Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Riitaan tarvitaan aina kaksi

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   14.10.24 16:08:58

Tuolla yhdessä topikissa joku lausahti näin, mutta noinhan se ei ole.
Nyt kokemuksia kehiin.

Mies soitti mulle illalla töistä päästyään ja vastasin väsyneenä.
Mies alkoi väittää että kuulostan oudolta.
Laittoi sitten luurin korvaan ja soitti vielä kotiin päästyään ja mesosi jotain ei jumalauta- tyyliin.
Mä olin ihan täysin äimän käkenä että mitä tässä juuri tapahtui.

Re: Riitaan tarvitaan aina kaksi

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.10.24 16:12:06

Mun äidin mielestä ” niin monta kertaa olet täältä ovet paukkuen lähtenyt” itse en muista kertaakaan, eikä äitikään osannut yhtäkään kertaa sanoa, kun pyysin kertomaan, että milloin näin on käynyt.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   14.10.24 16:14:06

Mulla on pari sellaista kokemusta, että kaveri on itse luvannut tehdä asian X. Sitten kun olen ystävällisesti kysynyt, että olitkos koska ajatellut tehdä asian X, ei kiirettä kunhan kysyn, kaveri saa kauheat raivarit koska minä painostan jatkuvasti (yhden kerran) ja olen tosi hankala (kumpihan meistä?). Minua on haukuttu näissä tilanteissa täysin puskista niin, että on mennyt välit näihin molempiin kavereihin samoin tein. Mielestäni hyviä esimerkkejä yksipuolisesta riitelystä nämä raivarit.

Lähettäjä: Petra 
Päivämäärä:   14.10.24 16:14:14

Exä silloinen nyksä, oli kotonaan ja otti vähän olutta.
Kertoi sitten kaverinsa ( jonka minäkin tunnen pitkältä ajalta) kutsuneen kylään.
Toivottelin sitten että sehän on kiva ja vois olla hyvä idea mennä jne.
Mies alkoi vääntää asiaa riidaksi mielessään ja puolusteli että mä olen kuule tuntenut cccc.n jo siitä asti ( joo niin minäkin) että mitä vttu pahaa siinä on jos kaveri kutsuu ja hän vaikka menisikin.
Joo ei niin yhtään mitään.

Lähettäjä: /-/ 
Päivämäärä:   14.10.24 16:27:52

Entisessä monivuotisessa suhteessa joskus mies ilmoitti edellisenä päivänä, että on menossa eri paikkakunnalta tulevan kaverinsa kanssa terassille seuraavana päivänä. Meillä oli sovittu ihan oikea meno terassia seuraavalle päivälle, joten sanoin että mehän ollaan menossa paikkaan x seuraavana päivänä, että jos et tule mukaan niin minä menen sitten itsekseni. Mies alkoi raivota, kuinka hän tarvitsee omaakin aikaa ja kuinka harvoin hän tätä kaveriaan muutenkaan tapaa ja kehtaan siitäkin v-tuilla ja kieltää. V-tuilla ja kieltää = muistuttaa sovitusta ja sanoa että jos hän ei tule mukaan, menen sitten itse.

Oli muutenkin todella itsekeskeinen minäminä-ihminen, jonka maailmassa kaiken olisi pitänyt mennä hänen mielensä mukaan. Esim. syömään mennessä saattoi kysyä, mihin haluan ja kun sanoin, siellä oli huono ruoka, liian täyttä tai palvelussa vikaa, joten hän kuitenkin valitsi paikan. Kiukutteli sitten siitäkin, kun en koskaan ehdottanut mitään - miksi vaivautua vain muodon vuoksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.24 17:35:27

Minun siskoni on suuttunut minulle lukemattomia kertoja siitä, kun suunnilleen katson häntä tai hengitän väärin. Tai mietin "liian kauan" vastausta johonkin (suu on avattava heti kun hän sulkee omansa, muuten on liian hidasta ja ärsytän häntä tahallani ignoraamalla!!1) Suosikkini ovat ehkä ne kerrat, kun hän suuttuu minulle kun en tehnyt jotain, mitä hän oletti että tekisin, mutta ei kommunikoinut toiveitaan ääneen minulle. Eli minun vikani, ettei telepatia toimi. Jos hän kompastuu kenkiini eteisessä, sekin on minun vikani, koska ne ovat minun. Lista on loputon, eikä tosiaan olla mitään teinejä enää. Ihminen, jolla on huono itsetunto ja jolle itsereflektio on liian pelottava asia, saa todellakin riidan pystyyn ihan yksinään kun tulee kiire kaataa epävarmuutensa jonkun muun niskaan ettei vahingossakaan joudu olemaan vastuussa negatiivisista tunteistaan itse saati sitten joudu kritiikin kohteeksi. Hyökkäys on paras puolustus -tila päällä sellaisissakin tilanteissa, kun kukaan ei ole hyökkäämässä...

Lähettäjä: Petra 
Päivämäärä:   14.10.24 17:46:57

- onko sun siskolla mitään diagnoosia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.24 18:11:54

"LähettäjäPetra

Päivämäärä14.10.24 17:46:57

- onko sun siskolla mitään diagnoosia?"

Ei, eikä kukaan todellakaan uskalla ehdottaa että voisi olla hyvä selvitellä, siitä se vasta riita syntyy jos uskaltaa vihjata että hänessä olisi jotain "vikaa." Terapian tarpeessa olisi joka tapauksessa, mutta aikuisen ihmisen olisi myönnettävä avuntarpeensa itse ja haettava sitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.