Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äänikirjapalvelukokemuksia: Storytel, Bookbeat?

Lähettäjä: Vaihdon paikka? 
Päivämäärä:   19.10.24 08:27:12

Olin ihan tyytyväinen Elisa-kirjan asiakas, mutta se pentele yhdistettiin Bookbeatiin. Nyt on haku ihan p/ceestä, tosi vaikea löytää listaa uusimmista kirjoista ja ylipäätään mitään kiinnostavaa luettavaa ja kuunneltavaa.

En tykkää Bookbeatista yhtään.

Onko täällä joku, jolla on kokemusta Bookbeatista ja lisäksi jostain toisesta äänikirjapalvelusta? Millainen on esimerkiksi Storytel Bookbeatiin verrattuna? Tai jokin muu palvelu? En viitsisi sokkona tilata uutta palvelua, kyselen kokemuksia ensin.

Re: Äänikirjapalvelukokemuksia: Storytel, Bookbeat?

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   19.10.24 08:33:48

Mulla on ollut Elisa kirja, nextory, bookbeat ja storytel. Itse tykästyin eniten storyteliin, tykkään sen käyttöliittymästä ja miten se näyttää jäljellä olevan sivumäärän e-kirjoja lukiessa. Äänikirjoja kuuntelen vähemmän mutta se puoli oli hyvä sekä bookbeatissa että storytelissä. Bookbeatissa on storyteliin verrattuna parempi kirjojen lajittelu, mutta sitähän pystyy käyttämään vaikkei tilausta olisikaan.

Lähettäjä: Mrs Smith 
Päivämäärä:   19.10.24 08:34:20

Bookbeatista minulla ei oke kokemusta, mutta Storyteliin olen ollut tyytyväinen. Kuunneltuja tai luettuja kirjoja on yli tuhat, käytössä on rajaton
perheliittymä kun puolisokin lukee.
Kirjasarjat näkyvät kokonaisuuksina ja helppo lukea oikeassa järjestyksessä. Oman kirjaston sortteeraus mahdollisuus voisi olla parempi.

Lähettäjä: Vaihdon paikka? 
Päivämäärä:   19.10.24 09:21:34

q: "Bookbeatissa on storyteliin verrattuna parempi kirjojen lajittelu"

Miten kirjat on Storytelissä lajiteltu? Kaipaan Elisa-kirjasta laajaa kaikkien uusien kirjojen listausta ilman, että tarvitsee etsiä kirjaa eri kategorioista. Onko Storytelissä tällainen? Voiko Storytelissä selailla kaikkia kirjoja niiden ilmestymisen mukaisessa järjestyksessä?

Inhoan Bookbeatin algoritmeja, jotka ehdottavat minulle kirjallisuutta sen perusteella, mistä olen aiemmin ollut kiinnostunut. Haluan nähdä ennakkoluulottomasti kaiken uuden ja yllättää välillä itsenikin. En halua urautua lukemaan vain jotain tiettyä genreä tai tietyntyylistä kirjallisuutta. (Ainoastaan haluan ns. kioskikirjallisuuden, harlekiinityyppiset rakkausromaanit pois, mutta toisaalta ne on helppo sivuuttaa.)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.24 11:54:58

Storytel on paljon parempi kuin Bookbeat tai Nextory.

Lähettäjä: TJ 
Päivämäärä:   19.10.24 12:17:27

Minulla on ollut Bookbeat ja Storytel. Otan niistä aina edullisemman. Nyt Bookbeat, kun viime vuoden Black Fridaysta osti vuodeksi -50% hintaan. Mielestäni ovat hyvin samanlaiset.

Aiemmin Storytelissä oli paljon parempi uniajastin (sai itse valita minuuttimäärät), mutta nyt myös Bookbeatin uniajastin antaa valita itse ajan.

Storytelissä laajempi podcast-valikoima. Siellä oli paljon myös ruotsalaisia podcasteja, joita Bookbeatissa ei ole.

En käytä kategoriahakua vaan sitä suoraa tekstihakua. Sen toiminnassa en ole havainnut eroja. Osallistun joka vuosi parin kirjaston lukuhaasteeseen, joten saan kirjavinkkini lukuhaasteiden fb-ryhmistä, en siis kiinnitä huomiota äänikirjapalveluiden lukuvinkkeihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 12:41:14

Storytell on ehdoton suosikkini. Tullut kokeiltua "kaikkia" ilmaisten kokeiluiden perässä.

Nykyään en maksa äänikirjapalveluista vaan tyydyn siihen mitä Celiasta löytyy. Jos löytyy esim. ADHD-diagnoosia tai lukihäiriötä tai muuta lukemista hankaloittavaa kannattaa käydä kirjastossa tekemässä ilmaiset tunnukset.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   19.10.24 12:59:48

Kai tiedätte kuntien yhteisen e-kirjaston. Se on vielä hyvin puutteellinen, mutta nyt sinne on alkanut tulla kirjoja myös suurilta kustantamoilta. Levittäkää tietoa eteenpäin, jotta palvelu kehittyisi.

Alkuun pääseminen vaatii vahvan tunnistautumisen.

https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/e-kirjasto

Lähettäjä: koima 
Päivämäärä:   19.10.24 13:14:31

Kannattaa vähän sivistää itseään, ennen kuin ostaa esim. näitä otsikon palveluja. Alkutuottaja eli se itse kirjailija ei saa näiltä edes yhtä wc-paperiarkkia korvausta äänikirjasta. Ei ole kovin fiksua tukea äänikirjatuotantoa, ennen kuin se saadaan päivänvaloa kestäväksi em. asiasta johtuen.

t.kirjastolainen

Lähettäjä: Mielenkiintoista 
Päivämäärä:   19.10.24 13:17:59

^ Monet suomalaiset kirjailijat avaavat somessa saamiaan tuloja. Paljonko perinteisistä kirjoista (kovakantinen/pokkari), paljonko ääni- ja e-kirjoista, paljonko kirjastoista.

Parasta olisi tietysti ostaa kirja kovakantisena, mutta jos sitä ei halua tehdä, niin melko saman korvauksen kirjailija saa, oli kirja sitten lainattu kirjastosta tai luettu/kuunneltu e- tai äänikirjana.

Lähettäjä: ok 
Päivämäärä:   19.10.24 13:53:09

Itse olen kokeillut Bookbeat, Storytel, Nextory, Elisakirja ja Podimo. Oma suosikkini on Bookbeat, niin en osaa nyt tässä auttaa :(

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   19.10.24 14:02:06

Munkin suosikki Bookbeat, tosin täytyy myöntää että en ole tainnut muita koittaakaan : ) Tämä ollut jo vuosia enkä voi vaihtaa kun oma historia / keskeneräiset kirjasarjat siellä jemmassa. Helppo tilata ilmoitukset uutuuksista (siis jos odottaa kuuntelemaansa sarjaan jatkoa) ja kätevä katsoa mitä samaan sarjaan kuuluu.

Hyvä valikoima, kaverilla Storytel ja paljon viestitellään luetuista kirjoista ja vinkataan uusista niin usein on niinpäin että Bookbeatista löytyy mutta Storytelissä ei vielä ole.

Lähettäjä: Original 
Päivämäärä:   19.10.24 23:29:03

Storytelissä on paljon Storytel Original -kirjoja, eli kirjoja, jotka on tehty vain äänikirjoiksi ja jotka julkaistaan vain Storytelissä.

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   20.10.24 02:13:24

Minulla on Podimo. Äänikirjojen lisäksi saa hyvät podcastit. Kannattaa tsekata sekin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.