Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoidatko eläinlääkäri käynnit työpäivän aikana

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 11:20:59

Jos on joku kiireetön juttu. Lähdetkö töistä pois kesken päivän vai yritätkö sopia työajan ulkopuolelle ajat ?

Re: Hoidatko eläinlääkäri käynnit työpäivän aikana

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   15.10.24 11:23:16

Sovin ajan työajan ulkopuolelle.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   15.10.24 11:27:01

Milloin mitenkin. Liukuva työaika, joten työnantajan kannalta on ihan se ja sama pidänkö tunnin tavallista pidemmän ruokatauon ja teen joku päivä tunnin pidemmän päivän vai varaanko lääkärin suoraan sellaiseen ajankohtaan, etten varmasti ole töitä tekemässäkään silloin.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   15.10.24 11:34:39

Jos menee työajan päällee niin otan pekkasista, liukumista tai palkattomana.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   15.10.24 11:38:26

"Milloin mitenkin. Liukuva työaika, joten työnantajan kannalta on ihan se ja sama pidänkö tunnin tavallista pidemmän ruokatauon ja teen joku päivä tunnin pidemmän päivän vai varaanko lääkärin suoraan sellaiseen ajankohtaan, etten varmasti ole töitä tekemässäkään silloin."

Sama.

Lähettäjä: Vol 
Päivämäärä:   15.10.24 11:39:02

Kaikki omat menot niin, ettei tarvi olla töistä pois. Järjestän itselleni vapaata tarvittaessa, jotta nää hoituu.
Koska mulla ei ole varaa tehdä vähemmän töitä, en halua kuormittaa työkavereita ja sit jos tarvii akuuteissa tilanteissa joustoa työnantajalta, niin aina onnistuu. Joustan myös hänen tarpeitteinsa mukaan aina, jos voin, joten 99% voidaan toisiimme luottaa, et homma pelittää ja omaa elämää saa olla.

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   15.10.24 11:41:30

Jos ei saa aikaa työajan ulkopuolelle, hoidan työpäivän aikana. Liukuva työaika, joten käytän tarvittaessa saldoja.

Kampaajallakin käyn yleensä niin, että lähden paria tuntia aiemmin töistä.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   15.10.24 11:59:38

Etätyöpäivinä käyn ruokiksella / tulen myöhemmin töihin tai lähden aiemmin tai otan vapaata.

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   15.10.24 12:00:31

Kyllä.

Päivämäärä:   15.10.24 12:01:48

Pyrin hoitamaan työajan ulkopuolella.

Aina se ei onnistu, joten silloin otan lomapäivän tai käytän liukumia.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   15.10.24 12:10:18

Minulla on itsenäinen toimistotyö, joten onnistuu tarvittaessa työpäivän aikana, kun vaan ilmoittaa esihenkilölle ja käyttää saldoja. Tosin jos hevosen kanssa pitää lähteä klinikalle, niin otan yleensä lomapäivän, koska siihen menee useampi tunti.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   15.10.24 12:24:11

Työpäivän aikana hoidan, mutta tietenkään se ei ole työaikaa vaan ihan omaa aikaa. Meillä käytössä liukuva työaika ja työnantajalle se ja sama milloin työni teen kunhan teen, eikä saldot mene liikaa miinukselle. Minulla on yleensä kokoajan 20-30 h plussaa, joten tarvittaessa voin hyvin käydä kesken päivää eläinlääkärissä tai vaikka itse hammaslääkärissä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.24 12:25:18

Itsellä ei ole mitään mahdollisuutta olla kesken työpäivän pois, ellei ota palkatonta. Siihenkin suhtaudutaan todella nihkeästi, ja syyn on oltava hyvä. Tämä on ihan ymmärrettävää, koska luokassa on oltava opettaja, ja jos joku tuuraa, on se pois monen oppilaan saamasta tuesta.

Kiireettömät ell-käynnit hoidan aina ilta-aikaan.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   15.10.24 12:34:15

Sovin ajan silloin kun ell sopii. En tarkoituksella "työajalle", mutta kun ell yleensä tekee 9-17 välisenä aikana töitä, niin minun on siihen sopeuduttava. Onneksi minulla on joustava työ. Ymmärrän että joku leikkaussalihoitaja, opettaja tai vastaava joutuu toimimaan toisin.

Päivämäärä:   15.10.24 12:40:02

Työajan ulkopuolelle mutta eläinlääkärien menojen mukaan, ovat usein myös joustavia ettei tartte valita yhtä aikaa viikossa kuitenkaan.

Päivämäärä:   15.10.24 13:20:20

Klinikkakäynteihin otan lomapäivän (palkattomia vapaita meillä ei pääsääntöisesti myönnetä, eli lomia on oltava aina vähän varastossa äkillisiä tarpeita varten) ja jos ell on tulossa kotitallille käymään, niin käytän saldotunteja (niitäkin on pidettävä aina vähän varalla).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.24 13:40:02

Otan palkatonta tunnin tai pari keskelle päivää. Ei täällä saa ilta-aikoja eläinlääkärille.

