Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kymmenen kiloa painoa pois

Lähettäjä: kauanko menee? 
Päivämäärä:   18.10.24 14:12:03

Liikaa on höttöä kertynyt vyötärön seudulle ja ainakin kymmenen kiloa pitäisi laihduttaa. Pituus 177 ja painoa 77. Kauankohan tuossa menee? Mitään ihmedieettejä tai himo liikuntaa en ota käyttöön. Karkit ja sokeri minimiin, leipää vähemmäksi ja oivariinia vain pieni sipaisu, jos sillä lähtisi mutta kuinka kauan voi odottaa että se kestää kunnes kymmenen kiloa olisi pois? Pitsoja ym roskaruokaa en syö.

Re: Kymmenen kiloa painoa pois

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.24 14:13:34

Kauan kesti niiden tuleminen?

Lähettäjä: kauanko menee? 
Päivämäärä:   18.10.24 14:19:05

Varmaan pari vuotta, jos nyt ei pois lähteminen kuitenkaan niin kauan :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.24 14:20:35

Kilon laihduttamiseen tarvitaan n. 9 000 kalorin vaje. Eli laske siitä. Ei me voida sitä täältä tietää paljonko syöt ja paljonko kulutat.

Päivämäärä:   18.10.24 14:21:29

Puoli kiloa viikossa on tahti jota ei kannata edes pyrkiä ylittämään. Käytännössä tämä tarkoittaa -500kcal päivittäistä vajetta, ja aluksi paino tippuu nopeammin ja sitten tuntuu ettei se tipu ollenkaan toviin.

Realistisesti joku 6kk on noilla muutoksilla varmaan asiallinen arvio. Ja hei, mitä väliä kauanko siinä kestää? Aika kuluu joka tapauksessa.

Lähettäjä: 171 cm 
Päivämäärä:   18.10.24 15:23:47

Painoin 82kg helmikuussa ja toukokuussa painoin 77kg. Eli 5 kg kolmessa kuukaudessa.
Olen melko tyytyväinen tähänkin, en ole lihonut nyt takaisin ainakaan kesän aikana.Ehkä yritän taas keväällä saada viisi kiloa lisää pois. Laihduttaminen sujuu parhaiten keväällä jostain syystä.
Laihdutin vanhalla konstilla eli pinaattimunakas aamulla, turkkilainen jogurtti ja marjat iltapäivällä. Muuten kaksi lämmintä ruokaa mielellään vhh- tyylisesti. Sokeri minimiin ja liikuntaa joka päivä sekä jumppaa muutamia kertoja viikossa.
Ihme että onnistuin viimein koska kilpparivajis sekä vaihdevuodet olleet se selitys sille että ei vaan ole ollut motivaatiota. Nyt on sitäkin enemmän ja jatkan liikuntaa joka päivä enkä löhöile vaan sohvalla jonkun tekosyyn varjolla. Ruokajutuissa pahin lipsuminen oli iltapäiväkahvin aikaan ne hemmetin keksit...ei enää!
Muuten aika samat jutut kuin aloittajalla eli roskaruokia en syö. Toisaalta eläinrasvaa en pelkää vaan halpoja kasvirasvoja sekä vähärasvaisia tuotteita sitäkin enemmän.
Kyllä sinäkin ap pystyt...lähdenkin tästä lenkille!

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   18.10.24 15:48:30

1kg läskiä on n. 7500 kaloria, ei 9000.

10kg = 75,000 kaloria.

Laske päivittäinen kalorikulutuksesi (luultavasti sun painolla ja pituudella n. 1500-1700), nipistä siitä pois se määrä jonka arvelet voivasi ja sitten voit laskea montako päivää menee jotta olet pudottanut 75 tuhatta kaloria.

https://www.losertown.org/eats/cal.php

Tuollaisella kivalla laskurilla voipi laskea ja näkee taulukon millä päivämäärällä voi painaa mitäkin jos vain pitää valitusta kalorivajeesta kiinni eikä huijaa syömisten ja liikuntojen suhteen. Itsellä pitänyt hyvin paikkansa tuo aikajana.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.10.24 15:50:12

Herkut vähiin, toki niitäkin pitää olla, eli ei mitään totaali kieltäytymistä mutta kohtuudella silloin tällöin.
Annoskokojen pienentäminen! Liikunta!

