Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olisimpa joskus kipeä

Lähettäjä: Niks 
Päivämäärä:   15.10.24 22:23:19

Olisi ihanaa vaan maata sohvalla, torkkua ja katsoa sarjoja edes pari päivää. Mutta ei. Viimeisen 10vuoden aikana saikkupäiviä on 3 ja nekin oli ruokamyrkytys ja koronatestin tuloksen odotus. Tuntuu ettei mikään pöpö iske. Korkeintaan nenä on tukossa tai kurkku vähän kipeä. Ei oikeen riitä saikulle jäämiseen, vai riittääkö?

Re: Olisimpa joskus kipeä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 22:28:28

OlisiNpa. Siinä ei ole m-kirjainta. Kun ajattelet sen niin, että ei sanota: Olisim mukava. Vaan sanotaan: Olisin mukava. Tai olisinpa mukava.

Lähettäjä: TtS 
Päivämäärä:   15.10.24 23:14:43

Olen ihan samanlainen. Perusterve, ja taudit ei iske. Ei harmita.

Lapsuudesta muistan sen "joka paikkaan särkee" -olotila, ruoka ei maistu, silmiäkin särkee (ei jaksa lukea, eikä pysty katsomaan telkkaa). Puolikuntoisena piti palata arkeen.

Lähettäjä: Hanne 
Päivämäärä:   15.10.24 23:17:41

Sama täällä. En edes muista minä vuonna viimeksi olen ollut saikulla.
Jaa-a, taisi olla korona joskus jokunen vuosi sitten.

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   16.10.24 05:12:49

Mä ajattelin viime syksynä samoin, että olisinpa kipeänä ni ei tarvis mennä töihin. No sitten olinkin 2 kk sisällä 4 kertaa kipeänä. Kaksi tavallista kunnon flunssaa, jossain välissä oli korona ja sitten vielä influenssa. Kaikkien välillä oli pari päivää täysin terve olo, mutta alkoi aina uudestaan. :D

Päivämäärä:   16.10.24 05:16:31

Täällä sama. Oon aina vaan vähän kipeä mutta kunnolla en juuri koskaan, että saikulla voisi olla.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   16.10.24 05:19:42

Riippuu varmaan töistä. Jos on tietotyöläinen, ei kukaan tee töitä poissaollessa ja ne vaan kansaantuu. Kipeänäkin tekee etänä sen mitä pystyy. Sitten kun on niin paska olo ettei jaksa olla koneella, ei kyllä jaksa katsoa mitään sarjojakaan. Ja luultavasti kotona pyörii vähintään yksi sairas lapsi, josta pitäisi jaksaa huolehtia, vaikka tekisi mieli vaan nukkua. En todellakaan toivo mitään tauteja meille.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.10.24 06:45:11

Miten olisi palkaton vapaa? Neuvotelkaa sellaista töistä vaikka pari päivää viikonlopun oheen, niin on hyvää aikaa maata sohvalla ja katsella sarjoja. Plussapuolena ei tarvitse yskiä kylkiluita murtaen tai siivota noro- oksennuksia eteisen lattialta kun ei ehdi vessaan asti.
Ai mutta kun olisi niin kivaa olla kipeä...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.10.24 06:58:34

Eikö teillä ole ollenkaan lomia kun tauteja haikailette? Ihan tervettä ei kyllä sairastumisen toivominenkaan ole, auttaisiko nuppitohtori?

Päivämäärä:   16.10.24 07:00:19

Ei kai kenelläkään töitä ole 7 päivää viikossa?
Pidä viikonloppuna ( tai koska sulla sitten onkin töistä vapaata) sarjamaraton ja syö herkkuruokia, ihan parasta on ne päivät kun ei edes tarvitse vaihtaa yöpuku aamusta pois kun ei meinaa lähteä koko päivänä mihinkään
Ps. älkääkä ehdottako että aloittaja on 24/7 töitä tekevä hevosalan yrittäjä, he eivät haaveile kipeäksi tulosta koska se tarkoittaa vain että tallityöt pitää tehdä kipeänäkin

Päivämäärä:   16.10.24 08:10:43

No itse en ainakaan sairaana torku ja katsele sarjoja. Kipeänä olen oikeasti kipeä, silloin pelkkä sängyssä makaaminen on tuskaa ja sitä antaisi päänsä että olisi kunnossa. Mieluummin terve ja töissä kuin kipeänä.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   16.10.24 08:14:33

Voi kumpaa ei oltaisi aina lastrn kanssa kipeitä. Nytkin 3 kk joka viikko joku kipeä ellei kaikki.

