Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikkeli - kokemuksia?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.10.24 09:24:56

Olen hakenut töitä Mikkelistä ja sain haastattelukutsun. Haastattelu on etänä, joten senkään puolesta ei tule paikan päälle lähdettyä. Kertokaahan mitä kaupungista tulisi tietää? Jos sattuisin saamaan paikan, pitäisi etsiä vuokra-asuntoa. Mitä aluetta suosittelette, mitä kannattaa välttää? Olen itse Länsi-Suomesta ja Lahden itäinen puoli on hyvin tuntematonta seutua minulle.

Re: Mikkeli - kokemuksia?

Lähettäjä: Frankie 
Päivämäärä:   18.10.24 10:11:18

Omasta mielestäni viihtyisä ja rauhallinen pikkukaupunki, josta suurinpiirtein löytyy tarvittavat palvelut (joitan kauppoja tänne hieman kaipailisin ja ruokaravintola-tarjonta on aika rajallinen. Kaikki on lähellä ja liikkuminen on helppoa, ruuhkia ei ole. Julkisesta liikenteestä ei itselläni tosin ole kokemusta. Hyvät mahdollisuudet liikuntaharrastuksiin.

Vältettäviä alueita (kuulopuheiden perusteella) Laajalampi ja Siekkilä, itse tosin lenkkeilen Siekkilän läpi usein, eikä se nyt kovin kamalalta vaikuta, mutta tietysti kaupungin vuokrakerrostaloissa saattaa meno olla jonkin verran levotonta. Itse asun Lehmuskylässä, joka on rauhallista pientalovoittoista aluetta, myös Nuijamiestä voin suositella.

Muutin tänne itse Helsingistä muutama vuosi sitten ja olen kyllä tykännyt, sopii minulle paljon paremmin kuin Stadin hälinä. Toki kaupunki sinänsä oli tuttu jo, kun olen täällä syntynyt ja paljon kesiä alueella viettänyt, vaikka muutimmekin muualle jo kun olin ihan pieni. Kaupungin taloushan on ihan kuralla ja sitä myötä kunnallisveroprosentti varsin korkea, mutta eipä se arkeen juurikaan vaikuta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.10.24 10:21:02

Rauhallista taitaa kaikkialla olla. Kaupungin vuokrataloja välttäisin jos haluaa karttaa huono-osaista väkeä. Välillä saa lukea somesta, että renkaita puhkottu tms. Niissäkin toki on hyviä taloja.
Itse asun Laajalammella, täällä hyvät lenkkimaastot, metsää, uimaranta ja laavukin lähellä. Päiväkoti ja koulu lähellä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.24 10:41:17

Asuin itse AMKn vieressä 2 vuotta sitten. Se alue AMK ympäristössä on hyvää. Raviradan tiellä/kadulla? Vähän levotonta kun paljon opiskelija kämppiä. Tosi kivoja metsäreittejä ym mutta kyllä se talvella on täysin kuollut pikku paikkakunta. Opiskelijat vaihtuu AMKssa mutta mitään muuta siellä ei ole. Ihmiset ystävällisiä ja kävelin joka paikkaan kun etäisyydet on lyhyet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.