Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele liikuntaharrastusta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.10.24 10:21:56

Tarvitsisin uutta tekemistä. Haaveena olisi jokin liikunnallinen harrastus ihan nollasta aloittaen, mutta en tiedä minkä lajin alkeiskurssia etsisin. Mitä suosittelet?

- toiveena uuden oppiminen, eli jonkinlaista etenemistä
- ei väliä, onko yksilö- vai joukkuelaji (kilpailu ei kuitenkaan ole tavoitteena), kunhan toiminta tapahtuu ryhmässä ohjaajan johdolla
- ennemmin jotain tekniikkaa/ketteryyttä/tms. kuin aerobista liikuntaa, koska joka tapauksessa lenkkeilen/hiihdän paljon
- liikkujana normaalipainoinen, terve, stressaantunut ja kankea keski-ikäinen toimistotyöläinen
- kehon muokkaus, kiinteytyminen tms. ei sellaisenaan kuulu kiinnostuksen kohteisiin ollenkaan

Jooga? Ryhmäliikunnat kuntosalilla? Jotain ihan muuta? Tuttuja lajeja ennestään ovat ratsastus ja jalkapallo. Kiitos paljon jo etukäteen vinkeistä :)

Re: Suosittele liikuntaharrastusta

Lähettäjä: Noora 
Päivämäärä:   17.10.24 10:23:40

Riippuu ihan siitä, mistä tykkäät!
Tanssillisiakin tunteja löytyy paljon.

Lähettäjä: Ira 
Päivämäärä:   17.10.24 10:24:49

Jooga!Sitähän on monen tyyppistä niin etit otelles sopivan ja vielä hyvän joogaopen

Lähettäjä: Yoi 
Päivämäärä:   17.10.24 10:28:26

Koripallo?

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   17.10.24 10:29:39

Joku kamppailulaji? Pilates?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.10.24 10:30:01

Mä en kestä joogaihjaajien intonaatiota mut kansalaisopiston zumbakurssi oli kiva! Loppukaudesta liikkeet sujui ja tasoa pystyi itse säätelemään fiiliksen mukaan. Toki ei sovi itsensä vakavasti ottaville vaan pitänee uskaltautua heittäytyä mukaan!

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   17.10.24 10:31:43

Suosittelen balettia. Vaativa laji jonka tekniikan opetteluun jää koukkuun. Kankeus ei haittaa. Ihmiset liioittelevat notkeuden tärkeyttä harrastelijalle ja kankeus paranee.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   17.10.24 10:31:49

Salitreeni osaavan PT:n johdolla, jos kukkaro kestää. Tietysti niitä treenejä voi ja pitää tehdä ihan itsenäisestikin, mutta PT voi auttaa silloin tällöin. Progressio on selkeää kun voima ja lihasmassa kasvavat, ja todennäköisesti saat kankeuteenkin apua etenkin jos otat kehonhuollon mukaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.24 10:35:44

Crossfit

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.10.24 10:43:23

Tankotanssi. Toki on liikkeitä, jotka vaatii liikkuvuutta, mutta jokainenhan harrastaa omalla tasollaan. Itsekin olen melko kankea.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.10.24 10:43:42

Pilates?

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   17.10.24 12:04:23

Joku kamppailulaji mitä lähiseudultasi vain löytyy. Täyttää kaikki kriteerit ja niissä on usein aikuisten alkeiskursseja. Itse olen paria harrastanut.

Lähettäjä: Pierre U Lemoix 
Päivämäärä:   17.10.24 12:07:14

Golf tietenkin. Sopii kaikille lapsista vanhuksiin ja imaisee pauloihinsa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.10.24 12:29:32

Minäkin suosittelen kamppailulajia. Monipuolista treeniä: kehonhallintaa, tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta, nopeutta. Edistymistä voi seurata konkreettisesti vöiden avulla, ja niissä on myös motivoiva tavoite, vaikkei kilpailu kiinnosta. Minun lajissani taekwondossa on useita osa-alueita (esim. ottelu, liikesarjat, itsepuolustus), joista voi keskittyä eniten omalta tuntuvaan. Kaikki kamppailulajien porukat mihin olen törmännyt ovat tosi mukavia ja uudet harrastajat saadaan tuntemaan itsensä tervetulleeksi.

Olen aloittanut aikuisena myös taitoluistelun. Sitäkin voin suositella. Liikuntana ei ihan niin monipuolista (jalkapainotteista, vaikka toki kehittää tasapainoa ja kehonhallintaa paljon!). Ihmisestä riippuen voi tuntua aluksi tosi vaikealta, eli vaatii sinnikkyyttä. Mukavaa porukkaa senkin lajin parissa!

