Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies syyttää asioista, joista ei ole puhuttu

Lähettäjä: saati sovittu? 
Päivämäärä:   16.10.24 16:54:47

Lienee eron paikka kun mies on alkanut kehittää riitoja asioista, joita en ole tehnyt vaikka ei ole edes ollut puhetta, että pitäisi tehdä. "Minusta tuntuu ettet luota minuun koska et ole tehnyt asiaa x", "minusta tuntuu että sinua ei kiinnosta meidän suhde koska et koskaan tee asiaa u", "miksi edes ollaan yhdessä kun ethän sinä ole koskaan asiaa h". Nämä voivat olla vaikka mitä ihan tavallisia asioita, mutta sinänsä järjettömiä (tyyliin tarjoa hänelle oman autoni avaimia - miksi kun molemmilla on omat autot enkä minäkään ole vailla hänen avaimiaan), joista ei ole koskaan ollut edes puhetta, mutta se etten ole tehnyt niin, on monen vuoden jälkeen ongelma.

Lienee sitä kuuluisaa tahallista riidan hakemista, jotta toinen ymmärtää eehdottaa eroa kun itse ei saa aikaiseksi?

Re: Mies syyttää asioista, joista ei ole puhuttu

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   16.10.24 16:59:18

Onko antaa muita esimerkkejä mitä nuo tilanteet on?

Ymmärrän kyllä miehen näkökulman, jos tilanne on vaikkapa se, että hänen autossaan on tankki varsin tyhjä ja pitäisi illalla käydä pikaseen kaupassa. Itse ainakin mielelläni antaisin oman autoni mieheni käyttöön ja vastaavasti voisin itse lainata mieheni autoa, ettei tarvitse illalla enää miettiä tankille lähtöä.
Tai jos vaikkapa minun autosta on kuulunut jotain omituista kolinaa, mutta en ole vielä ehtinyt sitä viemään huoltoon ja sitten pitäisi lähteä käymään jossain pidemmällä, saisin ilman muuta lainata miehen autoa, ettei tarvitse omaa kuluttaa/ jäädä tien päälle kaukana, jos siinä onkin isompaa vikaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.10.24 17:03:40

Juurikin sitä (riidan hakemista). Näin savustetaan työelämässäkin ulos.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.10.24 17:05:47

Hakee riitaa, jotta saa syyn eroon, josta voi syyttää aloittajaa kun on itse käynyt vieraissa ja käy edelleen.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   16.10.24 17:09:07

Ja jatkoa edelliseen viestiini. Tietämättä tarkemmin, mistä asioista on kyse, niin ainakin nuo "minusta tuntuu" -kommentit ei ole riidan haastamista. Siinähän mies nimenomaan kertoo miltä _hänestä tuntuu_. "Minusat tuntuu" ei ole sama kuin "Asia on näin", vaan se on vain tunne. Tunne voi tulla pienistäkin jutuista.

Silloin olisi hyvä keskustella, miksi miehestä tuntuu siltä. Onko asia oikeasti niin, vai onko tunne tullut esim. väärin käsityksestä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.10.24 17:13:19

Mies sanoittaa tunteitaan, ja aloittajan mielestä se on riidan haastamista.
Mies on alkanut miettiä, miksi olette suhteessa, koska et näytä hänelle tunteitasi.
Komppaan xx:ää.

Päivämäärä:   16.10.24 17:15:34

Siis hänellä pitäisi olla se avain aina, ei ole kyse mistään lainaamisesta tarvittaessa vaan se, että hänellä pitäisi olla avain, kuulemma tarkoittaa luottamusta. Tottakai tarvittaessa on lainattu toisen autoa, mutta ei avaimet toisen taskussa 24/7 niin sanotusti.

Tai yhteiset rahat, josta olen jo suhteen alussa sanonut, että minun parisuhteessani ei ole mitään yhteisiä tilejä ja rahoja vaan molemmilla omat. Yhteiset kulut tietenkin maksetaan kumpikin, mutta ei siihen mitään yhtä yhteistä tiliä tarvita, ei ole tarvittu aikaisemmassakaan suhteessa.

Tai että en koskaan halua spontaanisti viikonloppulomalle. Olen senkin sanonut jo ajat sitten, että minulla on ja tulee olemaan muutakin tekemistä, harrastusta ja ystäviä kuin vain puoliso. Parisuhdekumppani ei ole minulle maailman keskipiste, jonka vuoksi ei enää harrasteta, ei tavata ystäviä tai tehdä muutakaan kuin ollaan mememe ja kaikki vain ja ainoastaan yhdessä, joten asiat pitää sopia etukäteen, jotta kyseinen vkl on vapaa enkä ole menossa esim. raveihin kaveria jelppimään.

Tämäntyylisiä.

Päivämäärä:   16.10.24 17:22:10

Ja tosiaan sitten on paljon asioita, joista ei ole ollut edes puhetta. Kuten että miksi en osallistu hänen harrastukseensa. Aikanaan hän on itse määritellyt, että jokainen tarvitsee myös omaa aikaa (sama kuin minun tekemiseni ovat minulle), joten olen luullut että nämä omat menot on iha ok, mutta nyt minun olisikin pitänyt haluta rampata hänen harrastuksensa tapahtumissa. Siis niissä, joiden piti olla omaa aikaa, mutta kun toimin niin, se tarkoittaakin ettei minua kiinnosta suhde, mies ja mikään muukaan.

Perinnejalkine alkaa tässä kyllä kiinnostella vähitellen :D

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   16.10.24 17:33:10

Aloittajahan on perinteisesti aina väärässä, mutta tahallista riidanhaastamista tuo on jos kehittelee asioita joissa on toinen tehnyt "väärin" kun ei ole aiheesta edes puhuttu tai alkaa riidellä sellaisista asioista, jotka on jo sovittu olevan niin kuin ovat.

