Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nettikirppisten yhteydenotot

Lähettäjä: lghg 
Päivämäärä:   17.10.24 16:11:49

En ymmärrä niitä ostajia/hakijoita, joiden kanssa pitää vaihtaa 15 viestiä ja viestittely kestää tunteja tai päiviä.

Jos haluaa jotain ostaa/hakea, niin varmimmin sen saa, kun kertoo heti ensimmäisessä viestissä milloin tulee hakemaan.

Olen myyjien sanojen mukaan kiilannut monien muiden kyselijöiden ohi ihan sillä, että olen laittanut ensimmäiseen yhteydenottoon, että voin noutaa ja milloin. Olen myös itse myynyt/lahjoittanut sille, joka pääsee hakemaan vasta huomenna, kun hän on heti ensimmäisessä viestissä kysynyt, että sopiiko huomenna nouto klo 14, vaikka ilmoituksessa luki "nouto pikaisesti".

Paljonko ponnisteluja ja lisäenergiaa teiltä vaatii kirjoittaa viestiin jotain olennaista?

Tässä pari esimerkkiä:

Paska tapa:
Ostaja: Onko tämä vielä myynnissä?
Myyjä: On. Nouto vai postitus?
Ostaja: Voin noutaa.
Myyjä: Milloin? Voi tulla vaikka heti tai kuitenkin ennen klo 21.
Ostaja: Passaako tänään tai huomenna johonkin aikaan?
Myyjä: Mahdollisimman pian, mieluummin tänään.
Ostaja: Sopisiko tänään joku aika? Vai onko huomenna parempi?
Myyjä: Kuten sanoin, mieluummin tänään. Minulle passaa mikä aika vain ennen klo 21 kuten kerroin.
Ostaja: Sopiiko tänään klo 17?
Myyjä: Sopii.

Toinen paska tapa:
Ostaja: Onko tämä vielä myynnissä?
Myyjä: On. Nouto vai postitus?
Ostaja: Voin noutaa.
Myyjä: Milloin? Pääsetkö heti hakemaan?
Ostaja: En pääse heti hakemaan. Voin tulla huomenna joskus päivällä.
Myyjä: Osaatko sanoa mihin aikaan päivällä tulisit?
Ostaja: Joskus klo 12-18.
Myyjä: Ok. En odota kotona koko päivää. Myyn jollekin muulle.
Ostaja: Sopiiko huomenna klo 21?
Myyjä: Sopii, jos kukaan muu ei hae sitä aiemmin.

*huoh*

Hyvä tapa:
Ostaja klo 13.00: Onko tämä vielä myynnissä? Pääsen hakemaan heti tai sitten huomenna klo 12 jälkeen mihin aikaan tahansa.
Myyjä vastaa klo 21.30: Kysyjiä on ollut paljon, mutta olet ainoa, joka kertoi milloin pääsee hakemaan. Nyt menen nukkumaan, mutta huomenna voit tulla mihin aikaan tahansa.
Ostaja: Tulen klo 13.
Myyjä: Hyvä, nähdään silloin. *osoite*

Toinen hyvä tapa:
Ostaja: Onko tämä vielä myynnissä? Pääsen hakemaan heti.
Myyjä: On myynnissä, voi tulla heti. Osoite tässä.
*ostaja rimputtaa ovikelloa 20 minuutin päästä*

Ai miten niin olen yli viikon ajan yrittänyt antaa ja myydä tavaraa nettikirppiksellä..?? Kysyjiä paljon, mykkiä monta, ohareita suurin osa, onnistuneita kauppoja/hakuja muutama, viestittelyä PALJON!!! joidenkin kanssa päiväkausia, kun eivät saa vastattua viesteihin kuin 1-2 vuorokauden päästä...

