Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies haluaa pitää 3-4 kuukautta vapaata töistä

Lähettäjä: Faarao 
Päivämäärä:   19.10.24 20:19:33

On siis tilanne että mies vaihtaa työpaikkaa ensi vuoden puolella. Sai parempi palkkaisen työn. Ilmoitti minulle, että aikoo pitää 3-4 kk loman ennen uuteen työhön siirtymistä. Olen kauhuissani. Siksi, että kaipaan omaa aikaa. Rakastan miestäni, mutta tarvitsen omaa aikaa. Jos toinen on 4 kk jatkuvasti läsnä kotona (on kotona viihtyvää sorttia) niin tuntuu että voisin tulla hulluksi. Miten itse reagoisitte? Totta kai haluan että mies saa hengähtää ennen uuteen työpaikkaaan siirtymistä mutta 3-4 kk? Tuntuu aika pitkältä lomalta vai olenko nyt vaan tyhmä akka joka ei ymmärrä kertokaa. :D

Re: Mies haluaa pitää 3-4 kuukautta vapaata töistä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.10.24 20:22:53

No onko sun pakko olla jatkuvasti kotona?
Ole itse enemmän muualla tuo aika.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   19.10.24 20:23:58

No ei sulla kyllä ole tuohon mitään sanomista. Lähen ite muualle jos et kestä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   19.10.24 20:26:01

Ei sulla oo siihen sanomista missä toinen lomansa viettää. Jokainen saa olla kotonaan niin paljon kuin haluaa. Jos sinä tarvitset omaa aikaa, niin mene muualle.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   19.10.24 20:26:29

Kyllä se yhden kerran menee. Ja Ymmärrän sua täysin.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   19.10.24 20:26:57

No on sulla aloittaja ongelmat, hohhoijaa….

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   19.10.24 20:30:08

Hankit oman asunnon.

Lähettäjä: neuvo 
Päivämäärä:   19.10.24 20:32:53

Lapikasta, niin saat sitä omaa aikaa ihan täysin rinnoin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 20:53:26

Saako sun mies omaa aikaa jos kerran itse olet aina kotona?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   19.10.24 21:28:36

Jos mun mies pitäis tommosen loman niin ei se kotona makaisi.

Etkö itse käy töissä?

Meillä on sama työaika eli teoriassa voitaisiin olla kaikki vapaa-aika yhdessä kotona. Mutta ei olla.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   19.10.24 21:29:54

No kuulostaa lähinnä siltä, ettet kestä miestäsi, joten päästä hänet vapaaksi.

Päivämäärä:   19.10.24 22:06:27

Ylipuhu mies vuokraamaan mökki 4 kuukaudeksi, että hän voi levätä, kalastaa, saunoa jne.... Jos mies ei ole mökillä niin mene sinne itse.

Lähettäjä: Cvj 
Päivämäärä:   19.10.24 22:13:08

Siis etkö itse ole töissä?

Tuskinpa se koko aikaa kotona makaa, todennäköisesti meinaa matkustella jne. Ja vaikka makaisikin niin tuohan on lopulta lyhyt aika. Hanki itsellesi harrastuksia.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.10.24 22:31:01

Ymmärrän tuon oman ajan ja tilan tarpeen. Teetkö aloittaja siis itse kotona töitä tai opiskelet että miehen päiväaikainen läsnäolo häiritsisi? Ehkä nyt aikuisina ihmisenä keskustelette mitä suunnitelmia miehellä on tuolle ajalle ja onko hänellä toiveissa viettää kanssasi enemmän aikaa kuin aiemmin?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.10.24 22:44:43

Miksi yleensä asutte yhdessä kun haluat miehen pysyvän pois kotoa. Jos olisi sun mies ja sattuisin lukemaan tämän kehottaisin muuttamaan

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.10.24 22:45:21

“ Ei sulla oo siihen sanomista missä toinen lomansa viettää. Jokainen saa olla kotonaan niin paljon kuin haluaa. Jos sinä tarvitset omaa aikaa, niin mene muualle.”

Tämä! Se on myös miehen koti ja saa olla siellä niin paljon kuin haluaa.

Päivämäärä:   19.10.24 22:58:37

Kuulostaa ihan superkivalta, jos olisin sun puoliso niin ehdottomasti pitäisin tuollaisen breikin! Nykyään ei saa enää mitään vuorotteluvapaatakaan tms niin tuollainen on hyvä tilaisuus pitää vapaata kun saa vanhasta duunista lomarahat. Sitten uuteen työhön hyvällä energialla.

