Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keuhkosyöpä vei 4-vuotiaan kissan melko

Lähettäjä: Bal 
Päivämäärä:   15.10.24 11:12:44

puskista eilen. Moni Ig :tä käyttävä kissaihminen eilen luki saman surkean uutisen eilen @aunobengal :n Oilin armeliaasta poisnukuttamisesta.

Melko pitkään oireita setvittiin, surkeaa oli että päivitti eilen "jatkoselvittelykäynnille" mennessään että Oilin vointi on näyttänyt nyt paremmalta, on pirteämpi.

Käynnin lopputulemana rtg paljasti keuhkosyövän, jolle ei ole mitään muuta kuin tämä surullinen mutta armelias vaihtoehto. 4-vuotias rotukissa (sitä en ole selvittänyt, onko ko. rodulla syöpätaipumusta nuorella iällä rasitteena, kuten joillain koiraroduilla voi olla)

Oireita oli jatkuneet käytösoireilut: jonkin verran vaisu, vetäytyvä, toisinaan menettää hermonsa kissakaveriin eikä leiki sen kanssa (sairauden ja kivun merkki)

ja fyysinen oireilu: laihtuu koko ajan vaikka syö, verikokeissa anemia muttei muuta, loppuvaiheessa ilmaantui vielä joitain punaisia pieniä näppylöitä kuin finnejä ympäri kehoa "näytetään nyt nekin samalla lääkärille". Näppylät sitten olivatkin saman asian alkua.

Suukottakaa kissojanne joka päivä ja kertokaa että rakastatte <3 Huomista päivää ei niillekään ole luvattu, elämä voi loppu milloin tahansa keltä tahansa.

Re: Keuhkosyöpä vei 4-vuotiaan kissan melko

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.10.24 11:30:05

Mä jouduin perjantaina luopumaan mun rakkaasta koirasta. Kuukausi sitten todettiin röntgenissä keuhkojen olevan täynnä etäpesäkkeitä. Viime viikolla hengitys meni vaikeammaksi päivä päivältä ja torstaina tein päätöksen että päästän pois ennen kuin menee vielä pahemmaksi. Perjantaina sitten oli aika eläinlääkärille, silitin ja halasin mun rakasta koiraa koko rauhoituksen ajan ja vielä pitkän aikaa sen jälkeen kun sydän oli lakannut lyömästä. Koira olisi täyttänyt tässä kuussa 8 vuotta. Ikävä on suuri ja sydämeen sattuu mutta mun rakkaalla on nyt hyvä olla ilman kipuja ja hengitysvaikeuksia.

Lämmin osanotto ja halaus aloittajalle, tunnen tuskasi

!

Lähettäjä: Bal 
Päivämäärä:   15.10.24 11:37:28

Otan osaa!

Mutta huom.

En minä ole tuo aloitukseni profiilin henkilö eli ei ole minusta/kissastani kyse! Se vaan kolahti, koska oma kissani on saman ikäinen!

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   15.10.24 11:37:41

Kuinka yleistä syöpä on koirilla/kissoilla?

Lähettäjä: trde 
Päivämäärä:   15.10.24 11:41:29

Erittäin yleistä iäkkäillä, mutta ei todellakaan yleistä nuorilla eläimillä kuten mainitsemani kissayksilö.

"Mä jouduin perjantaina luopumaan mun rakkaasta koirasta. Kuukausi sitten todettiin röntgenissä keuhkojen olevan täynnä etäpesäkkeitä. Viime viikolla hengitys meni vaikeammaksi päivä päivältä--"

Osanottoni poismenosta.

Mutta tekstisi herättää kysymyksen, oliko hengitysvaikeuksia jo siloin kk sitten? Entä mistä se syöpä alunperin lähti jos keuhkoissa oli etäpesäkkeet eli millaista kivunhoitoam se sai?

Lähettäjä: Aadi 
Päivämäärä:   15.10.24 11:46:56

"Lämmin osanotto ja halaus aloittajalle, tunnen tuskasi"

Aloittajalle?? Nyt vähän sitä lukutaidon petrausta, kiitos! :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.24 15:21:50

Täällä meni 3.5v keskiviikkona. Lymfooma on järkyttävä miten nopeasti se vie.

Kuukausi sitten normaali. Yhdellä viikolla hieman hengitystieoireita, niin pieniä etten ollut niistä edes varma mutta vein lääkäriin. Asiaa selviteltiin, löytyi lymfooma, imusolmukkeisiin levinnyt läpi kehon.

Vihaaan syöpiä. Eikö ole tarpeeksi vaikeaa elämä tällä planeetalla ilman sellaista vitsaustakin. Kun miettii moniko ihminen ja eläin näihin on mennyt omassa lähipiirissä niin kamalalta tuntuu. Lymfooma on yleisin syöpä nuorella.

Päivämäärä:   15.10.24 15:24:28

"Asiaa selviteltiin, löytyi lymfooma, imusolmukkeisiin levinnyt läpi kehon."

Otan osaa.

Miten tätä tutkittiin eli miten se löytyi ja montako kertaa ehdit käyttää lääkärissä ennen ku tuomio tuli?

Päivämäärä:   15.10.24 21:08:36

Up kysymykselle..

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.10.24 12:21:53

trde, ei ollut kk sitten mitään hengitysvaikeuksia. Alunperin oli nisäkasvain ja kun otettiin röntenkuvat ennen kuin päätettiin leikkauspäivä (tarkoitus oli samalla steriloida) niin ell halusi varmuuden vuoksi röntgata keuhkot. Ilmeisesti kuuli hengityksessä jotain kun kuunteli sydäntä. No, keuhkot täynnä etäpesäkkeitä ja nukutus olisi ollut liian iso riski. Sai ab-kuurin ja kortisonia helpottamaan oloa. Oli muuten kyllä pirteä ja ruoka maistui loppuun asti.

Aadi, pää on vielä surusta sekaisin ja näkökenttä kyyneleistä sumea. Voimia sulle kun luin väärin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.