Lähettäjä: flll
Päivämäärä: 15.10.24 16:36:07
Minulla on pieni/kapea pää ja sirot kasvot, joten tavalliset kehykset ovat liian leveät ja tarvitsen kapeat kehykset.
v. 2016 kahdessa optikkoliikkeessä (ketjuliikkeet) minulle tyrkytettiin tavallisia, liian leveitä kehyksiä ja työntekijä hoki vain, että "ne on niin kivan väriset ja otetaan kuva niin voit verrata kehyksiä ja eikö ookki nätit ja miltä näyttää? :)))" No siltä näyttää että ihan liian leveitä on kaikki, missä täällä on niitä kapeita kehyksiä. No mutinaamutinaa ei tääl oikeen oo.
Menin sitten kolmanteen ketjuliikkeeseen josta löysin yhdet itseäni ulkoisesti miellyttävät kehykset jotka tuntuivat myös hyvältä päässä.
Mutta siten kun piti alkaa tehdä täpliä teippeihin että näkee miten linssit hiotaan, pitelikin työnteijä vain kehyksiä naamani edessä ja mälläili siinä sopivia täplän kohtia. Sanoin, että eikö ne kehykset pitäisi olla päässä, mutta hän vain hymyili, että "onnistuu se näinkin :)))". Lopulta laitoin ne kehykset päähän ja kysyin, että onko täplät oikeissa kohdissa. Ei taatusti olleet, mutta hän vain sanoi, että kyllä ne kehykset sitten kiristetään päähän sopiviksi kun ne palautuvat hiomosta.
Kun lasit oli valmiit, niin huomasin heti sovittaessa että on huonot. Kaksi työntekijää hohkui edessäni "No, onko hyvät? Onko hyvät?!!?" johon vastasin, että ei ole. Sanoin, että linssit on hiottu ihan väärin ja ei todellakaan ole minun silmieni mukaiset. Molemmat möksähtivät, että minun pitää vain totutella niihin. Ja kun pyysin säätämään kehyksiä niin, että lasit pysyvät päässä, niin uskalsi säätää niitä vain vähän, ja kehykset roikkuivat naamalla ihan vinossa. Vaikka sanoin monta kertaa, että väännä kunnolla niin, että kehykset on naamalla tässä asennossa, niin työntekijä vain vetkutti kehyksiä naamallani sivusuunnassa ja sanoi, että on ihan hyvät. No paskan @!#$ ole.
Kävin kolmessa ketjuliikkeessä keskustassa pyytämässä, että kehykset säädettäisiin kunnolla, mutta aina sama loputulos. Lopulta menin pieneen liikkeeseen eri kaupunkiin, joka ei ole ketjuliike, ja siellä työntekijä ensin väänsi kehyksiä liikaa ja alkoi siitä sitten löysentää nitä, että saadaan ne päähän sopiviksi. Ja tadaa, sain vihdoin kehykset, jotka olivat päähän sopivat. Mutta eipä se auta siihen, että linssit on hiottu väärin. Näen paremmin ilman laseja, koska lasit päässä minun pitäisi olla silmät kierossa.
Vtuttaa.
En muista, että lapsena olisi ikinä ollut tuota ongelmaa, että kehykset on päässä huonot tai linssit on hiottu värin. Olen syntynyt v. 1984 ja alkanut käyttää laseja joskus 1988 ja jättänyt ne pois 1994. Mihin lie ammattitaitoiset optikot tosiaan kadonneet...
|