Onko mies muutenkin vässykkä? Kuulostaa vähän siltä, että se ei halua itse olla eroava osapuoli vaan haluaa aloittaja eroavan, jotta saa ruikuttaa kuinka muija jätti ja kuinka itsessä ei ollut mitään vikaa byää, ei kunnon miehet kelpaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.10.24 17:42:39

Ei mies ole vässykkä, eikä haasta riitaa. Hän on vain huomannut, että teidän parisuhde ei toimi.
Elättejä molemmat omia elämiänne. Mies on ehkä huomannut, että hänen kaveriensa puolisot osallistuvat välillä miesten harrastuksiin, ja kaverit tekevät välillä puolisoidensa kanssa extempore viikonloppureissuja.
Mies on nyt siinä vaiheessa elämäänsä, että haluaa syvemmän parisuhteen, ja ehkä perheenkin, sen pelkän seksin, kotitöiden, kämppäkaverin sijaan.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   16.10.24 17:54:56

Siis toisin sanoen mies on ollut koko ajan epärehellinen ja sen lisäksi itsekäs. Puhuessaan itse omasta ajasta ja sen tärkeydestä, mutta se onkin tarkoittanut vain hänen omaa aikaansa, johon aloittajan pitäisi kuitenkin osallistua. Ja myöntyessään asioihin, jotka eivät olekaan hänelle ok kuten erilliset rahat ja että aloittajalla on muutakin elämää kuin pyöriä miehen ympärillä. Kuulostaa joltakin manipuloinnilta, esitetty suhteen alussa muuta kuin mitä ollaan ja syytetään siitä puolisoa. Narsissilta haiskahtaa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.10.24 17:55:09

"Tai että en koskaan halua spontaanisti viikonloppulomalle. Olen senkin sanonut jo ajat sitten, että minulla on ja tulee olemaan muutakin tekemistä, harrastusta ja ystäviä kuin vain puoliso. Parisuhdekumppani ei ole minulle maailman keskipiste, jonka vuoksi ei enää harrasteta, ei tavata ystäviä tai tehdä muutakaan kuin ollaan mememe ja kaikki vain ja ainoastaan yhdessä, joten asiat pitää sopia etukäteen, jotta kyseinen vkl on vapaa enkä ole menossa esim. raveihin kaveria jelppimään."

Minäkään en ole hirveän spontaani ihminen, mutta mun mielestä olisi aika surullista jos ei koskaan voisi lähteä vaikka spontaanisti viikonloppulomalle, ja laittaa edes joskus oma puoliso harrastusten ja kavereiden edelle. Miksi edes olet tuon miehen kanssa kun et vaikuta häntä rakastavan? Tekstisi kuulostaa siltä että olet ärtynyt mieheen ja pidät parisuhdetta pelkkänä riippakivenä, mistä ehkä käytännön hyötyjä mutta entäs se tärkein eli tunnepuoli?

Päivämäärä:   16.10.24 18:02:45

"mun mielestä olisi aika surullista jos ei koskaan voisi lähteä vaikka spontaanisti viikonloppulomalle"

Spontaanisti hankit sitten hevosille ja muille elikoille hoitajan ja mahdollisille lapsille? Vai ajattelitko että kyllä ne viikonlopun tulee toimeen keskenään?

"laittaa edes joskus oma puoliso harrastusten ja kavereiden edelle"

Tuo mieshän oli itse aikanaan jankannut oman ajan tärkeydestä, mutta ilmeisesti mies on niitä henkilöitä, joilla on eri säännöt itselle ja muille - miehelle on tärkeää oma aika, mutta naisen oma aika on mieheltä pois kun se ei ole miehen ympärillä pyörimässä.

"ehkä käytännön hyötyjä"

Mieshän se haluaa hyötyä kun haluaa yhtäkkiä yhteisiä rahoja. Yhteisten rahojen perään on useimmiten ne, jotka siitä hyötyvät = vähävaraisempi osapuoli. Mitä paljon tienaava tekisi toisen roposilla, mutta toisinpäin tilanne onkin eri.

Narsissilta haiskahtaa edelleen tai ainakin kontrollointihaluiselta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.10.24 18:07:53

"Spontaanisti hankit sitten hevosille ja muille elikoille hoitajan ja mahdollisille lapsille? Vai ajattelitko että kyllä ne viikonlopun tulee toimeen keskenään?"

Et sä maininnut mitään lapsista, hevosista ja elikoista aloituksessa, ja olettaisin että miehesi ei ehdottaisi seuraavaksi viikonlopuksi reissua jos teillä on eläintarha hoidettavana mille ei helposti ole hoitoapua saatavilla. Ja monilla on mummola mihin voi lapset viedä ja lapset voi myös ottaa reissuun mukaan kun perhettä ollaan. Kirjoita tarkemmin äläkä äyski kun ei vastaukset miellytä.

Päivämäärä:   16.10.24 18:11:50

hmm, no aloittaja oli mainittu samassa viestissä syyt; eli luvattu jo toiselle jotain. Vai sustako on ok sopia vaikka auttaa kaveria muutossa, ja sitten laittakin paria päivää ennen viestiä että sorppa, lähenkin miehen kanssa lomalle?

Lähettäjä: ot 
Päivämäärä:   16.10.24 18:13:21

"Parisuhdekumppani ei ole minulle maailman keskipiste, jonka vuoksi ei enää harrasteta, ei tavata ystäviä tai tehdä muutakaan kuin ollaan mememe ja kaikki vain ja ainoastaan yhdessä"

Onko mies muutenkin lapsellinen ja teinivaiheeseen jumiutunut jos se jotakin tuollaista haluaa?

