Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko teillä meni raskautua?

Lähettäjä: Haluaisin äidiksi 
Päivämäärä:   17.10.24 06:29:23

Ollaan miehen kanssa aina haluttu lapsia ja vuosi sitten elämä alkoi olla sillä mallilla, että lapsi saa tulla. Minulla oli ollut hormoonikierrukka kahdeksan vuotta ja sitä ennen 6kk minipillerikokeilu. Kierukan poiston jälkeen menkat alkoivat heti täsmällisenä.

Nyt tosiaan vuosi yritetty eikä ota tarttuakseen. Kauanko teillä meni raskautua ja koska kannattaa hakeutua tai edes pääsee tutkimuksiin?

Olemme 28-vuotiaita.

Re: Kauanko teillä meni raskautua?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.10.24 06:38:47

Tutkimuksiin olisin sinuna hakeutunut puoli vuotta sitten. Myös mies pitää tutkia.

Meillä tärpännyt ekasta kierrosta molemmat lapset. Kyllä vuoden sisään pitäisi jo olla raskaana jos vaan seksiä on ovulaation aikaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.24 06:59:30

14 kuukautta. Käytiin lapsettomuuslääkärillä ja sain tarpeeksi vahvoja foolihappoja. Niiden aloituksen jälkeen tärppäsi. Oli myös tarkoitus mennä lapsettomuustutkimuksiin, mutta kuukautta ennen niitä tärppäsi. Ovulaatioita tikutin viimeiset 8 kuukautta.

Suosittelen siis tutkimuksiin hakeutumista. Julkiselle puolelle voi olla vuoden jonot, jos vaan lompakko kestää niin yksityiselle suoraan.

Lähettäjä: 31 
Päivämäärä:   17.10.24 07:09:51

N. 8kk. Foolihappo ja kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkityskohdalleen auttoi.

Päivämäärä:   17.10.24 07:42:10

Noin 9 kk, olin silloin alle 24 v., toista lasta yritettiin aktiivisesti noin puoli vuotta ennen kuin tärppäsi. Toisen ja kolmannen lapsen välissä emme edes käyttäneet ehkäisyä, ja ikäeroksi edelliseen tuli silti kaksi vuotta. Neljäs sai alkunsa noin 7-8 kk yrittämisen jälkeen ja viides oli ehkäisyn pettämisestä johtuva bonusyllätys.

Lähettäjä: Eke 
Päivämäärä:   17.10.24 07:47:36

Hyvinkin voi vuosi mennä ennenkuin kierto on normaali ja edes valmis raskauteen.

Päivämäärä:   17.10.24 07:48:32

Meillä ehkä vuosi mutta ekasta kun söin kilpparilääkkeeni niin taisi tärpätä. Meillä tosin vaikutti sekin että imetin 9 kuukautta tuosta vuodesta ja tosiaan en syönyt lääkkeitäni. Ikääkin on 43 vuotta ja löytyy myös endometrioosi. Kaiken huipuksi asutaan miehen kanssa 300km päässä toisistaan ja monessa kierrossa on seksiä harrastettu vaan kerran eikä sitäkään ihan optimi päivänä.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   17.10.24 07:50:53

Pari kk meni, olin silloin 36 v.

Päivämäärä:   17.10.24 08:03:09

Meillä raskauduin kahdesta ekasta kierrosta, kolmannen kanssa kolmannesta. Mutta kolmannen kanssa kahteen ekaan kiertoon osui pitkä norovirus, oltiin miehen kanssa kaksi viikkoa yhteensä vatsatausissa. Ensin minä, sitten mies. Ja toisessa kuukaudessa meillä oli muutto ja asunnon pintaremontti. Eli kahden ekan kuukauden aikana ei montaa kertaa keretty peuhaamaan.

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   17.10.24 08:29:13

Olen jokaisella kolmella kerralla raskautunut toisesta kierrosta, iässä 27-37 vuotta. Olen pahoillani teidän puolesta jotka joudutte kuukausi toisensa jälkeen pettymään, on varmasti raskasta :(

Lähettäjä: Nuorena tärppää 
Päivämäärä:   17.10.24 08:34:59

Ei paljon mitään. Muutama kuukausi mutta olinkin 23v
Myöhemmin tuli vaikeudet ja kolmanteen tarvittiin hormonihoitoa

Päivämäärä:   17.10.24 08:36:40

Ei onnistunut ollenkaan pitkistä hoidoista huolimatta. Aloittaessa olin 24 v ja mies 27. Mitään ns vikaa tai selitystä ei löytynyt.

Päivämäärä:   17.10.24 08:39:27

Kerta kun hyvä asento, että spermat syvälle ja orgasmi lähellä itselläkin

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   17.10.24 08:44:30

2,5 vuotta hoitojen kautta. Vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa viimeistään hakeutua tutkimuksiin, voi olla jotain helposti hoidettavaa ja selitettävää tai sitten vaikeampaa vikaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   17.10.24 08:45:01

Ennen esikoista käytössä oli hormonikierukka. Se otettiin pois lokakuussa ja helmikuussa plussasin. Olisko ollut sitten kolmas kierto kun tärppäs. Olin 34.