Miksi muuten oharit tehneillä on aina niin paskoja tekosyitä? Jos joku peruu kaupat tai siirtää hakuaikaa ajoissa, hänellä on aina joku hyvä selitys. "Hei, en pääsekään tänään klo 14 kun jouduin keuhkokuumeen vuoksi sairaalaan. Passaako, että mieheni hakee tuotteen kun pääsee töistä, noin klo 17?". Oharit tehneellä syyt on aina tällaisia "En tullutkaan toissapäivänä hakemaan kun minulla jäi tänään sormet oven väliin". Tai kun joku sanoo lähtevänsä nyt klo 11.00 autolla marketin pihasta ja ajomatkaan menee 10 minuuttia, niin tekee oharit ja kysyy huomenna klo 16 "Oletko tänään kotona jos tulisin illalla hakemaan tuotteen?" ja kun kysyn, miksi teit eilen oharit, vastaus on "Sori" tai "En muistanut ilmoittaa etten pääsekään kun koiralle tuli tänään masutauti". No siinä eilisen aamupäivän ja tämän hetken välillä on niin monta tuntia, että hän olisi ehtinyt hakea tuotteen vaikka käsillään kävellen aika monta kertaa ennen koiralle iskenyttä masutautia.

En millään haluaisi heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin, mutta en jaksa jatkuvia ohareitakaan.

Re: Nettikirppisten yhteydenotot

Lähettäjä: eke 
Päivämäärä:   17.10.24 16:31:17

"Miksi muuten oharit tehneillä on aina niin paskoja tekosyitä?"

Tätä olen ihmetellyt itsekin :D

Enkä minäkään jaksa noita joista pitää kaikki nyhtää irti. Vastaan onko vielä myynnissä kyselyihin ainoastaan "on" ja sitten myyn sille joka ensimmäisenä hakee. Ihan sama niille muille, viestittelen kyllä, mutten lupaa mitään jos joku vain kirjoittelee.

Mutta harva osaa lukea. "Vain nouto" = Tuotko Kokkolaan? "Haku heti" = sopiiko että noudan viikon päästä?
Tai kun annan vaikka kasvin pistokkaita niin ihmiset ovat tulossa hakemaan koko kasvin ruukkuineen... Tai kun kuvaan myytävän tuotteen sohvalla, ovat ihmiset tulossa hakemaan sohvaa.

Lähettäjä: Miksi? 
Päivämäärä:   17.10.24 21:36:39

Miksi pitää keskustelu aloittaa ”onko vielä myynnissä”? Jos ilmoitukseen kommentoi ensimmäisenä ”ostan tämän, laitan yv” ja sitten laittaa yv:n ”Pääsen hakemaa tuotteen X huomenna. Työt loppuvat klo 16, sen jälkeen voin hakea koska vain. Voiko maksaa mobilepaylla vai haluatko käteistä?” Jos tavara on jo myyty, niin sitten myyjä voi vastata ”on jo myyty”, vaikkei ostaja sitä kysy.

Lähettäjä: Tapa 
Päivämäärä:   17.10.24 21:53:12

No itsellä käytöstapoihin kuuluu se, että sovitaan yhdessä sopiva aika sen sijaan, että itse alan sanelemaan myyjälle koska tulen myytävän asian hakemaan ja en osta, jos tämä aika ei sovi. Mielestäni kuitenkin myyjä saa itse päättää kenelle myy joten hänen tehtävänä on myös sanoa, koska hänelle tavaran ostaminen sopii sen sijaan, että ostajana alan "määräilemään". Ostaja kuuluu joustaa eikä myyjän joten myyjänä voit ihan itse kertoa mitkä ajat ja päivät sinulle sopii ja niistä sitten ostaja sopia sinun kanssa tarkkemin sopiva aika.

