Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuntematon huoritteli julkisella paikalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.10.24 17:25:28

En ymmärrä miksi, ei ole tuollaista tapahtunut noin yllättävässä tilanteessa aikaisemmin. :( Täysin tuntematon ihminen oli kyseessä, normaali ohikulkutilanne ja pukeutumisenikin on peittävää, joten en tiedä mikä ihme tuohon oikein "provosoi".

Onko sinua huoriteltu julkisella paikalla? Onko tämä monillekin ihan arkea?

Re: Tuntematon huoritteli julkisella paikalla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.10.24 17:28:39

Tuskin provosoit mitenkään, se ei liittynyt sinuun ollenkaan ja huorittelun kohteeksi olisi joutunut kuka tahansa muukin. Tosi kurjaa.

Lähettäjä: ..-.. 
Päivämäärä:   16.10.24 17:30:32

Joskus joku nisti on riehunut ja perään huudellut jotakin vastaavaa. Oletan itse että tuollaisia kommentteja tuntemattomalle laukova ei ihan täysillä käy joko aineiden vaikutuksesta tai jostakin pääkopan sisäisestä jutusta johtuen.

Toki on niitäkin kenellä vaan niin huono olo itsellä että pitää johonkin purkaa. Mutta ei tuollaisesta kannata sen kummemmin ottaa murhetta itselleen varsinkin kun tuntematon ja kerran juttu, toivottavasti ei tarvii sun jatkossa samaan henkilöön törmäillä!

Päivämäärä:   16.10.24 17:32:39

Varmaan joku nisti/mielenterveysongelmainen. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti eikä varsinkaan provosoitua.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.10.24 17:33:26

Kun aikanaan olin sairaalan ensiavussa töissä, niin sellaista työvuoroa ei 2000-luvulla ollut, ettei joku olisi huoritellut.
Vielä ysärillä huorittelu sairaaloissa oli hyvin harvinaista, kasarilla ei kukaan huoritellut ikinä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   16.10.24 17:51:52

Jospa oli salvännäkijä?

Lähettäjä: voikamala 
Päivämäärä:   16.10.24 17:56:28

Mitä sitten? Et ole käynyt baareissa ysärillä ja antanut kenellekään pakkeja? Oli joko ruma, h-ra tai ruma h-ra kun ei lähtenyt tanssimaan.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.10.24 18:00:42

No onhan se selvää että kyseessä mielenterveysongelmat, esim. psykoosissa oleva erota mikä on totta ja mikä ei ja voi vaikkapa kuvitella sut vaikka häntä vakoilevaksi agentiksi, tai nähdä tai kuulla sun vaikka sanovan tai ilmehtivän jotain mitä et oikeasti sano tai tee. Sille ei mahda mitään ja tuollaisten kanssa ei ikinä kannata jäädä vänkäämään ja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, aggressiivinen psykoottinen ihminen on arvaamaton.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   16.10.24 18:31:50

Tänään käveli työmaan ohi yksi rouva, joka huusi vuoronperään huoraa, Jeesusta ja Saatanaa.

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   16.10.24 18:43:56

Riku: meillä tallilla juoksenteli poika joka huusi "pissikakkapissikakkapissikakka" ja se jo nauratti, en varmaan olisi voinut kuunnella tuota rouvaparkaa vakavana.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.10.24 18:49:27

No itseä tuntematon mopopoika vastaantullessa näytti kunnolla keskaria. En tiedä miksi- luuli kai autoamme jonkun muun autoksi . En itse ajanut niin että tyypillä olisi ollut jotain syytä tehdä sitä tai että olisi muutenkaan ollut mopojen kanssa jotain vanhoja kaunoja. Joten kyllä näitä pönttöjä riittää.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   16.10.24 18:52:37

Kehtasinkin kerran parkkeerata vapaalle paikalle lähemmäs ovia. Kyseessä normaali parkkiruutu, ei invapaikka tai varattu kenellekään. Vanhempi rouva olisi halunnut tuolle paikalle mutta olin ehtinyt siihen n. minuuttia ennen kuin hän edes ajoi paikalle. Kun hän huomasi etten ollut siitä mihinkään menossa ajopelini kanssa, sain kuulla olevani varsinainen kuspää. Totesin rouvalle että kiitos samoin ja lähdin hoitamaan asioitani. Rouva-parka joutui jopa muutaman metrin kauemmas parkkeeraamaan. Voi voi.

Lähettäjä: Gerbera 
Päivämäärä:   16.10.24 18:54:16

Haha, saisi huoritella enemmänkin, vastaan aina että: ”Niin oonki, oikein luksuseskort ja sun rahat ei ikinä riitä mun palveluksiin, senkin köyhä paska.” Aivan jokainen huoraa huudellut on mennyt hiljaiseksi. Suosittelen, pidetää yhtä siskot.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   16.10.24 19:10:21

Gebera, tarvii kyllä seuraavalla kertaa testata :D

Mua on viimeksi huoritellut jotkut ala-asteikäiset kakarat. Käytöstavat opitaan kotoa, tai tässä tapauksessa ei ole opittu yhtään mitään.