Toki ei kyllä ole näkynyt meillä tälläistä elämää:

"vaan maata sohvalla, torkkua ja katsoa sarjoja edes pari päivää"

Mutta kieltämättä lapsettomana oli ihan kivakin välillä olla pikkuflunssassa ja nukkua ja katsoa telkkaria 2 päivää. Kunhan vaan lapsettomat töissäkin tajuaisi että ei se lapsellisten kotona kipeänä olo todellakaan ole netflixiä ja chiliä vaan paljon rankempaa kuin töissäkäynti.

Ja oma valinta plääpläplää... niin kyllä on, enkä kadu. Lapset on tän kaiken arvoista. Olisi se vaan kiva tosiaan välillä levätä oikeastikin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.10.24 08:20:04

Ootteko tosissanne? Kipeänä (siis kovassa flunssassa) oleminen on aivan hirveää! Joka paikkaan särkee, mikään asento ei ole hyvä, hengitys on vaikeaa, kurkku on kipeä, ruoka ei maistu, niistät jatkuvasti ja kohta nenänpielet ovat verillä, mutta silti pitää vielä niistää. Yskit keuhkosi pihalle niin, että vatsalihakset ovat aivan käsittämättömän kipeät, mutta silti yskä jatkuu ja kipu vain yltyy. Kuumeessa täriset ensin viiden peiton alla, ja kun otat Buranaa, nukahdat ja hetken päästä hikoilet kuin sika kaikki vaatteet ja peitot märäksi ja saat vaihtaa ne. Tätä on olla kipeä. Voi siellä joku sarjakin pyöriä taustalla, mutta ei siihen pysty keskittymään, kun olo on niin hirveä ja välillä nukahtelee.

Joo, kyllä tätä kannattaa itselleen toivoa.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   16.10.24 08:21:24

Hommaa jostain pari päiväkoti- tai alakouluikäistä lasta ;) Taudit tulevat kyllä, mutta et saa kyllä sitten sairastaa rauhassa, vaan pyörität samalla sitä lapsiarkea. Mikä estää viettämästä sohvapäiviä vapaapäivinä, jos kotiarki "makaamisen" sallii?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.10.24 08:34:41

mitä aloittaja tekee vapaapäivinä? vai onko kotona sellainen mylläkkä ettei saa rauhaa? aina voi sanoa että minä tarvitsen lepoa nyt, piste. jos on hankkinut koiria tai lapsia, ne voi aina laittaa hoitoon.

Lähettäjä: Sukka 
Päivämäärä:   16.10.24 08:43:50

Tavallaan ymmärrän aloittajaa, koska olen itsekin aivan todella harvoin kipeänä. Sitä unohtaa, että millaista on olla oikeasti kipeä, kun sairastaa niin harvoin. Sitten tosiaan kuvittelee, että se kipeänä oleminen on mukavaa sohvalla makoilua ja sarjojen katsomista.

Viime vuonna olin kolme päivää saikulla, kun sain herpeksen silmään. Silmä oli niin saamarin kipeä ja valonarka, että vietin ne kolme päivää pimeässä makuuhuoneessa lääkärireissuja lukuun ottamatta enkä pystynyt todellakaan katsomaan mitään valonlähdettä eli televisiota tai puhelinta. Todella paljon mielummin olisin ollut töissä!

Lähettäjä: Niks 
Päivämäärä:   16.10.24 09:44:44

En toki tässä nyt mitään noroa tai koronaa toivo. Terveenä on niin paljon velvoitteita että ei vaan ole mahdollisuutta maata sohvalla paria päivää. Joo olen varmaan suorittaja, mutta ei kyllä ympäröivät ihmisetkään hyvällä katsoisi jos huvikseen makaisi pari päivää sohvalla. Sairaana saa enemmän ymmärrystä ja "luvan" ottaa rennosti.
Minun kohdallani sairastelu olisi juuri sohvalla makoilua, ei ole lapsia tai tallia hoidettavana ;)

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   16.10.24 09:49:45

Välillä tulee samat fiilikset, mutta silloin aina muistelen sitä, kun olin norossa tai enterorokossa, enkä enää haikaile saikulle. :D

Lähettäjä: lähellä kuolemaa 
Päivämäärä:   16.10.24 10:19:07

Olkaa kiitollisia jokaisesta terveestä päivästä!

