Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  milloin kertoa ystävälle erosta?

Lähettäjä: totuus vai valhe 
Päivämäärä:   19.10.24 19:36:13

Erosin hiljattain miehestäni enkä ole kertonut mitään ystävälleni. Hän ei tiedä että olen jo muuttanut omilleni tai että edes mietin eroa. Syy miksi en ole kertonut on ensinnäkin se että eroon liittyy kolmaskin osapuoli, jonka ystäväni myös tuntee. En haluaisi että ystävä tuomitsee minut tai että hän ylipäänsä saa tietää koko asiasta. Hänellä on aiemmin ollut tapana "parittaa" minua, myös kyseiselle miehelle, enkä jaksaisi sellaista nyt ollenkaan. Lisäksi pelkään että jos kerron totuuden ja se leviää, voi tapahtua kauheita.

Voinko vain sanoa että en halua kertoa eron syitä? Mitä jos hän loukkaantuu, koska en kerro? Emme näe kovin usein mutta viestittelemme aika paljon.

Re: milloin kertoa ystävälle erosta?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   19.10.24 19:39:44

Sano, että teillä oli riitaa tai kasvoitte erillenny.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 19:40:21

"Lisäksi pelkään että jos kerron totuuden ja se leviää, voi tapahtua kauheita."

Meinaatko että joku alkaa lataamaan porukkaa jos kuulee että olet eronnut? :D kuulostaa (kuulostat) vähän dramaattiselta.

Päivämäärä:   19.10.24 20:46:56

"Lisäksi pelkään että jos kerron totuuden ja se leviää, voi tapahtua kauheita."

Meinaatko että joku alkaa lataamaan porukkaa jos kuulee että olet eronnut? :D kuulostaa (kuulostat) vähän dramaattiselta.
-------------------------
En nyt ihan tuota tarkoittanut :D

Ehkä nyt vain laitan hänelle viestin ja kerron.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 20:50:14

Ei nyt kuulosta siltä että tuo on kummoinen ystävä, jos et uskalla kertoa asioita. Korkeintaan hän on hyvän päivän tuttu.

Kerrot sitten, kun siltä tuntuu. Ei vielä selvästikään.

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   19.10.24 20:53:39

Kuulostaa kurjalta tilanteelta. Et ole tilivelvollinen ystävällesi jos et halua kertoa hänelle. Hyvä ystävä varmasti ymmärtää että tarvitset aikaa asian käsittelyyn ja jakamiseen silloin kun sen aika on.

Tosin itse olen aina yllättynyt ystävieni tuesta ja avusta vaikeissa tilanteissa, sellaistenkin joiden ajattelisin reagoivan huonosti. Ystäviä ei myöskään kannata aliarvioida :)

Päivämäärä:   19.10.24 20:57:18

Päätin että kerron vain että olen eronnut ja asun nyt yksin. Mitään muuta en halua kertoa ainakaan tässä vaiheessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.