Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikki tutkinnot CV:hen?

Lähettäjä: bulbasaur 
Päivämäärä:   17.10.24 10:39:57

Kannattaako CV:ssä mainita kaikki suorittamansa tutkinnot, vaikka niillä ei olisi mitään tekemistä hakemansa työn kanssa?

Itselläni siis kolme tutkintoa, jotka ovat tyyliin: sähkö- ja automaatioinsinööri, sähköasentajan ammattitutkinto, eläintenhoitajan ammattitutkinto.
Niin kannattako tuota kolmatta "turhaa" tutkintoa laittaa näkyviin ollenkaan?

Re: Kaikki tutkinnot CV:hen?

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   17.10.24 10:46:45

Duunin kannalta olennaiset minä laittaisin näkyviin. Hakemuksessa saattaisin mainita aiemmat tutkinnot ja uranvaihdon.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   17.10.24 10:50:57

No itse laittaisin. Onhan siellä eläintenhoitajan ammattitutkinnossa kuitenkin ajettu traktorilla ja muilla koneilla, metsän hoitoa jne. Pelkän eläinten hoitamisen lisäksi joten en minä nyt näe sitä koulutusta minään huonona asiana.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.24 10:53:36

Jos ensimmäinen tutkinto on tehty 30v sitten, niin ei sitä tarvitse laittaa. Jos olet tehnyt kaikki tutkinnot melko hiljattain, niin silloin kannattaa laittaa kaikki, ettei tule niitä kammottavia aukkoja ceeveehen.

Jos haet paikkaa mihin olet ylikoulutettu, niin ei kannata mainita mitään (koulutus työkokemus), mikä paljastaa asian.

Lähettäjä: Donde 
Päivämäärä:   17.10.24 10:56:19

Miksi aukot cvssä on niin kamalan huono juttu?

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   17.10.24 10:57:24

Donde: Selittämättömät on.

Päivämäärä:   17.10.24 10:58:36

Kellään kunniallisella työntekijällä ei ole aukkoja CV:ssä. Sehän tarkoittaa, että olet ollut työttömänä tai sairaana tai tehnyt jotain muuta työntekijäksi kelpaamatonta elämälläsi.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   17.10.24 10:59:21

Itse en laita. Cvn otsikko on relevantti koulutus. Sama työkokemuksen kanssa
Joskus oli ihan vain mainintana "myös kokin ja tarjoilijan koulutukset"

Hakuportaaliin laitan sitten kaikki jos näin pyydetään.

Lähettäjä: bulbasaur 
Päivämäärä:   17.10.24 11:01:10

Kiitos kaikille jo vastanneille. Tuosta "turhasta" tutkinnosta on yli 20 vuotta aikaa, ja viimeiset n. 15 vuotta olen tehnyt sen alan töitä mistä nuo kaksi muuta tutkintoa ovat, ja pysyn alalla edelleen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.10.24 11:08:03

Riippuu millaiseen työhön on hakemassa ja myös vähän omasta iästä riippuen. Nuorena ekoja paikkoja hakiessa kannattaa laittaa kaikki ensiapukurssit ja hanttihommatkin niin näyttää työteliäältä, sitten taas kun aikuisena hakee vaikka esimieshommiin omalle alalle, laittaa vain merkitykselliset koulutukset ja kokemukset.

Tai sitten voi laittaa ensin tärkeät hommat ja sitten loppuun Muu koulutus ja kokemus.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.10.24 11:11:00

Ei turhia, vaikuttaa haahattelijalta. Vain oleelliset.

Päivämäärä:   17.10.24 11:59:33

Viimeisen 5v kokemus on tärkein. Jos CVssä on tilaa voi tuon eläintenhoitajan mainita viimeisenä yhdellä lauseella: koulu, tutkinto, vuodet.

Tuskin sillä on suurta merkitystä paitsi jos haastattelija on eläin ihminen niin saattaa nähdä sen positiivisena asiana - minulle on käynyt näin yhdessä haastattelussa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.10.24 14:51:04

Itse aina ihmetellyt tuota "aukot cv:ssä" hokemaa, kun eihän sinne muutenkaan laiteta kaikkea 18 ikävuodesta alkaen. Toivottavasti pikkuhiljaa aukkopelosta päästään yli ja ymmärretään, että cv on koottu kyseistä työtehtävää silmällä pitäen.

Ja itsellä adhd, joka näkyy myös tutkintojen ja työpaikkojen määrässä. Jätän epäoleelliset mainitsematta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.