Ennen toista lasta käytettiin kondomia ja se jätettiin pois muistaakseni joskus alkuvuodesta, en muista tarkalleen. Välttelin kuitenkin ovispäiviä, kun haaveilin kesävauvasta. Loppukevät oli tosi stressaavaa aikaa sekä töissä että parisuhteessa ja toukokuussa harrastettiin seksiä kerran. Niin vaan kesäkuun alussa plussasin. Olin 37, melkein 38.

Muistaakseni ohje on, että jos vuodessa ei tule yhtään plussaa, edes keskenmenoon johtanutta, on hyvä hakeutua tutkimuksiin. Niissäkin nimittäin kestää ja on jonoja.

Päivämäärä:   17.10.24 08:52:12

Auttaako jos mies pitkään laukeamatta ennen yhdyntää, että tulee paljon?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   17.10.24 08:55:34

Neljännestä kierrosta tärppäsi. Tätä edelsi reilu 10v e-pillereiden käyttöä.

Olin 29 ja mies 40.

Olisin varmaan puolenvuoden yrittämisen jälkeen itse jo hankkiutunut tutkimuksiin.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   17.10.24 08:59:50

Ilman yritystä kolmas tai neljäs kierto hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen, kierto oli siinä ihan sekaisin, niin ihan tarkkaan vaikea sanoa, mutta reilu 3kk meni. Toinen tuli heti, kun asiasta puhuttiin. Ikää oli 34v ja 37v.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   17.10.24 09:02:57

Meillä meni pari vuotta. Ihan rauhassa, ei kannata hätääntyä vielä. Vaikeaa se kyllä on, kun pettymys tulee joka kuukausi.

Hakeuduin reilun vuoden yrittämisen jälkeen lapsettomuuspolille. Miehellä kaikki ok. Mä en saanut ikinä tikuttamalla ovista löydettyä. Mulla oli kaikki sinällään ok, mutta verikokeita löytyi matala hedelmällisyysarvo. Lääkäri suositteli jo alkuun syvään päähän menemistä, eli koeputkihedelmöitystä.

Tulin luonnollisesti raskaaksi ennen kuin hoitoja aloitettiin. Olen 36 vuotta ja aiemmin ollut ehkäisynä kondomi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.10.24 09:07:10

2 kk

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   17.10.24 09:08:04

Pillereiden lopetuksen jälkeen tokasta kierrosta, seuraava ekasta kierrosta, ei ollut hormonaalista ehkäisyä välissä.
Ikää oli 34 ja 36

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   17.10.24 09:12:52

Missä asennossa varminta?

Päivämäärä:   17.10.24 09:19:55

Ei ole olemassa mitään tiettyjä asentoja, jotka olisi parempia kuin toiset. Kunhan siittiöt pääsevät riittävän syvälle.

Myös säännölliset siemensyöksy ovat tärkeitä. Niiden pidätteleminen huonontaa laatua. Meille sanottiin lapsettomuuspolilla, että joka toinen päivä siemensyöksy tuottaa laadukkaimmat siittiöt.

Uskomuksia näihin liittyy paljon, mutta mieluiten uskon tutkittuun tietoon.

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   17.10.24 09:23:12

Auttaako jo nainen saa orgasmin samaan aikaan kun mies laukeaa?

Päivämäärä:   17.10.24 09:30:29

Molemmat taisi tärpätä kolmannesta kierrosta

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   17.10.24 09:33:30

Olin 25-vuotias, kun alettiin yrittää ja olisiko 6 kk mennyt.

Hakeutuisin sinuna tutkimuksiin, vaikka vuosi on vielä aika tavallinen aika eikä välttämättä tarkoita minkään suuren ongelman olemassaoloa.

Päivämäärä:   17.10.24 09:33:35

c: naisen orgasmilla ei ole tässä asiassa mitään merkitystä. Ainut joka ratkaisee on, että laadukkaat siittiöt ovat ovulaation aikaan valmiina odottamassa munasolun irtoamista tai munasolun irtoamisen aikaan (1-2 päivää) saavuttavat valmiin munasolun.

Helpoiten tämä tapahtuu kun ennen ja jälkeen ovulaation harrastaa seksiä joka toinen päivä. Tarkkaa hedelmöittynisajankohtaa ei voi määritellä.

Päivämäärä:   17.10.24 09:34:56

Oletko c joku joutava pervo vai miksi kyselet tyhmiä?

Päivämäärä:   17.10.24 09:35:49

Ekasta kierrosta neljä kertaa. Ikä tuolloin 25-30.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   17.10.24 10:22:52

Heti e-pillerin lopettamisen jälkeen ekasta kierrosta, ikää 31v

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   17.10.24 10:23:16

Neljä vuotta, oltiin raskautuessa 35v eli 31-vuotiaina aloitettiin "tulee jos on tullakseen" -mentaliteetilla.

Lähettäjä: Haluaisin äidiksi 
Päivämäärä:   17.10.24 10:27:22

Kiitos kaikille vastauksista. Parhaillani odottelen takaisin soittoa terveyskeskuksesta.

