Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  S-Pankki ei myönnä luottokorttia, hjälp

Lähettäjä: Huppu 
Päivämäärä:   19.10.24 08:23:19

Nykyinen pankkini (HB) lopettaa toimintansa Suomessa ja siirryn s-pankin asiakkaaksi tahtomattani.
Nykyinen luottokorttini jossa luottoraja 5000€ ei siirry vaan hain tulevalta s-pankilta uutta samanlaista korttia. Eivät myöntäneet, hain pienemmällä luotto rajalla, eivät myöntäneet. Mitä ihmettä? Minulla ei ole minkäänlaisia maksuhäiriö merkintöjä tms. Asuntolainaa on, mutta sitäkin olen aina lyhentänyt enemmän kuin mitä on sovittu pankin kanssa. Mistä tällainen johtuu?
Säännöllisiä tulojakin siis on.

No mitä muita vaiheoehtoja luottokortin myöntäjille on kuin suomalaiset pankit? Bank Norwegian? Finnair?
Onko jollain näistä kokemusta? Kalliitahan ne on, mutta tarvitsen jonkun hätä varan yllättäviä menoja varten, samoin kuin lentolippujen yms. ostoa varten.

Re: S-Pankki ei myönnä luottokorttia, hjälp

Lähettäjä: Mrs Smith 
Päivämäärä:   19.10.24 08:38:00

Ota Norwegian. Jos et käytä sitä, kiin on halvin ja helpoin. Kuukausimaksua ei ole, nostot eivät maksa ja laskun voi maksaa suoraan kortilta sovelluksessa. Kaupan päälle matkavakuutus.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   19.10.24 09:09:28

S-pankki on nihkein luottokortinmyöntäjä.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   19.10.24 09:28:08

Huppu, sinusta on varmaan tehty riskianalyysi ja ovat huomanneet sinun luottokorttia riskiksi. Ole iloinen, kun pankki pyrkii estämään sinun velkaantumista.

Lähettäjä: Aino 
Päivämäärä:   19.10.24 09:31:12

Mäkään en vakituisilla tuloilla (täyspäiväinen ja vakituinen työ) saanut s-pankilta edes tonnin luottoa. Vain opintolainaa oli. Op olikin mun ykköspankki ja hain sieltä, kun myöhemmin yritti ässältä kysellä niin totesin, että ei kiitos.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 09:36:49

Minäkään en saanut luottokorttia s-pankista enkä OP.
Sain kuitenkin molemmista Visakortin niin voi tehdä ostoja netissä.
Itsellä vakituinen työ ja ei ole lainoja, ilmeisesti olen huono asiakas.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.24 09:41:06

Piste, on kyllä jännä. Itsellä opintolainaa ja määräaikainen soppari joka oli loppumassa samassa kuussa, ja silti tuli op:lta myönteinen päätös luottokorttiin

Päivämäärä:   19.10.24 09:44:41

Vaihda pankkia.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   19.10.24 09:47:40

Norwegianin luottokortti on tosi hyvä, jos pystyy maksamaan aina laskun ennen kuin korko alkaa juosta. Täysin maksuton siinä tapauksessa ja appi on kätevä. Kortilla maksamisesta kertyy puoli prosenttia "bonusrahaa", jolla voi kuitata laskua. Norwegian myös myöntää hövelisti luottorajaa. Itse sain sieltä 5 000 €, kun esimerkiksi Nordea ei antanut ollenkaan. Minulla ei ole isot tulot ja yhteistä lainaa parempituloisen miehen kanssa on melko paljon, mutta kaikki maksut olen aina hoitanut ajallaan eli mitään oikeata ongelmaa ei ole. Norwegianin pääbisnes on pikavipit, minkä vuoksi varmasti myöntävät luottoja kevyemmin, eli toivovat saavansa uusia maksavia asiakkaita niistä, jotka innostuvat kuluttamaan yli varojensa.

Päivämäärä:   19.10.24 10:34:36

"Huppu, sinusta on varmaan tehty riskianalyysi ja ovat huomanneet sinun luottokorttia riskiksi. Ole iloinen, kun pankki pyrkii estämään sinun velkaantumista."

S-pankilla on aivan omat riskianalyysit. Kaikista muista pankeista irtoa luottokortti heittämällä samoilla tiedoilla, S-pankista ei.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   19.10.24 10:48:13

Mä kyllä sain S-Pankista luottokortin vaikka ei ole isot tulot. Luottoraja 2000€. Sama raja myös mun ykköspankin luottokortilla.

Lähettäjä: :_: 
Päivämäärä:   19.10.24 10:52:36

Vaihda pankkia kokonaan. Kilpailuta kaikki tarvitsemasi palvelut ja valitse mieleinen pankki.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.24 11:04:20

Minäkin suosittelen pankinvaihtoa.

Päivämäärä:   19.10.24 11:21:49

Outoa, itse sain S-pankista. Otin 3000 luotolla, olisin saanut enemmänkin. Enkä ole mitenkään isotuloinen (brutto 3200 e/kk).

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.10.24 11:31:04

Minä en saanut s-pankista mitään, ei luottokorttia eikä lainaa (ei asuntolainaa eikä autolainaa). Muista pankeista tuli kyllä lainatarjoukset ja luottokortinkin olisi saanut. Eipähän tarvi s-pankkia koskaan pääasialliseksi pankiksi vaihtaa.

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   19.10.24 11:39:25

Kokeile ostaa heidän rahastoja ensin ja sitten hakea. Mulla oli sama tilanne (asuntolainaa on riittävästi jne) ja myönnettiin parin tonnin luottorajalla ihan tosta vain, kun kokeilin hakea sellaista. Samalla summalla oli ollut aiemmin HB:n kortti, minut siirrettiin sieltä omaSP:hen.

