Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Auttoiko pariterapia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 08:56:11

Tulin siihen tulokseen, ettei olisi kummankaan osapuolen kannalta järkevää jatkaa suhdetta enää vuosien kinastelun jälkeen. Mies oli asiasta tosi huonona ja ehdotti pariterapiaa. Olin jo asian melko vankasti päättänyt, mutta välitän hänestä. Nyt ero tuntuukin paljon vaikeammalta. En halua tähän neuvoja, vaan haluaisin kuulla, oletteko käyneet vaikeassa tilanteessa pariterapiassa ja onko siitä ollut apua? Missä vaiheessa pariterapia ei ole enää järkevää?

Re: Auttoiko pariterapia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.24 09:22:19

Kävimme ja auttoi, sillä kumpikin vielä halusimme jatkaa suhteessa ja menimme terapiaan nimenomaan korjaamaan ongelmia. Pariterapia voi kyllä auttaa myös erotilanteen käsittelyssä, eli maalin ei tarvitse olla parisuhteen pelastaminen.

Jos halu olla yhdessä on täysin kuollut, ei sitä ehkä ole järkeä tekohengittää.

Lähettäjä: kavio 
Päivämäärä:   15.10.24 09:28:52

Meillä tilanne oli todella tulehtunut, käytännössä enää vain riideltiin. Mentiin pariterapiaan kesällä ja tilanne on nyt ihan mukava. Vielä on muutama iso asia käsiteltävänä enkä tiedä, jatkammeko sitten kuitenkaan yhdessä, mutta ainakin koen että ero on tässä tapauksessa helpompi tehdä tämän jälkeen jos siihen päädytään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.10.24 09:32:55

Opittiin keskustelutapoja. Muuten oli täysin hukkaanheitetty juttu ja pettymys itselle. No nyt onneksi aika ilmeisesti auttanut ja sen ajan ongelmat menneet ohi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.24 12:41:38

Kiitos vastauksista. Onko lisää kokemuksia?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   15.10.24 12:47:09

Ei auttanut meillä enää siinä tilanteessa kun olin jo päättänyt erota.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.24 12:50:45

Auttoi ymmärtämään suhteemme ongelmia, mutta mikään ei enää kyennyt palauttamaan kunnioitusta ja luottamusta mieheen, joka yhtäkkiä alkoi näkemään ongelmat käytöksessään vasta kun olin jo pakkaamassa tavaroita muuttoa varten. Emme alusta asti vaan sopineet yhteen ja meillä oli juuri täsmälleen päinvastaiset ja toisiaan pahentavat ongelmat taustalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.