Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ASP-tilin lopettaminen ja verotus?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   19.10.24 15:30:10

Jään tämän kuun jälkeen työttömäksi ja koska ansiosidonnainen tulee olemaan todennäköisesti juuri ja juuri yli tonnin käteen ja jos työttömyys pitkittyy, niin lähtee vielä se 20% pois, joten sillä siinä kohtaa kyllä enää elä, varsinkin jos tulee jotain yllättäviä kuluja. Tottakai haen koko ajan töitä ja olen jo kesän ja syksyn mittaan tehnyt vähintään 100 hakemusta, mutta ei vaan tärppää. Olen siis alkanut jo miettiä, että mitä jos pahin skenaario tapahtuu ja työttömyys pitkittyy. Lomiakaan ei tässä taloustilanteessa makseta rahana, vaan olen siitä pidellyt tässä pois.

Minulla on siis ASP-tilillä noin kymppitonnin verran säästöjä. Jos työttömyys oikeasti pitkittyy, niin todennäköisesti minun täytyy purkaa tuo tili. Mutta en nyt äkkiseltään löytänyt mistään varmaa tietoa, että miten ASP:n lunastuksessa verotus menee? Ilmeisesti maksetaan 30% veroa kuten esim. pääomatuloissa voitosta, mutta mistä summasta vai jostain korostako se vero ASP:n kohdalla maksetaan? Eli menetänkö verojen vuoksi jotain siitä summasta jonka olen ASP-tilille laittanut, vai verotetaanko ainoastaan siitä osasta tuota kymppitonnia, joka koostuu pankin maksamista koroista?

Re: ASP-tilin lopettaminen ja verotus?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.10.24 15:36:17

Kyllä tyhmä on tyhmä.

Maksat TULOSTA veroa.

Ne säästöt on sun omaa rahaa, sille maksettava korko pääomatuloa.

Re: ASP-tilin lopettaminen ja verotus?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   19.10.24 16:05:03

Kiitos, näin olinkin siis ymmärtävinäni itsekin. On se hyvä, että on fiksumpia ihmisiä kuin minä ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.