Kunnolla kun sairastutte teillä ei ole kuin yksi toive!

Kun ruokatorveni tulehtui, ei sisällä pysynyt pitkään aikan juuri mitään. Hyvä kun hengissä selvisin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.10.24 10:43:55

Äm:

Tuo enterorokko on kyllä hirveä. Se 2 vuotta sitten ympäri Suomen pyyhkinyt tauti oli ainakin tosi raju. Kynnet ja kaikki nahka sormenpäistä lähti vielä lopuksi sen kutinan ja kuumeen lisäksi. Lapset ihan sekaisin siitä kutinasta kun valvoivat viikon yöt siltä kutinasta ja itse tietysti valvoi mukana.

Ei ikinä toivottavasti enää.

Lähettäjä: Mietin 
Päivämäärä:   16.10.24 10:46:23

Jos on tullut lapsia hankittua niin mihin ne saa hoitoon?

Jos isovanhemmat ei ota kuin korkeintaan toisen kerrallaan muutamaksi tunniksi tai yöksi jolloin ne nyt muutenkin nukkuu.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   16.10.24 11:03:07

Kun on tuossa 2,5 VUOTTA maannut sairauden takia, niin tiedättekö, miten sairaalta teidän toive kipeenä olemisesta kuulostaa? Ja hei, keuhkokuumeesta lähti mun sairastuminen, sen voi saada ihan ilman mitään edeltävää tautia tai sitten flunssan jälkitautina jne. Että onnea vaan, kannattaa olla varovainen mitä toivoo.

Toiset ne toivoo, että saisi edes päivän olla terve vuosien sairastelun jälkeen, toiset HALUAA menettää terveytensä?? Muuta elämässäsi jotakin jos et voi levätä riittävästi. Siis oikeasti.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   16.10.24 11:09:14

.., minäkin sairastin sen just tuolloin 2022 syksyllä. Minun taudissa pahinta oli ihan järkyttävä kurkkukipu, joka heijastui toiseen korvaan, eikä siihen auttanut mikään lääke. Lisäksi tosiaan se rakkuloiden kutina ja polttelu, jota yritin kylmäkalleilla lievittää. Toivottavasti ei enää ikinä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.10.24 11:10:40

Oli tosiaan kamala. Itsellä oli lievempi, mutta lasten tuskaa oli raastava katsella ja pitää yöt sylissä hysteerisenä ja tuskaisena itkeviä pieniä rättiväsyneitä lapsia.

Päivämäärä:   16.10.24 11:31:23

Joo ei tässä paljoa katella sarjoja kun on hereillä noin puoli tuntia kerrallaan. Olo on hyvin tukala, joka paikkaan sattuu, hengittäminenkin on raskasta kun ei mitään kulje nenästä. Ihme haaveita..

Lähettäjä: Ginny 
Päivämäärä:   16.10.24 11:44:40

Meillä olis just nyt mykoplasmaa, keuhkokuumetta ja vesirokkoa (yhdistettynä miesflunssaan) tarjolla. Saa tulla kylään, jos joku haluaa kokeilla tarttuisko pöpöä. Palkaksi tästä tarjoilusta riittää vaikka pieni särkylääkepaketti tuomisena :)

Lähettäjä: TR 
Päivämäärä:   16.10.24 11:49:00

Mietin kanssa milloin olisin ollut jossain flunssassa, ei sitten viiteentoista vuoteen ainakaan. Koronakaan ei tarttunut.

Eikä aikoinaan lapsetkaan tuoneet päiväkodista mitään mikä olisi tarttunut.
Tosin ei nekään sairastaneet paljoa päiväkotiaikana, kouluaikana vielä vähemmän.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   16.10.24 12:59:59

Antaisin mieluusti tån keuhkokuumeen pois ja menisin takas päiväkotiin töihin josta tän sain ei kiva maata kotona

Lähettäjä: 111 
Päivämäärä:   16.10.24 13:17:24

Pari juttua:

1. Kun olet oikeasti kipeä ja kuumeessa, ei siinä mitään leffoja katsella vaan pysytään mahdollisimman paljon peiton alla ja unessa, koska hereillä oleminen on inhottavaa - kuume tekee huonon olon, mahdollisesti kurkkuun sattuu ja vatsakin voi olla sekaisin.

