Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pomo aiheuttaa melkein paniikkikohtauksen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 20:53:28

Kestin (en jälkikäteen tiedä itsekään, miksi ja miten) useamman vuoden pomoa, joka kyttäsi kaikkea, jätti omat työnsä tekemättä, järjestelmällisesti sulki minut pois kokouksista ja työryhmistä, ja vasta myöhemmin kuulin että oli puhunut joka suuntaan, etten tee mitään. Sain onneksi sattumien kautta toisen esihenkilön, ja töissä oli kaikki hienosti pari vuotta. Pomon pomo pyysi anteeksi, että oli uskonut tätä entistä esihenkilöä, tein hänen mielestään todella hyvää työtä ja sain ylennyksen.

Nyt tämä entinen pomo tuli uudelleen (onneksi väliaikaisesti) esihenkilökseni. Aloitti kyykyttämiseni heti kritisoimalla työtäni (tiedän tehneeni hyvää työtä ja saaneeni niin johdolta kuin työntekijöiltä pelkkää kiitosta). Kukaan muu ihminen ei saa minua murtumaan, mutta tämä saa jostain syystä vietyä kaiken ilon työstä ja tuntemaan ettei minusta ole mihinkään enkä osaa mitään. Olen itkenyt suurimman osan päivästä ja on vasta ensimmäinen päivä kolmen kuukauden pätkästä. Tuntuu naurettavalta, että joku ihminen saa murtumaan näin. Tällä viikolla pitäisi tavata livenä lähes vuoden jälkeen ja ahdistaa ihan hirveästi.

En käsitä miten kestän ensi vuoden alkuun :( Eipä tällä mitään pointtia ollut sen kummemmin kuin ahdistuksen purkaminen. Työpaikkaa ei ole tarkoitus vaihtaa, sillä ensi vuonna saan todella mukavan esihenkilön.

Re: Pomo aiheuttaa melkein paniikkikohtauksen

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.10.24 21:14:42

Onko se pomon pomo edelleen siellä? Itse kävelisin hänen luokseen ja sanoisin kylmästi että tämä ei onnistu, en pysty jatkamaan työntekoa tämän henkilön kanssa. Hän saisi sitten tehdä valinnan kumpi lähtee. (Tosin itselläni on tietysti se hyvä puoli että on kova työvoimapula, saan käytännössä itse valita työpaikkani.)

Päivämäärä:   14.10.24 22:04:29

Ei ole, jäi eläkkeelle. Muita vaihtoehtoja ei nyt loppuvuodeksi ole. Kunta kyseessä, joten hallintosääntö sanelee, mitä kukakin voi tehdä ja kuka voi olla kenenkin esihenkilö.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.10.24 22:17:03

Tokaise kiukkuisesti sille pomolle mikä töissäsi on väärin
Kysy suoraan mikä syynä mollata töitäsi.
Itse olin esimiehen hampaissa jlnkunaikaa uudessa työpaikassa, kyttäsi tekemisiäni, hulmauttdli tylysti. Eräänä päivänä vastasin kiukkuisesti, loppui siihen ja tulimme llpuksk oikekn hyvin toimeen keskenämme
Hänellä oli stressiä kun osittain pelkäsi firman omistajaa joka oli kuulemma tälle pomolle usdkn tyly ja valitti asioista

Päivämäärä:   15.10.24 01:24:37

Voi että. Kun toinen on päässyt jo ihon alle on tosi vaikeaa enää toimia. Se on kuitenkin mahdollista. Pidä kiinni rajoistasi, tee aivan selväksi se, että sinulle ei puhuta tuohon sävyyn ja menköön henkilö hoitamaan omia töitään ja pois sinua häiritsemästä.

Ole yhteydessä esimiehen esimieheen vaikka hän ei olisikaan se sama ymmärtäväinen tyyppi kuin aiemmin. Että sinulla ja henkilöllä x on tälläinen tausta ja henkilö y (se aiempi esimiehen esimies) taas oli sinusta mieltä z.

