Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 20.10.24 23:43:04
Voit kyllä vähän lohduttautua sillä, että läpimurron tekeminen olisi ensinnäkin ollut varmasti hyvin vaikeaa, vaatinut paljon aikalailla ilmaiseksi tehtyä työtä ja ei välttämättä ole niin hohdokasta kuin kuvitellaan. Kuvauspäivät ovat pitkiä, peruukit kuumia, meikit tuhoaa ihon ja liima hiukset ja odottelua on tuntikausia putkeen. Kai sitä jotkut tykkää tuostakin, mutta veikkaan, että lähinnä kuuluisuutta, läpimurtoa ja rahaa himoavat.
Jenkkilän "mahdollisuudet" eivät avaudu kaikille. Paljon pitää tehdä työtä, olla vähän onnea ja pystyä investoimaan rahaa ja aikaa asioihin. Amerikkalainen unelma on hyvin taitavasti markkinoitu, vaikka todellisuus on paljon sitä, mitä itsekin näit, eli kaduilla pyöriviä kodittomia, jotka eivät koskaan oikein saanut minkäänlaista mahdollisuutta elämässä.
Voin samaistua itse kuitenkin siihen, että Suomessa olo on erilainen. Siitäkin huolimatta, että meillä eletään paljon parempaa unelmaelämää kuin monissa muissa maissa. Vaikka täällä ei voi luvata samanlaista maailmanmainetta, meillä on oikeasti paljon perusturvaa ja mahdollisuuksia. Tää meidän elämä olisi unelma monelle ihmiselle.
Silti mä kolmekymppisenä kaipaan mun entiseen elämään. Suuri osa kavereista on ympäri maailmaa, Suomessa mulla on vain muutama hyvä ystävä. Oman alani töitä ei ole Suomessa, joten täällä en pääse toteuttamaan itseäni. Olen tehnyt hetken muita hommia ja yrittänyt sopeutua, koska tapasin miehen, joka sai mut yrittämään, mutta kyllä se veto muualle on liian kova, että olen taas alkanut hakemaan töitä muualta.
|