Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pahoitinko mieleni turhasta?

Lähettäjä: Taas näitä 
Päivämäärä:   19.10.24 14:03:20

Avomieheni tekee asiantuntijatyötä melko kansainvälisellä toimijalla ja noin kerran vuodessa käy ulkomailla työmatkalla. Tänä vuonna kerrottiin, että matka on normaalia pidempi, noin kuukauden. Ei siinä mitään, varustauduttin siihen. Vähän harmitti, kun mun synttäreiden päälle osuva loma jäi nyt tämän työmatkan alle, mutta joskus käy näin

Muutamaa päivää ennen lähtöä miehelle oli kerrottu, että lähtöä voitaisiin siirtää viikolla, eli reissuaika olisi lyhentynyt. Mies sanoi, että tuon viikon aikana on jotain töitä siellä kohdemaassa, mutta melko vähän. Harmitteli siinä, että jos jää vielä Suomeen, niin pitää järjestellä kaikki varaukset uusiksi ja joutuu tekemään "hanttihommia". Sanoin, että hänen täytyy tehdä kuten parhaaksi näkee. Lähti sitten alkuperäisenä aikana. Minä vietin lomaviikon kotona eläinten kanssa ja tein erilaisia rästihommia pois + tietysti niitä "normihommia" kuten siivousta, uunin lämmitystä ym. Työviikoilla sitten samat + ne työt. No mitä mies tekee? Sen ekan reilun viikon tosiaan lähinnä lomaili. Kävi katsomassa nähtävyyksiä, istui työkavereiden kanssa pubissa ym. Sen jälkeen on ollut töissä n. 8h päivässä mutta viikonloput on ollut vapaalla. Viikko sitten kävi lähellä olevassa turistien suosiossa olevassa kaupungissa ja se reissu taisi tulla maksamaan lähemmäs tonnin. Purin vähän hammasta, mutta ajattelin, että kerrankos sitä tuolla suunnalla liikkuu. Nyt vaan meni herne tosi syvälle nenään, kun selvisi, että mies on eilenkin viettänyt niin sanotun pitkän illan, eli varmaan jossain baareissa ollut. Enpä ole kysynyt, missä oli ja kenen kanssa, mutta viihteellä oli silti. Kysyin aamulla viestillä yhtä asiaa ja kun ei ollut kertaakaan aktiivisena, niin totesin viestillä vielä, että taisi mennä ilta pitkäksi. Siihen vastasi tuossa ennen yhtä, että niin meni ja seuraavassa viestissä valitti, miten on jo pari viikkoa ollut flunssassa ja valivali.

En edes tiedä, mikä mua näin paljon v**uttaa. Osin varmaan se, että mies käyttää tuolla reissussa ihan törkeän paljon rahaa. Syö joka päivä ulkona, jopa kahdesti ja näköjään myös käy baareissa. Ärsyttää sekin, kun mulle valittaa huonoa oloaan, mutta ei kuitenkaan lepää, vaan käyttää vapaa-aikaansa niissä baareissa. Ja kaikkein eniten loukkaa se, että vaikka olisi voinut mun kanssa viettää muutaman yhteisen lomapäivän, niin valitsi lähteä muualle vaikka oikeasti tarvetta ei ollut ja mies kyllä sen tiesi.

Eli mitä mieltä arvon raati on: onko mies toiminut kuin ääliö, vai olenko itse vain pms-hirviö, joka veti herneen nenään ihan turhasta?

Re: Pahoitinko mieleni turhasta?

Lähettäjä: Vuohi 
Päivämäärä:   19.10.24 14:07:29

Kyllä suutuit nyt turhasta.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   19.10.24 14:13:00

Kai se mies käyttää omaa rahaansa, eikä teidän yhteisiä? Jos omaansa, niin saahan hän rahoillaan tehdä mitä haluaa.

Mutta jos mies olisi tosiaan voinut viettää synttäreitä kanssasi eikä halunnut, niin onhan tuo vähän ikävää. Sinuna olisin varmaan yrittänyt lähteä miehen mukaan ja juhlinut niitä synttäreitä siellä ulkomailla, kerran olet/olit lomalla.

Lähettäjä: mietin 
Päivämäärä:   19.10.24 14:20:06

Teillä on selkeästi luottamusongelmaa, siis sinulla miestä kohtaan. Se tuosta paistaa läpi, vaikkei sitä kerrottukaan suoraan. Ja kommunikointiongelma. Oletetaan, mutta ei puhuta suoraan.

En tiedä, itse en olisi tuontyylistä miestä valinnut. Jos mietin omalle kohdalle että mies olisi työmatkalla kuukauden, niin todellakin tulisi soittoa ja viestiä joka päivä + lisäksi vastaisi myös nopeahkosti viesteihin. Eikä hän hilluisi baareissa. :D

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   19.10.24 14:31:20

Mielestäni pahoitit. Mutta itse en nyt olekaan kiinni omassa miehessä vaan arvostan myös omaa aikaa ja saattaisin tuollaisen ottaa itsellekin ihan loman kannalta, että kerrankin saa olla kotona pidempään yksin. Varmasti kaipaisin jossain veiheessa miestä, mutta nauttisin kyllä myös omasta ajasta.

Ja totta kai mies saisi siellä reissulla käydä katsomassa nähtävyyksiä ja istua iltaa työkavereiden kanssa. Eiköhän sekin ole osa noita reissuja eli työpäivän jälkeen saatetaan mennä yhdessä ulos syömään, tuopilliselle yms. En minä ainakaan haluaisi yksin missään hotellissa möllöttää tai kierrellä kaupunkia joten aika luonnollista, että hakeutuu työkavereiden seuraan ja heidän kanssa sitten myös tehdään yhdessä asioita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 15:04:55

Kyllä, pahoitit mielesi ihan turhasta ja jos teillä ei ole yhteiset rahat, niin toisen rahankäytön paheksuminen ei ole oikein. Jos taas yhteiset rahat on, niin käyttäisin itsekin reippaammin, söisin hyvin ja ostaisin vaikka pari uutta ulkoloimea.

Päivämäärä:   19.10.24 15:07:45

Ehkä sinun pitäisi kehittää omaa elämääsi sellaiseen suuntaan, ettei tuollaiset asiat harmita.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.10.24 15:10:18

“ Syö joka päivä ulkona, jopa kahdesti ja näköjään ”
Sitä vartenhan ne päivärahat on, että reissussa syödään!

Itse olen reissannut paljon töissä ja kävin aina ulkona syömässä.

Tuo kännääminen ja bilettely ja muuten rahan tuhlaus ois mullekin iso kiukun aiheuttaja.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.10.24 15:17:27

No mitä hittoa, ihan tasan jos lähden ulkomaille työ- tai koulutusreissuun niin vapaa-ajan kierrän nähtävyyksiä, syön ravintoloissa ja vietän iltaa tuttujen kanssa (omalla rahalla). Jos puolisolta tulisi sanomista niin pitäisin katkerana, kontrollinhaluisena, mustasukkaisena ja suoraan sanottuna olisi vaikea kuvitella meille yhteistä elämää…

Lähettäjä: Mitämäluinjust 
Päivämäärä:   19.10.24 15:24:40

Tässä on taas erittäin hyvä muistutus siitä että sinkkuna on ihan hyvä olla.

Lähettäjä: Ira 
Päivämäärä:   19.10.24 16:18:52

Anna miehesi elää ja tee itsekkin sinulle mieluisia asioita

Päivämäärä:   19.10.24 16:29:43

Ihan turhasta jos kyseessä ei ole yhteiset rahat.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   19.10.24 16:30:50

Minä olisin luultavasti tehnyt kuin mies. On kuitenkin jotenkin spessumpaa olla se ylimääräinen viikko ulkomailla ja ehtii tutustua nähtävyyksiin. Reissussa harvoin haluaa makoilla laakereillaan ja levetä, vaan nimenomaan ulkona.

Jos tuhlaa omia rahojaan niin hyvä, jos sinun niin sitten suuttuisin.
Olisitko voinut omalla lomallasi tai joku viikonloppu lähteä käymään miehen luona?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.10.24 16:34:46

Kuluttaako mies siellä aloittaja sinun rahaasi?

Jos, ymmärrän suuttumuksen. Itsellä oli joskus mies jota elätin ja vaikka syyt olivat hyvät niin kyllä sapetti kun kulutti sitä harkitsemattomasti.

Lähettäjä: Mimosa 
Päivämäärä:   19.10.24 17:29:26

Ymmärrän ettei mies lyhentänyt reissussa jos kaikki järjestelyt olisi menny uusiksi.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   19.10.24 18:33:41

Synttärit voi viettää muunakin päivänä kuin kyseisenä päivänä.
Olisin myös tehnyt kuten miehesi. Mä olenkin sinkku ja sinkkuna pysyn. 23 v katselin mielensäpahoittajaa. Enää en jaksa ketään.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   19.10.24 19:10:00

Eikös miehelle kuitenkin makseta työreissusta päivärahaa?
Ja missä ihmeessä miehen pitäisi syödä jos ei ravintolassa jos on kerran reissussa.
Kyllä itsekin olisin lähtenyt aiemmin reissuun jos kerran se olisi ollut mahdollista. Aika tiukkoja ne työreissut yleensä on eikä mikään lomareissu, joten aika kivaa jos on mahdollista myös ottaa rennosti.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   19.10.24 20:17:41

Missä se mies siellä söisi, ellei ravintolassa? Ja illatko pitäisi tuijottaa hotellihuoneen kattoa?