Ite painoin maaliskuussa 65 ja tein yllämainitut ja toukokuun lopussa 58. Ja nyt paino on pysynyt +-59, riippuu paljonko herkuttelee ja paljonko ehtii lenkkeillä.

Päivämäärä:   18.10.24 15:51:05

Muistakaa sitten että alle 1200kcal ei sovi mennä, ja nekin on laihdutuskalorit pienikokoiselle sohvaperunanaiselle. Ei kannata kiirehtiä.

Lähettäjä: Fldl 
Päivämäärä:   18.10.24 16:18:05

Puoli kiloa viikossa = 20 viikkoa = vähän alle 5 kuukautta.
Jollain viikolla lähtee enemmän, toisella vähemmän, tuo on keskiarvo.

Jos taas haluat nopeuttaa painonpudotusta niin silloin lisäisit liikuntaa ja vähentäisit hiilareita. Mutta kilot palaavat heti kun palaat "nirmaaliin" ruokavalioon. Eli kannattaa tehdä muutoksia jolla kilot myös pysyy poissa.

Päivämäärä:   18.10.24 16:18:45

vuodessa lähti ihan vaan aamupalan skippaamisella.

Päivämäärä:   18.10.24 16:20:04

Mulla lähti 20 kg kahdessa kuukaudessa.

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   18.10.24 16:54:35

Carnivore ruokavalio ja 16/8 pätkäpaasto ja pysyvästi. Älä tuijota kaloreita, kun vaihdat pysyvästi tähän niin kaikki ylimääräinen lähtee ja olo paranee. Itsellä takana n 8kk. Paimos lähtenyt ehkä 10kg mutta rasvaprosentti pienentynyt 28->16 ja alkaa jo six Pack erottua entisen daddy bellyn sijaan T. Mies 40v

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   18.10.24 18:20:28

Puoli vuotta on hyvä tavoiteaika. Äläkä tosiaan laske kaloreita HETI alas, vaan aloita jollain 1700-1800 kalorilla, riippuen myös siitä paljonko olet nyt syönyt.

Fatsecret käyttöön. Proteiinia 1,3 - 1,5 g per painokilo, rasvaa gramma per painokilo ja loput hiilareista. Tee ruokaa pitkäksi aikaa kerrallaan, niin ei tarvi aina laskea uudestaan. Fatsecretin ilmaisversiollakin pystyy tallentamaan ateriakokonaisuudet.

Kun jossain kohtaa tuntuu, ettei paino putoa, laske 100 kaloria pois ruuista.

Muista hyvät yöunet!!! Huomasin selkeän eron painonpudotuksessa, kun aloin järjestämään nukkumiselle aikaa vähintään 8 h per yö.

Itse pidän kahden viikon välein täysin vapaan syömisen päivän. Menee herkkuja ja tavallista ruokaa, ihan mitä mieli tekee. Mutta vain se yksi päivä. Sitten palataan takas normaaliin, eli herkut pääasiassa pois. Toki pieniä herkkuja syön kyllä päivittäin, esim. sukulakussa on 51 kaloria. :D Ja niinä viikkoina kun ei ole herkkupäivää, pidän silti yhden ''puolikkaan'' herkkupäivän. Eli vähän vapaammin syömistä ja herkkuja, mutta ei lähellekään niin paljoa kuin oikeana herkkupäivänä.

Tää seuraava ei sovi monelle, mutta itselleni sopii enemmän kuin hyvin: Punnitsen itseni joka aamu (ja joka ilta huvikseni, haluan seurata sitäkin), ja lasken sunnuntaisin viikon keskiarvon. Tätä keskiarvoa sitten vertaan edellisen viikon keskiarvoon.

Mun mielestä ei ole mitään järkeä käydä kerran viikossa vaa'alla, koska mitä jos se onkin just se päivä kun paino ei ole liikahtanut yhtään?? Sitten sitä kuvittelee että aha, mitään ei olekaan lähtenyt. Vaikka todellisuudessa on. :D

Ja tärkein: Jos tuntuu, ettei onnistu, niin pidä pieni tauko, kerää energiaa ja tahdonvoimaa ja aloita uudestaan. =)

Näin toimien olen itse saanut painoa pois 74 kilosta 66 kiloon (3,5 kuukaudessa).

