Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ei tee sovintoa.

Lähettäjä: Yeoa 
Päivämäärä:   18.10.24 19:41:42

Silloin kun alettiin seurustelemaan niin jos tuli riita, molemmilla oli tahto sopia, molemmat pyysi anteeksi jne.
Jossain vaiheessa oltiin erossa mutta palattiin yhteen.
Tällä toisella kerralla mies ei ole tainnut kertaakaan pyytää anteeksi mitään riitaa/ sanomisiaan/ jos on pahoittanut mieleni.
Jos n ollut riita niin sovinnollisuus on kaukana, pikemminkin heittää pallon mulle. Kestääkö tätä kauan? Aiotko jatkaa tota kauan. Tai esim.pelkkä ?
No. Olen ottanut puheeksi ettei ota vastuuta mistään eikä ole pyytänyt anteeksi sellaisiakaan, mitä olisi syytä/ aihetta pyytää. Ei ole siltikään pyytänyt.
Nyt viimeisin veruke oli jotain tyyliä että ei kai hän ala pehmoilemaan ja tuntee itsensä idiootiksi.
Miehet kuulemma ajattelee näin
Siis mitä ihmettä???
Miten ääni kellossa on alkuajoista muuttunut näin paljon ja milloin anteeksipyyntö/ oikea sovinnollisuus on saattanut idiootiksi toisen silmissä??

Re: Mies ei tee sovintoa.

Päivämäärä:   18.10.24 19:42:34

Siis ei ala pehmoilemaan, jos alkaisi niin tuntisi itsensä idiootiksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.24 19:48:40

Kun joku kertoo millainen on, usko sitä.
Mies kertoo sinulle nyt kuka on ja miten ajattelee.

Nyt on sinun aikasi miettiä, mikä sinä olet ja mitä sinä haluat.

Päivämäärä:   18.10.24 19:56:18

"Kun joku kertoo millainen on, usko sitä.
Mies kertoo sinulle nyt kuka on ja miten ajattelee."
Hmmmm.. tuossa taitaa tosiaan olla viisaus...

Päivämäärä:   18.10.24 19:57:16

Mä vaan ihmettelen sitä kontrastia mikä tässä oli ennen ja nyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.10.24 20:08:37

Ettei mies olisi hurahtanut johonkin alfa male -podcasteihin, jotka kertovat kuinka kunnon äijien pitää olla tunteettomia ja kuinka ei saa alistua naisille jne.

Lähettäjä: Efd 
Päivämäärä:   18.10.24 20:12:38

Miten palasitte yhteen? Olitko sinä asiassa aloitteellinen, ja nyt kuvittelee, että saa sikailla miten vaan, koska et kuitenkaan lopeta suhdetta?

Päivämäärä:   18.10.24 20:12:48

... Jaa itseasiassa hyvä pointti!
Voi hyvinkin olla!!
Sillä jää helposti vaikutus päälle jos on katsonut/ kuunnellut jotain jne.
Ja kun nimenomaan sanoi että KAIKKI miehet on tätä mieltä.

Päivämäärä:   18.10.24 20:13:33

Efd, mies oli aloitteellinen. Ja sinnikäs.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.10.24 20:14:51

Voi urpo

Jättäisin olemaan keskenään niiden kaikkien miesten kanssa jos kerta se on se tärkeä asia

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.10.24 20:37:24

Mä elin tollaisen mulkeron kanssa 11 pitkää vuotta.
Hänessä tai tekemisissään tai tekemättä jättämisissään ei ollut mitään vikaa, minä olin ainoa sekopää joka aina valitti samoista asioista. Saattoi suuttua mulle jostain, syytä en aina edes saanut tietää. Kun kysyin syytä, sain vastauksen "luulis sun tietävän". Sen jälkeen taas täysi hiljaisuus. Mykkäkoulua saattoi kestää liki viikon.

Sitten kun hänen pirtaansa sopi leikkiä taas kotista, hän oli kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos yritin uudestaan kysyä mistä mulle suuttui, niin alkoi mykkäkoulun uudestaan saatesanoilla "ai sä et haluukaan siis sopia".

Alkuun oli erilainen, huomioi minua, oli kohtelias ja sellainen normaali vastarakastunut. Sitä ei kyllä kauan kestänyt ja olisi pitänyt laittaa pihalle jo alle puolessa vuodessa. Mutta ei, kun pitää vaan yrittää ja yrittää ymmärtää...

Päivämäärä:   18.10.24 20:48:34

* mikä oli lopullinen sysäys eroon?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   18.10.24 21:45:08

”Sitä ei kyllä kauan kestänyt ja olisi pitänyt laittaa pihalle jo alle puolessa vuodessa. Mutta ei, kun pitää vaan yrittää ja yrittää ymmärtää”

Tässä hyvä esimerkki, kun osa sanoo, että ihmiset muka eroaa liian helposti. Sinäkin taisit yrittää liikaa ja turhaan, kun ei se toinen muuksi muutu. Parempi ois erota ajoissa, kuin kärsiä turhaan jopa vuosia. Joo, aina kannattas puhua asioista ja etsiä ratkaisua, mutta jos se toinen ei ota asiaa tosissaan alun alkaenkaan, ei se sitä ota tosissaan vuoden päästä eikä kymmenen.

Päivämäärä:   18.10.24 21:59:45

Minäkin mietin, että tuo on alkanut jonkun Andrew Taten tai muun ääri-ideologiaa julistavan ukon oppipojaksi. Nämähän suoltavat juuri tuollaista, että miehen kuuluu olla täysin kova ja tunteeton ja naisen pitää alistua tähän täysin. Tuohon ideologiaan liittyy myös aivan suora kannustus naisiin kohdistuvaan väkivaltaan, esimerkiksi Tate yllyttää mm. kuristamaan naista.

