiseille, että on minua aiemman naisen pahoinpitelystä ollut kuulusteluissa ja ilmeisesti syytetty ja tuomion saanut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 13:52:11

Totta tai tarua, suomalainen poliisi on aikalahjaton tapaus.
Mulle sattui onnettomuus, poliisi päätti että saan sakkoja, päätti euromäärän ja sitten alkoi katsoa montako päiväsakkoa pitää kirjoittaa.
Ei näin, vaan aluksi päätetään päiväsakkojen määrä ja sitten katsotaan tulot jotka määrää sakon suuruuden. Kaatui koko homma oikeudessa, muttei poliisi saanut virheestä edes huomautusta.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   20.10.24 13:58:01

"Minä kerran kirjoitin hänelle, että toivoisin, että joku antaisi hänelle opetuksen ja samalla mitalla takaisin."

Jahas, taas on ahkerasti värikynä, tai siis tällä kertaa se valkoinen korjauskynä käytössä. Laitapas sanatarkasti se viesti tänne minkä laitoit, jaksat varmaan sen verran kirjoittaa. "Toivoisin että joku antaisi sinulle opetuksen ja samalla mitalla takaisin" ei nimittäin ole sellainen viesti mistä syytekynnys ylittyy, saati tulee tuomiota.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   20.10.24 14:02:02

Minäkään en nyt ihan usko tähän.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   20.10.24 14:02:51

Ei saanut oma exäkään mitään seuraamuksia vaikka lääkäriltä meni pahoinpitelystä tiedot. Ei ole poliisin vika- syyttäjä jätti syyttämättä. Enpä uhkaillut häntä joten ei käynyt tietty kuten aloittajalla. No tästä jo vuosia joten voi olla että on tiukempi linja nykyään. Tietty harmitti kun tyyppi pääsi kaikista ikävistä jutuistaan kuin koira veräjästä.

Päivämäärä:   21.10.24 17:21:48

Lähettäjähuoh

Päivämäärä20.10.24 13:58:01

"Minä kerran kirjoitin hänelle, että toivoisin, että joku antaisi hänelle opetuksen ja samalla mitalla takaisin."

Jahas, taas on ahkerasti värikynä, tai siis tällä kertaa se valkoinen korjauskynä käytössä. Laitapas sanatarkasti se viesti tänne minkä laitoit, jaksat varmaan sen verran kirjoittaa. "Toivoisin että joku antaisi sinulle opetuksen ja samalla mitalla takaisin" ei nimittäin ole sellainen viesti mistä syytekynnys ylittyy, saati tulee tuomiota.

Itse asiassa juuri tuollaisen viestin kirjoitin sanatarkasti. Ei mitään vähempää eikä enempää. Se kuulemma oli uhkailua ja eksä sai henkensä puolesta pelätä, koska olin mukamas sanonut, että joku tulee pieksemään hänet.

Päivämäärä:   25.10.24 14:56:02

Äläpä muuta sano. Itse sain tuomion lievästä pahoinpitelystä kun mies tarrasi kiinni ja koitin itseni rimpuilla irti. Kynsi raapaisi vahingossa miehen silmän alta ja siihen jäi naarmu. Mies ei saanut mitään kun ei ollut mitään fyysistä todistetta, että mies olisi käynyt kimppuuni, mutta siitä oli naarmu todisteena, että minä olin mukamas käynyt miehen kimppuun, vaikka se oli silkka vahinko et kynsi raapaisi. Meilläkin oli ulkopuoliset todistajat, että mies kävi kimppuun ja minä koitin päästä irti, mutta eipä niillä mitään virkaa ollut.

Näemmä Suomessa hyysätään oikeita rikollisia ja syyttömiä tuomitaan milloin mistäkin.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   25.10.24 18:17:56

Kyllähän se meininki Suomessa tuppaa olemaan sitä, että kun raiskauksestasi joku pistää hassun videon TikTokiin, saat itse tuomion siveellisyyden loukkaamisesta. Ei täällä naiset mitään oikeutta saa. Samaan aikaan Ylen uutisissa poliisin edustaja kannustaa naisiin kohdistuvan väkivallan lietsontaan kehumalla kuinka Ylilauta on hyödyllinen foorumi miesten päästellä höyryjä.

Olisinpa syntynyt mieheksi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.10.24 19:23:12

Viimeistään tuo "monen tonnin maksut" paljasti jutun höpöhöpöksi.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   25.10.24 19:35:33

0/5 näin perjantai illan ratoksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.