Kannattaa samalla istumalla koittaa hakea jostain muualta pari tonnia lisää, niin saat riittävästi luottoa. Uskon, että nuo tarkistaa jostain rekistereistään myöntöhetkellä, että mitä muita luottokortteja hakijalla on. Tosin ihmettelin tuota S-pankin suoraa myöntöä siinä mielessä että mulla oli jo ennestään 10 000 Norwegianin, tosin täysin käyttämättä aina. Ns. kallis hätävarakortti.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   19.10.24 11:45:48

Mulla myös pankki vaihtuu samasta syystä kuin aloittajalla. Minulla ei ole luottokorttia HB:stä, vuosia ollut plussa luottokortti.

Lähettäjä: Tipi 
Päivämäärä:   19.10.24 12:09:29

Sama täällä! Sain just äsken tekstarin ettei mun luottorajan nostoa 800 eurosta 2500 euroon ole hyväksytty!! Mitä @!#$ä. Tarvisin rahan isompaan kertaostoon. Olen myös HB:stä siirtyvä, mutta olen osan raha-asioistani hoitanut aina s-pankissa. Lisäksi mulla on siellä rahastossa 15 k. Lainaa on HB:ssa reilusti mutta olen myös ok-tuloinen. Taitaa olla edessä lainan uusi kilpailutus. Ollut yli 10 v s-pankin asiakas enkä luottoa ole aiemmin käyttänyt koskaan eikä maksuhäiriöitäkään.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   19.10.24 12:11:16

Muutenkaan en haluaisi olla s-pankin asiakas. Voisi olla hyvä idea kilpailuttaa laina.
Ilman lainaa olisin jo vaihtanut pankkia.

Päivämäärä:   19.10.24 12:12:27

Outoa kyllä, itse hain s pankilta ja sai kyllä 5t eur helposti(?) enkä meinannut edes osata vastata

Päivämäärä:   19.10.24 12:14:18

"Sama täällä! Sain just äsken tekstarin ettei mun luottorajan nostoa 800 eurosta 2500 euroon ole hyväksytty!! Mitä @!#$ä. Tarvisin rahan isompaan kertaostoon."

Miksi et säästä sitä?

Päivämäärä:   19.10.24 12:44:21

Minä taisin hankkia s-pankin luottokortin joskus 15-vuotta sitten, ihan virkailijan kanssa paikan päällä. Ilme muuttui siinä kohtaa kun kysyi luottorajaa ja hämmennyin hetkeksi, ja heitin että "vaikka tuhat euroa, ei sitä ole tarkoitus käyttää kuin lemmikkien hätätilanteissa".

Oli silloin vakituinen työpaikka toimihenkilönä vaikka palkka olikin surkea 1800e/kk.

Päivämäärä:   19.10.24 13:07:45

Norwegian toimii hyvin visana.

Lähettäjä: Öööööö 
Päivämäärä:   19.10.24 13:13:40

Tulot ja lainat vaikuttaa. Vaikka olisi kuinka hyvät tulot niin jos sul on miöjoona euroo velkaa niin ei auta.

Itekkään en saanut s-pankista vakituisilla ihan ok tuloilla korttiin credit ominaisuutta edes tuhanteen euroon asti. Liikaa velkaa kuulemma.

Lähettäjä: Sippe 
Päivämäärä:   19.10.24 13:18:25

Jos tarvitset maksuaikaa, niin ehdottomasti Norwegian. Samalla tulee puolivahingossa kerättyä lentopisteitä (tai aiemmin mainittua Cashbackiä).

Jos taas tarvitset luottoa, niin tuijota kortin kuluja!

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   19.10.24 14:05:32

Tosi outoa! Mulle ne laittoi viestiä että haluanko nostaa luottorajaa 2000€:sta ylöspäin. Pienehköt tulot olleet aina, eikä hirveitä määriä säästöjä.

Päivämäärä:   19.10.24 17:37:57

Finnairin luottokorttia on Aktia pankin, ja haetaan siis sieltä pankista, ei Finnairilta.

Päivämäärä:   19.10.24 17:41:30

"Mulle ne laittoi viestiä että haluanko nostaa luottorajaa 2000€:sta ylöspäin."

Joo niin mullekin aina laitellaan mutta ei nouse raja 800 €:sta ylöspäin. Vakityö ja asuntolainaa jäljellä enää n. kymppitonni.

Päivämäärä:   19.10.24 18:32:06

Verottaja ylläpitää sellaista kuin positiivinen luottorekisteri, täältä pankit katsoo tiedot ennen luoton myöntämistä. Tuonne voi itsekin kirjautua ja katsoa miltä omat tiedot näyttävät, näkyy kaikki lainat, luotot, tulot. Mutta S-Pankki on aina ollut tiukka myöntämään luottokortteja, joskus taisi olla ikärajakin 25v.

Päivämäärä:   19.10.24 18:55:48

Sama meno on ollut jo ennen positiivista luottorekisteriäkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.24 19:56:54

Outoa. Mulla tavalliset sairaanhoitajan tulot joista puolet menee asumiseen, ja kun yritin pyytää tonnin luottorajalla korttia virkailija naureskeli, että yleensä opiskelijat ottaa tommoisilla rajoilla. Nostettiin raja sitten 2000 euroon, kun enempää en halunnut. Säästöjäkään ei ole. Yritti myös useamman kerran kysyä olisiko jotain lainatarpeita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.