Itse olen lyhyt, joten peruskulutukseni on aika pientä. Syön tällä hetkellä 1500 kaloria päivässä. Kun sen koostaa hyvistä lähteistä ja käyttää hetken aikaa miettimiseen, niin saa ihan tasapainoisen ja proteiinipitoisen ruokavalion, jolla jaksaa.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   18.10.24 19:10:21

Itse kannattaisin rauhallista tahtia, tyyliin kilo kuussa pois, koska silloin ei tarvisi vielä ankeuttaa elämäänsä. Kannattaa tavoitella pysyvää elämäntavan muutosta, jolla paino ensin laskee na sitten asettuu aloilleen. Kun jatkaa samaan malliin, ei pitäisi olla parin vuoden päästä samassa tilanteessa.

Lähettäjä: ritsa 
Päivämäärä:   18.10.24 19:20:39

Jos tavoitteena on pelkkä painonpudotus, niin karppaamaan. Hiilarit pois aivan tyystin. Paino voi pudota kuukaudessa 10 kg nesteen poistuessa kehosta. Tosin tulee takaisin nopeasti jos palaat entisiin ruokailutottumuksiin. Nimim. kokemusta on.

Päivämäärä:   18.10.24 19:45:44

Normaalipainon sisällä 10kg laihdutus on kyllä hidasta ja veemäistä hommaa. Minkä ikäinen olet, ap? Joka tapauksessa, lihaksista ei kannata laihduttaa missään iässä, joten pidä huoli reilusta proteiininsaannista (mieluummin lähemmäs 2g per ep/kg). Höttöhiilareista luopuminen tietenkään ei tee pahaa kenellekään, varsinkaan vähän liikkuvalle. Onnea matkaan! :)

Lähettäjä: vuh 
Päivämäärä:   18.10.24 19:46:49

Laihdutuslääkkeellä elokuun puolivälistä asti -8.5 kg

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   18.10.24 19:49:49

Minä otin viime talven hötöt pois alkuvuodesta kolmessa kuussa. Painoa lähti viitisen kiloa, senttejä vyötäröltä 8. Normaalin painon sisällä niin että näkyy taas vatsalihasten rajat. Ihan vain kaverin kaverina. Salia, herkut pois, pudotin annoskokoa ja hiilarit suht alas. Mitään en mittonut enkä tarkemmin laskenu. Ruokalautakseksi muumilautanen. Opetin myös itseni siihen että nälkä ei aina tarkoita
että on syötävä. Kaikki vanhat vaatteet mahtuu päälle. Nuo löysöt tulleet hiljoskellen, hoikka olin niistä huolimatta. Nyt paino pysynyt 66 kilossa. Tällä rasvamäärällä (ja allekin) olen painanut 72 kiloa vuosia sitten kun lihasta oli vielä paljon, nytkin toki keskiverto akkaa enemmän, siihen kuntoo en enää saa reenattua ei riiyä aika eikä terveys.

Lähettäjä: 40vee 
Päivämäärä:   18.10.24 21:06:28

Minä laihdutin n 3 kk aikana reilun 5 kiloa. Peilistä katsottuna erittäin iso muutos noinkin pieni määrä kiloja!
Pyöräilin viidesti viikossa, lenkkeily jäi muutamaan kertaan. Salilla vain kerran viikossa, kun pyöräily vei mennessään.
Nyt 165cm ja n 62 kg. Paljon en ole tarkkaillut painoa nimittäin. Olo on ihan hyvä, mutta alasti en edelleenkään ole kenenkään edessä.
Loput 5 kiloa otan ' pikana', koska pudotettavaa on noin vähän ja normaalipainon rajoissa. Mulla siis ihan hölskyy vatsanseutu edelleen, en tykkää yhtään. Tietenkään näitä pikadiettejä ei voi suositella, mutta mulle nää sopii. Takaisin ei kilot tule

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.