Lähettäjä: lghg
Päivämäärä: 17.10.24 16:11:49
En ymmärrä niitä ostajia/hakijoita, joiden kanssa pitää vaihtaa 15 viestiä ja viestittely kestää tunteja tai päiviä.
Jos haluaa jotain ostaa/hakea, niin varmimmin sen saa, kun kertoo heti ensimmäisessä viestissä milloin tulee hakemaan.
Olen myyjien sanojen mukaan kiilannut monien muiden kyselijöiden ohi ihan sillä, että olen laittanut ensimmäiseen yhteydenottoon, että voin noutaa ja milloin. Olen myös itse myynyt/lahjoittanut sille, joka pääsee hakemaan vasta huomenna, kun hän on heti ensimmäisessä viestissä kysynyt, että sopiiko huomenna nouto klo 14, vaikka ilmoituksessa luki "nouto pikaisesti".
Paljonko ponnisteluja ja lisäenergiaa teiltä vaatii kirjoittaa viestiin jotain olennaista?
Tässä pari esimerkkiä:
Paska tapa:
Ostaja: Onko tämä vielä myynnissä?
Myyjä: On. Nouto vai postitus?
Ostaja: Voin noutaa.
Myyjä: Milloin? Voi tulla vaikka heti tai kuitenkin ennen klo 21.
Ostaja: Passaako tänään tai huomenna johonkin aikaan?
Myyjä: Mahdollisimman pian, mieluummin tänään.
Ostaja: Sopisiko tänään joku aika? Vai onko huomenna parempi?
Myyjä: Kuten sanoin, mieluummin tänään. Minulle passaa mikä aika vain ennen klo 21 kuten kerroin.
Ostaja: Sopiiko tänään klo 17?
Myyjä: Sopii.
Toinen paska tapa:
Ostaja: Onko tämä vielä myynnissä?
Myyjä: On. Nouto vai postitus?
Ostaja: Voin noutaa.
Myyjä: Milloin? Pääsetkö heti hakemaan?
Ostaja: En pääse heti hakemaan. Voin tulla huomenna joskus päivällä.
Myyjä: Osaatko sanoa mihin aikaan päivällä tulisit?
Ostaja: Joskus klo 12-18.
Myyjä: Ok. En odota kotona koko päivää. Myyn jollekin muulle.
Ostaja: Sopiiko huomenna klo 21?
Myyjä: Sopii, jos kukaan muu ei hae sitä aiemmin.
*huoh*
Hyvä tapa:
Ostaja klo 13.00: Onko tämä vielä myynnissä? Pääsen hakemaan heti tai sitten huomenna klo 12 jälkeen mihin aikaan tahansa.
Myyjä vastaa klo 21.30: Kysyjiä on ollut paljon, mutta olet ainoa, joka kertoi milloin pääsee hakemaan. Nyt menen nukkumaan, mutta huomenna voit tulla mihin aikaan tahansa.
Ostaja: Tulen klo 13.
Myyjä: Hyvä, nähdään silloin. *osoite*
Toinen hyvä tapa:
Ostaja: Onko tämä vielä myynnissä? Pääsen hakemaan heti.
Myyjä: On myynnissä, voi tulla heti. Osoite tässä.
*ostaja rimputtaa ovikelloa 20 minuutin päästä*
Ai miten niin olen yli viikon ajan yrittänyt antaa ja myydä tavaraa nettikirppiksellä..?? Kysyjiä paljon, mykkiä monta, ohareita suurin osa, onnistuneita kauppoja/hakuja muutama, viestittelyä PALJON!!! joidenkin kanssa päiväkausia, kun eivät saa vastattua viesteihin kuin 1-2 vuorokauden päästä...
Miksi muuten oharit tehneillä on aina niin paskoja tekosyitä? Jos joku peruu kaupat tai siirtää hakuaikaa ajoissa, hänellä on aina joku hyvä selitys. "Hei, en pääsekään tänään klo 14 kun jouduin keuhkokuumeen vuoksi sairaalaan. Passaako, että mieheni hakee tuotteen kun pääsee töistä, noin klo 17?". Oharit tehneellä syyt on aina tällaisia "En tullutkaan toissapäivänä hakemaan kun minulla jäi tänään sormet oven väliin". Tai kun joku sanoo lähtevänsä nyt klo 11.00 autolla marketin pihasta ja ajomatkaan menee 10 minuuttia, niin tekee oharit ja kysyy huomenna klo 16 "Oletko tänään kotona jos tulisin illalla hakemaan tuotteen?" ja kun kysyn, miksi teit eilen oharit, vastaus on "Sori" tai "En muistanut ilmoittaa etten pääsekään kun koiralle tuli tänään masutauti". No siinä eilisen aamupäivän ja tämän hetken välillä on niin monta tuntia, että hän olisi ehtinyt hakea tuotteen vaikka käsillään kävellen aika monta kertaa ennen koiralle iskenyttä masutautia.
En millään haluaisi heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin, mutta en jaksa jatkuvia ohareitakaan.
|