Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teette kampaajalla (asiakkaana)?

Lähettäjä: koikoi 
Päivämäärä:   14.10.24 18:00:55

Somessa tulee välillä vastaan kuvia kampaajan penkissä missä samalla syödään, tehdään töitä jne.

Mitä te teette?
Itse kampaajakäynneillä istun siellä penkissä kyllä 3-4h per kerta mutta en kyllä muuta kuin lue lehtiä, juttele ja selaan puhelinta..

Re: Mitä teette kampaajalla (asiakkaana)?

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   14.10.24 18:33:52

Luen lehteä, selaan puhelinta, juttelen tai en tee mitään. Kerran olen syönyt samalla, silloin kampaamokäynti kesti melkein 5h (pidennysten irrotus, huolto, kiinnitys, väri, leikkaus….). Mutta silloinkin söin siinä välissä kun kampaaja huolsi pidennyksiä.

Olisi hassua syödä tai tehdä töitä ainakaan normi käynnillä, mikä kestää max pari tuntia.

Lähettäjä: Ping 
Päivämäärä:   14.10.24 18:51:43

Minun kampaajakäyntini kestävät korkeintaan kolme varttia, ja se menee mukavasti jutustellessa. Voidaan puhella niitä näitä ja kampaaja voi kertoa käyttämistään tuotteista jne. Tuntuisi epäkohteliaalta selata puhelinta, kun kampaaja häärii siinä vieressä. Toki jos istuisin vaikka värit päässä ja kampaaja tekisi sillä aikaa ihan jotain muuta, niin voisin katsella lehtiä tai puhelinta.

Lähettäjä: quiet 
Päivämäärä:   14.10.24 19:06:31

Lehtiä luen. Pari tuntia noin kestää raidoitus + leikkuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.24 19:12:06

Mä olen syönyt kerran, koska mun lounastilauksessa kesti niin otin sen sit mukaan, että ehdin kampaajalle. Söin samalla kun kampaaja sekoitteli värejä ja alkoi laittaa ainetta mun hiuksiin. Usein olen myös kuunnellut jotain työpaikan infoa tms. missä riittää että mä ja muut 500 ihmistä on kuulolla. Sit vaan selailen lehtiä ja höpöttelen kampaajan kans.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   14.10.24 19:13:51

Luen kirjaa. Syön. Pari tuntia kaikkineen.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   14.10.24 19:33:34

Jutustelen tutun kampaajan kanssa. Yleensä tunnissa menee leikkaus ja glossing.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 19:39:05

Juttelen kampaajan kanssa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.10.24 19:48:15

Juttelen kampaajan kanssa tai olen hiljaa
En silti kokoajan pälpätä vohan kampaajskin haluta olla välillä hijaa

Lähettäjä: ST 
Päivämäärä:   14.10.24 20:03:23

Kampaajalla menee n. 40 min + maksu ja uuden ajan varaaminen. Aluksi kampaaja kysyy mahdollisista ongelmista, että tietää tehdä oikeanlaisen hoitokäsittelyn pesun yhteydessä. Sitten on hiusten pesu, päähieronta ja hoitokäsittely pesupaikalla. Pesupaikalla on hierovat tuolit, joten silloin olen hiljaa ja vain nautin käsittelystä. Pesun jälkeen leikkaus, siinä jutellaan jotain ja välillä ollaan hiljaa. Ei niissä kaavuissa taida edes olla käsille reikiä (en ainakaan ole nähnyt), niin hankala olisi tehdä mitään, jossa pitää omat kädet nähdä. Neuloosi-työkaveri varmaan kutoisi parit sukat siellä kaavun alla yhden kampaamokäynnin aikana, hänen ei tarvitse nähdä mitä tekee.

Päivämäärä:   14.10.24 20:37:12

Kampaajalla menee 2-3 tuntia. Suurimman osan ajasta juttelen kampaajan kanssa mm. hevosista. Kun väri vaikuttaa ja kampaaja on muualla, juon teetä, syön suklaata ja luen lehtiä. Mulla on yleensä aamun eka aika, joten kampaamossa ei välttämättä ole muita paikalla.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.10.24 20:59:20

Oli sitten hiusten leikkaus tai raidoitus niin aluksi puhutaan läpi mitä ollaan tekemässä, sitten luen lehtiä. Raidoitukseen menee monta tuntia niin silloin saattaa tulla jotain pientä juteltua välillä, ainakin pesupaikalle mennessä. Nautin kun kampaajalla saa lukea naistenlehtiä kun niitä ei nykyään muuten tule luettua eikä mulle tule yhtäkään. Uskon myös että kampaajat arvostavat ettei tarvitse koko työpäivää hölöttää, ainakin vaikuttavat tyytyväisiltä kun voivat keskittyä rauhassa vain tekemiseen. Mutta jos en lukisi lehtiä vaan katsoisin vaan peiliin niin sitten olisi pakko jutella, olisi aika kiusallista vain tuijottaa tyyliin kone käy mutta kuski puuttuu :D

Päivämäärä:   15.10.24 01:26:12

En näe yhtään mitään ilman laseja joten vaan istun. Vastailen jos kampaaja jotain haluaa jutella.