Muistan opiskeluaikana kun yksi kaveri alkoi tuollaiseksi, ei tullut koskaan mukaan mihinkään, ei käynyt kavereiden luona edes kahvilla kun se oli vaan miesmiesmies mies sitä mies tätä. No se mies (tietenkin) jätti tuollaisen läheisriippuvaisen takertujan ja kaveri ihmetteli kun kukaan ei enää vastaa sille tai pyydä mihinkään. Niinhän siinä käy, kun kavereita vieroksuu niin ei niitäkään enää kiinnosta. Kun miesmiesmies jätti niin siinä sitten oltiinkin kavereita vailla, niitä samoja jotka oli vähän aikaisemmin yhdentekeviä. Sitä saa jne.

Päivämäärä:   16.10.24 18:20:11

"Et sä maininnut mitään lapsista, hevosista ja elikoista aloituksessa"

En ole ap, mutta noin yleisesti mainitsin, että eivät kaikki ihmiset ole parikymppisiä, asu yksin kerrostalokopperossa ilman mitään velvoitteita ja voi sinkoilla minne tahansa kulloisenkin oman tai toisen oikun mukaan.

"monilla on mummola mihin voi lapset viedä"

Niin, mummoilla ja vaareillahan ei ole muuta tekemistä ja elämää kuin olla kotona, jotta heille vaan "voi viedä" spontaanisti lapsia hoitoon kun siltä tuntuu. Mummot ja vaarit on hyvin usein työelämässä olevia, harrastavia ja matkustelevia 6-kymppisiä, ei mitään keinutuolissa sukkaa kutovia tai piippua polttavia vanhuksia. Sitä vartenhan ne tietenkin on, että ne peruu kaikki menonsa ja on aina valmiina, kun aikuiselta mieheltä ei voi vaatia paria tuntia enempää suunnitelmallisuutta. Kuulostaa muute myös joltakin adhd-ukolta kun on tuollainen tuulellakäyvä.

Lähettäjä: ot 
Päivämäärä:   16.10.24 18:24:26

"sitten laittakin paria päivää ennen viestiä että sorppa, lähenkin miehen kanssa lomalle?"

Ilmeisesti. Koska se miesmiesmies ja suhde on maailmannapa. Juurikin tuo mainitsemani opiskelukaveri oli tuollainen, jolloin me muut, jotka myös seurusteltiin mutta meille miehen saaminen ei ollut mikään saavutus kuten ilmeisesti tuolle kaverille oli, tehtiin se ettei enää pyydetty sitä mihinkään. Koska joko se ei tullut tai lupasi, mutta sitten vähää ennen perui "kun arskan kanssa jtn".

Lähettäjä: Mummeli 
Päivämäärä:   16.10.24 18:40:11

Voi olla eron paikka. Tai vaihtoehtoisesti hetki syventää suhdetta, ellet halua jälkimmäistä, ero lienee hyvä vaihtoehto.

Minun elämässä oli lasten ollessa pieniä paljonkin sisältöä ja kiirettä. Lisäksi omia hevosia oli kolme ja töissä riitti tohinaa. Nyt myöhemmällä iällä terveys prakaa joten enää on yksi eläkeläishevonen ja lapset on muuttaneet pois. Nyt kun itsellä on enemmän aikaa niin kaipaisi uudelleen yhteyttä kumppaniin. Kaikkea sitä mihin ei välissä ole muutamaan kymmeneen vuoteen ollut aikaa. Yritän näitä tarpeitai tuoda usein esille juuri tällaisillä "minusta tuntuisi mukavalta aloittaa joku yhteinen harrastus" "minusta olisi hienoa lähteä parisuhde retriitti viikonlopulle"

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   16.10.24 18:44:29

Ihan aiheesta ärsyynnyit. Jos olet sanonut että haluat että molemmilla on omat rahat ja tilit niin kannattaa miettiä miksi mies haluaa ettet voi itsenäisesti päättää rahojesi käytöstä.

Tarkoittiko mies ettet saisi sopia vapaa-ajallesi menoja siltä varalta että hän haluaisi ehkä keksiä menoa lyhyellä varoitusajalla? Riittäisikö jos molemmat pitävät vaikka yhden viikonlopun kuukaudessa avoimena? Jos ei niin taas mietityttää onko kyseessä oikeasti yhteinen aika vai kontrollointiyritys.

Luottamuksen puutteella kiristäminen on ikävä kyllä aika klassinen tapa saada toinen tekemään valintoja joita ei haluaisi tehdä.
Osa ihmisistä kokee luottamuksen puutteena sen ettei toinen luovuta salasanojaan ja anna puhelintaan ja tietokonettaan tarkastettavaksi aina kun toinen määrää. Kieltäytyminen tulkitaan salailuksi ja luottamuksen puutteeksi. Hassua kyllä pyyätjä ei itse anna vastaavia asioita toisen käyttöön koska se on törkeä epäluottamuksen osoitus häntä kohtaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.10.24 18:45:19

Onko ukolla vaan pipo kireällä jostain ? Työasiat tai raha-asiat yms ja sitten purkaa toiseen.
Spontaanisti viikonloppulomalle ? No onneksi oma ukko ei edes yritä- harva nyt ihan spontaanisti pääsee. Jos ei ole talli kuten itsellä niin esim koiria ja kissoja ihmisillä jotka pitäisi saada hoitoon.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   16.10.24 18:53:20

Oikeasti täällä keksitään puolustuksia miehelle joka haluaa omaan taskuunsa naisen auton avaimet "luottamuksen osoituksena"? Antoiko omansa aloittajalle, miksi ei? Ja yhteiset rahat, no miksiköhän, siksi että hänellä olisi naisen rahoille parempaakin käyttöä. Joo, lapikasta.

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   16.10.24 19:50:13

Autojen avaimet ja vara-avaimet säilytetään meillä niin, että niihin pääsee kumpikin käsiksi. Ei tarvitse kysellä avaimien perään, senkun ottaa sen auton, minkä tarvitsee.