Päivämäärä:   17.10.24 21:55:37

eke//Jos myyt ensimmäiselle joka hakee niin miksi et siitä vaan ilmoita siinä ilmoituksessa. Ei tarvitse ihmisten jotka tietää ettei sillä sekunnilla pääse tuotetta hakemaan vaivautua ottamaan sinuun yhteyttä ja samalla kuormittaa sinua. Its ainakin ohittaisin heti tuollaiset myynti-ilmoitukset,

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   17.10.24 23:11:57

Tapa: kyllä se kirppiskauppa on kahden kauppa. Yleensä myyjä haluaa mahd nopeasti eroon tuotteesta, eikö kauppoja synny, jos ostajan kanssa ei saa sovittua noutoaikaa. Nopeiten homma hoituu, kun viesrejä vaihdetaan mahd vähän.
Myynti-ilmoitukseen ei kannata noutoaikoja yleensä laittaa, koska ne kuitenkin voivat jatkuvasti muuttua.

Siksi ostajan kannattaa heti ekassa viestissä kertoa, koska pääsee hakemaan. Jos se ei käy myyjälle, myyjä kertoo sitten omat aikansa koska on paikalla heti omassa viestissään. Näin päästään heti asiaan. Kaikki ”onks viel myynnissä” kyselyt omina viesteinään on vaan ajanhukkaa.

Päivämäärä:   18.10.24 08:20:43

z//Se on nimenomaan kahden kauppa, joten siksi jos kyselyt ärsyttää niin voi itse kyselijälle laittaa suoraan, koska on paikalla jolloin tuotteen voi noutaa, sen sijaan, että ostajan pitää lähteä arvuuttelemaan, koska sille myyjälle nyt sopii tuotteen nouto. Jos myyjä on iltaisin vapaalla niin en ymmärrä miksi ei voisi siitä ostajalle suoraan sanoa, sen sijaan, että ostajan pitää lähteä ehdottelemaan erilaisia aikoja.

Ja en minä mistään nouto ajoista ilmoitukseen laittamisesta muuta sanonut kuin, että jos kerta myy ensimmäiselle joka tuotteen noutaa niin sitten laittaa siitä maininnan ilmoitukseen. Ei tarvitse sen joka ei samana päivänä pysty tuotetta ostamaan vaivautua laittamaan viestiä. Osalla kun voi mennä useampi päiväkin, että voisi tuotteen noutaa.

Ja ei kaikki aloita keskustelua noin onko vielä myynnissä vaan ilmoittaa olevansa kiinnostunut ja koska nouto sopii. Silloin se vastuu ajan antamisesta jää myyjälle, mutta kun näissäkin tuntuu myyjällä olevan niin vaikeaa sanoa sitä aikaa vaan itse aletaan kyselemään no koska sinulle sopii. Sitten ehdotat aikaa eikä se käy jne.

Mutta tuota ongelmaa nyt tuntuu olevan erityisesti kaupungeissa jossa kuvitellaan ihmisten voivan tuosta vain lähteä ostelemaan tuotteita. Maalla sentään ihmiset tuntuvat tajuavan ettei tuotetta välttämättä ehdi ostamaan sillä sekuntilla ja ollaan muutenkin maltillisempia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.10.24 08:27:48

"Miksi pitää keskustelu aloittaa ”onko vielä myynnissä”? "

Koska ihmiset eivät poista myytyjä tavaroita pois sivuilta.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   18.10.24 08:28:55

Paska tapa:

Ostaja: Hei. Haluaisin ostaa tämän. Tulisin noutamaan, esim. tänään ja huomenna sopii mihin aikaan vain. Maksan mobilepaylla.
Myyjä: Sori, tämä on jo myyty/varattu, unohdin poistaa ilmoituksen.

Päivämäärä:   18.10.24 08:31:24

Jos myyt ensimmäiselle joka hakee niin miksi et siitä vaan ilmoita siinä ilmoituksessa. Ei tarvitse ihmisten jotka tietää ettei sillä sekunnilla pääse tuotetta hakemaan vaivautua ottamaan sinuun yhteyttä ja samalla kuormittaa sinua.

