Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luppaluomien korjausleikkaus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.10.24 01:38:55

Ikää kohta 60v ja perinnölliset raskaat yläluomet painaa silmiä. Siirtänyt asiaa ja ku pitäs varmaan laihtuakki ym ym. Joissain artikkelista luin että laihoilla joudutaan sitä rasvaa sitten lisäämään yläluomeen ku lerppunahat on otettu pois ettei näytä että silmät olisi ns. kuopassa. Vertaistukea ja kokemuksia asiallisia kiitos :-)

Re: Luppaluomien korjausleikkaus

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   19.10.24 08:47:29

Omat luomet leikattiin 44-vuotiaana. Nämä on niin pieniä rutiinileikkauksia kuin olla voi, ei sitä kannata enempiä pohtia. Laihtuminen harvemmin luomiin vaikuttaa, eikä sinne mitään rasvoja lisäillä laihoillekaan.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.10.24 08:48:57

Kaveri leikkautti vähän reilu nelikymppisenä ja on todella hyvä tulos ja helppo toimenpide.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.10.24 08:56:12

Mä aioin leikkauttaa nyt reilu 30 v. Parantaa elämänlaatua ja ulkonäköä ja pystyy nauttimaan tuloksista pidempään.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   19.10.24 10:20:15

Hoida yksityisesti ja maksa itse tai odota parempia aikoja. Todennäköisesti jonotusaika tällaiseen ei-kiireelliseen toimenpiteeseen on todella pitkä tällä hetkellä julkisella puolella.

Päivämäärä:   19.10.24 10:23:51

” Todennäköisesti jonotusaika tällaiseen ei-kiireelliseen toimenpiteeseen on todella pitkä tällä hetkellä julkisella puolella.”

Jos se silmäluomi ei oikeasti roiku silmän päällä ja ei haittaa näkökenttää, niin ei sitä julkisella leikata.

Itselläkin on raskaat luomet, mutta ajattelin odotella jonnekin 50+ ikäiseksi ennenkuin leikkautan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 10:28:00

Anopilla on leikattu julkisella parikymmentä vuotta sitten. Laiha oli ja nahka tosiaan roikkuin silmän päällä näkökentässä. Rasvaa luomiin ei laitettu, ylimääräinen nahka vaan pois.

Päivämäärä:   19.10.24 15:58:29

Mä leikkautin 55 v. Oikea päätös. Olisin päässyt julkisellekin, mutta odotusaika olisi ollut 1,5 vuotta. Maksoin itse yksityisellä.

Päivämäärä:   19.10.24 16:03:00

Kiitos asiallisista vastauksista :-) Piti miettiä tuota kysymysotsikkoa ku eikö se ollu joku luppasilmä-ketju aikanaan :-D Ens kuussa aika silmälääkäriin kas kun ikinä ole käynyt . Kela-korvattavuus loppu oliko v.-23 mutta hinnat ihan kohtuulliset. Ikänäköleikkausta en halua vaikka varmaan ehdottavat, tykkään rilleistä. Toki jos on kaihin alkua niin sitten harkintaan. Nykyiset rillit varmaan 5vuotta vanhat ja kun hankin sain kokeiluun ikänäkö kertakäyttölinssejä paketin. Oli iha ok kun olin lähdössä illanviettoon mutta mitäpä se hyöväsi liiemmin silmämeikkiä tehdä kun yläluomet paino ja sitten vielä kun ripsiväriä kutisi sekin silmissä ja piilareissa.

Lähettäjä: Luumu 
Päivämäärä:   19.10.24 16:47:04

Leikkautin yksityisellä yläluomet vähän alle 50-vuotiaana. Oli jatkuvia päänsärkyjä, kohottelin jatkuvasti kulmia ja silmät vain tuntuivat jotenkin painavilta esimerkiksi lukiessa. Lisäksi väsynyt ja vanhentava silmien ilme ärsytti ja silmämeikki aina tuhraantui. Arvasin että julkisen puolen kriteerit eivätkä täyttyneet, joten menin suoraan yksityiselle. Toipuminen ja arpien vaaleneminen eteni yllättävän nopeasti, ja lopputulokseen olen tyytyväinen. Nyt lähinnä mietin, että miksi en leikkauttanut yläluomiani jo aiemmin.

Lähettäjä: Lent 
Päivämäärä:   19.10.24 16:48:58

Minä tulin vain katsomaan mikä luppasilmä-rähäkkä täällä olisi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.10.24 16:53:07

Paljonko suunnilleen maksaa yksityisellä?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.10.24 16:54:22

Noin 1500€

Päivämäärä:   19.10.24 17:24:07

Aloitajaa alako vaivaan että mikä se luppasilimäjuttu olikaan aikanaan :-D Nyt on päätös tehty leikkauksesta joten lauantaiehtoolle viihdyttäviä juttuja että saa silmät vesissä luppaluomia pyyhkiä :-D

Päivämäärä:   19.10.24 17:30:13

Ne on muuten lippaluomet, ei luppaluomet ;).

Ei taida enää riittää 1500€, on jo 2000€ pintaan. Mulla taisi olla just pikkasen alle.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   19.10.24 21:32:15

"Ne on muuten lippaluomet, ei luppaluomet ;).
Ei taida enää riittää 1500€, on jo 2000€ pintaan. Mulla taisi olla just pikkasen alle."

Nämä. :)

Hinta tosiaan on parin tonnin luokkaa, ilman ALVia. Muista aloittaja sitten lääkärissä painottaa niitä terveydellisiä ongelmia, muuten ei leikkausta ALVittomana saa. Eli jos lääkäri johdattelevasti kysyy, onko ollut kulmien kohottelusta johtuvia päänsärkyjä, niin vastaus on KYLLÄ!

Lähettäjä: Luumu 
Päivämäärä:   20.10.24 09:41:40

Minä maksoin leikkauksesta noin 1500 euroa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.