Osaatko muussa elämässä pitää huolta siitä, että sinua ei kohdella väärin/ikävästi? Jos osaat, edes hetkittäin, ota sieltä mallia.

https://hidastaelamaa.fi/avainsanat/rajat/

Tsemppiä koitokseen! Jos mahdollista, hankkiudu lomalle, vaikka palkattomalle ja ainakin pyri menemään työterveyteen asiasi kanssa mahdollisimman pian. Jos olet tuon ihmisen kanssa tekemisissä koko loppuvuoden tulet olemaan äärimmäisen stressaantunut ja vaarassa saada oikeasti pahoja mielenterveysongelmia alkaen burnoutista. Niistäkin voi selvitä, mutta paras olisi saada jotain helpotusta tilanteeseen.

Joka tapauksessa, sinä selviät siitä kyllä, mutta älä tee sitä hiljaa hammasta purren vaan pidä huolta oikeudestasi suorittaa työsi rauhassa ilman että kukaan sabotoi mielenterveyttäsi!

Lähettäjä: Findian 
Päivämäärä:   15.10.24 02:46:35

Nyt pokkana vaan, älä anna narsistille periksi. Äänitä sen puhetta sulle salaa ja kuunteluta työterveydessä.

Päivämäärä:   15.10.24 07:43:47

Outoa kyllä pystyn pitämään hyvinkin tiukat rajat kaikille muille ja kaikessa muussa. Lähiaikoina olen ollut puhumassa monille isoille päättäjille ja sain pelkkiä kehuja. Ja nyt olen ihan paniikissa siitä että joudun tapaamaan tämän tyypin huomenna.

Tiedän että hän yrittää saada minut auttamaan häntä ja tekemään työnsä, kuten ennen tein ja sain hänet näyttämään siltä, että hän pärjää. Nyt psyykkasi itseäni siihen että saan huomenna kohteliaasti sanottua että enää tee niin.

Työterveyteen soitin jo, menen ensi viikolla puhumaan psykologille, miten saisin keinoja siihen ettei tämä ihminen pääse ihon alle enää.

Onni on se että kukaan ei onneksi enää usko tämän puheita siitä ennen osaa tai tee mitään, koska olen saanut todistettua päinvastaisen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.10.24 07:55:45

Oletteko kaikki naisia?

Päivämäärä:   15.10.24 07:34:07

Kuulostaa yhdeltä entiseltä työpaikaltani. Siellä oli kyttäävä pikkupomon pikkupomo joka kokoajan natisi ja nitisi jostakin ja oli erittäin tyly etenkin paikan nuorimmille työntekijöille. 4 kuukauden aikana sen toiminnan takia sieltä lähti 5 työntekijää pois, suurin osa nuoria työntekijöitä. Itsekin lukeudun näihin viiteen pois lähteneisiin.

Lähettäjä: Erty 
Päivämäärä:   15.10.24 07:37:06

No pidät puolesi ja se on vaan pari kk, sen seisoo vaikka päällään.

Lähettäjä: ^z^ 
Päivämäärä:   15.10.24 07:38:41

Auttaisiko HR?

Päivämäärä:   15.10.24 07:40:23

Älä puhu ton tyypin kanssa mitään ylimääräistä. Etkä tee sen töitä!

Lähettäjä: nanne 
Päivämäärä:   15.10.24 08:30:12

Yrität sinnitellä ja pitää puolesi. Jos ei tule mitään ja pomo aiheuttaa jatkuvasti itkua ja ahdistusta, niin sitten vaan työterveyteen ja annat noiden tuntemusten tulla itkun kera niin saat saikkua. Tilanne ei ole kuitenkaan oneksi pysyvä, joten riittää kun selviät sinne vuoden loppuun, vaikka sitten saikulla.

Jos teillä on HR, niin voit ilmoittaa työpaikkakiusaamisesta. Työnantajan täytyy siihen lain mukaan puuttua.

Lähettäjä: Mutteri 
Päivämäärä:   15.10.24 09:31:36

Sairaslomaa tarvittaessa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.