Oma aika on tärkeää, mutta niin on parisuhdeaikakin. Hevonen ja koira löytyy, mutta kyllä välillä voi olla viikonlopun poissa ja ihan vaikka päivän varoitusajalla. Jos joka viikonlopulle järkkää kaverin muuttoja ja raveja niin pistää kyllä miettimään miksi olla ylipäänsä parisuhteessa, jos kumppani on niin yhdentekevä?

Meillä on omat rahat ja lisäksi yhteinen tili, mistä maksetaan yhteisiä kuluja.

Harrastukset on kummallakin omat, mutta käydään silti välillä yhdessä tapahtumissa/kisoissa, pariskunta kun ollaan ja toisen elämä kiinnostaa.

Jos aloittajaa noin ärsyttää ja haluaa vaan olla minäminäminä eikä mememe, niin ehkä tosiaan kannattaa päästää mies etsimään onneaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.10.24 19:55:30

Miksi miehen auton tankki on tyhjä ja talvirenkaat vaihtamatta ja vakuutusmaksutkin ym hoitamatta. Mulla oli tankissa menovettä ja itse vaihdoin talvirenkaat ja lopuksi miehenkin autoon. Miksiköhän on ex..

Päivämäärä:   16.10.24 20:06:44

(Voi hyvänen aika näitä narsisti-huutelijoita... Ihminen voi olla mulkku ihan ilman persoonallisuushäiriötäkin.)

Jos kyseessä on pidempi suhde, voi hyvin olla, että miehen mielipide asioista on yksinkertaisesti muuttunut. Aiemmin omat tilit ja menot ovat tuntuneet hyvältä ajatukselta, mutta nyt haluaisikin enemmän yhteistä.
Oli miten oli, fiksumpaa olisi sanoa asiat suoraan. Kieltämättä vaikuttaa vähän siltä, että mies toivoo aloittajan tekevän sen eropäätöksen hänen puolestaan. Helpoimmalla pääsee, kun tekee juuri niin, eli ei muuta kuin kannat vastakkain ja eri suuntiin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.10.24 20:15:06

Tuollaisen kanssa on oltava ystävällisen napakka. Jos draamailee autonavaimista, muistuta, mistä vara-avain löytyy. Kuka pöljä edes kanniskelee avaimia turhaan taskussa.

Kalenteriin voi merkitä ne viikonloput, kun kummallakaan ei ole mitään erityistä, ja mahdollisille elikoille saadaan hoitaja. Sitten mies voi vapaasti päättää, viekö aloittajan Garda-järvelle vai Barcelonaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.10.24 20:48:53

Kehittää riitaa, haluaa erota mutta ei osaa tai kykene ja lykkää siitä vastuun aloittajalle. On niitä kivojakin miehiä.

Lähettäjä: No se 
Päivämäärä:   16.10.24 22:46:10

"Hassua kyllä pyyätjä ei itse anna vastaavia asioita toisen käyttöön koska se on törkeä epäluottamuksen osoitus häntä kohtaan."

Mun exä, keski-ikäinen mies, ilmoitti melko lailla alussa että hänen puhelintaan ei saa käyttää, lainata, katsoa siitä mitään ellei hän itse näytä, siihen ei saa edes koskea, ei sillä että siinä mitään salailtavaa olisi mutta oli kuulemma sellainen periaate ja yksityisyyteen oikeus jne. Vähän hämmästytti moinen paasaus, koska ei ole tapana kytätä toisten luureja, luvalla tai luvatta kun on omakin ja on itsestäänselvää, että toisten puhelimiin ei kajota omin luvin. En koskaan myöskään kysynyt, keneltä sai viestejä jos luurinsa piippasi jossakin pöydällä.

Kerran hänen luuri hidasteli kun oltiin katsomassa huonekaluliikkeen sivuja ja minun toimi ok niin tämä otti mun luurin mun kädestä että mä katon siitä kun se toimii. Otin luurini takaisin ja ilmoitin, että olet sanonut että sinun puhelimeesi ei saa edes koskea saati katsoa siitä mitään niin et sinäkään katso minun. Riitahan siitä tuli, koska mun puhelimessa oli kuulemma jotakin mitä hän ei saa nähdä ja kuului tulleen jotain viestejäkin että niiden takiako otin sen pois. Sanoin, että tässä tulikin kätevästi selville miksi sinä olet niin tarkka puhelimestasi; siellä on siis jotakin salailtavaa. Koska siitä toista syyttää millainen itse on.

Lähettäjä: ctrl 
Päivämäärä:   16.10.24 22:56:59

Siis mies haluaa aloittajan autonavaimet itselleen vaikka hänellä on omakin auto. Mies haluaa yhteiset rahat ja yhteisen tilin vaikka ap on ilmoittanut että ei käy. Mies haluaa aloittajan olevan hänen "käytettävissään" eikä sopimaan omia menoja jos mies vaikka haluaakin spontaanisti lähteä kylpylään viikonloppua viettämään lauantaiaamuna, tai jos ei halua ei aloittajakaan mene minnekään. Mies on ilmoittanut haluavansa omaa aikaa, mutta sama ei koske aloittajaa vaan aloittajan pitäisikin osallistua oman ajan sijaan miehen harrastuksiin.

Googlaa kontrollointi parisuhteessa, koska tuo on juuri sitä.

Lähettäjä: suks 
Päivämäärä:   17.10.24 02:01:05

Jotainhan ukko käärmeilee sun selän takana. Yleensä silloin käytös muuttuu tuollaiseksi. Ratsaa puhelin, katso selaushistoriat..

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.10.24 06:21:34

"Juurikin sitä (riidan hakemista). Näin savustetaan työelämässäkin ulos."

^
mulle on työelämässä tehty juuri noin, eli jätetty kertomatta asioita ja lisäksi ohjeistettu tahallaan väärin, jotta päästään sanomaan "virheestä". Juu, lähdin pois ja olen ollut työtön jo yli kymmenen vuotta. Pitäkööt tunkkinsa.