Ja aikuinen ihminen, ei ne synttärit ja niiden viettäminen nyt voi niin tärkeää olla.

Eli kyllä: mielestäni pahoitit mielesi turhasta. Mun mies teki aiemmin työtä, jossa hän matkusti noin 200 päivää vuodesta. Tommosta se välillä oli, eli kevyempää tekemistä ja välillä sai painaa minkä jaksoi. Ei pahoittanut mun mieli kyllä koskaan.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   19.10.24 20:45:18

Pahoitit jos teillä on omat rahat. Mitä se silloin sulle kuuluu miten toinen rahansa käyttää.

Päivämäärä:   19.10.24 21:07:58

Kyllä tämä aloitus kuuluu jo mielensäpahoituksen aatelistoon.

Lähettäjä: TipTap 
Päivämäärä:   19.10.24 21:29:40

Huomioiko mies sua muutoin, vai onko ns omissa menoissaan enimmäkseen? Valitseeko hän koskaan sinua ylitse muiden huvitusten ja kavereiden? Jakautuuko kotihommat tasan, vai enemmän sun harteille? Panostaako molemmat suhteeseen yhtä paljon?

Jos vastaus kaikkiin tai suurimpaan osaan ylläolevista on EI, ymmärrän täysin sun vtutuksen. Exäni oli sellainen, että kaikki RaiRai poikien kanssa meni minun ja suhteen edelle, kodin eteen ei halunnut tehdä mitään (kun muutti luokseni, kantoi kamansa keskelle olohuonetta ja muut paitsi laatikot jäi tasan siihen, ja lähti kavereiden kanssa baariin - olihan heidän kimppakämppänsä lopettajaiset. Mä laittelin ne ÄITINI kanssa muutaman kk jälkeen hyllyihin ja huonekalut paikoilleen jne jne).

Ja minua alkoi lopulta vtuttaa suunnattomasti miehen reissut. Mistä tietenkin tuli riitaa ja kaikenmaailman syytöksiä, olin mm persoonallisuushäiriöinen ja mustasukkainen hullu hänen mielestään…

Vaihtamalla parani, ja seuraavan kanssa ei harmittanut yksikään reissu tai hänen työpaikkansa vuotuinen ”työmatka”, joka oli työpaikan tarjoama virkistysreissu ulkomaille.

Lähettäjä: TipTap 
Päivämäärä:   19.10.24 21:30:42

Äh. Muut paitsi VAATTEET jäi keskelle lattiaa, laatikot, astiat jne…

Päivämäärä:   19.10.24 22:59:27

Onpa tänne tullut vastauksia. Aika moni miettii tuota raha-asiaa. Meillä on omat tilit, mutta yhteinen talous ja lainat. Jos toinen hassaa rahansa turhuuteen, niin kyllä se jollain tavalla vaikuttaa myös toiseen.

Kummallisesti oli otettu esiin myös semmoinen, että meiltä puuttuu luottamus. En oikein ymmärtänyt tätä, koska mielestäni en ole mustasukkainen. Hämmentää vain kun normaalisti kotona viihtyvä mies on yhtäkkiä baarien kanta-asiakas. Mutta ehkä se sitten on sitä normaalia työmatkakulttuuria! Itse käyn työmatkoilla(kin) lenkillä ja salilla, luen kirjoja ja katson televisiota. Meillä ei myöskään ole tapana kysellä toiselta lupia menneisiin, mutta aina on ollut tapana ilmoittaa, että hei, menen tänään/viikonloppuna/joskus sinne ja sinne. Nyt ei ilmeisesti enää ole, vaan on ihan ok lähteä viettämään pitkää ja kosteaa baari-iltaa _ulkomailla_ sanomatta toiselle mitään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.10.24 01:37:54

No kyllä minusta puolittain pahoitit turhasta. Tuo rahan kulutus homma olisi meillä asia, jota paheksuisin. Meillä yhteisiä lapsia, joten ajattelen että rahaa olisi hyvä säästää jonkun tuottavan omaisuuden hankintaan. Jos lapsia ei olisi niin ajattelisin todennäköisesti löyhemmin.

Lähettäjä: Sinkun työtä 
Päivämäärä:   20.10.24 02:05:57

Itse tein 20 vuotta ulkomailla asennusvalvontaa parin viikon reissuilla ja avopuoliso kotona lapsen kanssa. Hän alkoi kanssa kehittämään omia mielipiteitä reissaamisesta. Alkoi avautumaan sitten puheluissa kun olin työkeikoilla. Paskaa tuli sen verran paljon että häiritsi jo työntekoakin. Se oli lähtökohta että erokin tuli. Jos pää ei kestä että työn takia puoliso joutuu paljon matkustamaan ja käymään eri kohteissa, myöskin lomakohteiden lähellä, niin ei jatkoon.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   20.10.24 06:47:23

Onko työ sen laatuista, että saa ulkomaanpäivärahat? Päivärahat on tapana kuluttaa siellä, missä ne ansaitaan. Miksi kosteista baari-illoista ulkomailla pitäisi sinulle erikseen ilmoittaa, kun eihän ne vaikuta millään tavalla sinun elämääsi? Poissa on ja ihan sama, missä silloin aikansa viettää. Kotona ollessa on eri asia, kun silloin yhden baari-illalla voi olla vaikutusta toisenkin ajankäyttöön.

Ymmärrän kyllä vitutuksesi. Osaksi ehkä kateutta, kun sinä raadat kotona ja mies lomailee, ja osaksi koet varmaan tulleesi laiminlyödyksi. Kerro kuitenkin miehelle harmisi, jospa jotain olisi korjattavissa vaikka yhteisellä lomalla.

Päivämäärä:   20.10.24 09:16:01

Kyllä pahoitit. Ei kuulu sulle mihin toinen käyttää rahansa kun teillä ei selkeästikään ole edes lapsia ja olette vain avoliitossa. Kyllä olet aikamoinen nipo ja mustasukkainen epäilijä. Vai että pitäisi sen miehen käydä työmatkoillaan kuntosalilla, lenkillä, katsoa telkkaria ja lukea kirjoja koska sinäkin. :D sinä olet kyllä kohta entinen avovaimo jos jatkat tuollaista nipottamista.

Lähettäjä: Mitämäluinjust 
Päivämäärä:   20.10.24 10:13:39

Kuulostat ihan hirveelle. Siis miksi mies on sulle tilivelvollinen baari-illastaan?
Puistattaa että monikin elää tämänkaltaisissa parisuhteissa.

Tuli kaveripariskunta mieleen, toinen haluaa matkustella mutta koska toinen ei halua niin silloin ei mene kumpikaan. Järkyttävää.

Päivämäärä:   20.10.24 10:21:30

Aloittajan puolustukseksi: Moni hyväksyisi selkeästi, että toinen vetää tilit miinukselle ja juopottelee yhteisen talluden kuralle. Eri asia, jos molemmilla on omat asunnot ja rahat, silloin jokainen tekee rahoillaan mitä lystää. Yhdessä asuessa se alkaakin vaikuttaa, jos toinen hassaa omat rahat reissulla ja kotona oleva joutuu maksamaan vuokrat/vastikkeet+lainat.

Sitten taas aloittajalle mietittäväksi: Työreissuilla tosiaan itsekin olen joutunut olemaan sosiaalinen työkaverien ja/tai asiakkaiden kanssa. En ole voinut vaan sulkeutua huoneeseen selaamaan höpönettiä ja todellakin kiertäisin nähtävyyksiä katsomassa vapaa-aikana.

Päivämäärä:   20.10.24 10:23:32

Olet kateellinen ja mustasukkainen. Kyllä, pahoitit mielesi turhasta, toki sinulla on siihen oikeus, mutta ehkä kannattaisi harjoittaa vähän itsereflektiota tämän asian äärellä.

Mikä sinua pelottaa? Mikä harmittaa?
Kyllä niitä tunteita saa herätä, mutta et selkeästi osaa niitä käsitellä kun jäävät kalvamaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.10.24 10:31:18

"Yhdessä asuessa se alkaakin vaikuttaa, jos toinen hassaa omat rahat reissulla ja kotona oleva joutuu maksamaan vuokrat/vastikkeet+lainat."

