Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Häiriöilmoitus naapurista, nyt kohtaaminen kanss

Lähettäjä: Erdana 
Päivämäärä:   15.10.24 15:37:41

aan ei tunnu miellyttävältä. Mitä itse vastaisitte minuna, jos hän kysyy pihalla/rapussa että teinkö minä sen ilmoituksen hänestä? Mikä onkin aikuisena ihmisenä mulle niin vaikeaa tässä mahdollisessa kohtaamisessa ja vastaamisessa?

Kaupungin vuokratalon (turkulainen lähiö) maantasa-asunnossa eräs pallinaama mieshenkilö n. 70 v. on ruokkinut "luonnoneläimiä" jo vuoden verran ainakin. Rottaisassa lähiölssä jossa ollut jo 6 kk ajan ammattilaisten myrkyansat. Paljolti johtuu tästä pallinaamasta. Aiemmin nakkeli maahan muutaman metrin päähän (mm. kanankoipia , kalaa näiden pähkinöiden lisäksi) nyt on siirtynyt parvekkeen kaiteeseen. Rottia vilisee pihassa jatkuvasti, kun niillä on tarjotin.

Kesällä tämä pallinaama itse luetteli mulle pihalla, että mitä kaikkia elukoita hän ruokkii, "vaikka ei sais mutta kun on se kumma kun kaikki kiellettään aina". En sanonut tähän juurikaan mitään silloin, kirosin tämän vain mielessäni maanrakoon.

Parvekkeensa on tuohon pieneen citymetsään päin. Ko. Citymetsässä menee n. 10 m päässä polku, jossa seisoen otin kuvan hänen parvekkeenkaiteelleen juuri kaatamistaan maapähkinöistä. Pelkäsin, onko kuva liian kauaa otettu, mutta isännöitsijä (lähetin maililla kuvan, koska ko. ilmoituskaavake tehdään aina ainoastaan paperisena) sanoi että kuvasta ilmenee ongelma täysin.

Jos ihmisellä on persoonassa häikkää niin saattaa vinksahtaa syytämään vaikka paskaansa postiluukustani, kun tein ilmoituksen hänen lakirikkeestään.

(Rapussa on ollut puoli vuotta varoitus siitä, että lain mukaan eläinten ruokkiminen pihassa on kiellettyä ja siitä seuraa varoitusmenettely.)

Re: Häiriöilmoitus naapurista, nyt kohtaaminen kanss

Lähettäjä: Erdana 
Päivämäärä:   15.10.24 15:38:59

Asun siis itse samassa kerroksessa hänen kanssaan, nice... Tosin mahd. kaukana toisistamme, eri päädyissä rappua. Mutta silti. Hän tietää oven jossa asun.

Se polku jossa kuvan otin, on toki muidenkin käyttämä yleinen polku mutta itse kuljen siitä päivittäin koirani kanssa ja hän tietää sen hyvin.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   15.10.24 15:39:29

Vastaat että minkä ilmoituksen ja että et tiedä mistä puhuu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.10.24 15:41:12

Just ae, ei sun tarvitse keskustella asiasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 15:44:53

Sulla on laki puolellasi, ei sinun tarvitse sen enempää selitellä. Jos uhkailee tai käy jopa kiinni, kyseessä on toinen keissi ja siitä rikosilmoitus poliisille.

Päivämäärä:   15.10.24 15:46:53

"Mitä itse vastaisitte minuna, jos hän kysyy pihalla/rapussa että teinkö minä sen ilmoituksen hänestä?"

- Ai minkä ilmoituksen?

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   15.10.24 15:55:49

Vastaisin että en ole tehnyt mitään ilmoitusta.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   15.10.24 16:45:21

Katsoisin silmät pyöreänä ihmetellen, että minkä ilmoituksen... en oo kyllä mitään ilmoitusta tehnyt.

Parempi olla "pelkuri" ja kieltää, kun seuraisi sinulle vain ikävyyksiä.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   15.10.24 17:12:11

Esittäisin tietämätöntä ja yllättynyttä.

En kuitenkaan kutsuisi ketään pallinaamaksi. Noh, ehkä jos olisin 15v.