Päivämäärä:   15.10.24 13:40:59

Eläinlääkäri on auki virka-aikaan ja työskentelen virka-aikaan. Ei ole paljoa vaihtoehtoja.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   15.10.24 13:49:11

Aika vaikea saada työajan ulkopuolelle, joten kirjaan itseni ulos ja hoidan eläinlääkärin vastaanoton. Toki pyrin katsomaan niin, ettei ole palavereita jne. Jos ihan kotikäynti ja perusjuttu ja työt edellyttää läsnäoloa, ostan tallipalveluna eläinlääkärin avustusta tai pyydän joltakulta kaverilta apua. Koiran eläinlääkärin saa usein työajan ulkopuolellekin. Klinikkapäivät otan aina vapaaksi.

Lähettäjä: Joku vaan 
Päivämäärä:   15.10.24 18:37:37

Teen vuorotöitä 4töitä 6vapaata systeemillä joten käynnit on helppo sopia.
Kerran olen joutunut ähkyn takia jäämään pois töistä.
Meillä onneksi näihin saa palkatonta/lomapäivän

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   15.10.24 18:39:42

Yleensä työpäivän aikana. Etätyö, hepat omassa pihassa ja liukuva työaika. Ketään ei kiinnosta jos olen päivällä tunnin-pari pois tietokoneelta.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   15.10.24 18:52:52

Vuorotyö joten ei mitään ongelmaa. Lomalistojen ulkopuolella saa vaikka ylimääräisen vapaan (pankki) Jos listat on tehty niin vaihdellaan vuoroja, monelle tulee yllättäviä menoja.

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   15.10.24 19:02:33

Täälläkin ell auki vain virka-aikaan, jolloin teen itse töitä, joten käytän liukumia (kirjaan itseni ulos ja palatessa takaisin sisään) enkä varaa kiireettömiä aikoja palaverien, koulutusten tai asiakasaikojen päälle.

Päivämäärä:   15.10.24 19:04:00

En todellakaan. Työmatka 600km.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   15.10.24 19:19:34

Ell auki virka-aikaan. Itselläni aina tuhottoman paljon ylitöitä, joten niitä on hyväkin pitää pois aina kun vain mahdollista. Eläinlääkäri onkin kiitellyt, miten helppo ajoista on sopia kanssani. Väittäisin vielä tekeväni ihan vastuullista, tärkeää työtä. Mutta mahdollista tosiaan vaikuttaa itse miten pidän ylitöitä pois.

Lähettäjä: joms 
Päivämäärä:   15.10.24 19:48:56

Työajan ulkopuolella jos vain mahdollista, käytännössä kuitenkin menee monesti saldotunneilla tai liukumalla jos ei sovi ell:n aikatauluihin. Nykyisessä työssä pystyy onneksi aika itsenäisesti tekemään töitä milloin haluaa, eli ei tarvitse erikseen sopia näistä kenenkään kanssa.

Edellisessä työpaikassa pienet joustot onnistui palkattomana (tai jos pomo oli hövelillä tuulella, saattoi sanoa että merkkaa vain täysi päivä), kunhan työt sai järjesteltyä niin ettei kaadu muiden niskaan eli kiri sitten poissaolon kiinni vähän tiiviimmällä tahdilla.

Päivämäärä:   15.10.24 20:10:23

Otan aina ekan ajan minkä eläinlääkäri antaa, muut asiat joustaa sen mukaan sitten

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   15.10.24 20:13:21

Työpäivän aikana tietysti. Ei täällä edes saa aikoja kuin 8-16 välille. Myös kengitykset, hierojat ym tällä ajalla.

Olen sen aikaa liukumilla ja kirjattuna esim pitkälle lounaalle.

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   15.10.24 20:40:24

Riippuu. Mulla on täysin vapaat työajat, vaikka en yrittäjä olekkaan.

Päivämäärä:   15.10.24 20:44:03

Riippuu. Jos asian pystyy hoitamaan työpäivän jälkeen tai sitä ennen, mutta jos asia sisältää nukutusta niin yritän saada päivän vapaaksi jos ell aika on ennen työvuoron alkua. Muuten vien koiran vanhemmille/siskolle hoitoon.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   15.10.24 20:52:36

Kun olin palkkatyössä, mulla oli joustava työaika. Eli ihan hyvin pystyin menemään vaikka kesken työpäivän.

Yrittäjänä vapautta on vielä enemmän, eli kuhan ei oo asiakaskeikkaa, niin voi tehdä asiat miten tykkää.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   15.10.24 20:56:12

Eläinlääkäri, kampaaja, oma lääkärikäynti...

Sovin kun palveluntarjoajalle sopii. Lähes kaikki työjutut pystyn sopimaan ja tekemään työt oppuun sitten "omalla ajalla". Saldotunteja ja lomapäiviä käytän hyödyksi. Osapäiväsairasloma on työnantajan määritelmien mukaisesti käytössä.

Päivämäärä:   16.10.24 04:06:16

Kukallinen auki vain virka-aikaan, joten lounastauolla tai työpäivän aikana käyttäen saldoa tai teen ajan pois samana päivänä tai lähipäivinä ollen pidempään töissä.