Joo mutta aloittaja ei sanonut, että näin olisi käynyt. Eli mies on tosiaankin vain kuluttanut omaa rahaansa eikä ole kieltäytynyt mistään lainan maksusta reissunsa takia :D

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   20.10.24 10:37:31

En nyt toistele samoja mitä jo muut, mutta jos niin kovin suunnittelette normaalisti kaiken yhdessä ja halusit viettää syntymäpäivän yhdessä jne. niin miksi et ollut alunperinkin lähdössä reissuun osaksi aikaa mukaan ? Olisi itsellesikin tullut muuta ohjelmaa, sp olisi huomioitu ja olisitte saaneet olla yhdessä. Jos ei sitten millään moinen onnistu (esim pitkä vkl)) niin se olisi taas ollut keskustelun paikka.. Että sinä haluaisit hänen muuttavan kaikki suunnitelmat varatut lennot yms. ja viettävän sp kanssasi kun kerran mahdollisuus tuli ja jos hän halusi toimia näin niin että hei, vietetäänkö se sp sitten kun kotiutuu. Jos alkaa tulla liikaa kosteaa iltaa (syöminen nyt reissussa hoidetaan ravintoloissa) niin taas nätisti juttelemaan, että mihis se teidän yhteys on kadonnut. Koska (puhe) yhteys tuossa on kadonnut, vähän puolin ja toisin odotetaan ajatustenlukua ja siitähän se mieli tietysti pahoittuu kun toinen ei niitä ajatuksia luekaan.

Päivämäärä:   20.10.24 10:47:29

täti//Jos mies osallistuu kuluissa omaan osuutensa niin mitä väliä sillä, että mies käyttää itseensä välillä enemmän rahaa. Eihän mies ole mitään tiliä vetänyt miinukselle yms. Vaan aloittajaa ärsyttää, kun mies käyttää itseensä rahaa ja aloittaja ei itse viitsi rahaa itseensä käyttää.

Meillä on yhteinen talous, ollaan naimisissa ja on lapsia eikä koskaan kumpikaan ole kieltänyt toisen kalliita polttareita, hotelliviikonloppuja kavereiden kanssa yms. Silloin kun itse olin kotona hoitamassa lapsia niin mies ihan kustansi minun menemiset, että pääsin näkemään myös kavereita jne.

Ja en näe mitään syytä miksi miehen pitäisi aloittajalta kysellä jostain baariin menemisestä. Se ei vaikuta heidän arkeen mitenkään, joten miksi pitäisi kysellä mitä reissussa saa ja ei saa tehdä. Jos luottamus on kunnossa niin käyköön.

Päivämäärä:   20.10.24 10:50:30

En voinut lähteä reissuun mukaan kahdesta syystä: meillä ei ole eläimille hoitajaa ja toinen syy on, että mies jakaa osan aikaa hotellihuoneensa toisen työntekijän kanssa.

Mistä tulee tämä mustasukkaiseksi syyttely? Kuten sanoin, niin meillä ei tarvitse kummankaan lupia kysellä menoihinsa, mutta kyllä tähän asti on ilmoitettu, että aikoo mennä. Mies on jumalauta toisessa maassa ja viettää humalaista iltaa jossain, en tiedä missä, ja ihmisten kanssa, joita en tunne. Entä jos jotain olisi tapahtunut? Jos mies olisi humalassa loukannut itsensä tai tullut vaikka ryöstetyksi/pahoinpidellyksi? Kukaan ei olisi voinut minulle ilmoittaa, enkä minä olisi osannut olla huolissaan, koska olisin luullut miehen olevan hotellissaan. Minulle olisi hyvin riittänyt illalla laitettu viesti "mennään x ja y kanssa käymään baarissa".

Ja mitä @!#$ naurettavaa siinä on, jos kerron itse käyväni myös työmatkalla lenkillä ja salilla ja lukevani kirjoja? Katsokaas kun niin ihmiset normaalisti elävät! En elä pyhällä hengellä, joten minäkin toki käyn matkoilla useimmiten ulkona syömässä, mutta en kännäile. Kuten siis en yleensäkään, koska mielestäni kännääminen on junttimaista ja noloa.

Ihania yleistyksiä vedätte parisuhteestani. Jos teitä olisi uskominen, niin me mieheni kanssa eläisimme symbioottisessa suhteessa, jossa miehellä ei ole valtaa sanoa tai tehdä mitään, koska minä olen mustasukkainen kontrollifriikki. Ja hei, huomasiko kukaan, että MINÄ en ollut tässä keskustelussa se, joka harmitteli sitä, että syntymäpäivä jäi miehen reissun alle? Ei sillä ollut minulle väliä. En juhli synttäreitäni, mutta jostain syystä otan yleensä loman synttäreideni aikaan. Senkin saitte käännettyä niin, että olen miehelleni loukkaantunut jonkun @!#$ syntymäpäivän takia. No en ole, enkä ole _missään vaiheessa_ näin sanonut.

Kyllä täällä käy tyhmää ja lukutaidotonta porukkaa, ei voi muuta sanoa.

Päivämäärä:   20.10.24 10:53:39

Ja vielä tuo "mies käyttää omia rahojaan". Kyllä, periaatteessa näin. Mutta kuten sanoin, niin meillä on yhteinen talous ja yhteiset eläimet. Jos mies hassaa rahansa, niin se olen minä, joka hoitaa ruokaostokset tai maksaa yllättävät eläinlääkärikulut tai muut äkilliset menot.

Päivämäärä:   20.10.24 10:57:25

Nappi//Mitä sinä muka suomesta käsin voit tehdä, jos miehelle sattuisi jotain? Et mitään, etkä sinä sillä sekunnilla tiedolla tee yhtään mitään. Ja kerta mies nukkuu työkaverin kanssa samassa huoneessa niin kai se työkaveri nyt huomaisi, jos mies ei olisi nukkunut hotellihuoneessa vaan jäänyt johonkin. Ylipäätänsä mitenkä se, että mies kertoo sinulle menevänsä baariin takaa miehen turvallisuutta. Sinä laitteet miehelle viestejä ja yrität suomesta käsin kytätä miehen liikkeitä ja tekemisiä?

Sinä et luota mieheen. Et luota, että hän osaa pitää itsestään huolta ja ettei mies itse osaa määritellä millaisia hänen työkaverit on. Jos mies on ennekin tehnyt työkavereiden kanssa noita reissuja niin mikä tästä nyt tekee niin poikkeuksellisen.

Päivämäärä:   20.10.24 11:09:09

"Sinä laitteet miehelle viestejä ja yrität suomesta käsin kytätä miehen liikkeitä ja tekemisiä?"

Siis mitä @!#$ä? Minkälaiset parisuhteet teillä on, jos kuukauden erossaolon aikana ei ollenkaan vaihdeta kuulumisia? Kyllä me ollaan viestitelty joka ikinen päivä, useimmiten miehen aloitteesta. Soitellaan pari kertaa viikossa ja minä olen soittanut kerran, mies muilla kerroilla. Yhteydenpito koostuu ihan arkisista asioista; mitä kummallekin kuuluu, mitä on puuhattu, miten eläimet voivat, minkälainen sää on jne. Mies lähettää kuvia näkemistään paikoista ja minä olen laittanut joitain kuvia eläimistämme. Mitä outoa tässä on? Perjantai-iltana mies laittoi viestin ja kysyi, miten ilta on mennyt. Vastasin, että rento koti-ilta vaan ja että taidan kohta mennä unille. Kysäisin, että mites hän itse, miten päivä meni. Mies vastasi jotain "ihan ok päivä. Hyvää yötä." Kello oli tuolloin siellä miehen olinpaikassa n. 21.30. Aamulla laitoin miehelle viestiä ja kysyin, onko hänellä tietoa, missä eräs tarvitsemani asia on.

Mikä tästä yhteydenpidosta tekee jotenkin epänormaalia?

Päivämäärä:   20.10.24 11:15:01

"Mutta kuten sanoin, niin meillä on yhteinen talous ja yhteiset eläimet. Jos mies hassaa rahansa, niin se olen minä, joka hoitaa ruokaostokset tai maksaa yllättävät eläinlääkärikulut tai muut äkilliset menot."

No onko tämä todennäköistä, että näin käy? Miksi skitsoat kun noi on sinun omia kuvitelmia? Jos mies on asiantuntijatyössä, niin todennäköisesti kyllä tienaa ihan hyvin. Joo, hanki apua noihin PMS-oireisiin. Minua auttoivat e-pillerit.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.10.24 11:23:30

Siis totta kai kuulumisten vaihtaminen on ihan normaalia parisuhteessa. Mutta ei se tarkoita sitä, että pitäisi tietää toisen jokainen liike. Miksi ajattelet, että mies humalassa loukkaisi itsensä tai tulisi pahoinpidellyksi? Molemmat ovat kuitenkin hyvin epätodennäköisiä skenaarioita, jos kyseessä on normaali mies eikä mikään alkoholisti känniääliö, joka juo aivan liikaa.

Oma miesystävä näki eilen omaa kaveriaan kotonaan ja minä menin oman ystäväni kanssa syömään. Käytiin myös ruoan jälkeen viereisessä baarissa viinilasillisella, eli hui, menin baariin. Sinun logiikallasi minun olisi pitänyt tästä ilmoittaa miehelleni, koska jotain olisi voinut sattua? Miksi ihmeessä? Ei koko ajan tarvitse raportoida toiselle, mitä tekee. Muutenkin ihan normaalia antaa toiselle vähän rauhaa, jos toisella on omia menoja.

