Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä joululahjaksi veljelle ja isälle?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.10.24 21:10:03

Olen nyt vähän ennakkoon liikkeellä, mutta ajattelin tänä vuonna hoitaa lahjat ajoissa pois alta kun yleensä menee liian viime tippaa :D muille on jo lahjat mietitty, mutta veli ja isä on vähän hankalia jostain syystä. Meinasin heille tehdä samanlaisen korin kuin äidilleni, johon kerään muutamia juttuja. Mutta en nyt keksi niihin muuta kun suklaata ja suihkuvaahtolahjapakkaukset :D sukkia? Otan siis kaikenlaisia ideoita vastaan, ei mitään rojua kuitenkaan.

Re: Mitä joululahjaksi veljelle ja isälle?

Lähettäjä: Kerstin 
Päivämäärä:   15.10.24 21:28:21

Juovatko olutta, lonkeroa tai vaikka jotain hyvää limpparia? Meidän sisarusparvi saa aina sipsejä ja oman lempijuoman yhdeltä tutulta. Mikä on puukkotilanne? Entäs hanska-? Entäs joku miesten lehti? Onko hyviä tulentekovälineitä? Tykkäävätkö pähkinöistä? Onko termosmukia? Me mietimme äsken saunassa, minkähänlaisia ne kiviset makkaraputket ovet... en tiedä, mutta jos on hyviä, niin sellaiset?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 21:46:13

Puukko meni tuossa yhdessä ketjussa vitriiniin, kun oli liian hieno käyttöön.

Lähettäjä: Kerstin 
Päivämäärä:   15.10.24 21:48:48

Niin, ja pähkinöille ovat allergisia, sipsit ovat lapsellisia ja ei ei ei ei alkoholia! Jne jne jne :D

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.10.24 21:52:25

Teleskooppimakkaranpaistotikku. Puuilosta ainakin saa. Kätevä retkille. Arvat.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.10.24 22:30:40

Ei ole millekään allergisia, nuo sipsit olisikin hyvä veljelle ja isälle joku erikoisolut, eipä tullut omaan mieleenikään! Termosmukeista en tiedä olisiko käyttöä tai puukolla, isäkään ei taida enää juurikaan mitään retkeilyä harrastaa. Hanskat voisi myös olla hyvä idea

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   15.10.24 22:32:39

Arpoja mietin, mutta eikös niiden kanssa mene nykyään niin, että ostajan Veikkaus tilille menee jos jotain voittaa? Vai saako ne lunastaa ilman veikkauskorttia ja saa käteisenä voitot?

Lähettäjä: Eino 
Päivämäärä:   15.10.24 23:33:14

Jos ulkoilevia/eräilijöitä niin kuksa. Pipo ja sukat aina hyvät, samoin hansikkaita tarvitsee aina. Taskulamppu tai otsalamppu, suolapalaa esim. pieni sipsipussi, suolapähkinää tmv, meillä isä ja veljet tykänneet niistä termosukista joita esim. tokmanni myy edullisesti.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.10.24 23:58:48

Mitä saat heiltä yleensä lahjaksi?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   16.10.24 00:17:44

Kaurapussi lämmittämään hartioita, kahvi, tee, makusinappi, hillo, kalasäilyke, retki-istuin alusta, merinovillasukat, villasukat(itse tehdyt), itse leivotut keksit( esim. amerikkalaiset pikkuleivät) Lintukuvioinen tyynyliina, tyynyliina muulla painatuksella esim.valokuvasta

Lähettäjä: Nih 
Päivämäärä:   16.10.24 06:14:33

Sisukaupasta pitkät kalsarit/muuta oheistuotteita? Isälleni menee pitkikset isänpäivänlahjaksi. Joululahja pitää vielö keksiä!

Lähettäjä: keijo 
Päivämäärä:   16.10.24 16:05:45

kuukorento kaupas on kaikkee kivaa mindfulnes esineitä yms

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.10.24 16:47:09

Jos tykkää oluista niin jotain erikoisoluita yms.
Itse tilasin viime jouluksi pojalle kissamukin ifolorilta jossa poseeraa rakas kotikissamme

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   16.10.24 16:55:03

Heitän tähän nyt vähän erilaisen ehdotuksen, koska aion itse tehdä tällaiset isälleni ja veljelleni: valokuvakalenteri / -palapeli / -muki / -hiirimatto omista valokuvista.