Lähettäjä: lx 
Päivämäärä:   18.10.24 08:36:06

"Jos myyt ensimmäiselle joka hakee niin miksi et siitä vaan ilmoita siinä ilmoituksessa. Ei tarvitse ihmisten jotka tietää ettei sillä sekunnilla pääse tuotetta hakemaan vaivautua ottamaan sinuun yhteyttä ja samalla kuormittaa sinua."

Minä yleensä ohitan tällaiset ilmoitukset, kun näistä tulee sellainen olo, että jos vaikka olen ilmoittanut ostavani ja on sovittu jo, että haen tänään/huomenna, niin sitten kun menen hakemaan, niin myyjä sanookin, että se haettiin jo, tuli sinua nopeampi hakija. Mietin siis, että voiko näihin luottaa, ettei tule ohareita.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   18.10.24 08:36:34

Mä alotan aina kysymällä onko vielä vapaana, koska noin 2/5 kerroista on siinä kohtaa jo varattu tai vallan myyty. Ilmaisen kyllä samalla haluni ostaa tai kysyn tarvittavat lisäkysymykset. Näiden jälkeen sitten ehdotan noutoajankohtaa ja kysyn noutopaikan. Tuntuu, että välillä, jos laittaa kaikki asiat samaan viestiin, niin saa vastauksen ehkä puoleen, jonka jälkeen pitää kuitenkin vielä kysyä tuotteen kunnosta, osoitteesta tai ajasta, joten suosiolla palastelen kysymisiäni.

Päivämäärä:   18.10.24 08:38:22

^ Lähti viesti liian aikaisin.
T. ll/lx

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   18.10.24 08:47:33

Mä kerran yritin ostaa tuotetta X.
Minä: Voin hakea viikonloppuna milloin vain, mikä olisi hyvä?
Myyjä: Viikonloppu ei käy, on lapsen synttärit.
Minä: Miten sitten viikolla, pääsen milloin vain?
Myyjä: Ollaan reissussa, sillon ei käy.

WTF??? Miksi laitat jotakin myyntiin, jos et ole paikalla myymässä? Ja keskustelu käytiin perjantaina.

Toinen henkilö myi samaa tuotetta.

Minä: Voisin noutaa pe noin klo 15 kun ajelen siellä päin?
Myyjä: Se käy.

Ja siinä se.

Yleensä myydessä tai ostaessa jotakin mä mietin ensin realistisesti, että onko mulla aikaa se hoitaa tai noutaa. Paikkakunta/kaupunginosa on oleellinen myynti-ilmoituksissa, että tietää, onko mahdollista noutaa ja milloin. Yleensä ostan tavaraa alueilta, joilla muutenkin liikun ja ostoaikeissa minulla on ehdotus noutoajasta.

Myydessä pyrin laittamaan tavaran myyntiin sillon, kun tiedän olevani paljon kotona tai voin tilaisuuden vaatiessa jättää tavaran ulos.

Lähettäjä: Seesami 
Päivämäärä:   18.10.24 09:07:52

Ihan turha kysyä, onko vielä myynnissä. Oletusarvoisesti on, koska ilmoitus on vielä esillä, mutta jos ei ole, niin kyllä myyjä kertoo sen kysymättäkin!

Minä en ostajana enkä myyjänä halua käydä mitään kirjeenvaihtoa, rupattelen kavereitten kanssa jos rupatteluttaa.

”Hei! Olen kiinnostunut tästä, mutta haluaisin varmistaa vielä koon. Voisitko mitata kai-kai ja hihan pituuden kainalon alla olevasta saumasta, kiitos? Terveisin Seesami Piisami.”
”Mitat on 50 cm ja 60 cm, haluatko tämän?”
”Joo, lähetettynä kiitos. Haluatko maksun tilille vai MobilePaylla, kerro tili/mp-numero, niin maksan heti. Osoitteeni on Seesamikatu 55 12340 Viljala, puh. 0401234567. Lähetä mieluiten Postilla, Viljalan K-marketin pakettiautomaattiin.”
”Tilinumeroni on FI1233453456234567”
”Kiitos, tässä kuitti!”