Päivämäärä:   20.10.24 11:25:22

Aloittaja//Epänormaalin siitä tekee, että miehen pitää ilmoittaa sinulle, jos käy ulkona syömässä tai baarissa ja jos mies ei ole niin tehnyt niin alat jossain netissä vauhkoamaan kuinka mies on tuntemattomien ihmisten kanssa ulkomailla eikä heihin voi luottaa ja se baariin menemisestä ilmoittaminen muka jotenkin mystisesti poistaa sen, että miehelle voisi sattua jotain ja sinä voisit siihen asiaan jotenkin vaikuttaa suomesta käsin.

Päivämäärä:   20.10.24 11:38:58

Nappi: Et kai oikeasti luule, että mies on minulle tiedottanut jokaisen ravintolassa syödyn ruoan tai pubissa nautitun oluen? Ei, ei ole. Minäkään en ole hänelle raportoinut jokaista askeltani näiden viikkojen aikana. Mutta jos lähtisin "yön selkään", niin kyllä, laittaisin miehelleni viestin, että lähden Lissun kanssa käymään baarissa. Jos taas kävisin Lissun kanssa juomassa yhden lasillisen viiniä, niin varmaan toteaisin illalla kuulumisia vaihtaessamme, että kävin Lissun kanssa viinillä. Jos mies kysyisi kuulumisia juuri, kun olen Lissun kanssa viinilasin äärellä, niin varmaankin vastaisin hänelle, että hyvää kuuluu, just tässä Lissun kanssa viiniä maistellaan. Koska miksi en vastaisi? Mielestäni se ei ole tilin tekemistä toiselle, vaan ihan normaalia pariskunnan osapuolten välistä kuulumisten vaihtoa. Mies taas ei maininnut perjantaina olevansa niin sanotusti viihteellä, vaikka viestiteltiin.

Kuten jo aiemmassa viestissäni totesin, niin kyllä täällä käy tyhmää porukkaa.

Päivämäärä:   20.10.24 11:41:39

No sähän et itse olekaan ollenkaan tyhmä. :D aikamoista eka kysellä ja kertoa, että on vielä PMS-oireet päällänsä ja sitten kun ei saa komppaavia vastauksia, niin alentua haukkumaan kommentoijia. Hae oikeasti apua, sitä on saatavilla. Kohta olet entinen vaimo tuolla menolla.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.10.24 11:43:45

Niin siis sullehan kävi, että mies lähti sinne työmatkalle viikkoa aiemmin. Olisit silloin avannut suusi. Nyt oletkin yhtäkkiä muuttanut mieltäsi.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   20.10.24 11:46:53

En yhtään ihmettele että mies lähti sinne ulkomaille eikä raportoi kaikkia tekemisiään. Herran jumala, se on sun puoliso - ei lapsi. Ihan hirveää että miehellä on hauskaa ja vielä ilman emäntää!

Päivämäärä:   20.10.24 11:49:48

Piste: on ihan ok, että kaikki eivät ole kanssani samaa mieltä. Ensimmäisissä vastauksissa oli asiallisesti todettu, että ylireagoin. Mutta sitten alkoi virheellinen argumentointi ja väitteet, että

A) miehen rahankäyttö ei vaikuta minuun tai ole millään tavalla minun asiani
B) olen mustasukkainen ja kontrolloiva
C) olen vihainen, koska mies oli reissussa syntymäpäivänäni
D) vaadin miestäni tekemään minulle tiliä kaikista menoistaan ja tekemisistään

Noin kolme vastaajaa on vastannut alkuperäiseen kysymykseeni, joka siis oli se, että pahoitinko mieleni turhaan siitä, että mies lähti työmatkalle kuukaudeksi, vaikka hänellä olisi ollut mahdollista lyhentää matkaansa yli viikolla, eikä hänen työnsä edellyttänyt noin pitkää reissua.

Päivämäärä:   20.10.24 11:51:25

S: tässä vaiheessa vielä luulin, että mies menee tekemään vähän lyhyempää työpäivää, mutta hyvin pian kyllä selvisi, ettei hänellä ollut ensimmäisen reilun viikon aikana töitä käytännössä ollenkaan ja hän kyllä tiesi sen jo lähtiessään.

Päivämäärä:   20.10.24 11:56:08

Mies on kyllästynyt aloittajan kontrollifriikkiyteen. Otti lomaa, kun kerrankin oli mahdollisuus. Ilmoittaa vielä tämän vuoden puolella haluavansa erota. Aloittajana suunnittelisin jo hyvällä sykkeellä, miten elätän itseni ja elukkani jatkossa.

Päivämäärä:   20.10.24 11:56:46

Mutta siis yhteenvetona vastauksista: Kyllä, pahoitin mieleni turhasta. Pariskunnan osapuolet saavat tehdä juuri niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Toiselle ei tarvitse ilmoittaa tekemisistään eikä välttämättä pitää mitään yhteyttä muutenkaan. Eikä toisesta osapuolesta saa huolehtia, koska kyseessä ei ole lapsi, vaan puoliso. Terve parisuhde on sellainen, että voidaan olla puoli vuotta erossa kysymättä toiselta kuulumisia, koska muuten se on kontrollointia. Asia ymmärretty. :)

=================

Ja sitten vielä tähän omaan epänormaaliin parisuhteeseeni liittyen: meillä ei ole miehen kanssa minkäänlaista riitaa, enkä edelleenkään ole kysellyt mitään hänen perjantai-illastaan. Hän kysyi eilen kuulumisia ja tänään laitoin hänelle kuvan koirastamme, joka makasi hauskassa paikassa ja asennossa. Mies vastasi tähän nauruemojilla. Selvästikin parisuhteemme on täydellisessä kriisissä.

Päivämäärä:   20.10.24 11:58:16

Piste: älä huoli, aloittajalla itselläänkin on lähes viiden tonnin bruttotulot, joten enköhän minä jotenkin saisi itseni ja elukkani elätettyä, jos ero tulisi. :)

Päivämäärä:   20.10.24 12:02:46

“ täti//Jos mies osallistuu kuluissa omaan osuutensa niin mitä väliä sillä, että mies käyttää itseensä välillä enemmän rahaa. Eihän mies ole mitään tiliä vetänyt miinukselle yms. Vaan aloittajaa ärsyttää, kun mies käyttää itseensä rahaa ja aloittaja ei itse viitsi rahaa itseensä käyttää.”

No aloittajahan sanoi, että on yhteistalous, vaikka on myös omat tilitkin! Eli miehen rahankäyttö vaikuttaa myös aloittajaan. Se tarkoittaa, että mies voi hassata tilinsä miinukselle (AP:n tietämättä) ja siitä seuraa ongelmia myös AP:lle. Itse olen tuon kokenut, joten kaikki sympatiat aloittajalle tästä asiasta.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.10.24 12:03:18

"Mutta siis yhteenvetona vastauksista: Kyllä, pahoitin mieleni turhasta. Pariskunnan osapuolet saavat tehdä juuri niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Toiselle ei tarvitse ilmoittaa tekemisistään eikä välttämättä pitää mitään yhteyttä muutenkaan. Eikä toisesta osapuolesta saa huolehtia, koska kyseessä ei ole lapsi, vaan puoliso. Terve parisuhde on sellainen, että voidaan olla puoli vuotta erossa kysymättä toiselta kuulumisia, koska muuten se on kontrollointia. Asia ymmärretty. :)"

Eipä kukaan noinkaan ole kirjoittanut. Mutta kannattaa ihan tosissaan nyt miettiä hetki onko tuo oma käytös ihan normaalia jos vastaukset ovat tällaisia. Sinun kirjoitustesi perusteella miehellä on ollut ihan hyvä kultainen keskitie tuossa touhussaan enkä näe mitään syytä kiukutella. Jos nyt on jo toivoteltu hyvät yötkin niin en minäkään enää sen jälkeen alkaisi lähetellä viestejä että hei me mennään -BAARIIN!_

Päivämäärä:   20.10.24 12:04:38

Nii eli aloittaja on vaan oikeasti pihi. Ei halua itseensä käyttää rahaa niin mieskään ei saisi.

Päivämäärä:   20.10.24 12:04:57

"Eli miehen rahankäyttö vaikuttaa myös aloittajaan."
Se saattaa vaikuttaa. Oletettavasti hyvätuloisella ihmisellä on jotain säästöjäkin eikä yksi reissu vedä koko taloutta ulosottoon.

Päivämäärä:   20.10.24 12:07:32

Et pahoittanut turhasta.
Itsekkyys, huono kommunikointi jne. Ja kiittääkö mies ikinä että pidät kodin pystyssä kun hän on poissa? Vai oletko itsestään selvyys, jonka luota mies seikkailee missä huvittaa? Kertomatta enempää kuin teini vanhemmilleen.