2. Kun työkaverisi, etenkin asiantuntija-alalla, ilmoittaa olevansa flunssassa, silloin tällöin syynä on jokin ihan muu kuin varsinainen flunssa, yleensä pään kuormitus kun ei vaan enää jaksa.

Lähettäjä: Toinen uupunut 
Päivämäärä:   16.10.24 13:17:55

Ymmärrän hyvin aloittajaa. Olin itse samoissa ajatuksissa muutama vuosi sitten. Joo, oli viikonloput ja lomat, mutta kun silloin piti sitten harrastaa, hoitaa kotia, remontoida, ja niin edelleen. Kunnes sitten tuli totaalistoppi, murruin kaiken kuormituksen alla ja jouduin sairaalahoitoon, missä minua pidettiin suljetulla osastolla, koska olisin muuten mennyt takaisin töihin jatkamaan itseni loppuun polttamista, niinkuin tietysti olisinkin tehnyt. Sairauslomalla kesti puoli vuotta, että ylipäätään pystyin makaamaan sohvalla katsomassa sarjoja, ja silloinkin oli huono omatunto. Sairauslomallahan olisi pitänyt sitten tehdä kotona ja harrastuksissa ja vapaaehtoistöissä paljon enemmän, kun oli aikaa! Kun olin ollut vuoden sairauslomalla, osasin vihdoin antaa itselleni luvan levätä sohvalla. Välillä silti edelleen iskee ajatus siitä, että olisimpa ”oikeasti” kipeä niin olisi ”oikea” syy maata sohvalla sarjoja katsomassa, ikäänkuin krooninen uupumus ei riittäisi.

Ainakin itselläni tämä lähtee lapsuudesta asti. Jo lapsena toivoin, että olisin ollut kipeä. Silloin minua olisi säälitelty, hoivattu, olisin saanut herkkuja, ja vain levätä ja leikkiä tai katsoa telkkaria. Muutenhan piti olla reipas, ei saanut laiskotella, piti mennä kouluun ja yrittää olla siellä välittämättä kiusaamisesta.

Kokemuksesta tiedän, että itsemyötätunto on vaikeaa. Suosittelen silti sitä kaikille! Ihan oikeasti, sinulla ON oikeus levätä, ottaa omaa aikaa, olla suorittamatta, vain olla ja rentoutua, olla välittämättä muista (sittenkin vaikka olisi lapsia, sillä lapsella kun ehkä on toinenkin vanhempi, isovanhemmat, joku hoitopaikka). Älä anna tämän suoritusyhteiskunnan kuluttaa itseäsi loppuun! Et halua olla kuten minä. Ja joo, minäkin luulin että jaksaisin kyllä.

Lähettäjä: Gji 
Päivämäärä:   16.10.24 14:10:04

Olen juuri nyt kipeä. Makaan kyllä, mutta pimeässä huoneessa ja toivon että päänsärky lakkaa. Minua ei todellakaan huvita olla kipeänä, edes silloin kun se on joku flunssa, jolloin ehkä voisi nukkumisen ohella jotain sarjaa katsoakin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.10.24 14:25:14

Mä tuun kans sanomaan, että terveet olkaa kiitollisia terveydestä ja hyvästä vastustuskyvystä. <3

Sanon myös, että jos on uupunut olo, niin kyllä sille saikulle voi jäädä senkin vuoksi. Tai jos on vähän kurkku kipeä, niin senkus ilmoittaa töihin, että nyt iski flunssa ja kurkku on aivan tulessa. Liioittele vähän. Kyllä joskus voi jäädä sohvan nurkkaan katsomaan netflixiä. Tää elämä on nykyään aivan kipeetä, kun pitäisi muka ympäri vuoden 5/7 olla 8h täydessä työn touhussa, sitten kotiin tekemään ruokaa, hoitaa lapset ja heidän asiat, kaikki. Joululomakin on useimmille suorittamista, ei kunnon taukoa. Samoin kesäloma, kun saa sen loman niin pitäisi ehtiä vaikka mitä.

Pitäkää huolta itsestänne. Jos muutama saikku enemmän vuodessa voisi kohentaa hyvinvointia, niin ota ne saikut!

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   16.10.24 14:40:10

"ei kyllä ympäröivät ihmisetkään hyvällä katsoisi jos huvikseen makaisi pari päivää sohvalla."