Päivämäärä:   17.10.24 06:28:58

En lukenut koko ketjua mutta en ymmärrä miehen mollaamista. Mies haluaa lisää yhteistä aikaa ja hänelle on tärkeää teot jotka osoittavat sitoutumista. Mitään yhteisiä rahoja ei tarvitse olla, mutta ehkä aloittajakin voisi tehdä kompromissin? Menet kerran harrastukseen katsomaan mikä meno ja suunnittelette etukäteen viikonloppu loman. Minusta kuulostaa siltä että aloittaja enemmänkin elää sitä omaa elämäänsä, eikä jousta. Siinä tapauksessa tuskin teette toisianne onnelliseksi koska miehellä näyttäisi olevan tarve enempään.

Päivämäärä:   17.10.24 06:29:18

Miksi ei parisuhdeterapiaan?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   17.10.24 06:37:51

"miehellä näyttäisi olevan tarve enempään"

Aloittajan autonavainten hallussapitoon 24/7?

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   17.10.24 09:42:29

"Siis hänellä pitäisi olla se avain aina, ei ole kyse mistään lainaamisesta tarvittaessa vaan se, että hänellä pitäisi olla avain, kuulemma tarkoittaa luottamusta."

Mulla on mun ystävän auton avain hätätapauksia varten. Se on aina mukana, vaikka ei olla mikään pariskunta. Usein auton avaimia on kaksi valmiiksi, joten miksi toisella ei voi olla toisen avainta tai onko se saatavilla asunnossa helposti, jos vaikka omassa autossa on joku vika ja itse oletkin muualla? En ymmärrä, miksi olet sitä vastaan, että miehellä olisi vara-avain autoosi?

"Parisuhdekumppani ei ole minulle maailman keskipiste, jonka vuoksi ei enää harrasteta, ei tavata ystäviä tai tehdä muutakaan kuin ollaan mememe ja kaikki vain ja ainoastaan yhdessä, joten asiat pitää sopia etukäteen, jotta kyseinen vkl on vapaa enkä ole menossa esim. raveihin kaveria jelppimään."

Mulle kumppani on mun perhe. Se on ns. maailman keskipiste eikä mitään tärkeämpää oikeasti olekaan. Se ei tarkoita sitä, että eron tultua en voisi seistä omilla jaloillani tai meidän pitäisi suhteessa kyhnöttää toisissamme kiinni 24/7, mutta me ollaan tosissamme yhdessä. Tottakai jokaisella saa olla yksityisyytensä ja itse en jaksaisi yhteistä pankkitiliä, koska se tuntuu vaan lisätyöltä, mutta parisuhde ja kumppani ei ole mikään itsestäänselvyys.

Luvatut asiat tehdään, mutta oletko ehkä luvannut kavereille liikaakin? Lupaat kavereille mennä raveihin auttamaan, mutta menetkö koskaan tukemaan miestäsi hänen harrastukseensa? Huomaatko tässä mitään ristiriitaa? Ehkä haluat omaa aikaa jo niin paljon, että parisuhde ei sovi siihen, koska parisuhteessa on voitava tehdä kompromisseja.

Ymmärrän siis, että miehestä voi tuntua siltä, että hän ei ole kovin tärkeä, jos kavereiden kanssa kehitellään sitä ja tätä ja viikonloput on täynnä harrastuksia, mutta hänen pitää sitten sovittaa ja sopia kanssasi aika kaikkeen vaikka johonkin kuukauden päähän. Musta on ihanaa, että mekin viime vkl mentiin miehen kanssa ex tempore museoon vaan, koska teki mieli. Ei vaatinut paljoa, vei 3 h meidän aikaa, mutta oli yhteistä kivaa ja saatiin taas paljon uutta keskusteltavaa.

Lähettäjä: Laama 
Päivämäärä:   17.10.24 10:10:55

Nimimerkki No se kirjoitti hyvin sukupuolten kaksoisstandardeista: miehen puhelin oli pyhä mutta naisen puhelinta pitää saada katsoa, koska naisella on muuten jotain salattavaa. Se tilivelvollisuus nääs on yksipuolista.

Olisiko aloittajankin tilanteessa jotain samaa? Suhteen alussa mies myötäillyt, mutta nyt oikea luonne alkaa tulla esille, eli: toki naisella "saa" olla omaa elämää, mutta kuitenkin naisen pitää älytä loppupeleissä olla kiinni miehen harrastuksissa ja asioissa, sillä muuten ei ole riittävän sitoutunut. Teoriassa naisella saa olla omia menoja, mutta kuitenkin pitää olla spontaanisti valmiina hyppäämään miehen oikkujen mukaan jonnekin. Jos et osaa lukea miehen ajatuksia ("tarvitsen ne autosi avaimet just nyt"), niin et ole riittävän naisellinen/lämmin/huolehtiva/keksi itse tähän lisää...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.10.24 10:40:33

Oli miten oli, minusta on vähän väärin aloittaa keskustelu siitä, miten pahalta tuntuu kun kumppani ei koskaan tule harrastuksiin mukaan, jos on alusta asti ilmoittanut ettei halua kumppania mukaan eikä ole ikinä pyytänyt tai kertonut muuttaneensa mieltään.

Päivämäärä:   17.10.24 10:44:57

///, ai miksikö ei halua, että avaimet on miehen taskussa? Olisko vaikka siksi, että jos omat avaimet ei ole syystä tai toisesta käytettävissä, niin eipä siinä paljoa lohduta se vara-avain jos se on miehen taskussa ties missä..

Päivämäärä:   17.10.24 10:52:31

Kyllä saisi mies kuulla kunniansa, jos minun pitäisi päästä lähtemään töihin ja autoni avaimista loppuisikin patteri tai ne olisivat hukassa, JA mies olisi ajellut autollaan työpaikalleen minun autoni vara-avaimet taskussa. Voi jukoliste suuttuisin.