Mun mies on reissannut psljon, en aina edes muistanut missä milloinkin on. Hoidin kodin, maksoin laskut, ostin kaiken mitä tarvitaan. Mies söi ulkona, kävi urheilemassa, pesetti pyykit jne. Eli hän ei tehnyt arjen töitä eikä myöskään jet lagissa jaksanut kotona juuri mitään. Ikinä en ollut mustasukkainen, mutta tuonelämien erillisyys ja ei vaatimustaso kuitenkin on jättänyt katkeruutta js etäisyyttä. Paljon reissaavan tulisi huomioida parisuhde erityisesti jos haluaa sitä hoitaa ja arvostaa.

Ellei ole lapsia tai mies ei myöskään esimerkiksi rahoita myös kaikkea sinulle tärkeää, suosittelen sinuakin olemaan sosiaalisempi ja vähän haku päällä jospa löytyisi mies joka esim huomioi syntymäpäiväsi... jos suhde on epätasapainoinen niin se tasapaino pitää korjata.

Reissussa eläessä tulee itsekkääksi. Se kannattaa kotons odottaessa muistaa, paluupostissa ei tule sama kumppani mikä matkaan lähti. Tämä kshden reissukumppanin ja aiemman oman työmatkailun kokemuksella. Siellä on eri todellisuus ja suhde menee pilalle ellei tätä huomioida ja pyritä jakamaan arkea vaikka etänä ja juhlistamaan yhteisiä asioita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.24 12:10:21

Hyvänen aika aloittaja :D Jos olet jo päättänyt, että mies teki väärin ja loukkasi sinua, niin mihin sinä sitten tarvitset tuntemattomien ihmisten mielipiteitä?

Ja tuo, että olette tapauksen jälkeen viestitelleet niin kuin mitään ei olisi, ei ole mikään hyvä juttu. Jos kerran tunnet olosi loukatuksi, niin sinun pitää kertoa tämä miehelle. Sinun täytyy kommunikoida, että koet tällaisen käytöksen ikäväksi. Ei mies sitä muuten voi tietää!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.10.24 12:11:53

"Ellei ole lapsia tai mies ei myöskään esimerkiksi rahoita myös kaikkea sinulle tärkeää, suosittelen sinuakin olemaan sosiaalisempi ja vähän haku päällä jospa löytyisi mies joka esim huomioi syntymäpäiväsi..."

Siis oikeasti? Mies ei kertonut, että kävi baarissa, ja aloittajan pitäisi nyt salaa alkaa etsiä uutta miestä? Kyllä te olette pihalla.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   20.10.24 12:21:39

” Noin kolme vastaajaa on vastannut alkuperäiseen kysymykseeni, joka siis oli se, että pahoitinko mieleni turhaan siitä, että mies lähti työmatkalle kuukaudeksi, vaikka hänellä olisi ollut mahdollista lyhentää matkaansa yli viikolla, eikä hänen työnsä edellyttänyt noin pitkää reissua.”

No minäpä vastaan alkuperäiseen kysymykseen. Kylllä, mielestäni pahoitit mielesi turhasta.

Reissu oli ilmeisesti jo varattu ja lyhentäminen olisi vaatinut yliäräistä säätöä. On varmasti mielenkiintoista lähteä vähän pidemmäksi aikaa ulkomaille, joten en itsekään olisi reissua tarkoituksella lyhentänyt kun alkuun on sovittu tuo kuukausi. Olisin myös itse iloinen, että pääsisin lomailemaan kuukauden kohteessa, joten sallisin sen miehellenikin.

Mitä tulee muihin asioihin. Suomesta käsin on mahdoton tehdä mitään, jos toinen joutuisi vaikka ryöstetyksi, joten liikkeiden raportointi ei auta siihen mitään. Kuulumisia totta kai kuuluukin vaihtaa, mutta en näe syytä raportoida jos yllättäen päättääkin lähteä baariin. Siinä kavereiden kanssa ollessa ei ehkä tule mieleen laittaa viestiä ja se on minusta ihan okei. Et voisi kuitenkaan auttaa jos vaikka jotain sattuisi, joten on turha odottaa että toinen kertoo lähtö- ja tuloajat.

Mitä tulee rahankäyttöön, tilanne on aivan toinen, jos mies oikeasti tuhlaa rahaa niin paljon ettei ole rahaa yhteisiin kustannuksiin. Mutta tätä on turha murehtia etukäteen. Jos luotat mieheesi, pitää luottaa siihen rttä tämä käyttää rahaa järkevästi. Jos et luota, silloin pitää miettiä miksi edes olette yhdessä. Ei se baarissa käyminen automaattisesti tarkoita valtavaa rahanmenoa, ei kaikki juo tuhottomasti ja monessa maassa baarissa käyminen on huomattavasti halvempaa mitä suomessa.

Päivämäärä:   20.10.24 12:30:18

. //Aloittaja on itsekin käyny työmatkoilla ja hän on silloin käynyt salilla ja lukenut kirjaa. Ei se ole miehen vika, jos aloittajaa ei kiinnosta nähtävyydet, ulkonasyöminen yms. Lisäksi aloituksessa kerrotaan, että miehellä on työmatka kerran vuodessa joten ei ole mitään toistuvaa jossa aloittaja yksin pyörittää huushollia.

Aloittaja tienaa nettona 5 tonnia ja sitten kitisee jostain miehen rahan käytöstä, eläinlääkärikuluista yms. En usko, että mieskään kovin vähää tienaa eli valitettavasti aloittaja nyt kuulostaa kontrollifriikiltä. Mies ei saa käyttää rahaa, tekimisistä pitää hänelle infoa jne.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   22.10.24 08:00:59

Kyllä itse olisin pahoittanut mieleni, mutta osin ehkä sen takia kun meillä on kyllä tapana kertoa omista tekemisistä aika aktiivisesti. Lentäisin perseelleni jos saisin kuulla että mies ei olisi ilmoitellut jostain tuollaisesta missään välissä iltaa/yötä. :D

Eikä tämä meinaa mitenkään sitä, että meillä pitäisi mitään lupia toiselta kysyä. Oon elänyt siinä uskossa, että suurinta osaa pariskunnista kiinnostaa toisen elämä ja myös haluaa omaansakin jakaa toisen kanssa. Etenkin jos olis ulkomailla asti. Niin no, toki meillä on ihan normaalistikin tapana kertoa/kysyä "kuulumiset" joka ilta. Miksikö? Koska se on meidän tapa parantaa suhdetta ja yhteyttä toisiimme, oli kuinka kiire tahansa niin kyllä meillä on aina aikaa toisillemme edes sen verran. Ja koska myös aidosti kiinnostaa se miten toisella menee, mitä toisen päässä liikkuu jne. Meille se on rakkautta, ei todellakaan toisen rajoittamista tai mustasukkaista kyttäämistä. Eikä olla edes kauhean yhteenkietoutuneita, tehdään paljon juttuja omillamme ja ehkä just siksi tykätään (ja koetaan että on meidän suhteelle hyväksi) vaihdella kuulumisia...

Joidenkin mielestä meillä sitten varmaan on epäterve parisuhde.

En suuttuisi miehelle jos tuollainen tilanne tulisi meillä eteen, mutta kyllä tietenkin ilmaisisin miehelle että asiasta tuli minulle kurja fiilis ja voisiko hän jatkossa toimia toisin - kenenkään ilta ei varmasti mene pilalle siitä että laittaa puolisolle viestiä vaikka vessareissulla että "ollaan baarissa, tosi nätti paikka mut surkeaa musaa. Hyvää huomenta jos olitki jo unilla".

Rahan tuhlaamista enemmän ärsyttäis kyllä se, että mitä se mies vauhkasee baareissa jos on flunssassa!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   22.10.24 08:34:03

Aloittaja vetää kyllä pultit ihan kaikista vastauksista ja myös turhaan miehensä toiminnasta.

Mies varmaan saa päivärahaa, mutta ehkä tunnet epävarmuutta nyt jostain syystä ja kohdistat sen hauskanpitoon ja rahan menoon.

Työmatkoilla nyt harva viettää aikaansa kuten sinä, lukien, salilla tai telkkaria katsoen. Itse olen enemmän kuin miehesi ja kyllä menisi hermo, jos mieheni kotona nillittäisi toimistani.

Ehkä miehesi voi säästää jostain kotia tultuaan jostain muusta, jos päivärahat ei riitä kattamaan elämistä ulkomailla? Se, että hän on erilainen työmatkoilla loukkaa sinua nyt jostain syystä kamalasti: pohdi tätä, miksi näin on? Miksi hänen pitäisi käyttäytyä kuin sinä tekisit?

Joku defenssi sulla on kyllä päällä kun noin ahdistuneesti reagoit täällä kaikkiin vastauksiin.