Päivämäärä:   15.10.24 17:31:15

Ihana ihminen..ajattelen kuinka paljon iloa hän saa elämäänsä näistä luonnoneläinten kohtaamisista. Surullista, että elämme elämämme tässä kieltojen ja järjestyssääntöjen maailmassa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.10.24 17:52:20

No hyi @!#$, rotat on kamalinta mitä on. Lintujen ruokkimisen ymmärtäisin. Et tietenkään myönnä mitään. Kysyt, että minkä ilmoituksen ja mistä. Sitten sanot, että no, eikös se ruokkiminen olekin kiellettyä, että mikset ala käyttämään lintulautaa.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   15.10.24 18:10:35

"Ihana ihminen..ajattelen kuinka paljon iloa hän saa elämäänsä näistä luonnoneläinten kohtaamisista. Surullista, että elämme elämämme tässä kieltojen ja järjestyssääntöjen maailmassa."

Juu, on se ihanaa kun rottia vilisee joka puolella ja niitä varten laitettuja myrkkyjä syö sitten kaikki muutkin eläimet ja kuolevat kituen! Ja jotkut eläimet kun syö niitä myrkytettyjä rottia ja kuolevat sitten itse. Se kuolema ei ole kovin mukava. Luonnon eläimet löytävät kyllä ruokaa ihan ilman ihmisen apuakin. Kun ihminen alkaa niitä ruokkimaan, niin tilanne on sitten tämä. Rottia joka paikassa, lisääntyvät solkenaan ja levittävät kaikenlaisia kivoja tauteja. Jos on ihan pakko saada luonnon eläimiä ruokkia, niin muuta maalle. Omalla tontillasi saat tehdä mitä tykkäät. Vaikka sitten elää rottien keskellä.

Lähettäjä: ffss 
Päivämäärä:   15.10.24 18:27:07

"Ihana ihminen..ajattelen kuinka paljon iloa hän saa elämäänsä näistä luonnoneläinten kohtaamisista. Surullista, että elämme elämämme tässä kieltojen ja järjestyssääntöjen maailmassa."

Teille ihanille ihmisille joita aiheesta laaditut järjestyssäännöt häiritsee riittää tässä maassa kyllä metsää ja erämaata joissa ette ole muille haitaksi vaikka omaa orava-armeijaa siellä hoivaatte.

Luonnoneläimistä kuuluu välittää mutta rajansa kaikella.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   15.10.24 18:55:04

Esitä vastakysymys "sinäkö niitä rottia tänne houkuttelet ja ruuantähteitä kylvät" Pidä saarna rottien ruokkimisesta.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   15.10.24 19:37:37

Hulluja kannattaa pitää epäluulossa. Ei ole mitään syytä "tunnustaa". Miksi ottaa turha riski joutua koston uhriksi.

Lähettäjä: voiMua 
Päivämäärä:   15.10.24 19:53:37

aika paljon savolaisia kommentoimassa

Uskaltaa tehdää ilmon mutta ei uskalla sanoa sitä

voiTeitä

Lähettäjä: riu 
Päivämäärä:   15.10.24 20:05:11

"Pallinaama", oikeasti?

Lähettäjä: hötöleidit 
Päivämäärä:   15.10.24 21:53:39

Aika rumaa kutsua toista pallinaamaksi. Miksei voi antaa vain asioiden riidellä?

Lähettäjä: Yhyy 
Päivämäärä:   15.10.24 21:55:31

VoiMua: sehän on pohjanmaalainen tapa. Ensin karjutaan ja uhotaan miten ollaan niin suorasuuta, niin suorasuuta, että! Ja sitten valehdellaan :D

Lähettäjä: voiMua 
Päivämäärä:   16.10.24 11:47:46

Voi olla niin, tunnen vain muutamia pohjalaisia mutta savolaisen kanssa olen naimisissa

Lähettäjä: Yhyy 
Päivämäärä:   16.10.24 11:50:49

Ei ole meidän ongelmamme.

Päivämäärä:   16.10.24 12:00:53

"VoiMua: sehän on pohjanmaalainen tapa. Ensin karjutaan ja uhotaan miten ollaan niin suorasuuta, niin suorasuuta, että! Ja sitten valehdellaan :D"

Kyllä tuollainen kierous on nimenomaan savolaisuutta. Pohjalaiset on ylpeästi väärässäkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.