Kai mies saa omassa kodissaan olla? Meillä oli vastaava kyllä kun puoliso aloitti uuden työn ja tekee sitä etänä, kun aiempi työ oli 100 % lähityötä. Itse teen 4 päivää viidestä etää, joten totuin omaan hiljaisuuteen kotona. Vähän sitä oli sopeutumista kun toinen siinä pyörii, mutta kuukaden parin päästä on jo ihan tottunut meininki eikä enää häiritse kun uudet rutiinit löytyi.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   20.10.24 06:54:17

Ajattele, kuinka ihanaa kun mies on kerrankin tekemässä kotitöitä eikä sinun tarvitse huolehtia niistä yksin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.10.24 08:29:13

Ymmärrän täysin miestäsi, pitäisin itsekin sopivan tilaisuuden tullen.

En ymmärrä lainkaan miksi et voi keskustella miehen kanssa siitä, että tarvitset myös mahdollisuuksia olla kotona yksin. Minäkin tarvisten omaa aikaa ja nimenomaan omassa kodissani. Ei toimi niin että lähtisin kotoa muualle sitä ottamaan. Yhteen muuton jälkeen häiritsi, kun mies oli ns. aina kotona (molemmat oltiin samaan aikaan päivästä opinnoissa ja töissä). Asia järjestyi niin, että mies järjesti harrastuksensa ja kaupassa käyntinsä sellaiseen aikaan, kun minulla ei ollut menoja, vaan pystyin olemaan rauhassa kotona. Oletettavasti sinunkin miehesi keksii jotain järkevää tekemistä muutamaksi tunniksi kodin ulkopuolella silloin tällöin, kun vaan tietää sinun kaipaavan yksin olemista.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.10.24 08:30:41

Töitä tosiaan ehtii tekemään ja ihanaa että miehelläsi tilaisuus noin pitkään lomaan. Itseä kanssa ärsyttää että vuorotteluvapaasysteemi poistuu, siskoni jäi vielä viimeisellä mahdollisuudella sille. Tosiaan, mikäs pakko se on itse kotona jatkuvasti olla sinunkaan jos ahdistaa.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   20.10.24 08:42:46

Meillä tuonkaltainen tilanne johti eroon. Se että mies oli kotona, lähdinpä töihin tai palasin milloin vain (työ kahdessa vuorossa), ja koska harrastukseni oli kotona, en saanut koskaan olla yksin. Mies kun oli kotona viihtyvää lajia. Teki kyllä pihatöitä ja puuhasteli verstallaan, mutten saanut häntä millään puheella jättämään minua yksin. Aina kun tulin kotiin, rapsahti kohta ovi ja mies tuli sisälle. Jos sulkeuduin oven taakse työhuoneeseen, tämä teki kohta jostain asiaa ja ovi kävi. Ikävä kyllä tarvitsen asiakaspalvelutyön vastapainoksi olla oikeasti yksin edes jonkin aikaa joka päivä joten tuo miehen tapa ajoi minut melkein hulluksi. Oikeastihan se toi parisuhteen kaikki muutkin ongelmat näkyviksi, tajusin että en halua enää olla tuon ihmisen kanssa, ja erosin.

Eikä mies edes jälkikäteen ole pystynyt selittämään miksei vain voinut antaa minun olla rauhassa. Hän on sosiaalinen tyyppi, mutta lopetti tuon talven ajaksi kaiken kavereitten kanssa olemisen ym, ja keskittyi olemaan kotona rauhassa. Estäen kuitenkin saman minulta.

Nykyään ollaan kaverit taas mutta vähällä en enää suostu kenenkään kanssa asumaan.

Lähettäjä: huih 
Päivämäärä:   20.10.24 09:41:04

Aika hyvin tullut jo ilmi miksen halua muuttaa yhteen kenenkään kanssa :D Jollei ole todella iso asunto/talo jossa omaa tilaa on riittävästi. Tietenkin tarvitaan myös puoliso joka hyväksyy oman tilan tarpeen eikä ole tyyppiä jonka pitää olla kyljessä kirjaimellisesti 24/7. Nimimerkin J tilanne on oikeasti painajaismainen. Minulle tuo haiskahtaa selvältä kontrollintarpeelta mitä eksä ei välttämättä itsekään tiedostanut. Päälle vielä jonkinlainen pelko että teet jotain kivaa ilman häntä (laksujen maksu tai kirjan lukeminen käy sellaisesta) tai suunnittelet eroa tms. Erohan siitä sitten tuli. Kukaan ei halua toista kontrolloimaan jokaista vailvaillaolohetkeä ja jokaista liikettä tai elettä tai ylipäänsä tekemisiä. Mulla oli nuorena melko kontrolloivat vanhemmat joten nykyään en siedä minkäänlaista omaan tilaan tunkeutumista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.