Päivämäärä:   22.10.24 08:43:05

En pystyisi elämään aloittajan kaltaisen ihmisen kanssa. Ihan oppikirjasta tuo kiukuttelu ja kyttäys. Miehen pitäisi jäädä viikoksi kotiin ja juhlia synttäriä ja työmatkalla käydä lenkillä ja lukea kirjaa ja ilmoittaa siitä kiltisti aloittajalle. Oluella ei saa käydä, koska aloittajan mielestä se on junttia.
Sitten riidellään ja kiukutellaan, koko sen työmatkan ajan puhelimen välityksellä.

Ihan hirveää elämää..

Päivämäärä:   22.10.24 09:05:56

Tuleeko aloittajalle hyvä mieli siitä, että saa kiukuttelulla pilattua miehen työreissun? Ja miten miehen pitää kotiintullessa hyvitellä hurvittelunsa? Lukea sinun kanssa vierekkäin kirjaa, tiskata ja siivota ja hoitaa eläimiä ja kantaa sinulle suklaata sohvalle? Kunnon prinsessa ja sielunsyöjä ja marttyyri vauhdissa taas..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.10.24 09:18:23

Ymmärrän vitutuksen itsekin äitinä. Mua vituttaisi ihan huolella jo se kuukauden työreissu kun itse pitää hoitaa arki. Mua @!#$ jo nyt tammikuussa miehen 4 päivän työreissu kun itselle jää lapset 2 ja 4 hoidettavaksi.

KUITENKIN!
Työt on tehtävä ja ehkä mies tarvitsi tuon kuukauden irtioton. Ulkomailla työkomennuksella baarikierrokset ja syömiset on myös ihan normihommaa ja suhdetoimintaa. Eli yritä päästä siitä harmituksesta yli ja otat itse itsellesi viikon irtioton tai pidennetyn viikonlopun myös sopivaan kohtaan. Olet sen ansainnut. Välillä tarvitsee omaa aikaa ja rentoutusta. Mies hoitaa lapset tietenkin.

Päivämäärä:   22.10.24 09:19:33

Ps. Jos teillä ei ole edes lapsia ja ne oli sun omat synttärit, mitkä meni ohi, niin todellakin käyttäydyt nyt lapsellisesti

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.10.24 11:28:56

Aloittaja on itse se lapsi jonka synttäreitä piti viettää.

Päivämäärä:   22.10.24 11:34:46

Näin taisi olla.

Mä ihan automaattisesti oletin kun sieltä tuli sellaista draamaa yksin kotitöiden tekemisesstä ja niiden rankkuuden alle kaatumisesta, että aloittajalla on lapsia.

Aloittaja on yksin kotona kuukauden niin jos siellä on paljon sotkua ja kotitöitä, niin itsepähän on ne sotkenut.

Päivämäärä:   22.10.24 11:43:09

Aloittaja täällä. :) en ota enää mitään kantaa noihin synttäreihin ym., kun olen jo puolessa välissä ketjua muistuttanut, että minä en missään vaiheessa harmitellut synttäreideni missaamista, koska en niitä tapaa viettääkään.

Mies on edelleen reissussa ja olemme edelleen oikein hyvissä väleissä. Kuulumisia vaihdetaan, mutta nyt molemmilla ollut kiirettä, joten se on jäänyt pariin viestiin päivässä.

Kukaan ei tainnut huomata, etten missään vaiheessa ole sanonut nillittäneeni miehelle yhtään mistään. En ole ottanut missään vaiheessa puheeksi mitään tässä ketjussa mainittuja asioita. Minä purin aloitusviestissä mieltäni ja kysyin mielipiteitä. Niitä todellakin sain. :D Mutta hassusti tämä tosiaan kääntyi siihen, että piinaan hysteerisesti epäillen miestäni, joka aikoo jättää minut todennäköisesti tämän vuoden aikana, koska olen niin sekopäinen muija. Meillä ei kuitenkaan ole miehen kanssa ollut missään muualla mitään eripuraa kuin tämän ketjun kommentoijien mielessä. :D

Lähettäjä: Man 
Päivämäärä:   22.10.24 11:55:09

Tuskinpa se miehelle on mikään juhlimisen aihe sinun vanheneminen, lisää ryppyjä entisten lisäksi ja
naama taas enempi mytryssä.
Antaa miehen juhlia, kun vielä siihen pystyy.

Lähettäjä: Reissaaja 
Päivämäärä:   22.10.24 11:57:14

Pahoitit mielesi turhasta.

1. Matkan järjestäminen on iso homma, hirveä homma myös siirtää jo varattuja asioita,joten helpompi mennä jo buukatuilla matkoilla.
2. Jos haluaa jotakin, se pitää sanoa (esim.viettää syntymäpäivä yhdessä). Jälkeenpäin on turha mököttää, jos ei ole saanut suutaan auki_ajoissa_jotta asia olisi voitu järjestää siten, että kaikilla on hyvä mieli. Myös sinulla.
3. Öööö.. Eihän kukaan puhunut yhteydenpidon kieltämisestä? Olen itse ollut kuukausia putkeen ulkomailla töissä miehen ollessa kotona. Tottakai vaihdellaan kuulumisia. Mutta että laittaisin baari-illoista (jotka usein asiakastapaamisia) viestin joka kerta kotiin, on mielestäni kyttäämistä. Kyllä sieltä ulkomailta ilmoitus tulee, jos jotakin käy. Suomesta käsin ei voi tehdä mitään asap, vaikka jotenkin ongelmista se viesti kotiin tulisi.

Lähettäjä: Mjooh 
Päivämäärä:   22.10.24 12:48:07

Kyllä.

Päivämäärä:   22.10.24 13:04:32

"Eli mitä mieltä arvon raati on: onko mies toiminut kuin ääliö, vai olenko itse vain pms-hirviö, joka veti herneen nenään ihan turhasta?"

Vastaus: kyllä, olet epäreilu ja epärationaalinen pms-hirviö.

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   22.10.24 13:29:52

Olisin miehenä tehnyt ihan samoin. Ja jos et kerran vietä edes synttäreitäsi, niin mikä ongelma?

"kun olen jo puolessa välissä ketjua muistuttanut, että minä en missään vaiheessa harmitellut synttäreideni missaamista, koska en niitä tapaa viettääkään."

Aloitusviestissä sanoit asian vähän harmittaneen.

Päivämäärä:   22.10.24 13:35:43

Miksi toit syntymäpäiväsi edes esiin aloitusviestissä, kun se kerran on ihan täysin merkityksetön asia?

Kyllä, pahoitit mielesi turhasta. Jos toivoo jotain, se kannattaa sanoa ääneen eikä vain toivoa, että toinen toimii ajatustenlukijana. Olisit sanonut, että sinusta olisi kiva viettää pari lomapäivää yhdessä, niin miehellä olisi ollut syy edes harkita matkan uudelleen järjestelyä.

Kuulostaa kyllä siltä, että olet kuormittunut arjessa ja sinullekin tekisi hyvää vähän lomailla. Ketuttaa, kun mies voikin viettää ulkomailla lomaa jatkuvan töiden painamisen sijaan, kun sinä taas painat koti- ja rästihommia. Koeta järjestää itsellesikin vähän lepoa, lue kirjaa, käy lenkillä ja mene ravintolaan syömään.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   22.10.24 13:58:00

"Reissu oli ilmeisesti jo varattu ja lyhentäminen olisi vaatinut yliäräistä säätöä. On varmasti mielenkiintoista lähteä vähän pidemmäksi aikaa ulkomaille, joten en itsekään olisi reissua tarkoituksella lyhentänyt kun alkuun on sovittu tuo kuukausi."

Tätä mieltä minäkin olen. Enkä odottaisi sieltä mitään jatkuvia päivityksiä siitä, mitä on minäkin päivänä tehty.

Mutta joo, täällä on taas kerran tehty aloittajasta jonkinasteinen hirviö :D

Lähettäjä: Öööö 
Päivämäärä:   22.10.24 14:09:45

En jaksanut lukea romaaniasi, mutten myöskään ymmärrä ongelmaasi. Ihmisellä voi olla huono olo klo 12, mutta klo 13.30 on parempi olo ja sitten jaksaa tehdä jotain. Huono olo voi tulla takaisin klo 15.45. Särkylääke voi antaa energiaa hetkeksi ja sitten uskoo olevansa ihan kunnossa. Kohta vaikutus lakkaa ja tulee taas heikko olo. On minullekin kerrottu, ettei minulla voi olla migreeni päällä, koska olen palstaillut. No kyllä vaan voi. Migreenin tasoja on erilaisia ja minä tiedän kyllä oman oloni. Migreenikin voi helpottaa, kunnes yhtäkkiä alkaa taas. Ei se tarkoita sitä, ettei minulla ole ollut migreeniä tunti sitten, jos tuntia myöhemmin lähden kotoa asioille ilman huolen häivää.