Lähettäjä: wee 
Päivämäärä:   16.10.24 19:17:00

Jos tietty paikka aivoissa on sairauden, iskun päihteidenkäytön ym vuoksi vaurioitunut, saattaa "suodatin" kadota ja suusta pääsee mitä sattuu. Osalla 50v alkaen tulee muistisairauden ensivaiheet, jollain voi olla aivovamma, tourette tms. Erittäin todennäköisesti kyseessä oli "sairas" huutelija.

Äitini on aina välillä kutsunut minua huoraksi ja muutenkin käyttäytynyt oudosti niin kauan kuin muistan siis yli 40 vuotta jo. Siksi nämä erilaiset käytösoireet ovat minua aina kiinnostaneet ja niistä on tullut luettua. Äidilläni epäilen kaksisuuntaista psykoottisilla oireilla mutta totuuttahan ei koskaan tiedä kun hän on omasta mielestään viisain ja kaikinpuolin täydellinen olento :D

Päivämäärä:   16.10.24 19:22:33

Minun äitini nimitteli minua välillä tammaksi???

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   16.10.24 19:38:21

Tourette?

Lähettäjä: Ilse 
Päivämäärä:   16.10.24 19:44:40

Olen kertonut tämän ennekin, mutta eräällä plussapallolla oli tapana huomisella minua. Oli myös sairasta fyysistä väkivaltaa. Sitten kun mittani tuli täyteen ja se rupesi taas huorittelemaan, rupesin huutamaan varikolla "pillua halvalla! Äpäriä tilauksesta!" Voi miten sille tuli hätä, jos joku kuulee. Minä vaan sanoin että huora tässä huutelee, itsehän aina minua huoraksi kutsut! Ja sitten sille vielä tuli paha mielikin päälle kun hän itse oli äpärä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   16.10.24 19:45:54

Minä kuulin tänään töihin kävellessäni kysymyksen että olenko n**kerin n*ssija ku mulla on n**kerin n*ssijan hiukset, siis rastat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.10.24 19:46:19

Näitä on koko ajan enemmän, olisiko korona-aika räjäyttänyt tilanteen käsiin. Minulle alkoi kerran joku siististi pukeutunut rouva raivoamaan päin naamaa junassa.

Lähettäjä: Ping 
Päivämäärä:   16.10.24 20:05:30

Sekä netissä että oikeassa elämässä huomaa, miten moni kanssakulkija tarvitsisi enempi vähempi apua mielenterveytensä kanssa.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   16.10.24 20:50:29

Pk-seudun lähijunassa törmää kaikenlaisiin kulkijoihin. Kerran aineissa ollutta kaksi miestä alkoi haukkumaan mun ulkonäköä, koska en halunnut keskustella heidän kanssaan suomirockista, erityisesti manserockista. En jaksanut edes yrittää olla kohtelias, koska A) yritin keskittyä omiin asioihini, B) ei kiinnosta jutella narkkareiden kanssa, C) mua ei hittojakaan nakkaa suomirock ja D) erityisesti inhoan manserockia.

Kerran mulla oli taas kuulokkeet korvilla ja eräs vanhempi mies halusi keskustella mun kanssa. Eikö mua pelottanut pitää sähköistä laitetta päässä, lähellä aivoja ja pitkiäkin aikoja? Kohteliaasti vastasin ettei pelota. Jotenkin tämä keskustelu yhtäkkiä eskaloitui ja sainkin kuulla, miten kaikki suomalaisnaiset ryyppäävät ja pitävät alkoholia tärkeämpänä kuin lapsiaan, ja miten me ollaan ihan hulluja.
Tarkennuksena: minulla ei ole lapsia, olin päiväsaikaan menossa töihin, ja olin täysin selvinpäin (en käytä alkoa ollenkaan). Ja olin kohtelias, koska mies oli vanhempi kuin minä, ei kantaväestöä ja arvioni mukaan selvinpäin.

Kaukana on ne ajat, kun lähijunissa sai matkustaa rauhassa tai korkeintaan joku halusi keskustella matkalukemisistani, aina hyvässä hengessä. Nykyään lähijunissa on yötä päivää sellainen mekkala, ettei siellä voi lukea ollenkaan ja kohtaamiset kanssamatkustajien kanssa ovat negatiivisia tai erittäin negatiivisia kokemuksia.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.10.24 20:56:01

Gerberalla oli hyvä, mutta narkkien kanssa kannattaa olla varovainen. Varminta, ettei reagoi mitenkään.

Alkkikset ovat useimmiten hyvätahtoisia hönöjä, niitä en osaa pelätä.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   16.10.24 21:20:35

Karmeaa että jouduit kokemaan tuollaista! Ei todellakaan ole arkea. Tuollaisessa on vaikea päättää antaako olla, vai puuttuuko. Oliko lähellä muita ihmisiä? Jos poliisi on lähellä, soittaisin.