Jos mies on johonkin tuollaiseen mennyt mukaan, niin siitä ei ole enää paluuta, menetetty tapaus ja naisille vaarallinen. Sellaisen kanssa ei kenenkään kannata olla.

Päivämäärä:   18.10.24 22:06:18

Ei välttämättä menetetty tapaus, ei kukaan ihminen ole koskaan menetetty, mutta sieltä kuopasta pitää kaivautua itse pois omasta tahdostaan. Kukaan ulkopuolinen ei sitä voi tehdä, eikä kenenkään ulkopuolisen tule sellaista paskaa suvaita.

Päivämäärä:   18.10.24 22:08:43

Jaahas.. tosi kiva.
Vois kyllä helposti hurahtaa tuollaiseen, ikävä kyllä. Mies siis.

Päivämäärä:   18.10.24 22:14:17

Mielikuvitus alkaa laukkaamaan. Mies on pari kertaa sanonut tyyliin että antaudut mulle. Mutta ei mitenkään kovalla tyylillä sanonut.

Päivämäärä:   18.10.24 22:17:38

Jos sinusta mies on sellainen, että hän voisi helposti hurahtaa tuollaiseen, niin kannattaako sellaisen miehen kanssa olla? Koska kyllähän se kertoo jotain miehen persoonasta ja suhtautumisesta naisiin, että hänet olisi helppo saada tuollaiseen mukaan vaikkei siellä vielä olisikaan. Kyllä siellä persoonassa siemen tällaiselle on jo olemassa, ei kuka tahansa ole vedettävissä mihinkään vihaideologiaan.

Päivämäärä:   18.10.24 22:18:54

"Mies on pari kertaa sanonut tyyliin että antaudut mulle. Mutta ei mitenkään kovalla tyylillä sanonut."

Ihan sama millä tyylillä. Juokse.

Päivämäärä:   18.10.24 22:26:38

Googlettelin asiasta ja törmäsin misogyniaan.
Sieltä löytyi nämä mistä olen joskus miehelle sanonut että välillä tuntuu kun väheksyisit, dissaisit mua. Tai että loukkaa joskus tahallaan. Mutta kieltää kyllä tuon kaiken että ei tietenkään pidä paikkaansa ja miksi niin tekisi.
Siellä oli mainittu myös kaksijakoisuus, tarkoittaako siis että on sekä naisia väheksyvä muttei kuitenkaan pelkästään sitä?

Apua, olen hieman järkyttynyt että voiko olla tuota :(

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.10.24 22:35:16

Kun mies kertoo, millainen on, niin sitä kannattaa uskoa. Juokse!

Päivämäärä:   18.10.24 22:36:31

No eihän se sinulle sitä myönnä, että loukkaa tahallaan. Mies manipuloi sinua pysymään suhteessa ja ymmärtämään häntä.

Lähettäjä: Wow 
Päivämäärä:   19.10.24 08:16:42

Nyt aloittaja kirjaa paperille ne asiat, mitä sinä haluat parisuhteelta. Sen jälkeen kirjaa ne asiat, joihin voit itse vaikuttaa (niihin ei kuulu miehen käytös!), ne asiat joihin voit jossain määrin vaikuttaa ja ne asiat, joihin et voi vaikuttaa (miehen ajatukset, teot, tunteet jne.)

Lähettäjä: Wow 
Päivämäärä:   19.10.24 08:29:27

Karkasi.

Lue kirjoittamiasi asioita päivittäin. Älä keskity tai mieti, mitä oli ennen ja mitä nyt, se ei ole sinun käsissäsi, etkä pysty miestä muuttamaan. Harva väkivaltainen suhde alkaa selvällä väkivallalla. Sun rajoja selvästi rikotaan, konkretisoi se itsellesi. Sä et voi vaikuttaa mieheen (vaikka kuinka haluaisit uskotella itsellesi niin), mut sä voit vaikuttaa siihen, et oletko tuollaisessa parisuhteessa. Yritä löytää joku läheinen, jolle voit kertoa tilanteestasi. Tsemppiä!

Päivämäärä:   19.10.24 11:00:38

"Sä et voi vaikuttaa mieheen (vaikka kuinka haluaisit uskotella itsellesi niin"
Tää on kans silmiä avaava lause.
Jotenkin on ajatellut että jos kertoo/ puhuu/ perustelee niin tietyt asiat olisi muutettavissa mutta eihän ne ole. Ihminen on sellainen kun on.

Kiitos tsempeistä!

Lähettäjä: Beenthere 
Päivämäärä:   19.10.24 15:30:15

"Kun joku kertoo millainen on, usko sitä.
Mies kertoo sinulle nyt kuka on ja miten ajattelee."

Tää on erittäin hyvä neuvo. Itsekin vaaleanpunaiset lasit silmillä aikoinaan ohitin kaiken mitä "elämäni rakkaus" minulle aivan suoraan kertoi. Siinä sitten vuosia itkin ja yritin saada asioita muuttumaan, siis niitä asioita mitä oli mulle jo ihan alussa kerrottu miten toinen niistä ajattelee.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   19.10.24 15:50:56

” Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 18.10.24 20:14:51

Voi urpo

Jättäisin olemaan keskenään niiden kaikkien miesten kanssa jos kerta se on se tärkeä asia.”

Näin. Sinuna eroaisin tuollaisesta törpöstä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.