Täyttä kontrolloint

Päivämäärä:   17.10.24 11:00:01

Olen huomannut, että omalla kohdalla miehen vastaavat kiukuttelut ja vaatimukset johtuvat jonkun muun ihmisen sen kaltaisesta käytöksestä. Joku kaveri ajelee puolison autolla miten vain tai jollain on uusi suhde mukana harrastuksessa. Kun sitten asiaa kaivelee tai punkee itsensä mukaan sinne harrastukseen, niin kyllä se mieli muuttuu.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   17.10.24 11:24:09

"Lähettäjäctrl

Päivämäärä16.10.24 22:56:59

Siis mies haluaa aloittajan autonavaimet itselleen vaikka hänellä on omakin auto. Mies haluaa yhteiset rahat ja yhteisen tilin vaikka ap on ilmoittanut että ei käy. Mies haluaa aloittajan olevan hänen "käytettävissään" eikä sopimaan omia menoja jos mies vaikka haluaakin spontaanisti lähteä kylpylään viikonloppua viettämään lauantaiaamuna, tai jos ei halua ei aloittajakaan mene minnekään. Mies on ilmoittanut haluavansa omaa aikaa, mutta sama ei koske aloittajaa vaan aloittajan pitäisikin osallistua oman ajan sijaan miehen harrastuksiin.

Googlaa kontrollointi parisuhteessa, koska tuo on juuri sitä."

Tässä kiteytettynä. Aloittajalle suosittelen kyllä lämpimästi eroa.

Lähettäjä: Tuota noin 
Päivämäärä:   17.10.24 12:14:42

"En ymmärrä, miksi olet sitä vastaan, että miehellä olisi vara-avain autoosi?"

Aloituksessa ei mainittu, että avaimia vaihdettaisiin, joten miksi juuri miehellä pitäisi olla naisen auton avain koko ajan hallussaan? Jos oletetaan, että auto on naisen omistama ja maksama niin eihän miehellä ole siihen edes periaatteellista oikeutta (jollainen olisi jos mies omistaisi talouden molemmat autot, olisi ne maksanut, maksaisi myös vakuutukset ja huollot ja nainen "vain" käyttäisi). Jos tuollaista edes ehdottaa, pitää tarjota vastaavasti omaa avaintaan toiselle.

Ajatelkaa auton avaimen tilalle kotiavain kun pariskunta ei asu yhdessä, mutta ovat vakituisessa suhteessa. Miksi kukaan antaisi vain oman avaimensa toiselle saamatta tämän avainta ns. vaihdossa (ellei ole kyse jostain kukkien kastelusta loman aikana)? Ja kuka edes kysyisi toisen kotiavainta ilman että ehdottaa vaihtoa, paitsi kontrolloija, jolla on vain oikeuksia mutta ei velvollisuuksia eikä toisella ole lupaa edes kysellä tai kyseenalaistaa?

Miehen käytös on kontrolloivaa, joten naisen auton avaimen hallussa pitämisen syy voisi olla se, että mies voi koska tahansa ottaa naisen auton käyttöönsä, jolloin tällä ei ole autoa käytössään (koska avaimiahan ei vaihdettu), miehen vara-avain on miehen hallussa tai ollaan liikkeellä vain naisen autolla.

"miehellä näyttäisi olevan tarve enempään"

Jos "enemmän"-suhde tarkoittaa kontrollointia ja manipulointia niin minä ainakin olen ihan mielelläni "vähemmän"-suhteessa. Mutta kummasti noille tuollaisille aina löytyy pariksi joku lapsuudessaan niin jotakin vaille jäänyt läheisriippuvainen, että suostuu kaikkeen eikä huomaa selkeää kaksoisviestintää ja gaslightaamista, jota aloituskin juuri on.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   17.10.24 12:39:02

"Luvatut asiat tehdään, mutta oletko ehkä luvannut kavereille liikaakin?"

Miten kaverille voi luvata "liikaa", mutta miehelle ei?

Esim. minulla on muutama hyvä ystävä, jotka olen tuntenut nuoresta asti ja ollaan oltu aina toisillemme olemassa kun on tarvinnut. Ei ole oltu toisillemme mitään itsekkäitä p skoja muka-kavereita, jotka otetaan esille silloin kun itselle sopii kuten sinkkuna kun tarvii saada seuraa, mutta jotka sysätään sivuun kun on parisuhde ja mies on kaiken keskipiste, kunnes tulee ero ja sitten otetaan taas maireana yhteyttä kavereihin. Kaverit on pysyneet, vaikka läheskään kaikki miehet ei. Ei tarvitse pohtia, laittaisiko etusijalle jonkun parin kuukauden deitin vai parinkymmenen vuoden ystävät. Ja jos mies sellaista vaatisi, puhuttaisiin jälleen jo mainitusta kontrolloinnista, jossa pyritään siihen että toisella ei ole muuta kuin kontrollin käyttäjä, joka tarkoittaisi että mies olisi ex tai suhdetta ei edes tulisi.

En edes ymmärrä, millainen ajatusmaailma on ihmisillä, jotka keskittävät kaiken olemisensa ja tekemisensä parisuhteeseen ja kumppaniin. Jotkut jopa kysyvät luvan, voivatko käydä jaanalla kylässä tai mennä tiinan kanssa elokuviin viikonloppuna tai peruvat jo sovitun jos kumppani sanoo, että oltaisi voitu tehdä tänään sitä tai tätä mutta kun sä meet tiinan kanssa elokuviin - no voin mä perua pääsee sinne toistekin. Huhhuh.

