Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pakko hoitaa puolison hevosia??

Lähettäjä: Anniina 
Päivämäärä:   15.10.24 13:48:44

Miten on, kuinka moni puolisonsa hevosia hoitava kokee sen pakkopullaksi ja epämiellyttäväksi hommaksi? Saako siitä palkaksi muuta kuin vi__uilut ja pahan mielen?

Re: Pakko hoitaa puolison hevosia??

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 14:00:54

En hoitaisi. Siksi tarkoituksella etsin puolison jolla ei ollut koiraa isompaa eläintä (tosin ei ollut sitäkään). Hevosihmiset ovat hankalia, miksi semmosen kanssa haluaisin elää..

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   15.10.24 14:01:15

Meillä hoitaa kuulemma silloin tällöin ihan mielellään. :)

Mies on monesti iltatallissa seurana ihan huvikseen jos on kotona.
Taluttaa hevosia jne joten ihan pystyvä kaveri tähän hommaan ;)

Mutta en koskaan oleta hänen hoitavan niitä tai tulevan auttamaan. Itse olen hevoseni hankkinut ja itse pyrin ne hoitamaan.

Samoin hän hoitaa yleensä metsästyskoiransa itse. Toki satunnaisesti minäkin ruokin ne ja siivoan niiden häkit.

Meillä palkkana toimii toisen maksamana, että mennään leffaan tai syömään tms. :) tai sitten palvelus palveluksesta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.24 14:05:14

Mun puoliso ei tykkää tulla tallille tai tehdä hommia, joten en häntä sinne edes pyydä. Käy silloin tällöin omasta tahdostaan ja silloin kyllä rapsuttelee heppoja ja syöttää herkkuja eli ei nyt sentään vihaa niitä.

Päivämäärä:   15.10.24 14:28:55

Jos puoliso ei halua ottaa osaa toisen elukoihin niin minusta sitä tulisi kunnioittaa. Erityisesti jos hevoset on hankittu vain toiselle puolisolle yhteisymmärryksessä ettei ne ole molempien.

Eiköhän samalta suunnalta löydy jotain hevosihmisiä jotka voi palkasta hoitaa? Laittaa vaan paikalliseen FB ryhmään ilmoituksen tms.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   15.10.24 15:46:29

Ei tule suhde toimimaan jos ei ole halua tehdä yhdessä ja auttaa. Jos ei ole ainakin osittain yhteisiä myös 'vain toisen' asiat.

Itseäni ei kiinnostaisi mies joka ei halua olla eläinten kanssa ja hoitaa, tosin esimerkiksi metsästäjää koirineen en enää sietäisi, nuorena tuli kokeiltua. On vaan liian erilainen ihminen.
Olenkin onneksi löytänyt kumppanin joka ei ole kova hankkimaan omia eläimiä mutta erittäin aktiivinen osallistumaan. Ihana tilanne molemmille. Eläimet kuitenkaan ei rajoita hänen matkustamista ym. Ne on siis pääasiassa mun juttu kun niistä seuraa isoja kuluja tai isoja rajoitteita, se on oma päätökseni.

Päivämäärä:   15.10.24 16:23:45

Ei kuulosta kauhean terveeltä, jos suhteessa on tapana pakottaa ja v*ttuilla.
En osaisi kuvitella itseäni suhteeseen, jossa toinen ei missään tilanteessa millään tavalla olisi valmis osallistumaan eläinten hoitoon. Mutta kukin valitsee itse.

Tämä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.24 16:26:42

Joudun hoitamaan sukulaiseni hevosia ja kyllä kyrsii. Ei tule palkkaa, ei tule kiitosta. Tämä on viimeinen kerta kun suostun tähän, jatkossa tarjoan apuani vain kun se minulle sopii ja on mielekästä.

Lähettäjä: Hese 
Päivämäärä:   15.10.24 16:42:07

Vaimoni ei halua tulla lähellekään tallia.

Lähettäjä: Nii 
Päivämäärä:   15.10.24 16:51:25

Meillä on omat harrastukset. Mulla hepat ja miehellä sali. Mutta tehdään asioita myös yhdessä viikoittain. Joskus mies lähtee mukaan tallille apukäsiksi ja yleensä viikonloppuisin käydään yhdessä salilla. Käydään myös vaelluksilla ja tenniksessä yhdessä. Tämä toki perustuu molemmin puolin vapaaehtoisuuteen ja haluun viettää yhdessä aikaa.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   15.10.24 18:00:23

Meillä puoliso laittaa aamulla hevoset heinien kans ulos. Se on hänelle okei.hoidan muuten nuo hyvin pitkälle itse. Eikä hänen olis pakko. Voin minäkin nuo hoitaa, mutta mies yleensä herää aiemmin kuin minä.

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   15.10.24 20:28:03

Sama kuin Noh:lla, puoliso herää aikaisin niin päästää hevoset ulos. Ja tulee kanssani iltatalliin ihan vain seuraksi. Jos sairastan niin tekee tallit tai jos vaikka kömmin aikaisin nukkumaan niin heittää hevoset sisälle ja laittaa aamuksi heinät.

Kun hevoset on kotona niin tämä on koko perheen elämäntapa mikä rytmittää meidän arjen. Olisi outoa jos puoliso ei suostuisi yhtään auttamaan. Omin sanoin on sanonut että tekee tätä koska hevoset tekevät minut onnelliseksi vaikka joskus häntä ärsyttääkin. Rakkaudesta minuun siis. Sinä päivänä kun ei enää auta hevosten kanssa niin tiedän että rakkaus kuoli siinä.

Päivämäärä:   15.10.24 20:46:10

Ei saa olla pakkoa.

Minä hoidan omat eläimeni ja mies omansa. Autetaan kyllä puolin ja toisin, mutta vain omasta vapaasta tahdosta. Jos toinen kokee homman liian kuormittavaksi niin sitten ollaan järjestelty hoitaja/hoitopaikka ilman mutinoita.

Ihan niinkuin ylipäätään elämässä, toisella on aina oikeus kieltäytyä ilman että toisen tarvitsee olla samaa mieltä onko perustelu hyvä. Se riittää, että ei halua.

Tähän asti on aina mies hoitanut kaikki hommat kun olen ollut reissussa. Jos haluan jatkaa etukäteen sovitun ajan yli reissuani olen ihan kysynyt luvan ja tehnyt aina selväksi, että saa kieltäytyä.

En ikinä, ikinä halua vastentahtoista eläimen (tai lapsen jos sellaisia olisi) hoitajaa! Ihan kammottava ajatuskin!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.