Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ääk söin liikaa buranaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.24 21:57:34

Meni vuorokausi ja 12h tuntia sekaisin ja luulin että helposti sitä voi vielä muutaman nappasta. No nyt paukkuu jo maximit yli, aloitin tänäaamuna kuudelta vetelelemään. Mitä tästä voi seurata?

Re: Ääk söin liikaa buranaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.10.24 21:58:41

No paljonkos oot ottanut ja mihin vaivaan?

Lähettäjä: Shhh 
Päivämäärä:   15.10.24 21:59:30

Minkälaisista määristä tarkalleen kyse ja onko kuinka monta vuorokautta maksimipopsimista takana?
Burana altistaa mm.vatsahaavalle

Päivämäärä:   15.10.24 22:00:27

ei siitä mitään seuraa, korkeintaan paha olo. elä nyt enää popsi niitä ennen aamua.

Päivämäärä:   15.10.24 22:00:53

En ole pysynyt laskuissa, aamupäivän aikana varmaan 1000, iltapäivällä 1000 ja nyt illasta 1200 kun meinas uskoloppua kun ei pysty nukkumaan, menkkakipuihin. Neljän aikaan vähän närästi..kuinka pitkään tässä nyt pitää pitää taukoa? Kivut palaa varmaan aamulla

Lähettäjä: Risti 
Päivämäärä:   15.10.24 22:02:43

Kannattaisi varmaan sen Buranan rinnalle ottaa Panadol ja syödä niitä ristikkäin pelkän buranan sijaan.

Päivämäärä:   15.10.24 22:04:25

Joo olen miettinyt mutta en ikinä muista kun hlvetti on jo valloillaan. Panadol ei auta muutoin niin ei oo kosnaan varastossa

Päivämäärä:   15.10.24 22:05:57

Miten edes olet saanut 1000 mg buranaa kuin maksimi tabletti annos 800 mg ja pienin 400 mg.

Lähettäjä: Elma 
Päivämäärä:   15.10.24 22:10:22

Oikeita ongelmia kiitos.

Päivämäärä:   15.10.24 22:10:32

Joo siis menin laskuissa sekasinkin jo, mut aamupäivän nappailin 400, about 3-4 tunnin välein ja sit neljältä 800 ja nyt yötä vasten 1200.

Päivämäärä:   15.10.24 22:12:20

Mikä tää on jos ei oikea ongelma, yli vuorokausiannos jossain 16 tunnissa..?

Päivämäärä:   15.10.24 22:13:06

Mut hyvä jos ei oleongelma, söin puuroa nyt varuiksi, eikös se suojaa vähän vatsalaukkua

Lähettäjä: Aino 
Päivämäärä:   15.10.24 22:13:36

Mulle sanottiin keskenmenon kipujen yhteydessä, että hetkellisesti voi ottaa 800 mg 6 h välein eli neljästi päivässä.

Mutta suosittelen tosiaan ite myös jatkoa ajatellen Panadolia Buranan kaveriksi. En itekään ns pidä sitä minään yksinään, mutta mun aika koviin menkkakipuihin se yhdistelmä on auttanut aivan sallitulla annostuksellakin.

Päivämäärä:   15.10.24 22:19:11

Niin eli 3200 vuorokaudessa, itse vedin sen tai enemmänkin nyt 16 tuntiin

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.10.24 22:25:30

No jos ei se vuorokausiannos ole ylittynyt niin ei vielä kannata panikoitua. Ihan lääkärin ohjeilla voi ottaa 4×800 ja panadolia 3×1g. Parempi teho tosiaan kun ottaa yhtä aikaa burana+panadol.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.24 22:25:56

Jos olet oikeasti huolissasi, soitat myrkytystietokeskukseen, etkä kysele netistä ihmisten, joiden vastauksiin et voi yhtään luottaa.

Käytännössä luultavasti mitään närästystä pahempaa ei tapahdu, tosin jatkuvastihan tuota ei kannata sitten harrasta.

yksivaihtoehto on googlata ibuprofeiinin yliannostus ja katsoa tulisiko luotettavilta sivuistoista tietoa.

Lähettäjä: EndoO 
Päivämäärä:   15.10.24 22:27:03

Pyutäkää lääkäriltä tulehduskipulääkettä, joka on tarkoitettu menkkakipuihin. Herranjestas sentään. Turha popsia mitään nuhasaikkupillereitä purkkitolkulla, kun ei ne auta.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   15.10.24 22:27:56

Tuskin mitään. Mäkin olen elämäni joutunut syömään buranaa menkkakipuihin ja todellakin ihan övereitä ilmoitettuun maksimiin verrattuna. 800 tai 600 kolmen tunnin välein ne kolme pahinta päivää. Ei ikinä mitään. Vasta tekonivel leikkauksen jälkeen sairaalassa kerrottiin,että 3600 vuorokaudessa on maksimi. No se oli voi voi, kakskymmentä vuotta jälkikäteen. Enkä kyllä olis noudattanut vaikka olisin tiennyt. Kun kivut ovat niin kovat,tekee mitä vain,että helpottais. Ja opinhan minä,että kun lääkitsee kolmen tunnin välein(myös öisin),niin kun kipu ei pääse "valloilleen" sitä pystyy hallitsemaan. Mitkään panadolit rinnalla taikka litalginit ei tehoa mitenkään.
Ketään en neuvo ottamaan liian paljon kipulääkkeitä,mutta ymmärrän hyvin,että näin voi käydä.
Omalla kohdalla ennakoiva kipulääkkeen otto oli toimivin kivunhoito. Eli yölläkin kello soimaan,ettei kerennyt kulumaan "liikaa aikaa" ja kivut alkamaan. Niiden alkaessa vaati "enemmän" saada ne hallintaan. Mulla kyllä todettu endometrioosi.