Voin olla väärässä, mutta itselle tulee mieleen sellainen, joka ei ole kovin tavoiteltu joten kumppaniehdokkaita ei ole jonoksi astui tarjolla, itsetunto vähän huono, ehkä huonot sosiaaliset taidot eikä paljoa ystäviä, tarve olla niinkuin muutkin, suhde tarkoittaa että kelpaa, miellyttämisenhalu, läheisriippuvuus. Tuollaiset ihmiset on niitä, jotka tutkitusti päätyvät juuri kontrolloiviin suhteisiin, joihin ns. normaalit ihmiset harvoin edes päätyy ja jos päätyvät niin eivät ainakaan jää.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   17.10.24 12:40:35

Bros before hoes. Niin se pitäisi olla naisillakin.

Lähettäjä: ?-? 
Päivämäärä:   17.10.24 13:01:25

Siis ensin on ok että on omat rahat ja tilit, että aloittajalla on harrastuksia ja tekemisiä kuten on ollut ennen suhdettakin ja mies on itsekin halunnut että on omaa aikaa. Onko mies yrittänyt miellyttää teeskennellen ja myötäillen saadakseen aloittajan suhteeseen (aloittaja miehen omaan "tasoon" liian hyvännäköinen tai miestä varakkaampi tmv) tai kuvitellut, että aloittaja kyllä muuttuu hänen mieleisekseen vai onko miestä alkanut ärsyttää kun ei olekaan aloittajalle keskipiste? Ehkä miehellä on sivusuhde, jolle mies on keskipiste? Ehkä mies on ihan vaan mulkero? Lapikas ehkä viisainta, usein vaihtaminen kannattaa.

Päivämäärä:   17.10.24 13:45:49

Tai jos kaverinsa Pekka on ostanut talouteensa kaikki autot ja ajelee milloin omallaan, milloin "vaimon" autolla ja nyt ap:n mieskin haluaisi talouden kaikki autot käyttöönsä, vaikkei olekaan ostanut kuin oman autonsa.

Ja Pekan vaimo käy matalapalkkatöissä osa-aikaisesti ja pieni palkka tulee yhteiselle tilille, johon tulee myös Pekan iso palkka. Käytännössä eletään Pekan palkalla yhteiseltä tililtä. Nyt ap:n mieskin haluaa ap:n palkan yhteiselle tilille, vaikkei hänellä olekaan minkäänlaista halua elättää yhtään ketään palkallaan.

Ja Jussilla on uusi tyttöystävä, jota Jussi ylpeänä esittelee ja tyttis on käynyt ihailemassa Jussia harrastuksessaan. Nyt ap:n mieskin haluaa näyttää, että on hänelläkin nainen ja häntäkin ihaillaan.....

Lähettäjä: Entä jos 
Päivämäärä:   17.10.24 14:02:52

"Ja Pekan vaimo käy matalapalkkatöissä osa-aikaisesti ja pieni palkka tulee yhteiselle tilille, johon tulee myös Pekan iso palkka. Käytännössä eletään Pekan palkalla yhteiseltä tililtä. Nyt ap:n mieskin haluaa ap:n palkan yhteiselle tilille, vaikkei hänellä olekaan minkäänlaista halua elättää yhtään ketään palkallaan."

Entä jos ap:llä onkin paremmat tulot ja enemmän varallisuutta kuin miehellä, mies on matalapalkkatöissä tai vaikka työtön, mutta suhteen alussa ei ole ollut jolloin tietenkin on sopinut erilliset rahat? Ei aina nainen ole se köyhempi parisuhteen osapuoli. Miehelle sopisi nyt yhteinen tili, koska hän pääsisi käyttämään naisen rahoja kun omat ei riitä. Se selittäisi miksi alkaa myöhemmin haluta yhteisiä rahoja, vaikka alussa erilliset on olleet ok. Sellainen lokkiluonne.

Päivämäärä:   17.10.24 14:07:17

^ Ei ap varmasti olekaan pienipalkkaisempi, hänellä on varmasti vähintään yhtä suuret tulot kuin miehellä, ei mies muuten yhteisiä rahoja havittelisi.

Päivämäärä:   17.10.24 14:56:28

On ihmisiä, jotka haluavat riidellä ja kiusata ja loukata ja sitten sopia ja aloittaa kohta uudestaan.
Ne tunnistaa siitä klassisesta "Kyllä normaaliin parisuhteeseen kuuulu välillä riidellä ja puhdistaa ilmaa".
Paskan latvat.
Jos olet sävyisä ihminen, etsi itsellesi sopiva puoliso tai sitten jäät kiusattavaksi lopun ikää. Mutta ymmärrä, että ympäristö ei loputtomiin jaksa kuunnella parisuhdeongelmiasi, joista olet ITSE vastuussa. Puolison haukkuminen porukalla on sama kuin lämmittäisi itseään pakkasessa kusemalla tipoittain housuun.
Ja ei, PUHUMINEN EI AUTA. Se pahentaa tilannetta. Syötät öljyä tuleen.

Päivämäärä:   17.10.24 15:05:13

Ja nämä "puhumaan istuttajat" ovat yksiä pahimpia vallankäyttäjiä ja kiusaajia. Kuka kohtelee toista aikuista ihmistä kuin lasta ja olettaa, että istunto, jossa esitetään liuta vaatimuksia ja huonoja fiiliksiä korjaa ongelmia, joita et edes tiennyt olevan..? Mutta olet kuitenkin selkeästi vastuussa toisen ihmisen pahoinvoinnista ja pettymyksestä?

Maailma on ihmisiä täynnä, hae sopivampi puoliso. Eikös täällä nytkin seurata huonojen parisuhteiden irvokkaita päättymisiä lehdistä? Mikä saa ihmisen lataamaan noin paljon energiaa toiseen ihmiseen, vaikka porukkaa alkaa olemaan jo liikaa ja melko moni kipristelee näissä paskoissa parisuhteissa?

