Lähettäjä: Erdana
Päivämäärä: 15.10.24 15:37:41
aan ei tunnu miellyttävältä. Mitä itse vastaisitte minuna, jos hän kysyy pihalla/rapussa että teinkö minä sen ilmoituksen hänestä? Mikä onkin aikuisena ihmisenä mulle niin vaikeaa tässä mahdollisessa kohtaamisessa ja vastaamisessa?
Kaupungin vuokratalon (turkulainen lähiö) maantasa-asunnossa eräs pallinaama mieshenkilö n. 70 v. on ruokkinut "luonnoneläimiä" jo vuoden verran ainakin. Rottaisassa lähiölssä jossa ollut jo 6 kk ajan ammattilaisten myrkyansat. Paljolti johtuu tästä pallinaamasta. Aiemmin nakkeli maahan muutaman metrin päähän (mm. kanankoipia , kalaa näiden pähkinöiden lisäksi) nyt on siirtynyt parvekkeen kaiteeseen. Rottia vilisee pihassa jatkuvasti, kun niillä on tarjotin.
Kesällä tämä pallinaama itse luetteli mulle pihalla, että mitä kaikkia elukoita hän ruokkii, "vaikka ei sais mutta kun on se kumma kun kaikki kiellettään aina". En sanonut tähän juurikaan mitään silloin, kirosin tämän vain mielessäni maanrakoon.
Parvekkeensa on tuohon pieneen citymetsään päin. Ko. Citymetsässä menee n. 10 m päässä polku, jossa seisoen otin kuvan hänen parvekkeenkaiteelleen juuri kaatamistaan maapähkinöistä. Pelkäsin, onko kuva liian kauaa otettu, mutta isännöitsijä (lähetin maililla kuvan, koska ko. ilmoituskaavake tehdään aina ainoastaan paperisena) sanoi että kuvasta ilmenee ongelma täysin.
Jos ihmisellä on persoonassa häikkää niin saattaa vinksahtaa syytämään vaikka paskaansa postiluukustani, kun tein ilmoituksen hänen lakirikkeestään.
(Rapussa on ollut puoli vuotta varoitus siitä, että lain mukaan eläinten ruokkiminen pihassa on kiellettyä ja siitä seuraa varoitusmenettely.)
|