Päivämäärä:   15.10.24 22:34:52

Googlemalla löytyy buranan yliannostuksesta seuravaa:

-vakavat myrkytykset harvinaisia

-joillekin potilaille on tullut oireita 3-4 gramman (HUOM, eli 3000-4000mg) yliannoksesta, jotkut sietävä 20-40g ylityksiä. Yleisempenä oireiina mahakipu ja pahoinvointi.

-aikuisille suositellaan seurantaa jos annos ollut yli 6000 mg

lähde: https://pharmacafennica.fi/spc/2881237

Eli vielä en hautajaisjärjestelyjä aloittaisi osaltasi tämän vuoksi.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   15.10.24 22:36:33

Riippuu paljonko painat.

Jos painat 40kg, niin vatsa voi tulla kipeäksi, jos 50kg, niin ei pitäisi tapahtua mitään.
Tuo 3600mg/vrk on laskutaidottomien hoitajien ulkoa opeteltu määrä.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   15.10.24 22:47:10

"Miten edes olet saanut 1000 mg buranaa kuin maksimi tabletti annos 800 mg ja pienin 400 mg"

1000 mg tulee esimerkiksi ottamalla 2,5 tablettia 400 mg vahvuista, ei se kovin vaikeaa ole. Jos ei ehkä järkevääkään.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   15.10.24 23:33:43

” Pyutäkää lääkäriltä tulehduskipulääkettä, joka on tarkoitettu menkkakipuihin. Herranjestas sentään. Turha popsia mitään nuhasaikkupillereitä purkkitolkulla, kun ei ne auta.”

Arvaa onko 10v pyydetty ja juostu lääkäreillä ja gyneillä? ”Kivut kuuluu naiseuteen, ota buranaa!”.

No onneksi tolla 3-4x 800mg burana ja 3-4x panadol selviää. Ei se hupia ole, mutta selviää.

Aloittaja: kai syöt vatsansuojalääkettä? Mulle ei kukaan lääkäri sitä tajunnut mainita, onneksi farmaseutti tajusi…

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   15.10.24 23:37:02

Ei seuraa mitään.
Minä otan yliannoksen joka kuukautisen aikaan ja tässä minä porskutan.

Päivämäärä:   16.10.24 08:20:33

"1000 mg tulee esimerkiksi ottamalla 2,5 tablettia 400 mg vahvuista, ei se kovin vaikeaa ole. Jos ei ehkä järkevääkään."

Joo osaan kyllä laskea, mutta ei kai kukaan mitään puolikkaita popsi, jos on kovat säryt tai ylipäätänsä noita 400 mg pillereitä vaan ottaa suoraa sen 800 mg.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   16.10.24 13:22:22

No ei mitään kerrasta. Ps. Noita 1g saa kyllä esim reseptille. Mulla ollut monta kertaa. Esim sektion jälkeen kotilääkkeenä 3x päivä 1g panadol ja 800mg burana samaan aikaan.

Päivämäärä:   16.10.24 13:51:49

Ei ole minkäänlaista hätää. Ruoansulatuskanava voi ärtyä, mutta se on aika lailla suurin realistinen riski.

Pidät nyt vaan taukoa hetken ja mieti vaikka mahansuojalääkkeen hankkimista, esim antepsin.

Päivämäärä:   16.10.24 14:39:03

O, paitsi että buranaa ei saa. Panadol sitten taas eri lääke.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   16.10.24 14:53:36

Ei ole normaalia olla noin kipeä. Hakeudu oikeasti esimerkiksi endometrioosin tmv. hoitoon perehtyneelle gynekologille. Taustalla voi olla ihan muuta kuin pelkät menkat. Onko sinulla hormonit käytössä? Niitä voi joutua ottaa käyttöön, vaihtaa jne. Lisäksi on olemassa paljon tehokkaampia ja parempia kipulääkkeitä. Buranaa ja Panadolia voi syödä, jos niillä pärjää, mutta et näytä pärjäävän.

Pidä vuodoista ja lääkemääristä hetken kirjaa ja sitten jollekin asianosaavalle gynelle. Niitä on harvassa, tiedän.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.10.24 14:57:32

Ei onneksi yhtä vaarallista kuin panadolin yliannostus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.10.24 16:04:24

"söin puuroa nyt varuiksi, eikös se suojaa vähän vatsalaukkua"

No ei suojaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.10.24 16:11:23

Buranaa joutuisi syömään oikeasti vatsan täydeltä että alkaisi tulemaan vakavia oireita. Ei siis huolta. Kunhan ei tietty joka päivä syö yliannostusta vuosien ajan.

Hahmottamiseksi, buranalla ei pysty tekemään itsemurhaakaan, koska sitä joutuisi syömään enemmän kuin on masussa tilaa. Mutta silloin voi sitten tulla jo vakavia turmia maksaan ja muuallekkin loppuiäksi.

Päivämäärä:   16.10.24 16:20:52

Soita myrkytyskeskukseen jos tuntuu siltä. Näin suositellaan yliannostilanteissa Tekemään. Sieltä lääkeasiantuntija vastaa.

Lähettäjä: LUKEKAA 
Päivämäärä:   16.10.24 17:31:52

mforum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9813267&t=9813267

Päivämäärä:   16.10.24 19:50:24

Mulla ei burana auta noihin vaivoihin, pronaxen auttaa. Ja yksi 500 mg tabletti riittää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.