Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissa pois tietokoneen takaa: vinkkejä!

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   14.10.24 10:47:25

Teen töitä kotona ja kissa haluaa usein olla minun seurana. Sehän on oikein mukavaa, mutta nyt tuo mokoma on keksinyt uuden huvituksen: revi ja pure tietokoneen ja näyttöjen johtoja. Eli nyt on aika kissan keksiä joku muu oleskelupaikka kuin tuossa minun näytön ja tietokoneen takana.

Onko ideoita, millä kissaa kannattaisi hätyyttää sieltä. Toki voin siis pitää työhuoneen oven kiinni, mutta olisihan se kiva, että kissa voisi olla tässä huoneessa kuitenkin halutessaan, kunhan ei menisi tuonne tietokoneen taakse.

Hajuvesiä kissa inhoaa ja joskus suihkautin tuonne hajuvettä. Se toki toimii, mutta itse saan päänsärkyä kun istuu voimakkaassa hajuveden tuoksussa monta tuntia... Moni kissa inhoaa foliota, kosak siitä lähtee inhottava ääni jos sen päälle astuu/ sitä puree. Kokeilin tuota ja toimi muutaman viikon, kunnes kissa tottui siihen.

onko jotain sellaista kissankarkotussuihketta, joka ei haisisi ihmisen nenään kovinkaan voimakkaasti? Suosituksia?

--

Ja ennen kuin joku valittaa siitä, että kissa on tylsistynyt tms. Kissaa totta kai huomioidaan pitkin päivää ja iltaisin enemmän. Mutta työpäivänä minun on pakko tehdä myös töitä, kissalla on yleensä aamupäivästä aktiivisuushetki, mutta silloin en voi sitä leikittää kun on työt. Kissalla on leluja, raapimispuu yms. tarpeisto.

Re: Kissa pois tietokoneen takaa: vinkkejä!

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   14.10.24 10:49:55

Kokeile sitruunan tai appelsiinin kuoria. Toki niitä voi joutua vaihtamaan päivittäin mutta olisi nenäystävällisempi kuin hajuvesi, ja mihinkään kemiallisiin kissankarkottimiin en lähtisi kun ne sitten haisee koko asunnossa. Joka on sitten kissalle sama asia kun sulle se hajuveden käry.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.10.24 10:52:56

Froteepyyhe piuhojen päälle ?

Lähettäjä: niinno 
Päivämäärä:   14.10.24 10:54:54

Ihan ekana haet rautakaupasta sellaista taipuisaa suojakourua sähköjohdoille. Sen pintaan sivele aromaattista öljyä (appelsiini, sitruuna tms.) mikä maistuu pahajlta ja haisee pahalta kissan nenään, ei ihmisen.

Oletan että olet itse työhuoneessa kun ovi on auki? Aikalailla itsestäänselvyys että et anna katin mennä tietsikan tai näytön taakse. Mitä tulee kissan pääsyyn yhteen tiettyyn huoneeseen silloin kun siellä ei ole ihmisiä niin ongelmahan on pelkästään sun korvien välissä. Kissa ei todellakaan "tarvitse halutessaan"
päästä tilaan jossa se tekee kalliiksi tulevia tuhoja tai vaarantaa itsensä sähköjohtoja pureksimalla. Ovi kiinni vaan. Oven alaosan voi sivellä samalla eteerisellä öljyllä jos kissalla on tapana raapia suljettuja ovia.

Lähettäjä: Kisulii 
Päivämäärä:   14.10.24 11:08:25

Kissa taitaa nauttia tietokoneen lämmöstä ja haluaisi kunnostaa paikan mukavammaksi siivoamalla siitä pois häiritsevät johdot.

Jos kissalla olisi siinä lähellä oma pesä, jossa vaikkapa lämpöalusta, se voisi olla kissan mielestä houkuttelevampi kuin tietokoneen takana oleva tila.

Tai klassikko: pahvilaatikko! :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 11:11:06

Pahvilaatikko M

Päivämäärä:   14.10.24 11:15:31

Kyllä se mopin varrella liikkuu pois sieltä.

Päivämäärä:   14.10.24 11:16:58

Kiitos, kokeilen noita sitrushedelmien kuoria tai sitten ihan aromaattisia öljyjä!

Tuo lämpöalustakin on ihan hyvä idea. En ajatellut tuota, että kissahan tietenkin haluaa tuonne lämpimään suojaisaan paikkaan. Jospa se tykkäisi omasta pesästä (=pahvilaatikosta) jossain tässä vieressä. Sellasta voisin kokeilla myös.