Aikuinen ihminen saa maata sohvalla jos siltä tuntuu ja jos ympärillä on tuollaisia ihmisiä, niin niistä kannattaa hankkiutua eroon!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.10.24 15:27:34

Älä hyvä ihminen edes leikilläsi toivo että olisit joskus kipeä. Terveys on erinomainen asia, valitettavasti sen taitaa ymmärtää vasta kun sen menettää.
Jos haluat maata sohvalla, ota palkatonta. Häviät siinä vähän rahaa, mutta terveys toivottavasti säilyy.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   16.10.24 16:18:02

On kyllä ihanaa kun EI OLE KIPEÄ!

Minkälaisella työmoraalilla on varustettu henkilö, joka haikailee saikulle!
Ja jos on niin hyvissä voimissa että ”olisi ihanaa” vain maata sohvalla ja katsoa sarjoja, voi aivan yhtä hyvin mennä töihinkin. Oikeasti kipeänä ei ole ihanaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.10.24 16:18:55

Ennen kun jäin uupumuksen takia sairauslomalle toivoin päivittäin että katkeisipa jalka, jäisinpä auton alle, tulisipa joku kunnon tauti. Tuli sitten pidempi sairausloma kun ei enää jaksanut. Nyt kun taas elämä maistuu niin olen tyytyväinen että olen terve ja jaksan nauttia pienistäkin asioista. Ottakaa tosissanne jos ajatukset alkavat kiertää sairastumisista haaveilun kehää.

Lähettäjä: ”” 
Päivämäärä:   16.10.24 16:35:56

Minä haaveilen, että kunpa saisikin vain huilata, kun on kipeä. Pakko vaan jaksaa kipeänäkin, niin ei tässä ainakaan tauteja toivo.

Päivämäärä:   16.10.24 16:49:12

"Ennen kun jäin uupumuksen takia sairauslomalle toivoin päivittäin että katkeisipa jalka"

Mulla oli sama. Olin niin väsynyt etten keksinyt muuta keinoa miten päästä pois töistä pitkäksi aikaa kuin että joku raaja hajoaisi. No päähän se petti eka. Olin puoli vuotta pois työelämästä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.10.24 17:05:27

Tuo on yksi oire liiasta kuormituksesta. "Olisinpa kipeä" "katkeisipa jalka" että saisi levätä. Voin kertoa, että kun jäät pois töistä saikulle ja lopulta pois työuupumuksen takia, kovin moni ei jää kaipaamaan. Aina olet korvattavavissa. Pidä huolta itsestäsi, sitä ei tee kukaan muu.

Päivämäärä:   16.10.24 17:17:13

"Voin kertoa, että kun jäät pois töistä saikulle ja lopulta pois työuupumuksen takia, kovin moni ei jää kaipaamaan. Aina olet korvattavavissa."

Silloin kun työuupumus tuli, niin ei tuolla ollut siinä vaiheessa mitään merkitystä. Tottakai sairaan työntekijän tilalle etsitään uusi. Mutta hyvä työyhteisö on huolissaan pitkäaikaisesta työkaveristaan. Ainakin omalla kohdalla oli. Vaikka vaihdoin työpaikkaa, lähimmät työkaverit silti kyseli vointia ja kuulumisia.

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   17.10.24 11:45:15

En suosittele Koronaa.
Lähettäjä: ... Kuvasi Koronan oireet hyvin. Se on raju tauti.

Miulla lihakset ja nivelet olivat pari viikoa kipeät viikon kuumeillun jälkeen. Ja liian aikaisin liikkeelle lähdön jälkeen olo oli seuraavana päivänä tosi kurja.

Lähettäjä: Murtunut 
Päivämäärä:   17.10.24 12:05:56

Entäpä jos ja kun ajatus on kuolispa pois? Se nimittäin olisi oma harras toive. Tottakai olen miettinyt että voisin itsekin asian hoitaa esimerkiksi hirttäytymällä tai hukuttautumalla, mutta mummuni tappoi itsensä kun olin ihan pieni. Muistan kuinka se särki perheen. Joten en missään tapauksessa tekisi samaa. Mutta toivon usein että tulisi tauti joka tappaa. Että läheiset kerkeäisi hyväksyä asian tai ainakaan heidän ei koskaan tarvisi olla rikki ja miettiä olisivatko voineet tehdä tai sanoa toisin.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   17.10.24 12:10:12

"Joo olen varmaan suorittaja, mutta ei kyllä ympäröivät ihmisetkään hyvällä katsoisi jos huvikseen makaisi pari päivää sohvalla. Sairaana saa enemmän ymmärrystä ja "luvan" ottaa rennosti."