Päivämäärä:   17.10.24 12:31:05

Sulkapallo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.10.24 12:34:34

Crossfit toisen kerran.

Lähettäjä: vuh 
Päivämäärä:   17.10.24 12:47:58

aikuisten yleisurheilukoulu

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   17.10.24 13:21:02

Mä kokeilin pilatesstudiolla sellaista kuin Barre, eli pilatesta ja balettia yhdessä ja vitsit se oli hauskaa ja teki todella hyvää tällaiselle hieman ylipainoiselle, keski-ikäiselle ja kankealle toimistorotalle. Käy ainakin kokeilemassa.

Toinen mistä olen nyt innostunut, on padel vaikka sen suosio alkaa hiipua mutta ainakin Helsingissä on vielä paljon padelhalleja. Meillä on työpaikan vakiovuoro ja porukka, superhauskaa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   17.10.24 13:39:46

Ilmajooga. Liinan kanssa voi opetella vaikka mitä ja pääsee yllättäviin asentoihin.

Voi valita rauhallisempaa tai rankempaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.10.24 14:27:47

Kamppailulajeja minäkin suosittelen. Yleensä porukat juurikin tosi mukavia mitä kokenut itse. Sitten se minkä huomion olen tehnyt niin vähän riippuu myös lajista kenen kanssa haluaa treenata; krav magassa paljon poliiseja, vapaaottelussa elämämkoululaisia ja kun fu-lajit vetävät vähän nörtimpää porukkaa. Ainakin täällä päin :D.

Päivämäärä:   17.10.24 14:29:12

Ja itseasiassa crossfitista sekä tankotanssista myös useamman vuoden kokemus, kävisin edelleen jos olisi aikaa. Niin ja kun aloittaa uuden lajin niin kannattaa ainakin puoli vuotta käydä ennenkuin tekee päätöksiä suuntaan tai toiseen.

Päivämäärä:   17.10.24 14:38:06

Miekkailu. Kamppailulaji ilman öyhötysmentliteettia ja porukkaa, jota kiehtoo väkivalta. Klassinen ja hienostunut urheilulaji, joka täyttää kaikki kriteerisi. Suosittelen lämpimästi!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.10.24 15:03:41

Seinäkiipeilyä ehdottaisin.

Lähettäjä: Eino 
Päivämäärä:   17.10.24 16:25:58

Kokeilisin erilaisia ryhmäliikunnan muotoja.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   17.10.24 16:31:22

Laitepilates!

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   17.10.24 16:41:09

Jos pallopelit yhtään innostaa, niin ehdottaisin tennistä! Ei yhtä aikaavievää kun golf, mutta haastetta ja opittavaa riittää. Vaatii kovaa keskittymistä, eli ei voi samalla ajatella työjuttuja. Itse olen ihan hurahtanut!

Lähettäjä: Pöllä 
Päivämäärä:   17.10.24 16:43:26

Paritanssi joko kaikki haltuun ottaen tai keskittyen esim. Lattareihin, swingtansseihin tms.

Päivämäärä:   17.10.24 18:56:34

Tankotanssi? Sitten jo haluaa kehittyä nopeampaa niin voi hankkia tangon kotiinkin. Minua kiinnostaisi, on ilmeisesti raskasta, todella kehittävää ja kehitys myös näkyy !

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   17.10.24 19:22:50

No ratsastus tietenkin.
Ihmettelen, ettei hevosfoorumilla tätä ehdotettu.

Päivämäärä:   17.10.24 19:49:52

Jaa: miksi ehdottaa kun aloittaja maininnut jo aloitusviestissä että siitä on kokemusta.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   17.10.24 20:09:03

Monet pallolajit. Salibandy, lentopallo (kesällä rantalentis), käsipallo jne

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   17.10.24 20:12:09

Painonnosto. Erittäin hyvä tasapainoa ja liikkuvuutta kehittävä laji. Enemmän tekniikka kuin voimalaji.

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   17.10.24 20:17:40

Itämainen tanssi, erityisesti istumatyötä tekevälle huippulaji! Lajia harrastaa nykyään kaiken ikäiset.

Lähettäjä: La 
Päivämäärä:   17.10.24 20:30:30

Crossfit!

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   17.10.24 20:37:08

Sulkapallolle täältä toinen ääni! Liikettä, kankeuden taklaamista, räjähtävyyttä, tekniikkaa.plus tosi hauskaa!

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   18.10.24 10:40:40

(Täti)baletti sopii tohon kuin nenä päähän

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.