Kissa ei onneksi tänne huoneeseen pyri, jos minä en ole täällä. Kissa kun on mielellään aina ihmisten seurassa. Mutta en pysty jatkuvasti vahtimaan, ettei kissa mene tuonne, kun olen välillä puhelussa yms. Mutta en haluaisi toisaalta kissaa sulkea ulos, koska sillä käy päivät tietenkin pitkiksi, jos minä teen vaan töitä. Kun se voi olla minun kanssa samassa huoneessa, pystyn sitä kuitenkin huomioimaan aina välillä.

Lähettäjä: Histamiini 
Päivämäärä:   14.10.24 11:17:19

Meillä on kotona laitettu tietokoneen johdot kompostiaidan taakse seinää vasten. Johtokourua/ pyöritettävää johtosuojaa ole vielä tarvittu. Ja tosiaan kannattaa tarjota houkuttelevampi vaihtoehto kissalle, pahvilaatikko tai lämpötyyny saattaisi olla vaihtoehto.

Lähettäjä: Kisulii 
Päivämäärä:   14.10.24 11:41:54

Tosi helposti sitä ensin (tai ainoastaan) miettii, miten kissan voi karkottaa pois paikasta, jossa se ei saisi olla, kun tehokkaampaa – ja helpompaakin – usein olisi, jos keksisi, miten kissan voi houkutella sieltä pois. :D Keksii siis, miksi kissa haluaa siellä olla, ja muokkaa ympäristöä sellaiseksi, että se ihmisen kannalta väärä paikka ei enää ole kissan mielestä juuri se paras.

Kissa hakeutuu lämpöön ja tärkeän ihmisensä luo, ja siksi oma lämmin pesä siinä työpisteellä ihmisen vieressä saattaisi olla paras tapa ratkaista tuo ongelma.

Ehkä.

Koska kissat ovat kissoja...

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   14.10.24 12:59:53

Eikö se kissa opi ihan kuin koirakin, että kielletystä toiminnasta komennetaan ja hätistetään pois? Joo, kissat on kissoja mutta voi niillekin sun reviirin osoittaa hätistämällä pois joka kerta kielletystä paikasta.

Päivämäärä:   14.10.24 13:13:24

"Eikö se kissa opi ihan kuin koirakin, että kielletystä toiminnasta komennetaan ja hätistetään pois? Joo, kissat on kissoja mutta voi niillekin sun reviirin osoittaa hätistämällä pois joka kerta kielletystä paikasta."

Ehkä joku osaa opettaa, minä en :D Noin puoli vuotta yritin, että kissa ei tietokoneen taakse menisi. Siis joka kerta kun kissa sinne meni, kielsin äänellä ja nostin kissan sieltä pois tai hätyytin muuten pois. Ei se ainakaan puolessa vuodessa, noin 3-4 päivänä viikossa 1-10x/päivä tapahtuvalla johdonmukaisella toistolla oppinut pysymään sieltä pois...

Lopulta annoin periksi ja hyvin meni muutama kuukausi, kunnes nyt se keksi alkaa syömään noita johtoja.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.10.24 14:09:00

Jostain syystä ainakin koirat välttelee muovisia limupulloja, jotka on täytetty vedellä.
Tiedä sitten toimiiko kissaan.

Päivämäärä:   14.10.24 14:19:34

Riippuu kissasta voiko niille edes opettaa. Mulla mainecoon mix, ihan hirveän itsepäinen tapaus. Ymmärtää sanan ei mutta jatkaa niin kauan kunnes ihminen tulee lähelle ärähtämään ja tekee sitten uudestaan kun ihminen on pois.

Laittaisin tyynyjä ympäri tai piilota johdot mahd hyvin. Monessa paikkaa myydään pöydän alle telineitä johon voi laittaa hyvin. Ehkä voisit rakennuttaa jonkun puuboxin sen ympäri seinään, mihin johdot tulee kuitenkin niin ettei osu siihen pistokkeeseen.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.10.24 14:22:24

Kirjoita Googlen kierteinen johtosuoja.
Sitten valkkaat ostatko temulta vai kärkkäiseltä.

Päivämäärä:   14.10.24 15:32:59

eikö siihen voi laittaa jotain estettä, ettei pääse koneen taakse? tai laittaa lähemmäs seinää?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.