Esimerkki nopeasta ja yksinkertaisesta viestinvaihdosta. Niinkuin Hoo sanoi, yhteen viestiin kannattaa laittaa vain yksi asia, koska nykyihmisillä huomio helposti kiinnittyy vain yhteen asiaan. Jos kysymyksiä on kaksi tai useampi, toinen jää huomiotta. Jos aloittaa sillä turhalla ”onko tämä vielä myynnissä”, se on jo yksi kysymys.

On kohteliasta ja luottamusta herättävää esiintyä heti omalla koko nimellään (monissa palveluissa tämä tietysti on jo oletusarvo, esim. Fb).

Kun haluat tuotteen lähetettynä kotiin, kerro MINNE SE LÄHETETÄÄN sekä PUHELINNUMEROSI. Tosisennut muistaa ajan, kun paketit haettiin Postin, ja vain ja ainoastaan Postin, palvelutiskiltä, ja paketeista tuli saapumisilmoituslappu postilaatikkoon. Ne ajat on kaukana. Nykyaikana pakettien toimittajia on useita eri palveluntarjoajia ja palvelupisteitä on siellä täällä. Puhelinnumeron antaminen ei tarkoita sitä, että joku *hui* sinulle soittaisi, vaan se on pakollinen tieto paketin lähetystä ostaessa.

Noudosta, se ”nopea nouto” on suhteellinen. Jos ehdit noutaa vasta ensi viikolla, voi olla että kukaan muu ei ole kiinnostunut tai ei ehdi noutaa kuin vasta ensi kuussa, ja myyjälle se voi käydä oikein hyvin. Kauppoja sopiessa voi kysyä siitä millä ehdoin myyjä pitää tuotetta varattuna vielä nopeamman noutajan varattuna tai pitääkö. Arvokkaamman tuotteen kohdalla voi vaikkapa tarjota varausmaksua.

Lähettäjä: Kupi 
Päivämäärä:   18.10.24 12:26:05

Milloin tämä maailma meni niin kiireiseksi, että jos vastaa viestiin 1vrk viiveellä, se on toiselle liian pitkä odotusaika?

Lähettäjä: eke 
Päivämäärä:   18.10.24 19:42:10

Tapa nyt ei ymmärrä mitä lukee ja lisäksi olettaa ihan päin persettä.

Tietenkin ilmoituksessa lukee että "myyn sille joka hakee nopeimmin" tai "myyn sille jonka kanssa saadaan haku sovittua sujuvimmin".

Mutta ei se silti tarkoita sitä että ostaja sanelee minulle, milloin minun on oltava kotona. Vaan sitä ettei minun tarvitse kysellä että milloin tulee hakemaan, odotella vastausta ja alkaa säätämään mitään turhaa.

Ostajan pitää sanoa "Hei, ostan tämän jos on edelleen myynnissä. Noudan tänään klo 17". Jos tuo aika ei minulle passaa, niin sanon ettei passaa ja kerron milloin passaa. Mutta en todellakaan ala kirjoitella samaan tyyliin kuin aloittajan esimerkissä että joka asia pitää kysyä moneen kertaan ja nyhtää irti yksitellen, kun koko keskustelu olisi käyty parilla viestillä noin minuutissa.

Olen maalta kotoisin ja siellä tuntuu tavaroiden liikkuminen olevan helpompaa koska kaikilla on oma auto ja sillä kuljetaan päivittäin jossain. Ja jos ei itse liiku niin puoliso nyt ainakin kulkee. Ja moni voi tavaraa tuodakin kun kuitenkin autolla liikkuu. Kaupungissa tuntuu tavara liikkuvan hankalammin kun ihmisillä ei omaa autoa ole, kaikki tavarat ei kulje repussa tai pyörän tarakalla ja kukaan ei vaivaudu hakemaan mitään mistään. Maalla joku 50 km lenkki ei ole matka eikä mikään ja sen nyt ajaa ihan ilokseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.