Päivämäärä:   22.10.24 16:02:46

Suutuit turhasta. Isäni teki kerran 2kk työmatkan. Siinä oli muutamia päiviä lomaa seassa + vapaapäivät. Kävi katsomassa nähtävyyksiä ja teki turistijuttuja. Kun kerran on reissussa niin hyvä ottaa kaikki irti samalla :)

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   22.10.24 16:06:20

Aloittajalla vähän luterilainen tyyli suhtautua miehen työmatkaan. Kivaa ja vapaata ei saa olla, vaan pitää painaa ympäripyöreitä päiviä hulluna. Kuka tahansa, varmaan aloittajakin, olisi tuossa tilanteessa nauttinut kohdemaan ilmaisesta lomasta ennen kuin työt alkavat.

Päivämäärä:   22.10.24 19:54:52

Niin siis onko mahdollista että mies hassaa kaikki rahansa niin että ei ole varaa maksaa yhteisiä kuluja ja eläimiä? Jos on, niin et hermostu turhasta, jos taas ei niin mitä ihmeen väliä mihin omat rahansa käyttää?

Päivämäärä:   22.10.24 20:05:59

Ei kukaan ole sanonut, että sinä miehelle nillität, mutta kai ymmärrät ettei tuo ole terve tapa suhtautua asioihin parisuhteessa. Vedät kauheat pultit ja räyhäät asiasta jossai ht.netissä ja miehelle sitten kuitenkin olet mielin kieli. Missä muissa asioissa käyttäydyt samalla tavalla eli vedät kilarit, mutta mielistele toista. Ei ole terve tapa suhtautua mielipahaa ja terve suhde ettet voi mielipahasta puhua rehellisesti miehelle ja koet vääryyttä asiasta kuin asiasta.

Päivämäärä:   22.10.24 20:25:28

Jos aloittajalla on viiden tonnin tulot, niin mihin hän ne on hassannut, jos miehen satunnainen ulkomaanreissu (josta maksetaan palkkaa ja päivärahoja) kaataa talouden?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.10.24 20:33:36

Mä hommaisin toisen miehen loman ajaksi. Problem solved!

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   22.10.24 20:45:30

Tuohan oli miehellesi aivan mahtava tilaisuus päästä lomareissuun työnantajan piikkiin käyttämättä siihen lomapäiviä ja vielä päivärahat päälle. Ihan tasan olisin itsekin lähtenyt.

Toki voisi minuakin vähän kauhistuttaa tuhlailu, mutta ilmeisesti teillä ei ole rahasta pulaa kuitenkaan.

Vietetäänkö teillä siis suurestikin synttäreitä yleensä vai oliko kyseessä pyöreät, jos olet ottanut oikein lomaa siihen ja olet pettynyt ettei mies ole juhlimassa. Jos jotkut 5-kymppiset menivät huomiotta, niin ehkä minäkin vähän loukkaantuisin. Ei kai muuten synttärit aikuiselle ole niin suuri juttu.

Lähettäjä: Öäk 
Päivämäärä:   22.10.24 20:51:24

Vastaus: Pahoitit mielesi turhasta.

Voisin kirjoittaa pitkästi mikä muu käyttäytymisessäsi on kirjoittelun mukaan vialla, muttei sinulle voi mitään kirjoittaa, koska olet tähän asti kääntänyt kaiken päinvastaiseksi koska emme olleetkaan puolellasi.

Miehellesi toivotan oikein pitkää pinnaa loppusuhteen ajaksi (joka ei taida kestää loppuelämää).

Lähettäjä: Kuusela 
Päivämäärä:   22.10.24 20:53:19

Miksi sua harmitti, että matka on synttäreiden päällä, jos et vietä niitä??

Oletko niitä, jotka sanoo läheisille että "ei mua tarvi muistaa, en vietä synttäreitä" ja sitten mököttää kun kukaan ei huomioi juhlapäivänä

Lähettäjä: Honeyball 
Päivämäärä:   22.10.24 21:06:57

Minä olisin tosi ylpeä ja onnellinen miehen puolesta, joka pääsee kuukaudeksi ulkomaille ja ehtii vielä samalla saada työn lisäksi loman. Ja vielä viestittelee päivittäin.

Mutta aika noloa syyttää baarien kanta-asiakkaaksi, jos käy kuukauden aikana jonkun kerran baarissa.

Päivämäärä:   22.10.24 22:13:36

Ei minua haittaisi jos mies tekisi noin. Molemmat tarvitsee myös omaa aikaa ja lomaa, ilman puolisoa.

Päivämäärä:   22.10.24 22:19:09

Mies lähti kuukaudeksi työreissuun työkavereiden kanssa. Odotitko että hän on siellä kuin pyhäkoululainen kaikki vapaansa?

Itse siivoan yhden ison firman majoituskohteita, joissa 98% on vain työreissulaisia. Kyllä alkoholi ja illanvietto tuntuu kuuluvan näihin reissuihin olennaisesti. Näkee siivouksen määrästä. Ja vallankin jos ovat pidempään, sitä enemmän on alkoholipakkauksia siivottavana.

Päivämäärä:   22.10.24 22:25:52

- en ole miehelleni mielin kielin, vaan ajatelkaas, kun ihan pysähdyin miettimään omaa reaktiotani ja päätin, että en todellakaan pilaa miehen reissua aloittamalla riitelyä puhelimen välityksellä
- ei olisi pitänyt mainita syntymäpäivästä mitään. Pointti ei ollut itse synttärit, vaan se loma, joka sattui siihen synttäreiden kohdalle
- meillä ei ole rahasta pulaa mutta on tulossa eräs isompi hankinta, mikä maksetaan yhdessä. Olemme sopineet, ettei sitä varten oteta lainaa vaan kumpikin maksaa osuutensa säästöistään.
- tehän muuten varmaan ymmärrätte, ettei niitä päivärahoja vielä makseta? Tällä hetkellä mies siis maksaa ihan normikäyttörahoillaan tai Visalla.
- meillä ei ole riitaa. Ei nyt eikä yleensäkään juuri koskaan. Meillä on tasa-arvoinen ja rakastava parisuhde
- joku tuolla arveli, että olen väsynyt. Kyllä, se taisi mennä nappiin. Olen tehnyt kesälomasta asti todella paljon töitä ja vaikka meillä ei lapsia ole ja se tarkoitti teidän mielestänne sitä, ettei minulla siis voi olla muuta kuin omat sotkuni, niin silti kummallisesti on erilaisia koti- ja metatöitä. Sattui tähän väliin koirien rokotukset, yhden koiran hammastoimenpide ja toisen muu äkillinen ell-käynti. Arkea täytyy myös pyörittää yksinkin. On käytävä kaupassa ja apteekissa, maksettava laskut ja hoidettava "paperiasiat", on lämmitettävä uunia, pestävä pyykkiä, imuroitava, pestävä vessoja jne. Eli ihan tavallisia juttuja, mutta tehtävä ne on. Kun sitten olin nukkunut muutaman yön levottomasti ja huolehtinut vaikka mistä valvoessani, niin tuli vain tarve avautua. Mutta valitsin väärän foorumin, koska tänne kirjoittelevat vain täydellisen itsenäiset, rautaisella itsetunnolla varustetut naiset, jotka joko ovat onnellisia yksin, tai sitten ovat täydellisessä parisuhteessa, jossa suhteen osapuolet ovat täysin riippumattomia toisistaan.

Päivämäärä:   22.10.24 23:25:10

Jos kahden (tai tällä hetkellä yhden) aikuisen talouden ja metatöiden pyörittäminen on noin raskasta niin ehkä muutto olisi paikallaan. Ei olisi puiden kantamista tai siivoamista niin paljon. Kuulostaa aika huolestuttavalta että normaali lapseton ja maatilaton arki on niin raskasta että puolison yksittäinen työreissu v*tuttaa noin paljon. Kyllä, pahoitit mielesi turhaan. Olet myös aika hyökkäävä kun joku on kanssasi eri mieltä ja aivan takajaloillasi parista kommentista. Ja tuntuuko sinusta oikeasti että halusit vain avautua, vai kuitenkin kenties muiden pönkittävän mielipidettäsi että miehesi on ääliö..? Senhän olit jo päättänyt kun toisenlaiset vastaukset eivät selvästi kelpaa. Turhaan nyt uhriudut kuitenkaan. Nuku pari yötä, lue kommentit vielä ilman triggeröitymistä ja mieti olisiko omassa toiminnassa kuitenkin parannettavaa. Kyllä se siitä, koskaan ei ole liian myöhäistä muutokselle!

Lähettäjä: Honeyball 
Päivämäärä:   22.10.24 23:29:56

Uhriudu vaan, muuta et näköjään osaa.
Tuo kaikki tekemäsi on meidän kaikkien arkipäivää. Osa meistä on vielä sinkkuja.
Oletko tosiaan noin sokea ja kuuro, ettet tunnista mitään vikaa itsessäsi? Mihin sinun päivittäiset työtehtävät ja väsymys häviävät, jos mies ei olisi mennyt baariin?
Ja juuri kerroit, että sulla oli lomakin. Silloinhan on mahtava levätä ihan yksin.