Lähettäjä: Tarpeellista 
Päivämäärä:   16.10.24 18:23:03

Onko heillä silmälaseja?
Sitten voisi ostaa kunnon puhdistusliinan ja linssien puhdistussprayn

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.10.24 18:44:51

- Lahjakortti Netflixiin, Spotifyhin, tms.
- Joku liikuntalahjakortti (esim. seinäkiipeilemään)
- Kirja tai lehtitilaus
- Pipo, hanskat, kauluri, sukat tai vaikka koko setti:D
- Kalenteri ja joku hyvä kynä
- Kirjanmerkki ja sellainen lukuvalo joka kiinnitetään kirjaan tai joka laitetaan hartioille (en tiedä kuinka toimivia nuo on, en ole testannut)
- Viltti, joko ihan perus tai sellainen lämpiävä

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   16.10.24 18:49:04

Poikani pyysi joululahjaksi kenkienhoitoaineita, sopisi ehkä vanhemmallekin väelle.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   16.10.24 19:01:22

- autoilijalle: topparukkanen jossa raappa ja jos osaat osta uudet tuulilasinpyyhkijät autoon (meillä ne on aina ihan loppu ja tumput hukassa ja sit raapataan tuulilasia sormet jäässä), nää sopii myös naisille...
- heijastimia, budjettilahjoina pikkuisempinakin muistamisina kavereille.
- mun mies ja isä ja appiukko (appiukolle lämmintä, kun aina palelee) saa aina perusteeppareita ja alushousuja, mies ainakin joulun jälkeen heittää sit niitä risoja pois, kun on uusia tilalla, äidille pitkä tunika - yöpaidaksi - puuvillapellava mieluisin.
- ostin kenkien nastoitussarjan appiukolle, kun ei raski heittää kuluneita pihalitsareitaan pois, vaikka uusia kenkiä/saappaita ostettu. Nastoitettiin ne vanhat kengät joulun alla ja eka vuosi kun appiukolla ei luunmurtumia. Pyysi ostamaan uuden nastoitussarjan, niin laittaa taas uusia nastoja kenkiin...kun ne olikin hyvä juttu.
- uusi palohälytin ja sammutuspeitto
- metsästyskoirille pururullia, paikallisen uistinvalmistajan uistimia ja jigejä
- vaihtopattereita rannekelloihin
- vaihtopohjallisia kenkiin, kengännauhat näissäkin heijastinvaihtoehtoja..
- Alkosta Mon Cheri liköörikarkkeja, perinteisesti syödään appiukon kanssa noita laatikko ja rökitän hänet shakkipelissä jouluruuan jälkeen (appiukko antaa aina mulle lahjaksi konjakkipullon ja kirjekuoressa 500€ joulurahaa, anoppi ne on järjestänyt)

Päivämäärä:   16.10.24 19:13:42

Mieheltä saan yleensä punaviiniä ja toivomiani perusalushousuja (rintsikoita ei enää osta, kun sovittamatta ei löydy mukavia pitää).
Usein myös valikoiman hopeisia edullisia arkinappikorviksia (kun en pidä kalliimpia, kun tuppaavat hukkumaan) ja topparukkaset ja apteekin valikoimasta käyttämäni yövoiteen - josta yleensä löytyy aina joku joulunlahjapakkaus.

Mee like, kaikki menee käyttöön.

Lapsilta saan perinteisesti uutuuskirjoja (kirjastovaraus joulun pyhäpäiviksi) luettavaksi. Aikuiset lapset varaa mulle kirjat ja tuo, palautan ne sit luettuani. Itse unohtaisin varat oikeaan aikaan, joten todellakin hyvä lahja. Toimineet näin jo alakouluikäisitä ja nyt ovat jo aikuisia.
Lisäksi saan useimmiten punaviiniä ja/tai villalankoja ja erilaisia erikoishedelmiä ja itse kalastettua ja graavattua graavikalaa. Siis kaikkea mistä pidän ja en itse oikein raski ostaa.
Viimejouluksi oli siivutettu omenapuu ja jokin kuivattu luu, lakattu ja rei-itetty napeiksi, monee kauluriin ja villaneuleeseen tuli hienot napit...

Lapset saa useimmiten neuleita tai jotain muuta itsetehtyä huovutustyötä/räsymattoja/pehmoleluja, kuiva-kakkuja, hunajaa, pakastemarjoja ja sienipiirakkaa. Ja lahjakortin ravintolaan isän ja äidin seurassa.

Päivämäärä:   16.10.24 19:15:02

Kenkienhoitosetille ja kalenterille (vielä ehtii teettämään omista valokuvistakin) iso peukku multa.

Lähettäjä: Greta 
Päivämäärä:   16.10.24 19:24:56

Liukkaria?

Lähettäjä: FF 
Päivämäärä:   16.10.24 22:37:02

Lihashuoltovasara

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   16.10.24 23:06:41

Kiitoksia paljon, tännehän on tullut vaikka mitä ehdotuksia :D näillä ja jatkojalostetuilla ideoilla saan hyvin paketit jokaiselle täytettyä

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.10.24 04:35:49

Kuivalihakundin lihasettejä joissa erilaista maisteltavaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.10.24 04:45:48

Zäkällä kiva idea.

Ajattelin itse ostaa miehelle (47v) lahjakortin japanilaiseen majataloon ja mietin lahjakorttia jalkaterapeutille. Mies harrastaa liikuntaa ja hälle tulee pahoja kovettumia jalkoihin, niin olisi syytä hoitaa juurisyy. Aikaisemmin olen mm antanut lentolippuja, The other Danish uy-boksereita (nää on olleet tosi tykättyjä) ja suklaata tämän suosikkisujlaaputiikistq.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.10.24 09:27:26

Kiitos Ällö =P

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   17.10.24 09:49:04

Heijastimia!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.