Päivämäärä:   15.10.24 07:41:35

jutustellaan tutun kampaajan kanssa, tai oon vaan silmät kiinni. sillon kun ootellaan värin vaikutusta, selaan puhelinta. aina tarjotaan kahvia ja keksiä, joskus otan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.24 09:13:59

Mä vihaan kampaajalla käymistä juuri tuon tylsyyden vuoksi. Työasioita en voi hoitaa (salassapitovelvollisuus) ja se 2-4h on tosi pitkä aika puhelimen näpräämiseen. Jutellaan toki kampaajan kanssa myös mutta silti se on pitkä aika. Taas pitäisi kyllä varata aika. :D

Lähettäjä: Ei kampaajaa! 
Päivämäärä:   15.10.24 09:21:09

Kiitos näistä, itsellä yli kaksikymmentä vuotta viimeisestä käynnistä kampaajalla, koska inhoan ja kammoan sitä tilannetta. Nämä kertomukset kahden tai jopa viiden (!!!!!) tunnin kampaajareissuista saivat minut päättämään, että en tästä eteenpäinkään mene kampaajalle. Koskaan.

Hyi olkoon, miten semmoisen kidutuksen edes kestää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.10.24 09:22:47

Siksi lopetin kampaajalla käynnin vuosi sitten, koska on niin tylsää istua. Meni aina 3-4 h, selasin lehtiä, puhelinta, juttelin muutaman lauseen. Vapauttavaa että huomasin että eihän mun olekaan pakko käydä. :D Enää leikkuutan kuivat pois pari kertaa vuodessa, värjäykset lopetin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.24 09:25:50

Yritän olla nukahtamatta, nautin ja luen. Paras kokemukseni on silkkisuoristuksesta, kun siinä tehtiin koko ajan. Suoristettiin, pestiin, kuivattiin, suoritettiin, pestiin, kuivattiin.. Ai ai miten se oli ihanaa.

Lähettäjä: Moneypenny 
Päivämäärä:   15.10.24 09:26:43

Rentoudun, laitan silmät kiinni ja olen vaan. Tai sitten luen lehteä; mieluummin joku rasvainen kuten Seiska tms. jos löytyy. Tosin mun kampaajallakäynnit kestää sen 30min.

Viimeksi kun kävin kampaajalla siellä ei ollut edessä sitä tasoa eikä yhtään lehteä. Kampaaja halusi jutella ja kyseli kaikenlaista henkilökohtaista että olenko töissä ja muuta mitä hänelle ei kuulu, hänen mielestään varmaan small talkia. No en kertonut hänelle mitään, sanoin vaan että onpa ihanaa kun voi rentoutua ja pistin silmät kiinni. Onneksi täällä on valinnanvaraa, ei tarvitse mennä sinne kampaamoon enää. En halua 'tutustua' kampaajaan, menen sinnä ainoastaan yhtä tarkoitusta varten, en hakeakseni juttuseuraa mutta en myöskään halua olla töykeä.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   15.10.24 09:30:22

Kampaajakäyntini kestää yleensä 30-45 min, joten en mitään ihmeempää siinä tee. Mieluiten olisin vaan hiljaa ja rentoutuisin, mutta vastailen toki jos kampaaja jotain haluaa jutella. Jos kampaajakäynnit olisivat pidempiä, niin ehkä ottaisin jotain lukemista.

Lähettäjä: Penni 
Päivämäärä:   15.10.24 09:31:09

Teen töitä puhelimella eli makselen laskuja, luen ja vastailen meileihin, ajattelen uusia juttuja töihin (paikallaan istuminen muualla kuin töissä on hirmu luovaa aikaa) ja juttelen teamsin kautta kollegoille jos on jotain yhteistä työn alla. Mulla on liikkuva työ joten nautin kampaajalla käymisestä kun saa rauhassa istua ja miettiä (työ)juttuja ja pystyy lukemaan/kirjoittamaan toisin kuin vaikka autoa ajaessa. Usein ennen kampaaja-aikaa ihan listaan mitä aion tehdä/miettiä sen 2-3 tunnin aikana.

Välillä pelaan mobiilipeliä, sekin on ihanaa kun saa "luvan kanssa" vaan istua ja pelata. Sitten alkaa ärsyttää jos peli tökkii ja palaan työasioihin :-D

Päivämäärä:   15.10.24 09:37:49

Kaikkein kivointa on vain hiljaa katsella kampaajan työskentelyä. Vastailen, jos kyselee jotain.

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   15.10.24 10:47:31

Teen töitä yksinyrittäjänä ja olisi ihana löytää kampaaja jonka kanssa olisi kiva höpötellä esim. hevosista/koirista/arkisista asioista jotka molempia kiinnostaa (jos olisin sosiaalisessa töissä, arvostaisin hetken hiljaisuutta). Ennen kun kaveri vaihtoi alaa, 4 tuntia hänen penkissä meni aivan super nopeasti mutta sen jälkeen ei ole löytynyt vielä yhtäkään kampaajaa jonka kanssa olisi luontevaa jutella aiheesta kuin aiheesta, aina tuntuu että menee sellaiseksi väkisin vääntämiseksi...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   15.10.24 11:16:44

Luen Seiskaa ja höpöttelen elukoista ja tietysti myös lapsestani.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.10.24 12:43:16

Olen vain. Tai juttelen, jos kampaaja tykkää jutella. Miksi ihmeessä pitäisi tehdä jotain erityistä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.