Voithan sä sanoa olevasi kipeä vaikket olisikaan. Ei siihen ole muilla mitään sanomista, jos sanot että on kipeä olo ja tarvitset pari päivää rauhaa ja lepoa.

Tuo, että toivoo sairastuvansa / katkaisevansa jalkansa / ajavansa metsään on yleinen masennusoire ja kannattaa ottaa tosissaan.

Lähettäjä: mykoplasma 
Päivämäärä:   17.10.24 12:49:07

Te jotka ette tiedä miten @!#$ä kipujen kanssa on elää olkaa onnellisia. Olisiko kiva sairastua flunssaan josta jää esim krooninen kurkkukipu, infektio ja haisevahengitys päälle. Loputon uupumus jonka takia aivan loppu jokaisen työpäivän jälkeen kun ei viitsi loputtomasti saikuttaa. Minä olisin mielelläni vaihtanut tuon ajanjakson jonkun kanssa. Vauriot niin pahat että kurkkusyöpää odotellessa pitkäaikaisen limakalvorikon vuoksi. Antaisin myös mielelläni migreenit pois jotka iskevät välillä jopa 3x/vko. Halua olisi elää mutta kyllä se itsemurha ollut monesti mielessä näin uupuneena ja kipeänä.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   17.10.24 13:01:42

Kuulostatpa typerältä ja laiskalta. Itse olen viimesen 5v toivonut kokoajan etten tulis enää ikinä kipeäksi. Tiekkö kuinka helkatin perseestä on joko a) olla kokoajan saikulla töistä tai b) mennä vaan kipeenä väkisin tlihin koska ei enää kehtaa enää olla pois? Tiekkö kuinka perseestä on yrittää väkisin vaan hoitaa elukat, tehdä ruokaa, ehkä käydä siellä töissä kun on kipeenä tai puolikuntosena kokoajan

Päivämäärä:   17.10.24 13:11:49

No kyllä on ihmisellä toiveet. Itselläni oli korona ja en todellakaan kivasti rentoutunut sohvalla sarjoja katsellen vaan minulla oli niin hirveä olo, että vain makasin puolihorroksessa sängyssä ja vessaan raahautuminen tuntui urheilusuoritukselta. Ihan perusterve olen, mutta eipä ollut pikkuflunssa minulle.

Ja jos olisit työssä henkilökohtaisena avustajana kuten niin et todellakaan toivoisi sairastumista kun tietäisit, että jos sinä et ole tekemässä työtä niin sitä ei tee kukaan ja vaikeavammainen ihminen jää pulaan kun toimivaa sijaissysteemiä ei ole.

Lähettäjä: Toinen uupunut 
Päivämäärä:   17.10.24 14:17:28

Lähettäjä: a
Päivämäärä: 17.10.24 13:01:42

Kuulostatpa typerältä ja laiskalta.

Miten kukaan voi sanoa noin? Kuten moni fiksumpi on jo sanonut, on vakava masennuksen ja/tai uupumuksen oire. Se kannattaa ottaa vakavasti, nimittäin jos nyt ei ”typeryyttään laiskottele” niin myöhemmin on sitten pahimmillaan todella, todella kipeä. Esimerkiksi ihan osastolla pakkohoidossa ”laiskottelemassa” ja ”olemassa typerä”.

Ei kukaan terve ihminen halua olla kipeä. Jos toivoo olevansa kipeä, on sitä jo!

Mutta joo, vähemmän riittää ymmärrystä ihmisille, jotka eivät ole fyysisesti sairaita. Jos auttaa, niin valehtele, kuten jo vinkattiin. Väitä että on paha päänsärky, selkäsärky, mikä vaan, mikä ei näy päällepäin, ja minkä verukkeella voit levätä. Jos olet tosi taitava valehtelija, saat itsesikin uskomaan siihen. Eikö ohimoitten takana vähän tykytäkin? Ilta sohvalla leipäillen ja teetä siemaillen varmasti auttaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.10.24 14:23:16

Valehtelu on hyvä pikatie onneen tässä tapauksessa. Mutta. Jos itse ymmärrät levon tärkeyden ja osaisit tarpeen vaatiessa levätä, niin mitä nuo ihmiset ovat jotka sen estävät??

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.