Lähettäjä: epätosgsg 
Päivämäärä:   17.10.24 15:09:10

"On ihmisiä, jotka haluavat riidellä ja kiusata ja loukata ja sitten sopia ja aloittaa kohta uudestaan.
Ne tunnistaa siitä klassisesta "Kyllä normaaliin parisuhteeseen kuuulu välillä riidellä ja puhdistaa ilmaa"."
Ei välttämättä. Ihan just eksä, haluaa tasaisin väliajoin kiusata ja loukata.
Sitten se olen minä kuulemma jolla kilahtaa. ( Hänellä kilahtaa riidoissa, mulla ei).
Mutta sitten hän: Haluaa vaan hyvän ja tasapainoisen suhteen missä on hyvä tahto ja hyvä olla jne.
Niinku whaat :D No miksi sitten käyttäydyt kuin vttupää :D

Päivämäärä:   17.10.24 15:58:19

"Siis hänellä pitäisi olla se avain aina, ei ole kyse mistään lainaamisesta tarvittaessa vaan se, että hänellä pitäisi olla avain, kuulemma tarkoittaa luottamusta. Tottakai tarvittaessa on lainattu toisen autoa, mutta ei avaimet toisen taskussa 24/7 niin sanotusti."

Miehelle aloittajan auton avain taskuun 24/7 ja se olisi osoitus luottamuksesta? Siis mitä vattua oikeasti :D en mäkään mun auton vara-avaimia antaisi miehelleni, säilytän niitä kotona avainkorissa, koska ne on vara-avaimet, eikä todellakaan kulje kenenkään mukana mihinkään.....

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   17.10.24 19:22:55

"Esim. minulla on muutama hyvä ystävä, jotka olen tuntenut nuoresta asti ja ollaan oltu aina toisillemme olemassa kun on tarvinnut"

Entisellä miehellä oli tämä sama. Kavereilleen oli aina olemassa, kun vähänkin oli tarve. Minulle ei apua herunut edes silloin harvoin kuin pyysin, kun piti kaikkiin kavereiden tarpeisiin ehtiä vastaamaan. Vaikka kovasti suhteen alussa selitti, että kun yhdessä ollaan niin on itsestään selvää, että autetaan toista. Ainoa yhteinen tekeminen oli hyvin nopeasti seksi ja samassa sängyssä nukkuminen. Totesin, että parempi jättää mies vastaamaan kavereidensa tarpeisiin, kun kumppanin tarpeisiin vastaaminen ei onnistunut enää millään tasolla.

Lähettäjä: äijä 
Päivämäärä:   17.10.24 19:52:46

Mietitäänpä, hyvät kaverit 20 vuoden ajalta vs uusi nainen 2 kk:n ajalta kiukuttelemassa että kaverit pitää jättää huomiotta ja kohdella sitä kuin se olisi joku missuniversum. Olis kyllä vaikea valita, luotettaviksi ja mukaviksi osoittautuneet pitkäaikaiset kaverit vai omistushaluinen prinsessasyndroomainen määräilijä.

Lähettäjä: Niin? 
Päivämäärä:   17.10.24 20:00:55

"Entisellä miehellä oli tämä sama. Kavereilleen oli aina olemassa, kun vähänkin oli tarve."

Senkö jälkeen ei enää tarvita kavereita kun on parisuhde? Kaverit on vaan jotain ajanvietettä ja baariseuraa sen aikaa kun löydetään se Jokaisen Tärkein Saavutus ja Tavoite, Parisuhde? Sellaisia hyödykkeitä? Ja sitten kun parisuhde meneekin v tuiksi, ei ole enää kavereita (koska kuka nyt suostuisi tuollaiseen "kaveruuteen", jossa toinen on kuin joku teini innoissaan aina kulloisestakin poikkiksesta ja millään muulla maailmassa ei ole merkitystä)? Entisellä miehellä oli kuitenkin ne kaverit edelleen kun oli ollut niille koko ajan olemassa, oliko kirjoittajalla kun arvatenkin kaverit unohtui miestä palvoessa?

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   17.10.24 20:42:48

Niin? lainasi sitten vaan ensimmäisen lauseen, luitko edes sitä pidemmälle? Totta kai saa ja pitää olla kavereita mutta jos aina ja kaikessa ne kavereiden tarpeet menee parisuhteen ja kumppanin tarpeiden edelle, niin ei kannata ihmetellä, jos parisuhteet päättyy kerta toisensa jälkeen. Harva haluaa olla pelkkä sängyn lämmittäjä.

Lähettäjä: Niin? 
Päivämäärä:   17.10.24 21:10:34

"aina ja kaikessa ne kavereiden tarpeet menee parisuhteen ja kumppanin tarpeiden edelle "

Aloittaja kirjoitti " Parisuhdekumppani ei ole minulle maailman keskipiste, jonka vuoksi ei enää harrasteta, ei tavata ystäviä tai tehdä muutakaan kuin ollaan mememe ja kaikki vain ja ainoastaan yhdessä, joten asiat pitää sopia etukäteen, jotta kyseinen vkl on vapaa enkä ole menossa esim. raveihin kaveria jelppimään."

Aloittajahan ei kirjoita, että ei suostu menemään minnekään miehensä kanssa vaan haluaa, että mies ilmoittaa etukäteen että haluaisi yhdessä viikonloppulomalle tai vaikka patikoimaan ajankohtana x, jotta aloittaja ei sovi sille ajalle mitään muuta. Sekö on "aina ja kaikessa" parisuhteen edelle asettamista? Mieskö pitäisi laittaa aina ja kaikessa kavereiden edelle ja perua kaverin kanssa sovittu homma jos mies saa idean, että nyt tehdään sitä tai tota ja parin tunnin päästä on jo aikaisemmin sovittu kaverijuttu?

Ei kannata ihmetellä jos ei ole ystäviä jos tuolla tavalla käyttäytyy. Toivottavasti se palvottu mies pysyy siinä, että on edes joku.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.