Lähettäjä: H
Päivämäärä: 18.10.24 18:20:28
Puoli vuotta on hyvä tavoiteaika. Äläkä tosiaan laske kaloreita HETI alas, vaan aloita jollain 1700-1800 kalorilla, riippuen myös siitä paljonko olet nyt syönyt.
Fatsecret käyttöön. Proteiinia 1,3 - 1,5 g per painokilo, rasvaa gramma per painokilo ja loput hiilareista. Tee ruokaa pitkäksi aikaa kerrallaan, niin ei tarvi aina laskea uudestaan. Fatsecretin ilmaisversiollakin pystyy tallentamaan ateriakokonaisuudet.
Kun jossain kohtaa tuntuu, ettei paino putoa, laske 100 kaloria pois ruuista.
Muista hyvät yöunet!!! Huomasin selkeän eron painonpudotuksessa, kun aloin järjestämään nukkumiselle aikaa vähintään 8 h per yö.
Itse pidän kahden viikon välein täysin vapaan syömisen päivän. Menee herkkuja ja tavallista ruokaa, ihan mitä mieli tekee. Mutta vain se yksi päivä. Sitten palataan takas normaaliin, eli herkut pääasiassa pois. Toki pieniä herkkuja syön kyllä päivittäin, esim. sukulakussa on 51 kaloria. :D Ja niinä viikkoina kun ei ole herkkupäivää, pidän silti yhden ''puolikkaan'' herkkupäivän. Eli vähän vapaammin syömistä ja herkkuja, mutta ei lähellekään niin paljoa kuin oikeana herkkupäivänä.
Tää seuraava ei sovi monelle, mutta itselleni sopii enemmän kuin hyvin: Punnitsen itseni joka aamu (ja joka ilta huvikseni, haluan seurata sitäkin), ja lasken sunnuntaisin viikon keskiarvon. Tätä keskiarvoa sitten vertaan edellisen viikon keskiarvoon.
Mun mielestä ei ole mitään järkeä käydä kerran viikossa vaa'alla, koska mitä jos se onkin just se päivä kun paino ei ole liikahtanut yhtään?? Sitten sitä kuvittelee että aha, mitään ei olekaan lähtenyt. Vaikka todellisuudessa on. :D
Ja tärkein: Jos tuntuu, ettei onnistu, niin pidä pieni tauko, kerää energiaa ja tahdonvoimaa ja aloita uudestaan. =)
Näin toimien olen itse saanut painoa pois 74 kilosta 66 kiloon (3,5 kuukaudessa).
Itse olen lyhyt, joten peruskulutukseni on aika pientä. Syön tällä hetkellä 1500 kaloria päivässä. Kun sen koostaa hyvistä lähteistä ja käyttää hetken aikaa miettimiseen, niin saa ihan tasapainoisen ja proteiinipitoisen ruokavalion, jolla jaksaa.
|