Teillä on rakastava, tasa-arvoinen parisuhde, kunhan mies noudattaa sinun sääntöjäsi. Ja käyttää rahansa vain teidän menoihinne. Arvaan, että koiratkin ovat sinun?

Saat kyllä vuoden reippain ja upein ihminen tittelin. Et lomillakaan juo mitään. Luet ja lenkkeilen ja teet kotitöitä. Olet niin paljon parempi kuin me muut. Me emme ole rautaisia, sinä olet.
Miehesi on onnenpekka, kun voi luottaa että kotimaassa on kaikki hyvin ja jaksat vielä huolehtia hänestä matkoilla. Saat varmaan megasynttärit ja paljon huomiota kun hän tulee kotiin. Hän tekee kuukauden rästiin jääneet kotityöt, koska nyt on hänen vuoronsa. Hänhän oli pitkällä lomalla (vai oliko se töissä?).
Ensi vuoden loman hän peruu, ettet rasitu liikaa.

Lähettäjä: Justiinsa 
Päivämäärä:   23.10.24 06:58:48

Ehkä se mies tarvitsee lomaa sinusta. Ihan voit pahoittaa mielesi tai saada ryhtiä itseesi.

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   23.10.24 07:27:26

Siis ne eläimet olivat koiria? Luulin että mies lähti reissuun ja jätti aloittajalle hevoslauman kun puhuttiin eläinten hoitamisesta ja olin kyllä siinä kohtaa hänen puolellaan, ison hevoslauman hoito yksin päivätyön päälle käy jo duunista.

Nyt olen valitettavasti samoilla linjoilla muiden kanssa, aloittaja pahoitti mielensä turhasta. Suhteessa ei kannata olettaa a) että toinen lukee ajatuksia ja b) että toinen toimii samoin kuin itse toimisit vastaavassa tilanteessa.

Olen itse ollut parisuhteessa vuosikymmenet ja nuo olivat ihan käänteentekevä huomioita aikanaan kun oltiin nuoria, meille molemmille.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   23.10.24 09:06:50

"joku tuolla arveli, että olen väsynyt. Kyllä, se taisi mennä nappiin. Olen tehnyt kesälomasta asti todella paljon töitä ja vaikka meillä ei lapsia ole ja se tarkoitti teidän mielestänne sitä, ettei minulla siis voi olla muuta kuin omat sotkuni, niin silti kummallisesti on erilaisia koti- ja metatöitä. Sattui tähän väliin koirien rokotukset, yhden koiran hammastoimenpide ja toisen muu äkillinen ell-käynti. Arkea täytyy myös pyörittää yksinkin. On käytävä kaupassa ja apteekissa, maksettava laskut ja hoidettava "paperiasiat", on lämmitettävä uunia, pestävä pyykkiä, imuroitava, pestävä vessoja jne. Eli ihan tavallisia juttuja, mutta tehtävä ne on. "

Aloittaja hyvä, tämä on ihan tavallista elämää. Kaikki tekevät näitä asioita eikä suurimmalle osalle nämä ole mitään kovin erikoisia ja raskaita hommia, vaan ihan tavallista arkea. Totta kai ne asiat on tehtävä eikä ne kivoja ole, mutta näiden hommien ei pitäisi olla niin raskaita, että ne oikeasti kuormittaa valtavasti.

Enemmänkin olisin huolissani, jos tämmöiset arkiset askareet kuormittavat valtavasti. Olisiko mahdollista, että olet masentunut?

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   23.10.24 15:17:43

Kyllä, todellakin pahoitit mielesi turhasta.

Ja mitä rahan tuhlaamiseen tulee, niin ajattele, kuinka paljon miehesi säästi sillä, että työnantaja maksaa hänen matkansa ja majoituksensa

Lähettäjä: wr 
Päivämäärä:   23.10.24 15:24:17

"Arkea täytyy myös pyörittää yksinkin. On käytävä kaupassa ja apteekissa, maksettava laskut ja hoidettava "paperiasiat", on lämmitettävä uunia, pestävä pyykkiä, imuroitava, pestävä vessoja jne. Eli ihan tavallisia juttuja, mutta tehtävä ne on. "

Aloittaja hyvä, tämä on ihan tavallista elämää. Kaikki tekevät näitä asioita eikä suurimmalle osalle nämä ole mitään kovin erikoisia ja raskaita hommia, vaan ihan tavallista arkea."

Se on just näin ja noin.
Ihan normi settiä. Sinkut ym joutuu pyörittää sitä arkea aina yksin.
Tai reissulaisten puolisot.
Tai eronneet vanhemmat kun on vielä lapsiakin.

Lähettäjä: wr 
Päivämäärä:   23.10.24 15:29:38

Ja siis saahan mielen pahoittaa, ei tunteilleen mitään voi.
Voi ja saa harmittaa että toinen siellä vaan lomailee kun minä täällä jne.
Mutta sitten se järki menee tunteen edelle. Mulla ei ole oikeutta kuitenkaan kiukutella tai vaatia tms.
Ihanaa, että toinen on päässyt työreissulle ja ehtii vähän pitää hauskaakin.
Olenpa iloinen hänen puolestaan ja sitten kun on minun vuoroni, niin onneksi hänkin on fiksu ja rakastava ja iloitsee puolestani.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   23.10.24 15:43:33

Kyllä, pahoitit mielesi turhasta. Aika harva lähtee ulkomaille katsomaan telkkaria ja lukemaan kirjaa, vaan totta kai on ok käydä ravintolassa ja baareissakin. Usein työmatkoilla oletetaankin, että vietetään niiden kollegoiden (tmv.) kanssa aikaa. Kuulostat lähinnä kateelliselta siitä, että mies on päässyt reissuun.

Lähettäjä: Karma 
Päivämäärä:   23.10.24 16:07:13

"meillä ei ole rahasta pulaa mutta on tulossa eräs isompi hankinta, mikä maksetaan yhdessä. Olemme sopineet, ettei sitä varten oteta lainaa vaan kumpikin maksaa osuutensa säästöistään."

Onko siis jotain todellista syytä epäillä että miehesi on niin tyhmä että käyttää joka ikisen saatavilla olevan euron siellä reissussa ja tulee takaisin täysin tyhjin taskuin? Miksi olet ihmisen kanssa joka ei osaa yhtään käyttää rahaa?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.10.24 17:04:23

Itse olin juuri pari viikkoa sitten työmatkalla viikon ja jäin sitten vielä viikonlopun yli jotta ehdin vähän nähdä paikkoja ja leikkiä turistia, kun olin jo valmiiksi paikanpäällä. BTW: söin reissussa joka päivä ulkona ja otin muutaman drinksunkin.

Ei minun mieheni kyllä hermostunut asiasta eikä edes ihan joka päivä viestitelty. Luullakseni jäin aikalailla nollille, kun vähennän menot päivärahoista mutta vaikka olisin jäänyt miinukselle entä sitten. Käytän minä rahaa kotonakin, joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Jos minun mieheni olis kytännyt minun menoja tai kehitellyt riitoja siitä joinko joku ilta oluen tai pari olisin kyllä polttanut päreeni.

Päivämäärä:   23.10.24 22:47:53

Jos minun mieheni olis kytännyt minun menoja tai kehitellyt riitoja siitä joinko joku ilta oluen tai pari olisin kyllä polttanut päreeni.

^ no mieheni päreet eivät palaneet, koska meillä ei ole ollut mitään riitaa. Totesin siis ylireagoineeni enkä siksi sanonut asiasta mitään miehelle. Täällä se kyllä käännettiin niin, etten sanonut asiasta, koska en voi puhua miehelle vaikeista asioista.

Hyvä, jos teistä kukaan ei koskaan ole väsynyt pitkien työpäivien ja muiden velvollisuuksien täyttämään arkeen! Minä ehkä olen sitten heikompaa tekoa, kun koen oloni useinkin väsyneeksi. Vaativa työ, kotityöt ja läheisten ihmisten tukeminen erilaisissa tilanteissa aiheuttavat kyllä minulle kuormitusta, jos samalle päivälle sattuu liikaa asioita. Ja kun arki kuormittaa ja alla on huonosti nukuttu yö, niin menee herkästi ylireagoinnin tai -tunteellisuuden puolelle. Tai siis minulla menee. Teillä paremmilla ihmisillä ei. :)

En tiedä mitä iloa saatte tästä haukkumisesta, mutta näin puolueellisesti sanoisin, että enemmän kannattaisi olla huolissaan henkilöstä, joka jaksaa monen viestin verran mollata ventovierasta ihmistä, kuin siitä, joka purkaa anonyymisti mieltään jostain mitättömästä asiasta. Minä olen ollut tästä "kuivilla" jo päiväkausia, mutta silti ketju nousee aina uudestaan ylös, kun joku jaksaa aina käydä laittamassa haukkumaviestin päiväkausia vanhaan ketjuun. Hohhoijaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.10.24 23:00:23

Älä viitsi uhriutua. Se on todella raskasta itselle ja muille. Esitit kysymyksen, sinulle vastattiin. Jos et kestä vastauksia, älä kysy.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.