Meillä on foolihappo ja d-vitamiini käytössä. Olen myös tikuttanut ovulaatiota ja aika hyvällä prosentilla osuttu. Kerran on varmuudella jäänyt väliin miehen reissutyön takia, mutta säännöllisen kierron ansiosta on yleensä pystynyt onneksi suunnittelemaan reissut niin, että on ovulaatioviikolla kotona.

Onhan tämä henkisesti raskasta kun lapsi on hartaasti toivottu. Toivottavasti vielä jossain kohtaa tärppää.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   17.10.24 10:57:15

Aina heti ekasta kierrosta, olen ollut viisi kertaa raskaana. Kolme mennyt kesken. Helppo raskautuminen ei siis ainakaan minun tilanteessani ole tarkoittanut, että jatko olisi helppoa.

Päivämäärä:   17.10.24 11:55:37

Ehkäisykapselit poistettiin maanantaina ja saman viikon perjantaista alkoi laskettu aika. Ikää oli tuolloin 26.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   17.10.24 11:59:56

Mitkä on vahvoja foolihappoja? Millaisella annostuksella? Perusvitamiineissahan sitä myös on mutta onko riittävästi?

Lähettäjä: Tuuli 
Päivämäärä:   17.10.24 12:05:49

Ekalla kierrolla jokainen. 5 raskautta, ei yhtään keskenmenoa, ikää 18-30.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.10.24 12:09:14

Esikoinen toisesta yrityskierrosta (ikä 30), nyt menossa neljäs kierros (ikä 32) ja toivottavasti tärpännyt.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   17.10.24 12:50:08

Toisesta kierrosta, ikää tuolloin 27v.

Lähettäjä: ,.,. 
Päivämäärä:   18.10.24 17:56:49

Eka kesti 4v
Toka 2v
Kolmas 1v
Ja neljäs reilu 2v
Meni meillä raskautua.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   18.10.24 18:14:17

Ekasta puolivuotta, toisesta joku 9-10kk mutta se olikin sellaista on off yrittämistä että ei ihme että meni kauemmin

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   18.10.24 18:21:03

Ehkäisystä huolimatta, ikää 18.

Lähettäjä: Justiinsa 
Päivämäärä:   18.10.24 19:08:42

Hoikkana ensimmäiset 40vuotta. Sitten lähti lapasesta ja nykyään mallia hyökkäysvaunu.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   18.10.24 19:39:11

Kaksi vuotta yritystä takana nyt. Parhaillaan menossa ensimmäinen IVF-hoito.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.10.24 20:32:16

Ensimmäinen ja toinen tärppäsi toisesta kierrosta, kolmas ensimmäisestä. Olin 27, 28 ja 30v, mies 4 vuotta vanhempi.
Aiemmin olin syönyt e-pillereitä, joiden lopetuksesta kuukautta myöhemmin yritettiin.

Päivämäärä:   18.10.24 20:39:59

Olin syönyt e-pillereitä 15v. Raskauduin pillereiden lopetuksesta seuraavaan kiertoon. Olin 33 kun synnytin tyttäremme, mies vuotta vanhempi.
Vuosi on aika pitkä aika yrittää. Lähtisin selvittämään löytyykö syytä sille, ettet ole jo raskautunut.

Päivämäärä:   18.10.24 20:52:19

23v, meillä mennään ilman ehkäisyä "on tullakseen jos on tullakseen". Kohta vuosi menty näin. Ovulaation aikana useamman kerran seksiä harrastettu. Ei ole tärpännyt. Itse en jaksa stressata asiasta.

Kuulemma burana voi haitata paljonkin raskautumista. Ilmeisesti tollanen sivuvaikutus voi kestää aika kauankin jopa ens kiertoon.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   18.10.24 20:57:21

Ekalla kerralla 10kk kun olin 36v (täyttämässä pian 37v) ja tokalla 3kk kun olin 38 (pian 39v). Nää tuli ihan ns. ilman yritystä eli en tikuttanut ovulaatiota tai kohdennettu/ajoitettu mitään.

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   19.10.24 10:20:24

Ihanko oikeasti täällä jaetaan seksivinkkejä tahattomasta lapsettomuudesta kärsiville?! Melkein yhtä hyvä neuvo kuin tämä legendaarinen ”lakkaat vaan stressaamasta, niin kyllä se siitä tärppää”.

Lähettäjä: Asta 
Päivämäärä:   19.10.24 12:33:25

Olin 26v ja kesti 4 kk ennen kuin tärppäsi.

Päivämäärä:   19.10.24 13:31:17

Mun ei edes pitänyt tulla raskaaksi. Puuttuu toinen munanjohdin kokonaan ja toisen piti olla arpeutunut umpeen. 33v sitten yksi vahinko ja heti paksuksi….

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   19.10.24 13:33:57

Ekan kohdalla 25-vuotiaana ekasta kierrosta ja toista yritettiin 9 kk ennen tärppiä, olin 28.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.10.24 14:59:08

Kuulopuhetta -podcastissa hyvää tietoa aiheeseen liittyen jos myös kokonaisvaltainen hyvinvointi kiinnostaa :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.