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009192249.html

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   16.10.24 21:26:18

Jos olisin ollut paikalla, olisin mieluusti puuttunut. Kiusaamiseen, nimittelyyn, huuteluun, rasismiin ja muuhun asiattomaan käytökseen puututaan ihan liian vähän. Muualle katsominen ei ole hyvä vaihtoehto. Minkäänlaiselle julkiselle vihapuheelle ei pidä antaa tilaa.

Mielestäni nämä ohjeet ovat hyvät kaikkiin vastaaviin tilanteisiin:

"Kerro tekijälle rauhallisesti, että hänen toimintansa ei ole hyväksyttävää. Pyydä tekijää lopettamaan. Yritä puhua rauhallisena. Älä provosoi häntä.

Jos et voi puuttua tilanteeseen itse, pyydä apua tai tukea muilta sivustakatsojilta.
Jos tilanne on uhkaava, soita 112. Jos tilanne ei vaadi poliisia, voit mahdollisuuksien mukaan ilmoittaa myös muulle turvallisuudesta vastaavalle taholle, kuten järjestyksenvalvojalle."

https://yhdenvertaisuus.fi/nain-puutut-rasismiin

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   16.10.24 21:28:05

"Mitä sitten?"

"Jospa oli salvännäkijä?"

Minkälainen ihminen kirjoittaa mitään tällaista..? Etkö oikeasti osaa tukea osoittaa? Miksi normaali käytös on näin vaikaa?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   16.10.24 22:42:54

-: Se taas ei kuulu kenellekään olenko vai enkö :’D

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   17.10.24 07:42:03

Ole onnellinen, että selvisit tilanteesta noin vähällä. Olisit aivan hyvin myös saattanut saada jonkun kimppuusi puukon kanssa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.10.24 09:56:43

Ei ole mutta älä vaivaa päätäsi sen enempää, tuo oli joku mt-tapaus, ei kukaan normaali noin käyttäydy.

Päivämäärä:   17.10.24 10:42:28

Naisviha on lisääntynyt varsinkin nuorissa miehissä, joten kyllä tuota varmasti tapahtuu useinkin. Tämä on pelottavaa, ei siitä ole pitkä matka siihen että käydään käsiksi.

Minua ei ole huoriteltu, mutta kylläkin muuten solvattu, myös seksuaalissävytteisesti, yleisellä paikalla aivan yllättäen, useampaankin kertaan. Jotkut näistä ovat olleet ilmiselvästi psyykkisesti sairaita kuten se itsekseenkin höpöttelevä nuori nainen joka alkoi junassa syytää päälleni seksuaalisia solvauksia ja vielä sylki perääni (kun käyttää joka päivä pääkaupunkiseudun julkista liikennettä, kohtaa kaikenlaista kulkijaa), mutta joidenkin kohdalla kyseessä on takuulla ollut yksinkertaisesti halu alistaa ja halventaa naisia haukkumalla vaikka jonkun tuntemattoman ohi kulkevan naisen ulkonäköä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.10.24 10:46:06

Huoraksi haukkuminen on kyllä ihmeellistä, kun alkaa miettimään. Onko tuo tosiaan pahin solvaus, mitä joku keksii? Eniten naurattaa, kun pakit saanut mies haukkuu huoraksi. Jos kyseessä on tosiaan huora, niin otapa hyvä mies sitten lompakko esiin ja huora saa päättää, oletko sopiva hänen asiakkaakseen.

Seksityöntekijätkin ovat ihmisiä ja heilläkin on nykyään ihmisoikeudet - eikä heitä olisi, jos miehet eivät heidän palveluksiaan ostaisi :D

Typerää, että huoraa käytetään synonyyminä ihmiselle, joka harrastaa paljon seksiä tai on jotenkin "helppo", vaikka seksistä tykkäämisellä ja huoraamisella ei ole mitään tekemistä keskenään eikä tuntematon pysty muutenkaan päättelemään kenenkään seksielämästä yhtään mitään.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   17.10.24 11:56:51

"Naisviha on lisääntynyt varsinkin nuorissa miehissä, joten kyllä tuota varmasti tapahtuu useinkin. Tämä on pelottavaa, ei siitä ole pitkä matka siihen että käydään käsiksi."

Näinhän se on. Kunpa saataisiin jollain keinolla muutettua sitä ajattelua, että miehen pitää olla kovanaama ja kontrolloida naista. Ajatusmaailma tuntuu menevän aina vain enemmän tähän suuntaan nuorilla miehillä.

Ap: inhottava tilanne! Valitettavasti tällainen vaikuttaa olevan aika yleistä, koska ihmisillä menee nykyään hirveän huonosti. Ei näihin uskalla oikein puuttuakaan kun pelottaa että saa puukosta.

Lähettäjä: Siikli 
Päivämäärä:   17.10.24 18:09:00

Yks vanha kuuskymppinen "työkaveri" haukkui ulkonäköäni.
On niin äkäinen ja puutteessa, että annetaan anteeks.
En olis sen housuissa mistään hinnasta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.