Yksityiselle kauemmas menen työajan ulkopuolella.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   16.10.24 04:50:07

Hoidan kaikki juoksevat asiat vapaa-aikanani. Eläinlääkärit, kampaajat, lääkärit, fyssarit, name it. Ainoastaan hätätapauksessa nämä on työaikana. Ja silloin kyseessä on esim koiran hätäeutanasia ja jos mies ei pääse, joudun itse menemään.

Lähettäjä: pääsääntöisesti 
Päivämäärä:   16.10.24 07:06:45

Yritän aina saada kiireettömät eläinlääkäri- ym. menot tietenkin vapaa-ajalle, mutta esimerkiksi eläinlääkärin kotikäynti hevoten raspaus ja rokotus ei täällä maaseudulla onnistu iltaisin ja viikonloppuisin. Silloin olen pyytänyt lomapäivistäni vapaapäivän tai yrittänyt sopia lomani ajalle käynnit. Koirien kiireettömät eläinlääkärikäynnit ovat monesti olleen kinkkisiä, kun olen 65 kilometrin päässä kotoa töissä ja koira pitää hakea kotoa töiden jälkeen ja ajaa takaisin ja ehtiä vielä eläinlääkäriin viimeiseen päivittäiseen aikaan. Joskus olen pystynyt lähtemään töistä pari tuntia aiemmin ja tehnyt sitten tunnit takaisin. Hätätapauksessa tietysti pääsee päivystävälle ell viikonloppunakin onneksi.

Päivämäärä:   16.10.24 07:12:11

Olen töissä klo 6.30-16.00, ja siihen aikaanhan myös eläinlääkärit ovat avoinna. Palkattomana vapaana menee ja yritän itse löytää tuuraajan.

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   16.10.24 08:00:59

Koko aloitus on minusta vähän hölmö. Jos eläinlääkärit tekisivät töitä lähinnä normaalin toimistoajan ulkopuolella, niin mitä siitä tulisi? Ajat olisivat esim. klo 16-22 välillä?

Aika harvoin kai eläinlääkärissä tarvitsee loppupeleistä käydä ja jos tarvitseekin niin sairaan eläimen hoitaminen velvoitetaan jo ihan eläinsuojelulaissa. Meillä ainakin suurin osa poissaoloista koostuu näiden tulevien veronmaksajien sairasteluista. Itselläni ei ole lapsia, joten olen se loputon kuminauha ja luottopakki. Jos joskus on eläinlääkäri, olen hyvällä omallatunnolla, omalla ilmoituksella ja loppumattomilla ylityötunneilla sen ajan pois :)

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   16.10.24 09:28:09

Liukuva työaika ja teen etätöitä joten Elli tulee kun kerkee. Teen itselleni kalenterivarauksen siihen päivään ettei kukaan tuuttaa sinne palaveria. Meidän kunnan Ell ei ole ikinä ajoissa ja ilmoittaa että tulee 10-12 välillä. Todellisuudessa tulee sitten klo 13 :)

Lähettäjä: Tp 
Päivämäärä:   16.10.24 10:11:34

"Jos eläinlääkärit tekisivät töitä lähinnä normaalin toimistoajan ulkopuolella, niin mitä siitä tulisi? Ajat olisivat esim. klo 16-22 välillä?

Aika harvoin kai eläinlääkärissä tarvitsee loppupeleistä käydä ja jos tarvitseekin niin sairaan eläimen hoitaminen velvoitetaan jo ihan eläinsuojelulaissa."

Haloo, olet hevospalstalla. Suurin osa hevosten ellkäynneistä on (ja pitää olla!) ennakoivaa terveydenhuoltoa. Ei tilanne saa olla sellainen, että vasta sairaalle eläimelle kutsutaan ell. Terveelle hevoselle on kutsuttava ell useamman kerran vuodessa, kilpahevosille vielä paljon useammin. Ja ihmettelen kyllä, miksi juuri eläinlääkärien työaika 16-22 olisi tosi outo? Moni ammattikunta tekee iltavuoroa.

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   16.10.24 10:13:44

"Haloo, olet hevospalstalla. Suurin osa hevosten ellkäynneistä on (ja pitää olla!) ennakoivaa terveydenhuoltoa. Ei tilanne saa olla sellainen, että vasta sairaalle eläimelle kutsutaan ell. Terveelle hevoselle on kutsuttava ell useamman kerran vuodessa, kilpahevosille vielä paljon useammin. Ja ihmettelen kyllä, miksi juuri eläinlääkärien työaika 16-22 olisi tosi outo? Moni ammattikunta tekee iltavuoroa."

Haloo haloo! Monella hevosihmisellä on myös koiria, kissoja jne. Itse käytän ell palveluita keskimäärin 2xkk eli tiedän kyllä realiteetit...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.10.24 15:14:40

Meiltä on 30km isoon kaupunkiin, jossa on lukuisia pieneläinklinikoita, jotka ovat ainakin klo 20 asti auki, ja useat myös viikonloppuisin. Löytyy myös klo 20 asti auki oleva hevosklinikka. Hyvin saa ajan virka-ajan ulkopuolelle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.